Siim Liivik – HIFK-ikoni

  • 291 672
  • 834
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Vitun homoa voi verrata vaikka vitun natseihin ja kommunisteihin. Vähälahjaisen väestön suosiossa on nuo kaikki sanat, kun on tarkoitus jollakin tavalla loukata/vähätellä vastapuolta. Aivan turha eritellä homottelua tästä yhteydestä silloin kun ainoa tarkoitus on loukata toista ihmistä. Kyllähän keskivertoidiootin kielikuvissa homo lausutaan yleensä henkilöstä jonka olemus tai mielipiteet eivät miellytä homottelijaa. Missä oli itku silloin kun Märkä-Simppa vaati rasismille nollatoleranssia taikka Väänäselle annettiin Liivikin ryssittelystä penalttia. Kyllä tuollaiselle puheelle on suomi24 ja hommaforum.
 
Viimeksi muokattu:

Vulak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks. Portland Pirates ja HIFK
Älä suotta. Kyllähän Rudi kuuluu tohon listalle. Sen myöntää kaikki ketkä pystyvät katsomaan kliinisesti asioita välillä. Rudi voi ja osaa halutessaan olla helvetin kova pleijarikaveri. Sillä on vaan se dark side. Mutta onhan Liivik myös välillä hölmöillyt urakalla esim. Rudilla alkaa vaan pelivuodet hupenemaan kun taas Siim Liivik tulee vielä tekemään hienon uran. Fakta.

Ruutu onnistuu joskus vahingossa, mutta ko. pelleä on turha lähteä nimittään kovaksi playoff kaveriksi. Kliiniset tilastot voi vilkasta vaikkapa tämän kauden playoffeista, rudille sukeltamisjäähyä ja käytöskymppiä, villelle väkivaltaisuuksia ja laitataklauksia. Villen jengi 3-1, rudin 1-3. Molemmat kävi änärissä, Villellä sormus, Rudilla... ? Ville on soturi, rudi taas lätkäpelaajan irvikuva.
 

#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,Datsjuk, VPeltonen,Liverpool, RealMadrid
Tuomari Metsälä teki nyt sellaisen ratkaisun, mitä ei olisi pitänyt tehdä. Tuommoinen määrä kuumana käyviä pelaajia huutelee toisilleen ihan mitä sattuu, molemmista leireistä. Ihan vaan huutelemisen ilosta. Jos yhden pelaajan sanomisen muistaa, silloin pitää muistaa kaikkien muidenkin. Se on reilua kaikkia kohtaan. Nythän tuo vaikuttaa siltä, että joku on tullut kysymään tuomarikoppiin, kuulitko Liivikin huutaneen gypsy... Tosiaan nyt kun muistelen, niin kyyyyllä minä kuulin.
Siis jos kesken normipelin tuomari kuulee rasistista nimittelyä, ehdottomasti nollatoleranssi. Mutta kyllä nuo asiat pitää suhteuttaa oikein. Ns massatapahtumat on ihan eri asia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, HCK
Ehdottomasti tuomittavaa toimintaa mutta todella ikävää että mm. Nieminen ryssitteli Liivikkiä samassa ottelussa. Rautakorpi ja Tapparan johto painosti tuomaristoa ja tässä lopputulos, vedettiin jostain jotain mistä saadaan herrat tyytyväiseksi. Olisikohan aika saada kunnon ammattilaiset hoitamaan tätä hommaa?
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ehdottomasti tuomittavaa toimintaa mutta todella ikävää että mm. Nieminen ryssitteli Liivikkiä samassa ottelussa. Rautakorpi ja Tapparan johto painosti tuomaristoa ja tässä lopputulos, vedettiin jostain jotain mistä saadaan herrat tyytyväiseksi. Olisikohan aika saada kunnon ammattilaiset hoitamaan tätä hommaa?

Mistäs tämä nyt on tullut? Onko jossain joku kertonut näin?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kun sm-liigassa on tappeleminen lähes 100% kielletty, taklaaminen osittain kitketty myös pois, niin onko ihme, että playoff-pelissä yritetään päästä vastustajan ihon alle pienellä verbaalisella hiillostamisella. No, ei ole. Lapsellista, kyllä, mutta myös aika inhimillistä touhua. Seuraavaksi jaetaan varmaan pelikieltoa, jos joku pieraisee tai röyhtäisee pelin aikana. Tämän kirjoitan, vaikka vastustan rasismia ja hyväksyn Liivikin 1 ottelun pelikiellon, joka tulee lähinnä pelaajan typeryyttä hipovasta yli-innokkuudesta jotenkin päästä vastustajaa kuumentamaan.
 
Viimeksi muokattu:

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuomari Metsälä teki nyt sellaisen ratkaisun, mitä ei olisi pitänyt tehdä. Tuommoinen määrä kuumana käyviä pelaajia huutelee toisilleen ihan mitä sattuu, molemmista leireistä. Ihan vaan huutelemisen ilosta. Jos yhden pelaajan sanomisen muistaa, silloin pitää muistaa kaikkien muidenkin. Se on reilua kaikkia kohtaan. Nythän tuo vaikuttaa siltä, että joku on tullut kysymään tuomarikoppiin, kuulitko Liivikin huutaneen gypsy... Tosiaan nyt kun muistelen, niin kyyyyllä minä kuulin.
Siis jos kesken normipelin tuomari kuulee rasistista nimittelyä, ehdottomasti nollatoleranssi. Mutta kyllä nuo asiat pitää suhteuttaa oikein. Ns massatapahtumat on ihan eri asia.

Voiko tästä vetää johtopäätöksen, että Väänäsen pelikielto ryssittelystä oli siis myös väärä tuomio? Muistan nähneeni kyseisessä pelissä useemmankin "massatapahtuman" niinkun asian ilmaisit, kuten myös todennäköisesti tunteet kävivät puolin toisin aika paljon kuumempana, kuin tässä ifk-Tappara -pelissä.

Säälittävää toimintaa Liivikiltä ja täysin ansaittu rangaistus. Etenkin syyskuun nollatoleranssijeesusteluitten jälkeen.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämä on kuulunut kuulemma aika selkeästi katsomoon ja sen on kuullut myös täysin puoleettomat ihmiset

Jos näin, niin tuomittavaa. Samalla ihmetyttää, että miten tuomarit ei ole sitten tätä kuullut, jos se kerran on katsomoon astikin kuulunut.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Samalla ihmetyttää, että miten tuomarit ei ole sitten tätä kuullut, jos se kerran on katsomoon astikin kuulunut.
Pelkäävät, ettei ole enää kattoa pään päällä, kun talo tunnetusti palaa vähemmästäkin.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pelkäävät, ettei ole enää kattoa pään päällä, kun talo tunnetusti palaa vähemmästäkin.

Höpö höpö. Jukkahan on ollut ihan rauhassa koko kauden. Sitä paitsi se oli silloin niin nuori, että tulitikkuleikit kiinnosti. Luulisi enemmän Rami pelottavan. ;)
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä parinkin IFKn pelaajan suusta kuultuna.

En todellakaan väitä etteikö huutelua olis tapahtunut toiseenkin suuntaan, eikä se nyt sinänsä yllättäisi mikäli Nieminen ollut huutajana. Mutta nää jälkeenpäin heitetyt kuulopuheet on ihan yhtä tyhjän kanssa, enkä mä noita jaksa kovin vakavasti ottaa. Samalla lailla se Dufvakin puhui katsojan lyöneen valmentajaa, joka nyt sit taiskin olla aika kaukana totuudesta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Säälittävää toimintaa Liivikiltä ja täysin ansaittu rangaistus. Etenkin syyskuun nollatoleranssijeesusteluitten jälkeen.

En ymmärrä tätä kommenttia. Mulla ainakin toimii nollatoleranssi pelaajan joukkueesta riippumatta ja totesin, että onneksi sama penalty kuin Väänäselle. Joku logiikka sentään. En muista nähneeni täällä ainuttakaan kyseistä kommentointia puolustanutta kirjoittajaa.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ymmärrä tätä kommenttia. Mulla ainakin toimii nollatoleranssi pelaajan joukkueesta riippumatta ja totesin, että onneksi sama penalty kuin Väänäselle. Joku logiikka sentään. En muista nähneeni täällä ainuttakaan kyseistä kommentointia puolustanutta kirjoittajaa.

Johan mä tossa yläpuolella yhen puolustavan kommentin otin esille.

Väänäsen toiminta oli ihan samalla lailla ankeeta, kuin Liivikin ja rankkari oli täysin ansaittu sillon, kuten myös Liivikin rankkari nyt. Olisin jossain määrin kuitenki odottanu Liivikin myös otttaneen opiksi silloisesta tapahtumasta, kun itse oli kohteena, eikä toistavan samaa virhettä minkä aivan varmasti (toivottavasti) tietää säälittäväksi toiminnaksi. Etenkin, kun sen jälkeen oli puhetta nollatoleranssista vastaavien huutelujen kohdalla.
 
Johan mä tossa yläpuolella yhen puolustavan kommentin otin esille.

Osoita nyt tyhmälle vielä se puolustava kommentti. Itse luen noita lainaamiasi kommentteja niin, että linjan pitäisi olla kaikille sama. Toisessa toki kummastellaan sitä miten juuri Liivikin huuto on kuultu kaiken hälinän keskeltä, mutta enpä tuota silti puolusteluksi saa muotoiltua.

Kaikella kunnioituksella arvon McMulligan, mutta kyllä nyt vähän haiskahtaa siltä, että pleiareiden takia lätkään liittyvä ahdistus on muuttanut Nordikselta Ilmalaan ja sitä olet nyt purkamassa. Hyvä jos Simon idioottimaisuuksien vatvominen helpottaa.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Uuge heittää Koffin-sivuilla aiheesta:

"Aiheeseen liittyen ja menneelle maanantaille Stadin halliin, jossa verbaalisen mittelyn yhteydessä Siim Liivikin käyttämistä sanoista tulkattiin ”gipsy”. SM-liigan kurinpitäjän Sampo Liusjärven sanakirjasta löytyi tästä kohtaa mustalainen, tosin Urbaanin Sanakirjan mukaan tämä voi myös tarkoittaa naista seksuaalisen kanssakäymisen ohessa / lomassa.

Huomattavasti helpompaa on ollut tulkinta ”ryssistä” puhuttaessa Siim Liivikiä kohdattaessa. Se lienee kuitenkin vähemmänkin isänmaamme historiaa tulkitseville päivänselvä tapaus….Talvisodan henkeä. Toivoisi kuitenkin tasapuolisempaa kohtelua sanktioista päätettäessä, ei ole jäänyt kertaan, eikä kahteenkaan Viron Paidessa syntyneen laiturin ryssittely. Asioista yleensä perillä olevat tahot kertovat kuulleensa näitä tulkintoja Liivikin syntyperästä myös maanantaina."

Onko Simo kuitenkin tarkoittanut Umille naista seksuaalisen kanssakäymisen lomassa?
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osoita nyt tyhmälle vielä se puolustava kommentti. Itse luen noita lainaamiasi kommentteja niin, että linjan pitäisi olla kaikille sama. Toisessa toki kummastellaan sitä miten juuri Liivikin huuto on kuultu kaiken hälinän keskeltä, mutta enpä tuota silti puolusteluksi saa muotoiltua.

Kaikella kunnioituksella arvon McMulligan, mutta kyllä nyt vähän haiskahtaa siltä, että pleiareiden takia lätkään liittyvä ahdistus on muuttanut Nordikselta Ilmalaan ja sitä olet nyt purkamassa. Hyvä jos Simon idioottimaisuuksien vatvominen helpottaa.

Mä olin lukevinani, että massatapahtumat ovat asia erikseen huuteluissa mitkä pitää suhteuttaa oikein ja että tuomari Metsälä teki ratkaisun jollaista ei olisi pitänyt tehdä? Tarkastin asian ja vieläkin siellä lukee niin mun nähdäkseni. Ollaanko tästä eri mieltä?

Tuomio oli täysin oikein, kuten myös Väänäsen kohdalla oli, kuten jo mainittu. Ei harmainta aavistusta mitä muuta juuri siinä samassa tilanteessa on huudettu, mitä niistä tuomari on kuullut, mitä kenties joku toinen pelaaja tai joku katsomosta on kuullut. Mikäli tuomari ei ole muita huutoja kuullut kyseisessä tilanteessa tai pelissä vaikka sellaisia olisi ollutkin, tarkoittaako se sitä ettei Liivikiä olisi siis pitänyt rangaista? Mä en ihan kokonaan löydä tota logiikkaa..

Mitä Ilmalan ahdistukseen tulee, niin eihän sitä käy kieltäminen, muttei se juurikaan tähän asiaan liity.

Lisäyksenä vielä: Jos siellä on ryssittelyäkin taas ollut ja siitä on selkeet todisteet tai tuomari päättääkin yhtäkkiä muistaa kuulleensa sellaista, niin eiköhän se oo itsestäänselvyys että sinnekin suunnalle kuuluu asianmukaiset rangaistukset.
 

#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,Datsjuk, VPeltonen,Liverpool, RealMadrid
Voiko tästä vetää johtopäätöksen, että Väänäsen pelikielto ryssittelystä oli siis myös väärä tuomio? Muistan nähneeni kyseisessä pelissä useemmankin "massatapahtuman" niinkun asian ilmaisit, kuten myös todennäköisesti tunteet kävivät puolin toisin aika paljon kuumempana, kuin tässä ifk-Tappara -pelissä.

Säälittävää toimintaa Liivikiltä ja täysin ansaittu rangaistus. Etenkin syyskuun nollatoleranssijeesusteluitten jälkeen.
Maanantain jälkipyykkiin enää tämä kommentti. Eiköhän nyt ole jo selvää, että huutelua/nimittelyä ollut puolin ja toisin useammalla maailman kielellä. Tunteet kun kiihtyy, suu alkaa käymään. Yhden pelaajan tuomitseminen tuosta episodista on perseestä. Jos toiset pelaajat olisivat olleet mykkiä, hyväksyisin asian. Väänäsen tapaukseen en ota kantaa, kun en ollut paikalla. Ryssittely, homottelu ja muu rasistinen huutelu ohiluistellessa, normaalipelikatkoilla on lisääntynyt, ja se on kitkettävä pois. Ns "kuumilla pelikatkoilla" tuomarin on luettava pelin henkeä, ja oltava tietoinen, että molemmista leireistä tulee samalla mitalla. Tämä reilun sadan matsin kokemuksella/kausi pelejä vislaavalta.
 
Mä olin lukevinani, että massatapahtumat ovat asia erikseen huuteluissa mitkä pitää suhteuttaa oikein ja että tuomari Metsälä teki ratkaisun jollaista ei olisi pitänyt tehdä? Tarkastin asian ja vieläkin siellä lukee niin mun nähdäkseni. Ollaanko tästä eri mieltä?

Tuomio oli täysin oikein, kuten myös Väänäsen kohdalla oli, kuten jo mainittu. Ei harmainta aavistusta mitä muuta juuri siinä samassa tilanteessa on huudettu, mitä niistä tuomari on kuullut, mitä kenties joku toinen pelaaja tai joku katsomosta on kuullut. Mikäli tuomari ei ole muita huutoja kuullut kyseisessä tilanteessa tai pelissä vaikka sellaisia olisi ollutkin, tarkoittaako se sitä ettei Liivikiä olisi siis pitänyt rangaista? Mä en ihan kokonaan löydä tota logiikkaa...

Varmaan me luetaan ihan samaa tekstiä samalla tavalla. Päättelyketju tuon luetun jälkeen vaan poikkeaa aikalailla. Juuri niin kuin sinä tuon tekstin luet siinä lukee. En vain edelleenkään ymmärrä, missä tuossa on se puolusteluelementti. Ole nyt ystävällinen ja osoita minulle se Liivikin huutelun puolustelu. Kiitos jo etukäteen.

Mitä tulee tuohon toiseen kappaleeseen, niin ei tietenkään. Tuomarin tulee tuomita vain sen mukaan mitä itse näkee tai kuulee. No okei, poikkeuksena vielä linjatuomarit, joiden sanaan päätuomarin tulee voida luottaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tietyt pelaajat, kuten Ruutu ja Liivik, ovat erityistarkkailussa. Niin se vain menee. Liivikiä tunnen sen verran, että ryssittely ei sinänsä häntä paljon heilauta, on meinaan kuullut sitä suunnilleen 5-vuotiaasta asti. Niinpä Simo itse ei ole tehnyt valitusta aikanaan Väänäsestä, se on vain kuulunut tuomarien korviin. Kuten tämä "gipsy" myöskin. Nyt SM-liiga on varmaan tyytyväinen, kun kukaan ei enää juttele isommista asioista, kuten Nordlundin outo pelikielto.

Nollatoleranssi tarkoittaa sitä, että joku taho (vaikkapa minä/Suomen valtio/SM-liiga) omaa ehdottoman kannan johonkin rikkeeseen, esimerkiksi rattijuopumukseen tai rasismiin. Siitä rangaistaan aina. En ymmärrä sitä ajatusmallia, että Väänäsen tuomion jälkeen olisi 'julistettu' joku nollatoleranssi rasismille ja nyt Liivik olisi rikkonut tätä nollatoleranssia ja sen lisäksi huudellut gipsyä. Hyvin yksinkertaista: Liivik teki saman rikkeen kuin Väänänen ja sai saman tuomion. Koska rasistiselle huutelulle on nollatoleranssi, siitä heilahtaa aina pelikieltoa. Yhtä hyvin voidaan sanoa, että liigassa on nollatoleranssi poikittaiselle mailalle, siitä tulee aina rangaistus, 2 minuuttia. Ja tästäkin huolimatta poikkareita nähdään illasta toiseen. Nollatoleranssi ei ole taikasana, joka poistaa jonkun asian. Rasistisen huutelun rangaistusasteikko asetettiin Väänäsen casessa yhteen otteluun ja olen tyytyväinen, että siitä tuli nytkin yksi ottelu. Rangaistus on sama samasta rikkeestä, kuten poikkarissakin. Onhan yhteiskunnassa teoriassa nollatoleranssi murhillekin, silti niitä tapahtuu. Semanttista pohdiskelua tähän väliin.
 
Viimeksi muokattu:

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liivik teki saman rikkeen kuin Väänänen ja sai saman tuomion.

Vai tekikö sittenkään? Liivik on kiistänyt tekonsa ja periaatteessa tuossa on ainoastaan tuomarin sana Liivikin sanaa vastaan. Kirjoitin jo toiseen ketjuun, että voisiko olla niin että tämä tuomari ja ehkä Tapparan valmentajakin olisi kuullut kiihkeässä tilanteessa väärin? Kun vertaa lausumista sanoista cheap shit ja gypsy niin eipä noissa juuri eroa ole kun ne nopeasti ja sylensekaisesti heittää.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Vai tekikö sittenkään? Liivik on kiistänyt tekonsa ja periaatteessa tuossa on ainoastaan tuomarin sana Liivikin sanaa vastaan. Kirjoitin jo toiseen ketjuun, että voisiko olla niin että tämä tuomari ja ehkä Tapparan valmentajakin olisi kuullut kiihkeässä tilanteessa väärin? Kun vertaa lausumista sanoista cheap shit ja gypsy niin eipä noissa juuri eroa ole kun ne nopeasti ja sylensekaisesti heittää.

Tämä menee jo tosi monimutkaisesti. Mutta hei, nyt voidaan sanoa, että Liivik on päässyt Tapparan ihon alle, koska niin kova tarve heillä on saada hänet sivuun?
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä menee jo tosi monimutkaisesti. Mutta hei, nyt voidaan sanoa, että Liivik on päässyt Tapparan ihon alle, koska niin kova tarve heillä on saada hänet sivuun?

Tiedä siitä, mutta kyllä Tappura on takuuvarmasti tyytyväinen ettei Simo tänään pelaa. Kyllä ne maanantaina jaetut pommit tuntuivat ja vituttivat ihan saletisti.
Kun Somervuori lähestyy ei tätä vaaraa ole...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös