By the way, Nordnetilla Black Friday ja jenkkiosakkeet vielä 2h ajan ilman välityspalkkiota.
Ei kun tankkaamaan, siellä on muutama aika mielenkiintoinen lappu tullut koronauutisten voimasta (?) alas aika rajusti - ostohousut on jalassa, mutta saatana likviditeetti loppuu kesken, kun kaikenlaisia menoja ja veroja tuli tähän väliin. No ehkä vähän jotain varovaisesti, luulisin että tää on taas jäätävä ylireagointi ja kohta mennään taas ylös niin että korvat soi.
Nämä nyt ei ole mitään sijoitusvinkkejä, vaan omia hulluja näkemyksiä ja rajoja, mutta esimerkiksi DraftKings lähenee 30 taalan ostorajaa ja jos Airbnb jatkaa syöksyä kohti 140 rajaa niin pakko se on vaan ostaa. Samoin juuri listatutunut Volvo on laskussa kivasti, jospa sieltä saisi lähelle listautumishinnalla lisää niin olisin todella, todella tyytyväinen. Ja mainitaan nyt vielä ikisuosikki Disney, joka nyt tuskin tippuu alle 100 mutta jos tippuu nii kanitan kyllä kaikki texwilleritkin ja otan sitä.
Elämme jänniä aikoja ja taas saa pitää peruukistaan kiinni, kun mennään Last Ride of the Day -henkisesti kohti perikatoa - tai sitten ei. Onko tämä sittenkin se lopullinen romahdus?
Aika ostaa taas koronahyötyjiä. Evoa tulis osteltua jo reippaasti, vaikka ei nyt mikään vastuullisuus-/pappasalkkuosake ole. Jos laskee, niin ostetaan lisää.
Evoa ostin lopulta minäkin. Eilen yksi osto ja tänään pienempi. Itse olen aina vähän periaatteesta ollut näitä osakkeita vastaan, mutta nyt oli hinta laskenut sen verran, että ahneus voitti. Ja jos markkina romahtaa, ja tuo osake tuottaa tappiot, niin sitten se on minulle ihan oikein, kun tingin periaatteistani. :)
Hyzon meinaa puskea jo plussalle. Kahoot jopa vihersi kunnolla kun pörssi meni kiinni. Ihan täyttä romahdusta ei omassa salkussa sentään ollut.
Tuosta investors.com katsausta, paremmin eriteltynä kuin mun kynästä.DraftKings tutustumatta, mutta aiemmin hylkäsin bc-toimijat alalta ja keskityin pelkästään b-b puolelle. Osaisitko heittää muutaman lauseen Draftista?
Evoa ostin minäkin. Ja nyt voin olla viikonlopun yli hyvillä mielin, kun osuin melkein päivän pohjiin. Maanantaina mitä todennäköisemmin tämäkin toki rommaa lisää.Evoa ostin lopulta minäkin. Eilen yksi osto ja tänään pienempi. Itse olen aina vähän periaatteesta ollut näitä osakkeita vastaan, mutta nyt oli hinta laskenut sen verran, että ahneus voitti. Ja jos markkina romahtaa, ja tuo osake tuottaa tappiot, niin sitten se on minulle ihan oikein, kun tingin periaatteistani. :)
Evoa ostin minäkin. Ja nyt voin olla viikonlopun yli hyvillä mielin, kun osuin melkein päivän pohjiin. Maanantaina mitä todennäköisemmin tämäkin toki rommaa lisää.
Itse en ole periaatteesta näitä vastaan, mutta koska ovat pahasta, niin regulaatioriski pitää vähän erillään. Lyhyen aikavälin sijoitus mitä todennäköisemmin itselle. Joko nuo shorttareiden sepustukset ovat höttöä, mitä itse epäilen, jolloin kurssin pitäisi ottaa kovaa ylös tai ovat totta ja nappaan nopeat turskat.
Minulle kyllä kelpaisi vähän lisääkin näitä punaisia päiviä, jos vain tuo uusi koronavariantti ei osoittaudu kovin pahaksi.
Yhden osakkeen osalta on pakko sanoa, että pieni typerä mieleni ei ymmärrä sen arvostusta ollenkaan. Finnairin markkina-arvo vuodelta 2019 756miljoonaa euroa ja markkina-arvo nyt noin 850miljoonaa. Siellä on aika iso anti ollut ja osake ei enää sen jälkeen ole verrannollinen sitä edeltävään aikaan, niin arvostukseen tullut aika iso vääristymä tuon annin jälkeen. Finnairin kurssi siis on perjaatteessa noussut yli 10% siitä mitä se oli ennen koronaa.
Viimeistään kun eilen näki Hesarin otsikon, jossa luvattiin syöksyn jatkumista, tiesi maanantaina raketoinnin alkavan.Kyllähän sieltä ihan rapsakka pudotus tähän maanantaille näköjään tuli, jota mediassa uumoiltiinkin.
Noh, eipä tuo mitään omissa aikeissani muuta ja samat kuukausisäästämiset tulee jatkumaan, kuten tähänkin asti.
Noin minuutti sitten, kun menin katsomaan ekan kerran, niin kaikki vihertää. Oliko siis avauksessa jotain perjantain jälkihöyryjä, jonka jälkeen suunta kääntyi koilliseen nopeasti?Kyllähän sieltä ihan rapsakka pudotus tähän maanantaille näköjään tuli, jota mediassa uumoiltiinkin.
Noh, eipä tuo mitään omissa aikeissani muuta ja samat kuukausisäästämiset tulee jatkumaan, kuten tähänkin asti.
Noin minuutti sitten, kun menin katsomaan ekan kerran, niin kaikki vihertää. Oliko siis avauksessa jotain perjantain jälkihöyryjä, jonka jälkeen suunta kääntyi koilliseen nopeasti?
Yllättävää, ettei pudotus jatkunut. Eiköhän tämä sinikäyränä kuitenkin etene seuraavat pari viikkoa, kunnes saadaan lopullinen varmistus variantin tappavuudesta…
Päätin juuri tänään OST:n sisältä myydä pari +-0 lappua pois ja näin irrotin hieman ylimääräistä noihin listautumisiin. Lähtökohtana kaikista vain ilmaiset lounaat haussa ja ellei isompaa rytinää ole tulossa lähiviikkoina, niin väitän tämän vaatimattoman suunnitelman myös onnistuvan. Rahaa se on vähäinenkin raha.IPO-listalla tällä hetkellä puolen tusinaa keissiä. Tällä hetkellä näyttää siltä, että näihin kannattaa järjestään laittaa rahat kiinni. Jopa Lemonsoft ja Duell ottivat tuntuvat pomput kaupankäynnin alkuun.
Tällä puheella, taidanpa sittenkin kokeilla Digital Workforcea, josko sieltä muutama hilu irtoaisi. Tarkoituksena pitää hyvin lyhyen tähtäimen kokeiluna - horisontissa sitten häämöttää Kempower johon voisi panostaa hieman enemmänkin.
Näiden väliinkin mahtuu muutama vähemmän kiinnostava anti. Ehkäpä niistäkin johonkin tulee osallistuttua, mikäli DW (ja Norrhydro) ehtii ennen niiden sulkeutumista tuottamaan pienen pikavoiton.
Sen verran kuitenkin vaikuttaa bitcoiniin ja muihinkin kryptoihin, että jos reaalitalous oikeasti sakkaa niin kyllähän niitä kryptoja aletaan myös likvidoimaan aika haipakkaan. Ei kuitenkaan kaikki krypto-omistajat maksele sähkölaskujaan bitcoineilla. Tietty mekanismit on erilaiset, kuin vaikka suorilla osakeomistuksilla, mutta ainakaan vielä ei kryptotkaan pyöri tyhjiössä. Et sellaista toki väittänytkään, kunhan nyt tartuin tarkennellen kiinni.Bitcoin noin +10 prosentin nousussa. Ostin tätä myös perjantaina lisää. Oli silloin muistaakseni noin kahdeksan prosentin laskussa. Vähän pisti hymyilyttämään että jos rajat menee kiinni, business sakkaa niin ei pitäisi reaalitalouden jutut Bitcoiniin juuri vaikuttaa.
Eipä nyt yllättänyt. Sijoittajilla on kuitenkin keskuspankkien tuki takana. Jos asiat alkaisivat mennä enemmän päin vittua niin rahanpainojuhlat ja alhaiset korot saisi vain jatkoaikaa, joka sitten taas tukee osakemarkkinoita. Muutenkin tuossa ei kauaa mene kun rokotekehittäjät ovat rokotetta muokanneet tuon variantin mukaan, yhdistettynä siihen että siinä menisi ilmeisesti kyllä hyvän aikaa ennen kuin kyseinen variantti saisi maailmanlaajuisesti vietyä jalansijan delta-variantilta, jos se ikinä edes siihen kykenisi. Niin laajalle levinnyt ja tarttuva on myös tämä delta. Sen lisäksi alustavat tiedot tuosta viittaavat siihen ettei kyseessä nyt mikään megatappajavirus ole sentään.
Bitcoin noin +10 prosentin nousussa. Ostin tätä myös perjantaina lisää. Oli silloin muistaakseni noin kahdeksan prosentin laskussa. Vähän pisti hymyilyttämään että jos rajat menee kiinni, business sakkaa niin ei pitäisi reaalitalouden jutut Bitcoiniin juuri vaikuttaa.