Mainos

Sheddenin avautuminen IS Veikkaajassa

• 37 372
  • 274

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Eddie kirjoitti:
Hallitset aika hyvin kunnon politikon tavoin sompailemisen ja kiertelemisen ja hyvin selvästikään et väittelyä lopeta missään vaiheessa ja kun se ei ole edes ollut tarkoitukseni niin lopetan tämän typerän jaaritttelun tähän. Ei ihmisten mielipiteitä, yleistyksiä, johtopäätöksiä jne.. kukaan kirjoittelemalla muuta (varsinkaan netin keskustelupalstalla oleva tuntematon ihminen), ellei asian takana ole yksioikoinen faktatieto, jossa ei ole tulkinnanvaraa saati muita tekijöitä, kuten inhimillisiä jne..
En vastaa tuohon johtopäätös/yleistys semantiikkaan, koska en koe olevani kapaabeli sitä tekemään, mutta minä ymmärrän merkityksen erilailla, ehkä se on väärin, so not. Itse asiassa en ole sompaillut ja kierrellyt lainkaan, en vain ole yksiselitteisesti sitä mieltä että kyse on systemaattisesta koko kauden kestävästä filmaamisesta ja sukeltamisesta ja koska minun oletettiin tätä mieltä olleen, korjasin faktat tältä osalta. Fiksumpihan nämä väittelyt yleensä lopettaakin.

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Gags sinulle on postia toisessa ketjussa. Voit toki vastata tähänkin ketjuun ja vaikka yv:nä. Tosin ymmärrän kyllä jos haluat olla vastaamatta. Teit itsestäsi jo pellen joten miksi pahentaa omaa oloaan lisää.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
kakkonen kirjoitti:
Noista sun kommenteista todellakin saa käsityksen että "Kärpät joukkueena harrastaa systemaattista ja koko kauden kestävää filmaamista". Mutta etkö olekaan sitä mieltä?
En ole sitä mieltä ja ennenkaikkea en ole sitä mieltä että olisin näin ikinä väittänytkään, poislukien yhtä alatyyliseen kommenttiin vastaustani, jonka olin jo vähäpätöisyyden takia missannut.
kakkonen kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, voitko sitten tarkentaa mitä mieltä olet tuosta Kärppien filmaamisesta?
Olen sitä mieltä että Kärpät filmaa, vieläpä ihan turhaakin, niin ylivoimainen joukkue heillä on. Filmaa myös mielestäni enemmän kuin muut. Teoriakin minulla tähän on, jossain siihen vähän vihjasinkin, mutta sitä iloa en teille anna että kertoisin.

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Gags kirjoitti:
Olen sitä mieltä että Kärpät filmaa, vieläpä ihan turhaakin, niin ylivoimainen joukkue heillä on. Filmaa myös mielestäni enemmän kuin muut.

Monenko Kärppämatsin otannalla olet tullut tähän tulokseen? Ihan mielenkiinnosta kysyn, ilman vittuilua.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kuten aiemmin senttasin Kärppien filmaamisesta (löytyy tästä ketjusta perusteluineen), samoilla linjoilla ollaan edelleen. Kärpät filmaa vieraspeleissä, vaikka siihen ei olisi tarvetta ja että filmaaminen vituttaa. Nopeasti laskien puolet tähän ketjuun kirjoittaneista Kärppäfaneista on samaa mieltä, joten asia ei ole outo Oulussakaan. Olkoonkin, että Oulussa Kärpät ei juuri filmaa. Ja tämä ihan omakohtaisesti nähtynä vähän liiankin monessa Kärppä-ottelussa viime ja tällä kaudella :)

Samoin tuli jo aiemmin todettua, että jokainen joukkue filmaa ainakin vieraissa. Toiset vähemmän, toiset enemmän. Erittäin paskamainen juttu kun samaan aikaan sääntöjä on kiristetty.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
mtmela kirjoitti:
Monenko Kärppämatsin otannalla olet tullut tähän tulokseen? Ihan mielenkiinnosta kysyn, ilman vittuilua.
Mielenkiintoista, että kysymys on minulle esitetty jo useampaan kertaan, ihan kuin sillä olisi jotain merkitystä, sillä en minä niitä muitakaan joukkueita joihin vertaan, näe sen useammin, kuin Kärppiä. 5-6 ottelua tällä kaudella + erinäiset yksittäiset tapahtumat jotka ylittäneet jopa uutiskynnyksen, niistä videoita netissä tai televisiossa.

Ilmeisesti kärppien on pakko filmata. Jäähyjähän ei puhalleta kenttätapahtumien mukaan vaan niiitä yritetään pitää vakiona.

Heppoisia kaatumisia olen kuitenkin itse nähnyt jokaiselta jengiltä jokaisessa tv-pelissä, eikä kärpät pelaa kaikissa. Itse olen tulkinnut asian siten, että suurin osa näistä vain näyttää heppoisilta, koska omat kokemukset luistimilla on se, että ei tarvitse kovinkaan isoa tönäisyä, kun oikeassa kohdassa tulee. Ja tietysti se, että jos jostain joukkueesta on tuntunut, ettei oikein mistään tule jäähyä, mutta omille tulee, niin kaatumisia tulee vähän jokaiselle pelaajalle. Pois lukien muutama ikijyrä, jotka eivät tosin hirveän kepeitä jalalla ole muutenkaan.

En pysty yhtymään näkemykseen, että kärpät filmaisi eniten. En tosin pysty myöskään osoittamaan joukkuetta joka näin eniten tekisi. Mutta jos yksittäisiä pelaajia ajattelisin, niin kyllähän niitä kavereita mielessäni on. Yksi niistä pelaa tosin kärpissäkin.

Monelle voi jäädä filmausmielenkuva myös täysin vääristä syistä. Esimerkkinä sanoisinkin onnettoman T.Mustosen. Onnettoman sen takia, että mies on nurin jokaisessa tilanteessa mihin menee. Tosin mies luistelee puun takaa vastustajan taklauksiinkin, mutta ei jää jäähän makaamaan ja odottelemaan jäähyjä. Kyse ei hänen kohdalla siis ole filmauksesta, vaan onnettomasta fysiikasta liigatasolle. Voihan se sieltä vielä parantaa. Esim. tarkemmin ajateltuna (kiitos Black Adder) J.Pesonen oli ensimmäisillä kausillaan melkoinen räsynukke, kun kokeneemmat liigajyrät kaveria riepotteli (taklauksilla yms), mutta nyt kaveri on saanut jo vähän voimaa iän myötä sekä kokemusta, eikä Pesostakaan ole enää niin helppoa heittää tilanteista sivuun.

Sheddenin puheet ovat hieman erikoisia, mutta vastaanotto ei yllätä yhtään. Eikä tosin yllättäisi hieman vastakkainen vastaanotto, jos esim. K.Jalonen päästelisi samoja asioita suustaan.

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gags kirjoitti:
Mielenkiintoista, että kysymys on minulle esitetty jo useampaan kertaan, ihan kuin sillä olisi jotain merkitystä, sillä en minä niitä muitakaan joukkueita joihin vertaan, näe sen useammin, kuin Kärppiä. 5-6 ottelua tällä kaudella + erinäiset yksittäiset tapahtumat jotka ylittäneet jopa uutiskynnyksen, niistä videoita netissä tai televisiossa.
Suurin osa ketjusta on niin silkkaa paskaa ja turhaa provoamista etten jaksanut kahlata sitä läpi. Kiitos asiallisesta vastauksesta. Voisin olla eri mieltä kun kolmen vuoden aikana n. 80 peliä nähneenä Jalosen Kärpistä, mutta sehän ei olekaan IS Veikkaajan/Sheddenin/Tämän ketjun pointti, siis rehellisyys, vaan tuomareihin vaikuttaminen. Perinteistä valtapeliä, jossa on yksi virhe. Ajankohta. Ei nyt vaan keväällä, huomaa ettei Shedden ole ollut tarpeeksi Suomessa.

Kärpät liikkuvana taitojoukkueena saa perinteisesti vähemmän jäähyjä kuin isommat ja fyysisemmät joukkueet, fysiikan laki. Jos tuo on jotenki uutta jollain, niin ei ole kauaa lajia seurannut. Siihen lisätään ns. nollatoleranssi niin totta helvetissä erot ovat isoja kun tuomarit eivät vihellä tasaisella linjalla. Tässäkään ei ole mitään uutta. Turhaa japinaa, joka vaimenee.

Mitä filmaukseen tulee, niin tälle kaudelle on annettu tuomareille ohjeistus puuttua siihen voimakkaasti. En ole montaa Kärppäjäähyä filmauksesta nähnyt. Oli kyseessä kahvakiekko tai nollatoleranssi, tuomarit ne jäähyt viheltää. Tappara hyötyi vahvana joukkueena kahvaamisesta, Kärpät taas liikkeestä. Raskas IFK-puolustus istuu jäähyllä, jollekin helvetin iso yllätys? Kannattaa rakentaa joukkue pelin mukaan, ei tarvi itkeä.

Master Chief kirjoitti:
Niin, kunpa Oulussakin olisi samanlainen asenne sukelteluun kuin NHL:ssä (vuodelta -91)

Normaalisti sivuutan nämä, mutta en näe syytä ja yhteyttä Ouluun ja kyseessä olevaan vaihtopenkin avautumiseen vastajoukkueen pelaajalle (ilmeisesti aiheesta). Saman lauseen tuon clipin säestyksellä voisi osoittaa joka ikiselle paikkakunnalle, jossa kiekkoa pelataan. On nimittäin yksittäisiä tapauksia sattunut jopa jokereille. Eikös tuossa clipissä ollut kyse yksittäisestä tapauksesta?

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Normaalisti sivuutan nämä, mutta en näe syytä ja yhteyttä Ouluun ja kyseessä olevaan vaihtopenkin avautumiseen vastajoukkueen pelaajalle (ilmeisesti aiheesta). Saman lauseen tuon clipin säestyksellä voisi osoittaa joka ikiselle paikkakunnalle, jossa kiekkoa pelataan. On nimittäin yksittäisiä tapauksia sattunut jopa jokereille. Eikös tuossa clipissä ollut kyse yksittäisestä tapauksesta?

Heikommalla on alemmuuskompleksi kun Pohjoinen on mennyt ohi. Hyväähän se vaan tekee vanhaa vihaa viritellä esille. Jokerit kun ei ole pärjännyt vuosiin. Eipä kyllä Kärpätkään Helsingissä, paitsi silloin kuin se oikeasti jotain merkitsee.

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Taitaa mtmela:lla ja Tretjakilla olla vähän opettelemista tuolla huumorin saralla... Ei jokaista heittoa tarvitse niin vakavasti ottaa.

Onko kukaan muuten huomannut että Kärpät filmaa SM-liigan jengeistä selvästi eniten? ;)

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Aake kirjoitti:
Onko kukaan muuten huomannut että Kärpät filmaa SM-liigan jengeistä selvästi eniten? ;)

Kyllä olen. Jokereita vastaan jokainen jäähy oli selvästi filmaamista, ja sitä oltiin harjoiteltu paljon. Huhujen mukaan Kärpillä on valmennustiimissä mukana myös salainen valmentaja, joka on näytelmäalan yksi suurimmista vaikuttajista.

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vesku ite?

yki kirjoitti:
Kyllä olen. Jokereita vastaan jokainen jäähy oli selvästi filmaamista, ja sitä oltiin harjoiteltu paljon. Huhujen mukaan Kärpillä on valmennustiimissä mukana myös salainen valmentaja, joka on näytelmäalan yksi suurimmista vaikuttajista.

Onkohan se Vesku Loiri kenties? Jonkunsortin kaatumisennätystä kun pitää nimissään.

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aake kirjoitti:
Taitaa mtmela:lla ja Tretjakilla olla vähän opettelemista tuolla huumorin saralla... Ei jokaista heittoa tarvitse niin vakavasti ottaa.

Voi Aake. Menit ansaan, ja helposti :)

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
yki kirjoitti:

Ape Suhonen?

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Osin OT:tä mutta kun täällä on puhuttu filmaajista mietin että onkohan kellään havaintoa Tapparan Laineesta, kuulostaa olevan radion kautta "katsottuna" harvinaisen kaatuileva kaveri. Kuuntelin noin puolet matsista ja kuulin retkahtavan ainakin neljä kertaa, toki selostaja Stenius katsoo peliä Kärppälasien läpi mutta tänään ainakin kuulosti tältä. Tapparan voitto oli sinänsä Stenkankin mukaan oikeutettu, sinänsä vaan harmi että Kärppien lopun tasoitusyritykset tyssäsivät Laineen hankkimaan jäähyyn ja sen myötä Kärpille tulleisiin käytösrangaistuksiin. No paha sanoa kun ei nähnyt itse.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jukebox kirjoitti:
Tapparan voitto oli sinänsä Stenkankin mukaan oikeutettu, sinänsä vaan harmi että Kärppien lopun tasoitusyritykset tyssäsivät Laineen hankkimaan jäähyyn ja sen myötä Kärpille tulleisiin käytösrangaistuksiin.
Jalonen vaan kaunistelee jäähytilastoja. Ihan fiksu vastaveto.

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No, näitähän sattuu ja tapahtuu, oli kyllä turha (varsinkin tähän ketjuun) tuo edellinen viestini mutten viitsi enää poistaakaan kun Gags jo ehti reagoimaan :) Vielä turhemmaksi sen tekee se etten nähnyt itse peliä omin silmin. Tuomarit tuomitkoon ja ainahan nämä ei todellakaan mene omien toiveiden mukaan.

TML

Jäsen
Jukebox kirjoitti:
Osin OT:tä mutta kun täällä on puhuttu filmaajista mietin että onkohan kellään havaintoa Tapparan Laineesta, kuulostaa olevan radion kautta "katsottuna" harvinaisen kaatuileva kaveri.
Hah hah. Aikamoista taas.
Näihin oman joukkueen selostajiin ei aina kannata suhtautua kovinkaan vakavasti. Sellaista tuubaa sieltä yleensä suolletaan. Propaganda elää ja voi hyvin radiossakin.
Laine ei kaatuillut sen enempää mitä Pesonenkaan. Totta on kuitenkin että Laine on yksi kovimpia filmailijoita liigassa.

EDIT. Ja naurahdukseni alussa tulee siis Steniuksen suuntaan. Ei ollenkaan sinun Jukebox.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jukebox kirjoitti:
No, näitähän sattuu ja tapahtuu, oli kyllä turha (varsinkin tähän ketjuun) tuo edellinen viestini mutten viitsi enää poistaakaan kun Gags jo ehti reagoimaan :)
Vaikea tämän ketjun tasoa on enää mitenkään tiputtaa, joten ihan hyvin mahtui mukaan edellinenkin viestisi. Kyllä joku tuohon Laineeseen vielä tarttuu, älä huoli.

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
TML kirjoitti:
Hah hah. Aikamoista taas.
Näihin oman joukkueen selostajiin ei aina kannata suhtautua kovinkaan vakavasti. Sellaista tuubaa sieltä yleensä suolletaan. Propaganda elää ja voi hyvin radiossakin.
Laine ei kaatuillut sen enempää mitä Pesonenkaan. Totta on kuitenkin että Laine on yksi kovimpia filmailijoita liigassa.

EDIT. Ja naurahdukseni alussa tulee siis Steniuksen suuntaan. Ei ollenkaan sinun Jukebox.

Jeps ja Laine on joka tapauksessa kelpo pelimies jota arvostan kyllä. Ja kertoihan nuo maalivahdin torjunnatkin että oikealle joukkueelle voitto meni joka tapauksessa. Ja mitä sanoit oman joukkueen selostajista, olet oikeassa siinäkin ja eikö sen kuulukin mennä juuri noin. Edelleen tosin myönnän että oli mun moka edes mainita asiasta.

EDIT: Lopun siistimistä eli turhat kommentit viestistäni pois.

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
mtmela kirjoitti:
En ole montaa Kärppäjäähyä filmauksesta nähnyt.

Ei tätäkään ketjua oikein viitsisi enää pitää hengissä, mutta haluaisin vain huomauttaa että tuo on puhdasta nollainformaatiota. Ei niitä ole kenellekään muullekaan vihelletty.

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
yki kirjoitti:

Omien tietojeni mukaan Juha Jokiharju veti Kärppäpelaajille salaisen session Kalajoen leirillä, joka pelattiin suljettujen ovien takana. Varsinkin Pesonen ja Viuhkola ottivat ko. leirillä suuria kehitysaskelia, Viuhkola niin paljon, että pystyi sitten eurohokissa filmaamaan monen kuukauden loukkaantumisen.

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
sPorttila tutkimaan tätä mahdollista "Kalajoen salaista sessiota"! Sporde varmaan kaivaisi esille tiedot tuosta sessiosta ja että pitääkö paikkaansa että "Kärpät joukkueena harrastaa systemaattista ja koko kauden kestävää filmaamista".

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy