Kabinettipeliosio ei ehkä sinua kiinnosta - hyvä niin - mutta väitänpä, että monia muita saattaisi kiinnostaa, joten olkoon sekin listallani edelleen.
Tämä ainakin minulle on tämän vuoden päävalmentaja-näytelmän tärkein osuus. Shedden onnistui resursseihin (oma kapasiteetti sekä pelaajavalinnat) nähden varsin hyvin, siitä ei ole epäilystäkään. Mutta itse pidän ainakin mielessä suomalaiskiekkoilun ison kuvan ja tulevaisuudennäkymät, ja siihen nähden tämä valmentajavalinta soti kaikkea sitä vastaan mitä pidän oikeana!
En edes luule tietäväni mitä kaikkea kulisseissa tapahtuu, mutta jos on edes osaksikaan totta, että Kummola ja Harkimo junailivat yhdessä Sheddenin päävalmentajaksi vailla kenenkään OIKEAN asiantuntijan mielipidettä, niin täytyy olla todella, todella huolissaan maajoukkueen tilasta. Minulla ei ole todellakaan mitään Sheddeniä vastaan, mieshän on hyvin sympaattisen oloinen ja vähintään kohtuullinen valmentaja (huom. ei huippu - HIFK tiukilla SaiPaa vastaan 2006, Jokerit tällä kaudella neljäs ylivoimaisilla resursseilla).
Kylmä tosiasia kuitenkin on se, että yksikään järkeen perustuva argumentti ei puoltanut Sheddenin valintaa päävalmentajaksi, kokemus pienistä kaukaloista ei riitä, koska se on lähes merkityksetön asia (esim. Ruotsi pystyi haastamaan Kanadan pienessä kaukalossa Suomea paremmin ruotsalaisella päävalmentajalla), samaten joku henkinen psyykkaaminen on asia, jonka TÄYTYY olla kunnossa tällä tasolla, ja viimeisenä peluutusseikat, jotka tuskin kenenkään mielestä onnistuivat Suomella hirmuisen hyvin näissä kisoissa (ykköskenttä ei toiminut missään vaiheessa hirmuisen hyvin, mutta sai pelistä toiseen hurjasti peliaikaa).
Shedden-Jalonen -kaksikko saa minulta ison kiitoksen näistä kisoista, materiaaliin nähden Suomi suoriutui paremmin kuin odotin, mutta tämä Kummolan käsittämätön yksinvalta ja täysin järkeen perustumaton valintaprosessi tuo todella pahan maun suuhun. Toivoa vain sopii, että Kummola ei saa synninpäästöä pronssisesta mitalista johtuen. Jos saa, niin sama mies pystyy junailemaan vielä järjettömämpiö päätöksiä vielä tulevaisuudessakin kenenkään estämättä, näin syöden pohjaa suomalaiselta huippukiekkoilulta.