Tällä menet. Kyllähän premium merkit säilyttävät perusarvonsa paremmin, siinä missä daciat ovat 10v päästä romuttamokamaa.
Tesla/Musk pumppaa hieman bitcoinia ylöspäin. Äskettäin Musk lisäsi bitcoin logon omaan twitter-tiliin, ja nyt Tesla hyväksyy bitcoinin maksuvälineenä kun tilaat auton. Ihan mielenkiintoinen kuvio, koska Tesla saa varmaan hieman pumpattua bitcoinin arvoa, mahdollisesti kerättyä bitcoineja itselleen ja vielä parhaassa tapauksessa sisääntulevan kassavirran määrä ja arvo kasvavat.
Tai voihan se laskeakin. Tiedä näistä.
Analyysit sikseen, minä uskon Jatkoaikaan: isolla moukarilla Kreaten listautumista!
Jep, lähinnä varmaan vain isojen poikien kengistä tipahtelevat sorat jää meille muille jakoon. Näin kävi muistaakseni itselleni myös Bilotin kanssa, sai kuitenkin heti perään samaan hintaan ostettua lisää.Pidän tyylistänne herra. ilmeisesti vain 400 000 lappua on jaossa meille tuulipuvuille. Tuo on 10% koko annista. Kuulostaa aika vähältä?
Lukee esitteessä erikseen jossain. Mutta aika usein nimenomaan arvotaan. Jos taas jää kaikille jotain, niin menee yleensä minimi+%osa minimin yli merkityistä.Toimiiko muuten listautumisessa ostot FIFO-periaatteella, vai miten nuo osuudet arvotaan?
Analyysit sikseen, minä uskon Jatkoaikaan: isolla moukarilla Kreaten listautumista!
En edes lupaisi, että saa 100 osaketta. Terveisin thunderfullista 0 osaketta, kun se nousi jonkun 100% avaukseen. Olisi kelvannut edes minimimerkinnän pari sataa euroa itselle, mutta joskus häviää arvonnassa.Siihen voit huoletta laittaa omat ja varastetut ja lainatut ja pantata mummon asunnon. Meinaan yksityispuoli tulee olemaan niin ylimerkitty, että kaikki saa sen 100 osaketta ja murusia päälle.
Luulisi että arvotaan, mutta lukeeko tuota jossain?Jep, lähinnä varmaan vain isojen poikien kengistä tipahtelevat sorat jää meille muille jakoon. Näin kävi muistaakseni itselleni myös Bilotin kanssa, sai kuitenkin heti perään samaan hintaan ostettua lisää.
Toimiiko muuten listautumisessa ostot FIFO-periaatteella, vai miten nuo osuudet arvotaan?
Nyt on vaan käynyt niin, että yksi osake mun salkussa on Anphria. Vuodessa viisinkertaistunut ja meno ollut ihan hurjaa viimeiset viikot. Ymmärrän kyllä syyt osakkeen nousuun, mutta nyt alkaa hirvittää kun salkkuni arvosta kyseistä osaketta on yli puolet. Ja tämä vain siksi, että kyseinen osake raketoinut. Tänään plussaa 20 prossaa.
Miten tämä vetää näin? Hyviä uutisia on toki ihan mielettömästi, mutta onko tässkin taustalla joku WSB-lisäbuustaus? Mitäs mieltä? Sormi on ollut liipamisella, että myisin ainakin osan, koska ei tuo vaan vetele että salkun arvosta puolet on yhdessä kiinni. Mutta oon vaan holdaillut ja eipä ole kaduttanut. Viikko sitten jo piti osa myydä ja vaihtaa esim. Nordeaan... No kyseisessä viikossa tosiaan tuo melkein tuplannut arvonsa.
Laskeekohan vai nouseeko osakkeen arvo yt-neuvottelujen tullessa kohdalle? Tuli vain mieleen, kun Stockmann tuossa pyöräytti uutisen, että aloittavat yt-neuvottelut. Mietin, että kannattaisiko sitä ostaa yritystä, joka aloittaa yt-neuvottelut noin yleisesti?
Laskeekohan vai nouseeko osakkeen arvo yt-neuvottelujen tullessa kohdalle? Tuli vain mieleen, kun Stockmann tuossa pyöräytti uutisen, että aloittavat yt-neuvottelut. Mietin, että kannattaisiko sitä ostaa yritystä, joka aloittaa yt-neuvottelut noin yleisesti?
Riippuu täysin yhtiöstä ja sen tilasta. Jos kasvuun pyrkivä asiantuntijayhtiö vähentää porukkaa, niin vähän ihmettelisin. Jos joku Nordea vähentää, niin hyvä vaan, että kustannussäästöohjelma etenee.Laskeekohan vai nouseeko osakkeen arvo yt-neuvottelujen tullessa kohdalle? Tuli vain mieleen, kun Stockmann tuossa pyöräytti uutisen, että aloittavat yt-neuvottelut. Mietin, että kannattaisiko sitä ostaa yritystä, joka aloittaa yt-neuvottelut noin yleisesti?
Tämä oli oikeastaan positiivinen yllätys, jopa jonkinlainen torjuntavoitto. Arvostus oli viritetty niin kireälle, että pienikin pettymys ja kurssi olisi tullut alas.Revenio antoi ihan mukavat tulosnumerot viime vuodelta, mukava nähdä millaista nostetta kurssi taas saa. Ensimmäiset ostot tein johonkin 6eur hintaan jokunen vuosi sitten kun töissä kesäharjoittelija tästä puhui ihan innoissaan ja oli opintolainan pääosin laittanut tähän osakkeeseen. Hyviä vinkkejä voi kyllä saada mistä vain ja toivottavasti on pitänyt salkussaan nämä. Tässä kantoraketissa on polttoainesyöttö vähän pienemmällä mutta sitä tuntuu riittävän aika pitkälle.
Luulen, että moni kavahtaa korkeata P/E -lukua ja menneisyyden kurssinousuja. Ymmärtääkseni ulkomailla tätä on vasta viimeisen reilun vuoden aikana alettu tankkailla, ja koko ajan on myös mahdollisuus yritysostolle.
Luulen, että moni kavahtaa korkeata P/E -lukua ja menneisyyden kurssinousuja. Ymmärtääkseni ulkomailla tätä on vasta viimeisen reilun vuoden aikana alettu tankkailla, ja koko ajan on myös mahdollisuus yritysostolle.
Itse hyppäsin mukaan viime keväänä, kun kurssi oli noin 25. Ajattelin silloin, että hinta on aika suolainen, mutta niinhän näissä on aina. Kun firma tekee tulosta, niin jossain vaiheessa ne kertoimetkin "sulatellaan".