Miltä tuntuu juuri nyt?

  • 37 828
  • 143

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kun katsoin Kerhon Face-sivuilta tuon pelaajien kick-off -tilaisuuteen lähettämän videon, niin minusta alkoi tuntumaan siltä, että on se ihme jos ei jatkossa Kerhoa kannateta myös huudolla "heijaa heijaa heijaa Kerho!"
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Kun katsoin Kerhon Face-sivuilta tuon pelaajien kick-off -tilaisuuteen lähettämän videon, niin minusta alkoi tuntumaan siltä, että on se ihme jos ei jatkossa Kerhoa kannateta myös huudolla "heijaa heijaa heijaa Kerho!"

Tuota ajattelin heti, kun sen huudatus torilla venyi ja venyi...
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Kun katsoin Kerhon Face-sivuilta tuon pelaajien kick-off -tilaisuuteen lähettämän videon, niin minusta alkoi tuntumaan siltä, että on se ihme jos ei jatkossa Kerhoa kannateta myös huudolla "heijaa heijaa heijaa Kerho!"
Itse asiassa. Kannattajathan on koko kauden vetänyt Jesper Lindgrenille tuota muodossa "heijaa heijaa heijaa Jesper!". :D
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Itse asiassa. Kannattajathan on koko kauden vetänyt Jesper Lindgrenille tuota muodossa "heijaa heijaa heijaa Jesper!". :D
Tämän takia vähän tuli hymähdettyäkin kun kuulin että torilla tätä oltiin vedetty :D mutta ei siinä mitään. Hyvä ja hauska chäntti.
Chänttihän on tuttu nimenomaan ruotsinmaalta jonka takia se sopi juuri länsinaapurin vahvistuksellemme Jesper Lingrenille.
Tätä siis vedettiin aina kun Jesperi paukutti maalin. Noh... niitä maaleja nyt ei kauhean montaa syntynyt, mutta parhaiten jäi kyllä mieleen Turun eka peli kun Lindgren pyssytti kiekon maaliin jatku tuo chäntti useita minuutteja.
Tuostakin pelistä joku 2kk aikaa. Onpa ollut pitkä kevät... :D
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Viikko kulunut mestaruuden voittamisesta, istuskelin goodmanissa kahvilla ja monta mestaruuslippistä tullut vastaan ja kyllä puheissa osalla edelleen viime viikonloppu kertaantuu. Tuntuu siis edelleen aivan pirun hyvältä ja nyt kun ensi kauden joukkue on kasassa virallisesti, myös toisaalta helpottuneelta sillä rosteri näyttää ihan mainiolta.

Pienenä OT:na todettakoon että meidän veskarikolmikolle aivan jäätävän tärkeät 3kk edessä jotta koppi tarttuu. Kuten eilen tuossa jo muutamat totesivat niin kyllä Voutilainen ja Reijola on skoutattu potentiaalinsa mukaan ja täysi luotto hankintoihin.

Myös eilen tämä tuli joten yhdytään siis - alkais jo! Hyvä Kerho!
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Tuntuu huikealta, edelleen. Ei kiinnosta pätkääkään Leijonat, eikä ensi kauden tarkempi spekulointi, hyvällä tuurilla saa jossain määrin viikonloppuna vedettyä Kultakautta nippuun. Ehkä. #oranssikevät #oranssikesä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tuntuu aina vaan ja edelleen ihan pirun hyvältä.
Just pistin seiskapelin pyörimään ja skippaan Leijonien pelin.
En ole tätä peliä vielä telkkarista alusta loppuun katsonutkaan. On tullut vaan katseltua noita koosteita ja juhlia.

Heijaa heijaa heijaa Kerho!

Eteenpäin...
 

nakke-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK (ipk, keupa, fps)
Viikko sitten oli ihan uskomaton fiilis ja meninki. Juuri ratkennut seiska finaali ja karnevaalit käynnissä.

Mahtaa olla masentavaa seuraavan kerran lähteä hämpän yöhön kun ketään ole liikkeellä ja joka puolella tyhjää ja hiljaista.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Eilen kirjoitin toiseen ketjuun niistä ilmapalloista ja serpentiineistä. Tänään sitten pistin asuntooni uusia ilmapalloja ja serpentiinejä vanhojen lisäksi kun niitä vielä varastossa lojui ylimääräisenä.

Kyllähän nyt asuntoni siivouksen ja koristelun jälkeen aika tyylikkäältä näyttääkin. Kun paljon noita mustia, oransseja ja kullan värisiä koristeita. Kyllä täällä mielellään jatkaa hyvän musiikin tahdissa tuota juhlintaa. Kyllä ne koristeet vaan luovat paljon lisää tunnelmaa juhlassa kuin juhlassa. Itse siis olen vahvasti koristeiden puolesta puhuja.

Alkoholi olisi tietenkin toki toisaalta toinen mikä nostaisi entisestään tunnelmaa mutta sen ilojuoman juomisen olen nykyään skipannut jo kahden edellisen vuoden ajan. On täytynyt juhlia muulla tavoin, mutta kyllä tämä mestaruus on hyvältä maistunut ja tuntunut muutenkin. Niin kuin olenkin jo kirjoittanut aiemmin. Ja juhlat on olleet ihan hienot ilman alkoholiakin, tanssimista, musiikkia, noiden eri videoiden katselua, hyvää ruokaa ja korkealla oleva juhlafiilis.

Huomenna sitten ainakin isän kanssa juodaan vielä mestaruuskakkukahvitkin. Sen kakun kanssa kyllä kävi vähän nolosti kun väriaineet eivät olleetkaan niin vahvoja kuin oletin niiden olevan. Kakusta tuli siis kelta-harmaa mutta omasta mielestäni silti hieno ja erottaa ainakin siitä numero yksi-koristeesta että on mestaruuskakku. Mutta on se yksi hienoimpia täytekakkuja mitä minä olen koskaan tehnyt vaikka väärin värinen onkin. Mutta kokonaisuus ratkaisee, kahvihetki on vahvasti HPK-henkinen noiden koristeiden ja ihmisten takia.

Eihän nuo jääkiekon MM-kisat kyllä täälläkään ole vielä ainakaan niin hirveästi kiinnostanut. On minulla se Cmore ja katselen kyllä ainakin sivusilmällä kaikki pelit mutta en jaksa ainakaan vielä tässä vaiheessa elää siinä huumassa täysillä mukana. Onko se maha sitten jo täysi hienon kevään jäljiltä? Eilenkin kun Suomi voitti Kanadan niin olin hetken sellain, että onpa hienoa mutta en ollut ollenkaan niin fiiliksissä kuin aiempina vuosina olisin ollut.

Ja varmaan täälläkin jossain vaiheessa katsellaan vielä tuo seiskapeli uusintana.
 
Suosikkijoukkue
Kerho
Hyvältä tuntuu edelleen!

Mutta kuulkaahan viisaus te skeptiset hyväkkäät. Jos vielä tänäänkin laitat oranssia ylle edes vähän baariin mennessä, niin huomenna saat pestä jordaanin vieraassa lavuaarissa, tilata taksin ja kumartaa kiitokset ovella ennen kuin lähdet omaan kotiisi.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ja varmaan täälläkin jossain vaiheessa katsellaan vielä tuo seiskapeli uusintana.
Kaveriporukalla ollaan katsottu kevään 2006 ratkaisupeliä käytännössä vuosittain siitä asti illanvietoissa. Kiva, että nyt tuli uutta katsottavaa!
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Äsken tuli sellainen pieni mini orgasmi jostain. "Siis täh, ollaanko me muka mestareita?" ja iski silmät vedelle ja samalla epäuskoista hekottelua. Toivottavasti antaa vielä tälläisiä flashbackeja, kuten hyvä LSD. Tästä tuleekin mieleen, että mitä olisikaan ollut jos olisi seiskapelin katsonut hapoissa? Olisi varmasti ikuinen oranssi vappu.
 
