Korjataas, Jäämies syntyi 40 vuotta sitten. Mies tunnetaan toki Kimi Matias Räikkösenä siviilissä.Kimi Räikkönen syntyi tasan 40 vuotta sitten. Silloin Räikköset asuivat Espoossa jossain mökissä, jossa oli ulkovessa. Nykyään Kimillä on jo varaa sisävessaan, ehkä kahteenkin.
Olin silloin Roomassa. Kyllähän me kisaa hotellihuoneessa seurattiin ja kuohuvaa nostettiin voiton kunniaksi. Ei siitä kisasta nyt hirveästi ottanut selkoa kun italiaa solkottivat. Sitä odotti että loppuhaastattelut tulisi ja kuulisi jotain Kimin mietteitä. Mutta siihenkin piti italiaksi selostaa päälle varmaan sitä mistä puhuttiin. Ravintolassa tarjottiin vielä lasin kuohuvaa kun kisan jälkeen käytiin syömässä kun tajusivat että oltiin Suomesta (Kimi is the best!!!).Kimi Räikkönen voitti toistaiseksi ainoan F1-maailmanmestaruutensa tasan 12 vuotta sitten.
Olin tuona viikonloppuna harrastamassa hieman bailandeerosta Helsingissä ja siirryin sieltä sunnuntaiksi Tampereelle, koska maanantaina odotti kaupungissa koulutushommia. Makasin Omenahotellissa sunnuntaina aikamoisessa krapulassa ja muistan jonkun välineen kautta seuranneeni ko. kisan tapahtumia. Se, että Räikkönen voitti oli totta kai hieno juttu, mutta ei aiheuttanut siinä olotilassa mitään Torille-fiiliksiä.Kimi Räikkönen voitti toistaiseksi ainoan F1-maailmanmestaruutensa tasan 12 vuotta sitten. Aika menee nopeasti. Ja nykyään F1-kausi kestää aika helvetin paljon pidempään, kisojakin kyllä on enemmän.
Samoin David Hasselhoffin eräästä keikasta Berliinissä.Berliinin muurin murtumisesta on kolmekymmentä vuotta.
Olen muuten käynyt Rovaniemellä Lidlissä. Ihme homma että edes antoivat pystyttää sen sinne. Odottelen, että joku poroisäntä päättää maksaa potut perunoina ja tuikkaa tuleen koko paskan.Suomalaiset valtasivat Rovaniemen saksalaisilta kokonaan 75 vuotta sitten.
Ohoh, kiitos tiedosta ja korjauksesta!Paatuneena panomiehenä on sen verran nusastava pilkkua että tuo Hoffin kansankiihotus tapahtui uuden vuoden aattona -89.
Eip mitään. Mutta on siälä yhtä kaikki ollu varmaan melkoset bakkanaalit. Väkee ku pipoo, Itse The Hoff estradilla, raketit räiskyy taivaalla ja ilmassa miellyttävä metsän tuoksu kun itä-Horstit grillaa votkapäissään bratwurstia Trabanteista rakennetuilla kokoilla.Ohoh, kiitos tiedosta ja korjauksesta!
Jos kaveri olis ollu jenkki, tai vaikkapa miltei minkä tahansa muun maalainen kuin ryssä, niin olisi varmaan ollut maailman rikkaimpia ihmisiä. Eikös se elelly ihan perus mökissä ja ajeli jollain Volgalla koko ikänsä. Toki arvonimiä ja titteleitä oli varmaan puhelinluettelollinen ja prenikoita ja mitaleja ainakin yks vajallinen.Mihail Kalašnikov syntyi tasan 100 vuotta sitten. Tietäjät tietää, muille vinkkinä yksi sana: AK-47.