Hehe. Eli tuhat euroa muuttuu kolmessa vuodessa kahdeksi miljoonaksi.Itse treidauksessa kuulemma viikkotuotto on keskimäärin viisi prosenttia
Hehe. Eli tuhat euroa muuttuu kolmessa vuodessa kahdeksi miljoonaksi.Itse treidauksessa kuulemma viikkotuotto on keskimäärin viisi prosenttia
Eikö tästä valuuttatreidauksesta ollut about 15 vuotta sitten hyvä esimerkki, kun joku nimeltämainitsematon suuruus teki siihen liittyvän ohjelman ja kerhoon pääsi vähän samanlaista tietä vyölaukkumiehen esittelyiden kautta sisään.Hehe. Eli tuhat euroa muuttuu kolmessa vuodessa kahdeksi miljoonaksi.
Mitä mieltä täällä ollaan sijoittamisesta valtiollisiin lentoyhtiöihin esim. Finski sekä laivayhtiöihin Silja Tallink ja Viking? Nehän ovat ottaneet isoa osumaa koronasta, mutta voisi kuvitella rajojen taas jonain päivänä auetessa niiden osakearvot normalisoituvat. Vaikka siinä menisi pitkäänkin, niin ainakin Finski on sellainen jota ei päästetä konkurssiin.
En nyt lähtisi näitä kahta suorilta vertaamaan. Valtiollinen lentoyhtiö tarvitaan ja nimenvaihtokikkailu tuskin kuuluu valtion omistuksessa olevan yhtiön toimintatapoihin.Samalla logiikalla Talvivaaraankin sijoitettiin: "ei valtio sitä konkurssiin päästä"
Finnair saattaisi mennä konkurssiin ja tämän jälkeen aloittaisi sitten joku Finnish Airlines uudella nimellä, mutta samalla kalustolla ja henkilöstöllä.
En nyt lähtisi näitä kahta suorilta vertaamaan. Valtiollinen lentoyhtiö tarvitaan ja nimenvaihtokikkailu tuskin kuuluu valtion omistuksessa olevan yhtiön toimintatapoihin.
No saatana, shorttaamaanko tässä pitää alkaa ja hymiö loppuun.Eipä tietenkään. Lisätietoja voi kysellä vaikkapa Belgiasta ja Sveitsistä.
En nyt lähtisi näitä kahta suorilta vertaamaan. Valtiollinen lentoyhtiö tarvitaan ja nimenvaihtokikkailu tuskin kuuluu valtion omistuksessa olevan yhtiön toimintatapoihin.
En mä osinkoja ajattele vaan osakekursseja. Osta nyt halvalla ja myy myöhemmin kalliimmalla.
Minä muutenkin miettisin että kannattaako Suomeen sijoittaa ylipäätään vaan katsoa ulkomaille. Vertailin yksi päivä OMX ja SP500 indeksejä toisiinsa viimeiseltä viideltä vuodelta ja vähän järkytyin miten heikko pieni marginaalinen markkina on ollut, enkä näe sen muuttuvan tämän kriisin & hallituksen myötä parempaan.
Minulla ei ole kompetenssia toimia auktoriteettima, mutta olen puhunut paljon hajauttamisen puolesta mutta toistaiseksi olen tyytynyt yhteen pieneen planeettaan aurinkokuntamme reunalla. Toinen on arvon kasvattaminen.Tätä olen itsekin pohtinut. Osakkeisiin aloin sijoittaa pari vuotta sitten. Mutta olen sijoittanut ihan suomalaisiin pörssiyhtiöihin, koska niistä on ollut parhaiten tietoa saatavilla. No, olen nyt miettinyt, että ottaisin jotain ETF-rahastoa siihen rinnalle, mutta toistaiseksi ei aika ole riittänyt tähän aihepiiriin tutustumiseen. Sinä vaikutat tietävän aiheesta, joten osaisitko suositella jotain hyvää lähdettä, johon kannattaisi tutustua, jotta aiheesta saisi riittävästi irti?
Minulla ei ole kompetenssia toimia auktoriteettima, mutta olen puhunut paljon hajauttamisen puolesta mutta toistaiseksi olen tyytynyt yhteen syrjäiseen planeettaa aurinkokuntamme reunalla. Toinen on arvon kasvattaminen.
Kolme sanaa siis: World Core (ACC).
Oikein hyvä. Mieluummin minä kerron oman mielipiteeni, mitä asioita kannattaa huomioida, kun annan suoria ohjeita. Minulla ei mitään raamattua tai lähdettä ole tarjota, mutta noilla hakusanoilla varmasti tietoa löytää.En minä auktoriteettia hae muista kuin itsestäni, enkä siksi niinkään kysele sijoitusvinkkejä, vaan enemmänkin hyviä lähteitä, joiden perusteella itse pystyn tekemään päätöksiäni. Mutta pistetään tuokin termi korvan taakse. Kiitän.
Linkki blogikirjoitukseen aiheestaTätä olen itsekin pohtinut. Osakkeisiin aloin sijoittaa pari vuotta sitten. Mutta olen sijoittanut ihan suomalaisiin pörssiyhtiöihin, koska niistä on ollut parhaiten tietoa saatavilla. No, olen nyt miettinyt, että ottaisin jotain ETF-rahastoa siihen rinnalle, mutta toistaiseksi ei aika ole riittänyt tähän aihepiiriin tutustumiseen. Sinä vaikutat tietävän aiheesta, joten osaisitko suositella jotain hyvää lähdettä, johon kannattaisi tutustua, jotta aiheesta saisi riittävästi irti?
Suunnilleen samanlainen tilanne itselläkin. Olen sijoittanut kassasta joutavan pääasiassa hoivakiinteistöihin. Menee kuin juna vaikka ei mitään supertuottoja. Ja Suomessa tarvitaan jatkossakin hoivakiinteistöjä. Minimisumma on tosin 20 000€.Yrityksen varojen sijoittaminen?
Mulla on yhden miesoletetun myynti/konsultointifirma, jossa varsin pieni kulurakenne. Miljoonia en tee, mutta firmaan tulee enemmän rahaa kuin sieltä valuu pois. Toistaikseksi tämä "ylimääräinen hyvä" on firman pankkitilillä käytännössä nollakorolla.
Palkkana otan ulos mahdollisimman vähän, koska se on tehottomin tapa nostaa varoja ulos. Osinkoina sen mitä halvalla saa (8% mt. arvosta) ja kulukorvauksina niin paljon kuin kehtaan.
Näistä on hyvä tehdä laskelma mikä on kokonaisuuden kannalta edullisin ratkaisu. En tiedä mikä on mahdollisimman vähän palkkaa, mutta se kuitenkin pienentää verotettavaa tulosta, josta menee se 20% kumminkin verottajalle. Varmaan olet näitä lukuja jo pyöritellyt, mutta kaikki eivät näitä mieti vaan pitävät palkkaa automaattisesti kalleimpana vaihtoehtona.