Severi Lahtinen – koirankoppitalentti vai ei käyttöä JYPissä?

  • 238 959
  • 1 321

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Nyt en todellakaan asetu kenenkään puolelle vaan ihan mielenkiinnosta kysyn. Voiko tuollainen stressihäiriö tulla sellaisesta, että olet ollut jonkun kanssa makuuhuoneessa kahdestaan ja valehdellut toisen ihmisen raiskanneen sut, että et jäisi poikaystävälle kiinni, koska toisen miehen rojut on sun rännissä? Voiko syyllisyys saada aikaan tuollaista?

Ja nyt ihan oikeasti aidosti mielenkiinnosta kysyn? Onko mahdollista, että tuollainen tulee jostain muustakin kuin vaan erittäin julmasta toisen ihmisen sulle tekemästä asiasta?
Duodecimin terveyskirjaston artikkeli linkin takana. Ensimmäinen ja toinen lause kiteyttää aika hyvin synnyn: ”Traumaperäinen stressireaktio kehittyy henkilön jouduttua kohtaamaan tapahtuman, johon liittyy joko kuolema tai vakava loukkaantuminen tai niiden uhka taikka oman tai toisen fyysisen koskemattomuuden vaarantuminen. Traumaattinen tilanne aiheutti henkilössä voimakasta pelkoa, kauhua tai avuttomuutta.”

Eli maallikkona ja omasta kokemuksestani rankasti yleistäen väitän, että ei voi. Syyllisyyttäkin olen joskus kokenut.

Itselläni uhka kohdistui toiseen ihmiseen ja aiheutti kaikkea kolmea kiteytyen lopulta avuttomuuteen. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että vaivana ihan perseestä. Tapahtumista on jo vuosia, olen toipunut, käyn töissä ja olen hyvä siellä, sosiaaliset suhteet hyvät ja elämä mallillaan. Silti vieläkin tulee tilanteita, jossa reagoin ”PTSD:n kautta”.

Vaikea, ehkä mahdoton feikata. Toteaminen ei taida tapahtua ihan tuosta vaan. Minulla taisi olla puoli vuotta erilaisia keskusteluja ennen kuin todettiin useamman ammattilaisen kanssa, kun mietittiin, miksi miestä ahdistaa.

Eli uhrilla on takana kokemus, joka laukaissut ja tässä tapauksessa ei tarvitse olla Nostradamus, että laskee 1+1. Jos se kävelee kuin ankka…
 

Ccrb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Kyllähän toi vaikuttaa siltä, että tuon naisen olisi pitänyt käydä aivan mielisairas show läpi tähän päivään asti kusettaaksen tuon. Puhutaan kyllä aika pienistä prosenteista, että Seven versio olisi totta.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Kyllähän toi vaikuttaa siltä, että tuon naisen olisi pitänyt käydä aivan mielisairas show läpi tähän päivään asti kusettaaksen tuon. Puhutaan kyllä aika pienistä prosenteista, että Seven versio olisi totta.
Ja miksi edes kävisi, mitään ei tästä saa itselleen kuitenkaan, muuta kuin ikuiset arvet. Ei kukaan ole noin pahantahtoinen ihminen, ellei ole sitten itse saatana. Jota toki epäilen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Kloppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Luleå HF
Tämä viestini sisältö ei kerää kannatusta riippumatta siitä, uskooko Severiä vai ei. Ja saa oikaista olen valmis oppimaan!

Ensinnäkin käräjäoikeudessa olleet asianomaisen todistajat eivät ole olleet silminnäkijöitä teolle, vaan ovat omilla todistuksillaan tukeneet uhrin kuvausta illasta. Siellä makuhuoneessa ei ole ollut kuin nämä kaksi ihmistä ja yhteisymmärryksessä ovat sänkyyn päätyneet nukkumaan. Eli kyllä tässä on sana sanaa vastaan-asetelma ollut, minkä peruusteella tuomio on annettu. Kumman kertomus sitten on enemmän uskottava niin on sen perusteella tuomio annettu. Itse olen ollut todistajana syytetylle ja hän sai tuomion pahoinpitelystä, vaikkei mitään todisteita käräjäoikeudella ollut ja uskon itse häneen syyttömyyteensä. Ei nämä aina mene oikein Suomessakaan.

Tässä uskon, että raiskaus on tapahtunut, kun uhri on alkanut nukkumaan ja Severin harkintakyky humalassa on pettänyt. Siihen hänellä ei ollut ollut lupaa ja näin kyseessä on raiskaus ja tuomittava teko. Mielestäni tätä tukee Severin itseinhossa tehty rattijuopumus tapahtuman jälkeen.

Kyllä nämä jutut on monesti hiuskarvan varassa onko toimittu oikein vai ei. Raiskaaja vai Syytön. Toisaalta laki on yksiselitteinen. En halua uskoa, että Severi olisi paha ihminen ja aiheuttanut toiselle kärsimystä tahallaan. Varmaan luki rivien välistä humalassa heidän välisen kemian täysin väärin. Noh nainen halusi vain nukkua hänen kanssaan ja Severi on tuomionsa ansainnut. Ja ehkä näistä teorioista vain sitten huomaa, että sitä hyppää miehenä helpommin Severin pään sisälle , entä tämän naisen joka on on saanut ehkä elämänmittaiset traumat. Voimia kaikille ketä juttu koskettaa!
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämä viestini sisältö ei kerää kannatusta riippumatta siitä, uskooko Severiä vai ei. Ja saa oikaista olen valmis oppimaan!

Ensinnäkin käräjäoikeudessa olleet asianomaisen todistajat eivät ole olleet silminnäkijöitä teolle, vaan ovat omilla todistuksillaan tukeneet uhrin kuvausta illasta. Siellä makuhuoneessa ei ole ollut kuin nämä kaksi ihmistä ja yhteisymmärryksessä ovat sänkyyn päätyneet nukkumaan. Eli kyllä tässä on sana sanaa vastaan-asetelma ollut, minkä peruusteella tuomio on annettu. Kumman kertomus sitten on enemmän uskottava niin on sen perusteella tuomio annettu. Itse olen ollut todistajana syytetylle ja hän sai tuomion pahoinpitelystä, vaikkei mitään todisteita käräjäoikeudella ollut ja uskon itse häneen syyttömyyteensä. Ei nämä aina mene oikein Suomessakaan.

Tässä uskon, että raiskaus on tapahtunut, kun uhri on alkanut nukkumaan ja Severin harkintakyky humalassa on pettänyt. Siihen hänellä ei ollut ollut lupaa ja näin kyseessä on raiskaus ja tuomittava teko. Mielestäni tätä tukee Severin itseinhossa tehty rattijuopumus tapahtuman jälkeen.

Kyllä nämä jutut on monesti hiuskarvan varassa onko toimittu oikein vai ei. Raiskaaja vai Syytön. Toisaalta laki on yksiselitteinen. En halua uskoa, että Severi olisi paha ihminen ja aiheuttanut toiselle kärsimystä tahallaan. Varmaan luki rivien välistä humalassa heidän välisen kemian täysin väärin. Noh nainen halusi vain nukkua hänen kanssaan ja Severi on tuomionsa ansainnut. Ja ehkä näistä teorioista vain sitten huomaa, että sitä hyppää miehenä helpommin Severin pään sisälle , entä tämän naisen joka on on saanut ehkä elämänmittaiset traumat. Voimia kaikille ketä juttu koskettaa!

Yhteisymmärryksessä nukkumaan? Nainen halusi vain nukkua hänen kanssaan? Mistäs nämä jutut keksit?
 

nixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
YLE TV2 tuli juuri Nytorgsmannen - sarjaraiskaaja ohjelma missä on juuri vastaavia uhrien komuksia, joita ei uskottu ennen syyllisen matkapuhelimesta löytyneitä videoita. Siitä saa vähän perspektiiviä miten uhri ja läheiset suhtautuu tapaukseen aluksi. Uhri itsekkin epäilee aluksi itseään ja koko tapausta.

On kyllä järkyttää mitä toiselle voi tehdä nukkuessaan ja ilman että uhri välttämättä tiedostaa tapahtunutta.. ohjelma löytynee yleareenasta.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja miksi edes kävisi, mitään ei tästä saa itselleen kuitenkaan, muuta kuin ikuiset arvet. Ei kukaan ole noin pahantahtoinen ihminen, ellei ole sitten itse saatana. Jota toki epäilen.

Varsinkin mietityttää että mikä motivaatio valehtelemiseen olisi ollut kun eihän Naisen olisi tarvinnut kun heittää Lahtinen ulos huoneesta/asunnosta niin mitään pettämisjuttua ei olisi ollut jos poikaystävä olisi tullut. Jos taas katumapäälle niin aika paljon helpompi olisi ollut vain se syy mikä yleensä eli kännin piikkiin. Lisäksi Lahtinen ei vielä vuosi sitten kovinkaan tunnettu jääkiekkoilija joten mitään "otetaan julkkikselta rahat" ei myöskään osuisi tähän, harva edes varmaan tiesi että tienaa yli 100k vuodessa.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Varsinkin mietityttää että mikä motivaatio valehtelemiseen olisi ollut kun eihän Naisen olisi tarvinnut kun heittää Lahtinen ulos huoneesta/asunnosta niin mitään pettämisjuttua ei olisi ollut jos poikaystävä olisi tullut. Jos taas katumapäälle niin aika paljon helpompi olisi ollut vain se syy mikä yleensä eli kännin piikkiin. Lisäksi Lahtinen ei vielä vuosi sitten kovinkaan tunnettu jääkiekkoilija joten mitään "otetaan julkkikselta rahat" ei myöskään osuisi tähän, harva edes varmaan tiesi että tienaa yli 100k vuodessa.
No ei tässä ole muutenkaan mitään rahakorvauksia haettu, se näkyisi tuomiosta. Eli kyllä tässä taitaa olla kyse ihan puhtaasta oikeudesta, kuten pitääkin.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Ihmetyttää kyllä kovasti nuo ihmiset, jotka tuosta Severin nyyhkyvideosta on tykännyt. Ihanko oikeasti kuvittelevat kaverin puhuvan totta? Siellä on pikaisen katselun perusteella aika monta sellaista ihmistä, jotka olisi voineet olla uhreja.

No ehkä sitä sitten ei suositusta jääkiekkoilijasta vaan millään haluta uskoa mitään pahaa.

Kaveri on vielä kesällä hymyillyt Käärijän kanssa kuvassa, niin ku mitään ei olisi tapahtunut.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Ensinnäkin käräjäoikeudessa olleet asianomaisen todistajat eivät ole olleet silminnäkijöitä teolle, vaan ovat omilla todistuksillaan tukeneet uhrin kuvausta illasta. Siellä makuhuoneessa ei ole ollut kuin nämä kaksi ihmistä ja yhteisymmärryksessä ovat sänkyyn päätyneet nukkumaan.
Mitä ihmettä sinä puhut? Nainen on ollut makuuhuoneessa sammuneena. Hän ei ole halunnut nukkua Severin kanssa ja vielä vahemman, että Severi panee häntä hänen ollessaan tajuttomana.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No ei tässä ole muutenkaan mitään rahakorvauksia haettu, se näkyisi tuomiosta. Eli kyllä tässä taitaa olla kyse ihan puhtaasta oikeudesta, kuten pitääkin.

No se juuri kun tuntuu ettei mitään motivaatiota lähteä valehtelemaan tapauksesta tunnu olevan naisen puolelta. Eivät tosiaan jääneet ryssän päältä kiinni seksistä poikaystävälle tai mitään muuta vastaavaa jonka takia hätävalhetta olisi tarvinnut keksiä. Eikä selkeästi ole hakenut julkisuutta tai rahaa tapauksella myöskään.

Pahin tässä jutussa ehkä se että jos tapahtumat mennyt tosiaan näin miten oikeudessa on todistettu, mutta Lahtinen näkee tilanteen kuten videollaan kertoi, tuommoinen ihminen voi olla todella arvaamaton ja vaarallinen varsinkin päihteiden alaisena ja tehdä toisille mitä tahansa. Ei pitäisi kulkea vapaana varsinkaan jos ei sairaus ole hallinnassa.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Ihmetyttää kyllä kovasti nuo ihmiset, jotka tuosta Severin nyyhkyvideosta on tykännyt. Ihanko oikeasti kuvittelevat kaverin puhuvan totta? Siellä on pikaisen katselun perusteella aika monta sellaista ihmistä, jotka olisi voineet olla uhreja.

No ehkä sitä sitten ei suositusta jääkiekkoilijasta vaan millään haluta uskoa mitään pahaa.

Kaveri on vielä kesällä hymyillyt Käärijän kanssa kuvassa, niin ku mitään ei olisi tapahtunut.
Tässä nyt ei ole mitään ihmeellistä. Saihan massamurhaaja Breivik satoja ellei tuhansia rakkauskirjeitä vankilaan. Aina pahat pojat ovat kiinnostaneet naisia, ja niitä nuoria varsinkin. Siinä on kyse ihannoinnista ja kuvitelmista ja kaikki todellisuus siinä sumentuu. Toki erotusta tähän norjan tapaukseen että poliittisissa iskuissa on aina puolesta ja vastaan ihmisiä. Mutta onhan toisaalta toisille raiskaaminen ihan ok myös kuten täältä saanut lukea. Kunhan ei joudu itse tai joku lähipiiristä ei joudu saatika oma tytär. Muuten se on ihan ok joillekin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta onhan toisaalta toisille raiskaaminen ihan ok myös kuten täältä saanut lukea. Kunhan ei joudu itse tai joku lähipiiristä ei joudu saatika oma tytär. Muuten se on ihan ok joillekin.
Etsi minulle yksikin kommentti täältä, jossa todetaan raiskaamisen olevan ok. Edes yksi. Tai mielellään useampi, kun niitä ilmeisesti löytyy näkemyksesi mukaan useampia.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielestäni tämä vain vahvistaa tietoa jonka mukaan JYP ei ole tiennyt Lahtisen rattijuopumuksesta. Jos tätä nyt tarvitsee edes mitenkään vahvistaa.
Nimenomaan. Tuolle tasolle ei kyettäisi edes meidän toimistolla.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Etsi minulle yksikin kommentti täältä, jossa todetaan raiskaamisen olevan ok. Edes yksi. Tai mielellään useampi, kun niitä ilmeisesti löytyy näkemyksesi mukaan useampia.

Tämä on mahtavaa nykymenossa. Mikä ihme pakottaa vetämään asian aina näin äärilaitaan. Melkein 100% varmuudella voi sanoa ettei täällä kukaan ole todennut raiskauksen olevan ok.

Silti jaksetaan esittää tällaisia väitteitä.

Samoin joillakin on tarve rinnastaa Lahtisen tapaus ja JYP.n toiminta johonkin aivan täysin erilaiseen tapaukseen.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Puhun nyt näistä ketkä vähättelevät tapahtunutta. Tulee tunne että ei siinä rikoksessa ole vääryyttä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Puhun nyt näistä ketkä vähättelevät tapahtunutta. Tulee tunne että ei siinä rikoksessa ole vääryyttä.
Ei kyse ole vähättelystä, vaan epätietoisuudesta. Kun ei tiedetä mitä on tapahtunut, niin pohditaan asiaa eri kanteilta. Tätä ei pidä mielestäni käsittää uhrin syyllistämisenä tai tekijän puolustamisena, vaan kyse on ihan normaalista vaikean asian käsittelystä ja pohtimisesta. Toiset ovat valmiita tuomitsemaan tekijän tässä kohtaa alimpaan helvettiin, kun taas toiset eivät tiedä miten tähän tulisi suhtautua ja mitä tulisi uskoa.

Ihan turha tätä on vetää ääripäihin. Kyseessä on erittäin vakava ja raskas asia, jota ihmiset käsittelevät eri tavoin. Kukaan ei hyödy siitä, että epäsuorasti syyllistetään toisia kirjoittajia raiskaukset hyväksyviksi hirviöiksi.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Puhun nyt näistä ketkä vähättelevät tapahtunutta. Tulee tunne että ei siinä rikoksessa ole vääryyttä.

Hyvä tarkennus, tämän olisi voinut kirjoittaa tuohon edeltävään viestiin.

On hieman eriasia kirjoittaa, että osalle raiskaus ok, kun että tulee tunne että ei siinä rikoksesta ole vääryyttä.

Mulle on tullut parin päivän aikana tunne että Lahtinen on vetänyt aika pahasti vihkoon. Jotenkin aluksi tuntui että tässä täytyy olla enemmän tai vähemmän vain kyse ns. sana vastaan sana tapauksesta, mutta on tässä nyt vähän muutakin.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kyse ole vähättelystä, vaan epätietoisuudesta. Kun ei tiedetä mitä on tapahtunut, niin pohditaan asiaa eri kanteilta. Tätä ei pidä mielestäni käsittää uhrin syyllistämisenä tai tekijän puolustamisena, vaan kyse on ihan normaalista vaikean asian käsittelystä ja pohtimisesta. Toiset ovat valmiita tuomitsemaan tekijän tässä kohtaa alimpaan helvettiin, kun taas toiset eivät tiedä miten tähän tulisi suhtautua ja mitä tulisi uskoa.

Ihan turha tätä on vetää ääripäihin. Kyseessä on erittäin vakava ja raskas asia, jota ihmiset käsittelevät eri tavoin. Kukaan ei hyödy siitä, että epäsuorasti syyllistetään toisia kirjoittajia raiskaukset hyväksyviksi hirviöiksi.

Hyvä viesti.

Tuntuu myös karulta kun porukka kirjoittaa täällä myös ettei Lahtisella ole enää mitään asiaa mihinkään liigajoukkueeseen yms.

Ihmiset tekee virheitä, mutta sitten niitä virheitä sovitellaan. Ei ole vaikea myöntää, että olen ehkä liian ymmärtäväinen ihmisiä kohtaan, en kuitenkaan olemassa olevilla tiedoilla osaa linjata niin ettei Lahtinen esim. saisi enää ikinä pelata missään jääkiekkoa.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Tämä viestini sisältö ei kerää kannatusta riippumatta siitä, uskooko Severiä vai ei. Ja saa oikaista olen valmis oppimaan!

Ensinnäkin käräjäoikeudessa olleet asianomaisen todistajat eivät ole olleet silminnäkijöitä teolle, vaan ovat omilla todistuksillaan tukeneet uhrin kuvausta illasta. Siellä makuhuoneessa ei ole ollut kuin nämä kaksi ihmistä ja yhteisymmärryksessä ovat sänkyyn päätyneet nukkumaan. Eli kyllä tässä on sana sanaa vastaan-asetelma ollut, minkä peruusteella tuomio on annettu. Kumman kertomus sitten on enemmän uskottava niin on sen perusteella tuomio annettu. Itse olen ollut todistajana syytetylle ja hän sai tuomion pahoinpitelystä, vaikkei mitään todisteita käräjäoikeudella ollut ja uskon itse häneen syyttömyyteensä. Ei nämä aina mene oikein Suomessakaan.

Tässä uskon, että raiskaus on tapahtunut, kun uhri on alkanut nukkumaan ja Severin harkintakyky humalassa on pettänyt. Siihen hänellä ei ollut ollut lupaa ja näin kyseessä on raiskaus ja tuomittava teko. Mielestäni tätä tukee Severin itseinhossa tehty rattijuopumus tapahtuman jälkeen.

Kyllä nämä jutut on monesti hiuskarvan varassa onko toimittu oikein vai ei. Raiskaaja vai Syytön. Toisaalta laki on yksiselitteinen. En halua uskoa, että Severi olisi paha ihminen ja aiheuttanut toiselle kärsimystä tahallaan. Varmaan luki rivien välistä humalassa heidän välisen kemian täysin väärin. Noh nainen halusi vain nukkua hänen kanssaan ja Severi on tuomionsa ansainnut. Ja ehkä näistä teorioista vain sitten huomaa, että sitä hyppää miehenä helpommin Severin pään sisälle , entä tämän naisen joka on on saanut ehkä elämänmittaiset traumat. Voimia kaikille ketä juttu koskettaa!
Hyvä kirjoitus ja täyttä asiaa. Tälläisiä kirjoituksia tarvitaan, jossa otetaan huomioon asioita monelta kantilta.
 

DrE

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No se juuri kun tuntuu ettei mitään motivaatiota lähteä valehtelemaan tapauksesta tunnu olevan naisen puolelta. Eivät tosiaan jääneet ryssän päältä kiinni seksistä poikaystävälle tai mitään muuta vastaavaa jonka takia hätävalhetta olisi tarvinnut keksiä. Eikä selkeästi ole hakenut julkisuutta tai rahaa tapauksella myöskään.

Pahin tässä jutussa ehkä se että jos tapahtumat mennyt tosiaan näin miten oikeudessa on todistettu, mutta Lahtinen näkee tilanteen kuten videollaan kertoi, tuommoinen ihminen voi olla todella arvaamaton ja vaarallinen varsinkin päihteiden alaisena ja tehdä toisille mitä tahansa. Ei pitäisi kulkea vapaana varsinkaan jos ei sairaus ole hallinnassa.
Käytetään vähän mielikuvitusta ja alla kaksi mahdollista motivaatiota.
1. Tietää, että Severi levittäisi asian ja jäisi lopulta kiinni. Tekee hädässä päätöksen, jonka seuraa loppuun asti.
2. Sattuu olemaan mieleltään sairas ja haluaa Severille pahaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös