Tosin naama pysyy naama pysyy peruslukemilla koska hiilikaivoskomennus ei välttämättä nappaa. Ja jos oot siellä jo niin naamaa ei hymyyn tuu enää saamankaan. Juche!Korean demokraattinen kansantasavalta perustettiin 9. syyskuuta 1948 eli tasan 71 vuotta sitten.
Tykkään kyllä tuosta maan virallisesta nimestä. Voin kuvitella että siellä on pokerissa pitämistä kun ihan vakavalla naamalla tuota nimeä yritetään valtionjohdon toimesta toistaa.
93 vuotta sitten Yle lähetti ensimmäisen radiolähetyksen. Se hedelmistä saadaan nauttia vieläkin. Good for us...
Sain tämän sinä vuonna joululahjaksi. Tuli kuunneltua älppäri varmaan puhki.... 35 vuotta, kun Kissin studioalbumi "Animalize" julkaistiin. Tunnen albumilta pirun kovan tekeleen "Heaven's on Fire". Kiss on rautaista rokkia.
Estonia upposi 25 vuotta sitten myrskyiselle Itämerelle. Onnettomuudessa kuoli 852 ihmistä ja vain 137 selvisi.
Muistan itse hyvin kun klo 6 laitoin päälle radion (mafian) ja siellä kerrottiin satojen ihmisten hukkuneen Itämerelle. Olin ihan varma että kyse oli jostain uutisankasta mutta totisinta totta se oli...
Kylmä, raaka fysiikka lienee ratkaisssut yöllä 28.9.1994 monen kohdalla sen, että elääkö, vai kuoleeko.
Mie olin ollut Estonialla 80-luvun lopulla, kun tehtiin luokkaretki Tukholmaan. Silloin se oli vielä nimeltään Viking Sally.Estonian uppoaminen on varmaan ensimmäinen uutismuisto itselläni, tuolloin ikää oli vähän päälle neljä vuotta. Jännä että siitä ei mitään kummempia pelkoja sinänsä jäänyt, muistan nimittäin että tuosta ehkä puoli vuotta myöhemmin tehtiin laivamatka perheen kanssa ja ajatuksissa Estonia minulla silloinkin oli, mutta ei siitä sen ihmeempiä pelkoja tosiaan jäänyt. Lapsellehan tuollaisesta voi joku pelko jäädä, esim. oma kummipoikani pelkäsi yhdessä vaiheessa lentämistä kun oli katsonut vähän liikaa lentoturmatutkintaa...
Estoniaan liittyy myös ihan omakohtainen muistokin, eka laivamatka oli muistaakseni juurikin keväällä 1994 ja muistan tuolta laivamatkalta sen että vastaantulevaa isoaa laivaa ihatseltiin porukalla. Vuosia myöhemmin sitten äitini muistutti että se oli muuten nimenomaan Estonia.
Sääkö sen Länsi-saksalaispariskunnan kolhit rikiksi...? Sallyllä muuten itekkin kasarin puolivälissä tullut seilattua.Mie olin ollut Estonialla 80-luvun lopulla, kun tehtiin luokkaretki Tukholmaan. Silloin se oli vielä nimeltään Viking Sally.