eagle kirjoitti:
Noh jos Sheddenillä oli niin paljon halua viime vuonna miksei IFK voittanut mestaruutta vaan finaalissa oli kaksi suomalaisten valmentamaa seuraa huomattavasti pienemmillä budjeteilla?
Tiesitkö, että budjetit ei voita mestaruuksia, vaan parhaat joukkueet voittavat?
eagle kirjoitti:
Kyllähän Sheddenin valintaan pitää olla syitä miksi hän on parempi valinta kuin esim. Jalonen. Jos on halu voittaa mestaruuksia, niin miksi mestaruuksia toisi paremmin Shedden kuin Jalonen(tai joku muu suomalainen vaihtoehto).
Minä näen että mikäli tällaiseen ratkaisuun päädytään, miltä tällä hetkellä näyttää, siihen päädytään siitä syystä että halutaan kokeilla ulkomaalaista päävalmentajaa, koska historia osoittaa että suomalaisen päävalmentajan kanssa niitä mestaruuksia ei ole tullut. Tässä yhteydessä on turha käydä lähimenneisyyttä ja sitä ainoaa mestaruutta ja valmentajan osuutta siihen sen tarkemmin läpi, hyväksytään vain faktat. Lisäksi voidaan katsoa pidemmällekin menneisyyteen, Bubnikin aikohin asti, jolloin toki ei tullut myöskään mestaruuksia, mutta pystyttiin ottamaan suuri(a) voittoja, ensimmäistä kertaa. Jos minä saisin päättää päävalmentajasta, minä ainakin pysähtyisin miettimään näitä faktoja ja haluaisin käytännössä kokeilla teoriaa, että puuttuko suomalaisilta valmentajilta kuitenkin "se jokin". Se, onko valmentaja Shedden tai Keenan tai kuka muu, on toissijaista. Sheddenin etu tietenkin on, että hän tuntee suomikiekon esim Keenania paremmin. Mutta ei nyt väitellä nimistä.
Mitä tulee Jaloseen, niin missään tapauksessa en kyseenalaista hänen pätevyyttään päävalmentajaksi, päinvastoin. Ainoa kysymysmerkki Jalosen kohdalla on kirkkaat valot (älä enää eagle tee tästä HML-Kehä III keskustelua, pliis). Liitto on ehkä tässä huomannut tilaisuuden samalla kokeilla ulkkaria ja ajaa Jalonen sisään kuvioihin, josta vuoden kuluttua päävalmentajaksi. Ei lainkaan huonompi idea mielestäni, jos Shedden-vihan pystyy laittamaan syrjään hetkeksi.