Ilmeisesti kärppien on pakko filmata. Jäähyjähän ei puhalleta kenttätapahtumien mukaan vaan niiitä yritetään pitää vakiona.
Heppoisia kaatumisia olen kuitenkin itse nähnyt jokaiselta jengiltä jokaisessa tv-pelissä, eikä kärpät pelaa kaikissa. Itse olen tulkinnut asian siten, että suurin osa näistä vain näyttää heppoisilta, koska omat kokemukset luistimilla on se, että ei tarvitse kovinkaan isoa tönäisyä, kun oikeassa kohdassa tulee. Ja tietysti se, että jos jostain joukkueesta on tuntunut, ettei oikein mistään tule jäähyä, mutta omille tulee, niin kaatumisia tulee vähän jokaiselle pelaajalle. Pois lukien muutama ikijyrä, jotka eivät tosin hirveän kepeitä jalalla ole muutenkaan.
En pysty yhtymään näkemykseen, että kärpät filmaisi eniten. En tosin pysty myöskään osoittamaan joukkuetta joka näin eniten tekisi. Mutta jos yksittäisiä pelaajia ajattelisin, niin kyllähän niitä kavereita mielessäni on. Yksi niistä pelaa tosin kärpissäkin.
Monelle voi jäädä filmausmielenkuva myös täysin vääristä syistä. Esimerkkinä sanoisinkin onnettoman T.Mustosen. Onnettoman sen takia, että mies on nurin jokaisessa tilanteessa mihin menee. Tosin mies luistelee puun takaa vastustajan taklauksiinkin, mutta ei jää jäähän makaamaan ja odottelemaan jäähyjä. Kyse ei hänen kohdalla siis ole filmauksesta, vaan onnettomasta fysiikasta liigatasolle. Voihan se sieltä vielä parantaa. Esim. tarkemmin ajateltuna (kiitos Black Adder) J.Pesonen oli ensimmäisillä kausillaan melkoinen räsynukke, kun kokeneemmat liigajyrät kaveria riepotteli (taklauksilla yms), mutta nyt kaveri on saanut jo vähän voimaa iän myötä sekä kokemusta, eikä Pesostakaan ole enää niin helppoa heittää tilanteista sivuun.
Sheddenin puheet ovat hieman erikoisia, mutta vastaanotto ei yllätä yhtään. Eikä tosin yllättäisi hieman vastakkainen vastaanotto, jos esim. K.Jalonen päästelisi samoja asioita suustaan.