Batesia ja muuta juttua...
Tai voihan se olla, että Bates on vaan isoluinen, niin kuin puolet pullukoista väittää olevansa. Nesteenpoistokuurilla pääsee kivasti alkuun.
Lainasin nyt vaan tämän osan viestistä. Mutta olen kyllä itsekin sitä mieltä, että tämä kortti on katsottava loppuun asti. Kyseessä on selvästikin kaveri, joka on tienannut jo elantonsa jääkiekolla, ja jonka ei siis olisi enää pakko pelata yhtään kautta selvitäkseen tästä elämästä hengissä. Ellei sitten ole tehnyt Jagr:eita, ja sijoitellut rahojansa miten sattuu.
Itselle tuli enemmänkin tunne, ettei kaveri ole vielä valmis laittamaan hokkareita naulaan, jos ei ihan pakko ole.
Luettelo kaverin loukkaantumisista on siinä mielessä turha, että IFK ei tämän hetken diilillä menetä yhtään mitään, jos ei sitten voitakkaan.
Mutta jos tässä kaverissa on yhtään pohjois-amerikkalaista urheiluasennetta, niin hänellä epäilemättä on kunnossa ollessaan paljonkin anettavaa jääkiekolle. Ja varsinkin SM-liigan tasoisessa sarjassa. Kokemusta, asennetta ja ilmeisesti jopa taitoakin. Vähemmilläkin meriiteillä on liigassa tehty kovaa jälkeä, ja jopa aikana jolloin liigan taso on ollut ihan toista luokkaa, kuin juuri nyt. Batesin meriiteillä olevaa äijää ei voisi edes unelmoida tänne ilman työtaistelua NHL:ssä, jos äijä olisi normikondiksessa!
Ja ainakaan itse en nyt tuosta nelosen klipistä saanut kuvaa jostakin taistelunorsun irvikuvasta, tai kaverista jollei ei tartte työsuhdeautoa ollenkaan, koska voi pyöriä itse kämpille. Kyllä kaverista näkee, että on ainakin joskus urheiltu. Annetaan kuntoutua ja sitten katsellaan mitä tehdään. Mielestäni tilaisuuden ollessa nyt tämä olisi suurempi riski luopua kaverista katsomatta ollenkaan mihin äijä pystyy. Asennetta on ainakin jos meinaa maaottelutauon jälkeen olla edes jonkinlaisessa kondiksessa.
Muuten allekirjoitan kyllä täysin ajatuksen ja mielipiteen siitä, että IFK:n olisi pitänyt täyttää ensin tuo maalivahdin tontti. Vaan puheet esim. Ahosesta ei saa ainakaan minua välittömästi kirkumaan riemusta. Paraneekohan peli juurikaan nykyisestä, edes oletusarvoisesti tässä tapauksessa??!! Onko oikeasti edes saatavissa tällä hetkellä sellaista ns. varmaa hankintaa maalivahtiosastolla? Jos kerran oltiin myöhässä pelaajamarkkinoilta, niin vaikea niitä nyt on löytää niinkin marginaaliselle osastolle. Mutta jälkiviisastellen voi toki todeta, että jos myöhässä kerta oltiin ja se tiedettiin, niin miksi ei pidetty kiinni niistä jo suht hyväksi havaituista, joita jengissä jo oli??? Murray, Guolla, Vesce???
Turha on siis nyt Nybarin vetää hatusta tuota "myöhässä oltiin" korttia, ja sillä kuitata selkeä epäonnistuminen jengin kasaamisessa. Virheitä tehtiin ja ne on vaan nyt myönnettävä, eikä lähteä penttilinjalle, missä aina vaan selitettiin ja selitettiin! Tämä oli siis Nybarilta huono veto ja osoittaa sen, että kaverilla on mopo lähdössä handuista, koska antaa tällaisia sammakoja julki. Olisi vaan pitänyt omana tietonaan moisen asian. Antaa mennä kokemattomuuden piikkiin, mutta jatkossa vaan selkä suorana niinkuin piti olla!
Mitä sitten tulee valmennuksen osuuteen nykytilanteen suhteen. Niin itse lähden siitä, että huonoin vaihtoehto olisi IFK:n kannalta valmentajanvaihdos! Jalonen ei toki liene parhaimmillaan juuri tällaisessa tilanteessa, missä jengi on niin yössä kuin nyt, mutta erinomainen valmentaja hän eittämättä kuitenkin on! Jalonen ei vaan nyt pääse jengin kanssa siihen, minkä hän osaa parhaiten!
Siksi onkin osaltaan tarkasteltava juuri nyt IFK:n mentaalitilaa (propsit huomiosta JHag), joka on johtanut siihen, ettei joukkueen mikään osa-alue nivoudu toisiinsa. Kenenkään tekeminen kentällä ei juuri nyt palvele kenenkään toisen etua. Eli jengi ei tee töitä jengille, vaan hapuilee. Sillä ihan näin kädetön jengi ei ole kuitenkaan kyseessä, kuin nyt voisi ymmärtää olevan. Senhän ovat jo muutamat pelit selkeästi näyttäneet. Ja huonosta tilanteesta huolimatta vertailu penailujengeihin on kohtuutonta, sillä kyllä IFK:n pelissä on tällä kaudella ollut, niissä hetkien väläyksissä joilla pisteitä on otettu, enemmän järkeä, kuin monellakaan viime kaudella. Toki puolustuskalusto on heikko, mutta kyllä sielläkin liki puolet kavereista on nimeltäänkin jo sellaisia, että olisi lupa odottaa kuuluvan nykyliigan eliittipuolustajiin. Yksikin erinomainen puolustaja tuohon lisää voisi niinikään muuttaa puolustuksen rakennetta sen verran, että pelit alkaisivat jälleen kääntyä voitollisiksi. Ja se voisi tuoda ainakin sen ratkaisevan parannuksen ylivoimapelin rakenteeseen!
Vaan juuri nyt ei mikään onnistu, ja kyllä se valitettavasti aika pitkälle (90%) kulminoituu IFK:n maalivahtipeliin sekä puolustuksen epätasapainoon. Ja näistä syistä johtuen ei Nokka ehkä ole paras mies aukomaan näitä solmuja, mutta pelkkä maalivahtipelin paraneminen voisi auttaa jo merkittävästi siihen, että Nokka pääsisi keskittymään omiin vahvuuksiinsa. Nieminen olisikin nyt kokeiltava, jos ei muuta vaihtoehtoa löydy!!
Sen verran Isaksonille heittäisin kysymystä, jos sallit ilman vittuuntumista moisen. Että mistä johtuu pyhä vihasi Valtasen tekemisiä kohtaan? Juuri nyt minusta tuntuu, että Jalosen lisäksi Valtanen tuntuu ainoilta, jotka ovat hommissaan edes jollain tasolla onnistuneet. Ja ainakin itse vielä ihan vaan median välityksellä ja täällä sivuillakin esiintyneiden asioiden ja juttujen perusteella pidän häntä merkittävänä parannuksena entiseen toimitusjohtajaan, jonka suurin meriitti lienee oman pankkitilinsä saldon kasvattaminen IFK:n kassan kautta!
Mainitakseni vain nyt vaikkapa kilven palauttaminen pelipaitoihin sekä muutama ilmeisesti muhkeahko sponsorisopimus!! Voihan olla, että olen käsitänyt asian kokonaan väärin, ja jos enemmän tiedät, niin valista minuakin vaikkapa sitten yv:llä! Kiitän. Äläkä vittuile minulle kysymällä summia ja muuta sellaista, kun en niitä tiedä. Minullakin tämä tunne nojaa vain siis siihen miten asioita olen tulkinnut ja saanut ymmärtää, kuten jo tuossa pari riviä ylempänä totesin! Ajattelin vaan josko sinulla on parempaa tietoa asiasta.