Äsken tuli sellainen pieni mini orgasmi jostain. "Siis täh, ollaanko me muka mestareita?" ja iski silmät vedelle ja samalla epäuskoista hekottelua. Toivottavasti antaa vielä tälläisiä flashbackeja, kuten hyvä LSD. Tästä tuleekin mieleen, että mitä olisikaan ollut jos olisi seiskapelin katsonut hapoissa? Olisi varmasti ikuinen oranssi vappu.

Tampereen Hervannassa kulkee eräs mies, yleensä tukevassa humalassa, huudellen rytmikkäästi "Laaaasse Kukkonen, Lasse Kukkonen...!" tai vaihtoehtoisesti Oulun Kärppiä samalla sävelellä. On tullut usein vastaan, mutta silti sitä hämmästyy jos lenkkipolun metsiköstä kajahtaa yht'äkkinen kannustushuuto. Vuodenajasta tai Kärppien menestyksestä riippumatta volyymikin on aina yhtä korkea.
 

Gibraltar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ajelin tässä yks päivä Rinkulan ohi ja katselin finaalilakanoita, sanoin ääneen - Ei v**tu, me ollaan mestareita ja kylmät väreet!
 
Viimeksi muokattu:

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Ajelin tässä yks päivä Rinkulan ohi ja katselin finaalilakanoita, sanoin ääneen - Ei, v**tu, me ollaan mestareita ja kylmät väreet!
Mulla on ihan tää sama fiilis päivästä toiseen, tää on mun mielestä tosi huikeeta tässä hommassa. Esimerkiksi eilen päivällä kuin luin jotain CHL- juttuja niin "Finnish Champion HPK", ja samat kylmät väreet...
 

Ikikerho

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Oevoevoevoe. Mitä tähän nyt kirjoittaisi. Pikkupojasta asti olen rinkelinmäellä käynyt ja seurannut erittäin tiiviisti kerhon otteita. 2006 olin vielä sen verran nuori ettei sitä oikein tajunnut kuinka iso juttu on kyseessä. Tänä vuonna sitten räjähti. Kun tepsi oli lyöty oli se tunne aivan käsittämätön, tuntui ihan siltä kuin jo siinä vaiheessa olisi voittanut "mestaruuden". Mutta mitä vielä. Ensiksi tappara ja sitten vielä kärpät game sevenissä, huh huh. Lähdimme kavereiden kanssa ouluun katsomaan kyseistä peliä ja kun se nenosen maali tuli, koko oranssi kulmaus raksilassa räjähti huutoon, mitä jatkui tauotta vähintään se 5minuuttia. Paita pois, huutoa, karjuntaa, laulua kaikkea mahdollista niin pitkään, että itseä rupesi jo pyörryttämään se huutaminen oikein kunnolla. Ainoa miinus koko reissusta oli se, että kerhon legendaarista maalilaulua ei kuulunut raksilla. Ouluun myös pisteet, pelin päätyttyä hallin päädyssä olevasta baarista kerhokannattajille jaettiin kuohuvaa ja kaljaa ilmaiseksi, livemusiikkiakin oli tarjolla. Nyt nautitaan, tätä ei vie meiltä kukaan pois.

Kerho oli muuten melkoinen perkele kotikentällä. Hurmoksessa olevan kotiyleisön edessä hävisimme vain yhden pelin koko kevään aikana. Rinkelinmäellä tunnelma oli katossa lähes jokaisessa pelissä. Niin sikakatsomo kuin kannattajakulmaus pitivät siitä huolen. Voisi jopa sanoa että Rinkelinmäki on vähän sama kuin Anfield englannissa.

Loppuun vielä video, mikä saa todennäköisesti jokaisessa kerhokannattajassa aikaan kylmiäväreitä. Heijaa heijaa heijaa KERHO!!!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=xSgeEzTwPqw
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Oevoevoevoe. Mitä tähän nyt kirjoittaisi. Pikkupojasta asti olen rinkelinmäellä käynyt ja seurannut erittäin tiiviisti kerhon otteita. 2006 olin vielä sen verran nuori ettei sitä oikein tajunnut kuinka iso juttu on kyseessä. Tänä vuonna sitten räjähti. Kun tepsi oli lyöty oli se tunne aivan käsittämätön, tuntui ihan siltä kuin jo siinä vaiheessa olisi voittanut "mestaruuden". Mutta mitä vielä. Ensiksi tappara ja sitten vielä kärpät game sevenissä, huh huh. Lähdimme kavereiden kanssa ouluun katsomaan kyseistä peliä ja kun se nenosen maali tuli, koko oranssi kulmaus raksilassa räjähti huutoon, mitä jatkui tauotta vähintään se 5minuuttia. Paita pois, huutoa, karjuntaa, laulua kaikkea mahdollista niin pitkään, että itseä rupesi jo pyörryttämään se huutaminen oikein kunnolla. Ainoa miinus koko reissusta oli se, että kerhon legendaarista maalilaulua ei kuulunut raksilla. Ouluun myös pisteet, pelin päätyttyä hallin päädyssä olevasta baarista kerhokannattajille jaettiin kuohuvaa ja kaljaa ilmaiseksi, livemusiikkiakin oli tarjolla. Nyt nautitaan, tätä ei vie meiltä kukaan pois.
Kiitos että palautit ajatukseni tuohon päivään ja siihen "the hetkeen" ja sait kylmätväreet iholle.
Huh huh... koska täältä pitää poistua ja alkaa keskittyä seuraavaan kauteen? Ei nyt ainakaan vielä! Eihän...?
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Mestaruusmuki ja muuta sälää tuli eilen postiin. Erinomaiset aamukahvit!
 

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
Onnelliselta! Muki ja oranssi mestaruus -T -paita tuli tännekin
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Helvetti että tuntuu edelleen hyvältä.
Ihan mahtavaa fiilistellä Youtubesta noita mestaruuteen ja varsinkin seiskapeliin liittyviä videoita.
En vieläkään pysty sanoin kuvailemaan sitä hetkeä Raksilan ylälauteilla juuri mestaruuden ratkettua.

Nyt otettiin mestaruus, mitä ei ennakkoon ihan kauheasti odotettu.

Jumalauta Kerho!

Eteenpäin!
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Pitäis joskus vielä lukee ton seiskafinaalin otteluseurantaketju alusta loppuun.
Olis kyllä hienoo, kun sen sais jotenkin synkronoitua yhteen Telian kuvan kanssa.

Eteenpäin!
 

Lilleman

Jäsen
Erikoiset on vieläkin fiilikset.
Ekan mestaruuden vuonna 2006 käsitti, ymmärsi ja tunsi heti. Se oli todella suurenmoinen tunne. Tätä nyt tullutta ei ole vieläkään sisäistänyt. Voitettiinko me oikeasti???
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Muistan ensimmäisen liigapelin, jonka kävin katsomassa. Se oli HPK - JyP HT ja lopputulos oli 4-4. Itse pelistä en muista muita yksityiskohtia kuin tuon lopputuloksen. Kaveri raahasi silloin mukanaan peliin ja en mä tarvinnut kuin sen yhden pelin ja musta tuli Kerhofani loppuelämäkseni. Se hallin tunnelma oli sellainen, minkä halusin kokea vaan uudestaan ja uudestaan. Etsin tässä juuri historian syövereistä tuon kyseisen ottelun. Se pelattiin 29.10.1989, eli viiden kuukauden päästä tulee 30 vuotta kuluneeksi tuosta hetkestä, kun annoin pikkusormen ja melko nopeasti menetin sydämeni Kerholle.

Paljon on nähty ja lukemattomia muistoja on. 90- ja 2000-luvuilla tuli melkein kaikki kotipelit nähtyä ja vieraspeleissäkin tuli kohtuullisesti käytyä. 2010-luvulla olen asunut muualla, joten hieman on tällä vuosikymmenellä hiipunut paikalla nähtyjen pelien määrä vuositasolla, mutta varsinkin nyt Pennasen kausilla on taas kiihtynyt tahti selvästi. Yritin talvella pohdiskella, että kuinkahan monta Kerhon peliä mä olen paikan päällä nähnyt ja päädyin siihen, että noin 800 peliä olen varmaan ollut katsomassa.

Se ensimmäinen mestaruus oli iso juttu, eikä se unohdu ikinä. Siitä oli ehtinyt siinä vaiheessa kaukalon laidalla haaveilla jo 16 vuotta ja fiilis oli lievästi liikuttunut Porin Isomäessä 22.4.2006 ja myöhemmin torilla. En uskonut, että Kerho voisi enää sen parempaa fiilistä tarjota, mutta perun puheeni. Tämä keväthän oli siis suoraan jostain nuoruusvuosien fantasioista, jossa kaadetaan joku suurseura finaalissa altavastaajana. Eikä ainoastaan finaalissa, vaan saakeli 3 suurseuraa putkeen. Siellä kaatui Tepsi, joka on niin monet keväät meiltä katkaissut. Siellä kaatui Tappara, joka romutti sen unelman vuonna 2003, kun uskoin sen jo tapahtuvan. Sitten vielä Kärpät, jonka kohtaamisesta tuli vuosikaudet haaveiltua 2000-luvun alkupuolella, mutta ei vaan osunut koskaan vastaan. Ja vielä game sevenin jatkoajalla, huh. Pieni harmitus jäi siitä, että ratkaisu tuli sen ansaitsemattoman Heponiemen jäähyn aikana, mutta se miten Kärppäfanit siihen pääasiassa suhtautuivat, paikkasi sen harmituksen. Kyllä Kerho tän ansaitsi.

Nyt niitä mestaruuksia on sitten kaksi ja kun siihen luetaan ne lukemattomat himmeämmät mitalit nyt päälle, niin onhan nämä vuosikymmenet tarjonnut kannattajalle todella paljon. Pienen seuran menestys ja mitalivuori on sellainen, että ei siihen pysty kuin ehkä JYP lievästi vastaamaan. Tuokin on kyllä toiminut aika paljon Kerhoa isommilla pelaajabudjeteilla kuitenkin menestysvuosinaan, joten onhan Kerho ihan omaa luokkaa, kun suhteutetaan resurssit menestykseen. Olen vaan niin saakelin ylpeä tuosta joukkueesta. Ollut aina ja olen tänään. Se on se, miltä juuri nyt tuntuu. #munhpk
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
koko teksti... #munhpk
Aikalailla mun tarina, hallilla ekan kerran 1986. Tosin muualla asuminen oli siellä kovimman menestysputken aikoihin vajaa kymmenen vuotta, mutta hyvin pystyin opiskelijana kotipelit katselemaan. Tuo JypHT nousi esiin tekstissä ja pakko nostaa noiden mestaruuksien oheen se '93, kyllä se vaan oli se kerta, kun jo näytettiin, että kaikki on mahdollista. Silloinkin taisteltiin hienosti, mutta Marko Palo oli sen taistelun ruumiillistuma. Tänä keväänä kaikki oli markopaloja.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Melkein tuplatori.

Suomi pelaa illalla finaaleissa, mutta tietty kiima puuttuu, kuten arvasinkin. Tai oikeastaan se kiima puuttuu lähes kokonaan.

Toivotaan illan pelistä kultaa ja Leijonille suuret tsempit, mutta nyt sen sitten sai konkreettisesti kokea, miten HPK:n touhut menee kaikessa edelle. Ei ihan joka kevät saa kokea näitä tunteita. Tänään on omituinen fiilis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös