Severi Lahtinen – koirankoppitalentti vai ei käyttöä JYPissä?

  • 239 564
  • 1 321

ToobHanns

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Bruins
Olikos tää nyt sitten ehdotonta vai ehdollista kun siitä ei tuossa jutussa ainakaan äsken mainittu? Ja eiköhän tästä joku kuitenkin valita niin että tällä kaudella tuskin tapahtuu mitään.

Raiskari -huudot varmasti tulevat tutuiksi, mutta eiköhän omista mokista saa kärsiäkin.
Raiskauksen vertaaminen omaan mokaan on kyllä häpeällisintä mitä hetkeen olen lukenut.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Raiskari -huudot varmasti tulevat tutuiksi, mutta eiköhän omista mokista saa kärsiäkin.
Ja miten JYP tähän reagoi, puretaanko sopimus, koska on kuitenkin melkoinen imagotappio jos pelaaja saa jatkaa, vaikka itse tuomiosta onkin vahvasti eri mieltä. Jos/kun kuitenkin lopullinen tuomio valituksineen on kuitenkin vankeus, niin siinä vaiheessa myös joukkue on kussut omiin muroihinsa, jos sopimusta ei ole purkanut.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lahtisen IG:

Minut on tänään tuomittu rikoksesta mitä en ole tehnyt.
Syytteeseen johtaneessa tapahtumassa oli kyse kumppanin pettämisestä. Tilanne oli kääntynyt raiskaukseksi tarinassa, joka petetyksi joutuneelle miehelle myöhemmin kerrottiin.

Tällä hetkellä tuntemuksiani ei voi sanoin kuvailla. Elämän prioriteetit määriteltiin tänään uusiksi.

Vaikka tämä on elämäni epäreiluin ja absurdein asia, mitä minulle on tapahtunut, niin oloani ja mieltäni osaltaan helpottaa se, että omatuntoni on puhdas. Luotan oikeusjärjestelmäämme ja siihen, että totuus tulee lopulta esille ja oikeus tapahtuu.

Olen kiitollinen läheisimmille ystävilleni ja perheelle, jotka ovat parhaansa mukaan tukenut minua asiassa, KIITOS HEILLE.

Valitan tuomiosta hovioikeuteen. Toivottavasti tämä perätön syyte ei muuta sitä käsitystä minusta, jonka olette aikaisemmin saaneet. - Seve
 
Viimeksi muokattu:

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
No voi hevonvittu. Vähän kyllä surettaa miehen itsensä puolesta, juuri oli saanut/saamassa uraansa käyntiin. Tietysti Seve olisi ollut myös joukkueelle erittäin tärkeä palanen.
Jotenkin mua ei kyllä tällä hetkellä harmita Severin puolesta ollenkaan.

Jotenkin sitä vaan sydämestään toivoisi että tämä ei nyt olisi jonkun Kulta-Iina-tasoisen kullankaivajan metkuja.
Päijät-Hämeen käräjäoikeus ei ainakaan nähnyt asiaa kenenkään muun kuin Severi Lahtisen "metkuina", joten en usko että meidän muidenkaan tarvitsee.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Jotenkin mua ei kyllä tällä hetkellä harmita Severin puolesta ollenkaan.


Päijät-Hämeen käräjäoikeus ei ainakaan nähnyt asiaa kenenkään muun kuin Severi Lahtisen "metkuina", joten en usko että meidän muidenkaan tarvitsee.

Ketään ei tällä alapalstalla kiinnosta sinun, ulkopuolisen mielipiteet. Sen verran näistä raiskaistuomioista itsekin epäsuorasti tiedän että näissä sana sana vastaan tapauksissa nainen on aina vahvoilla ja sitä on tupattu käyttämään aika suruttakin hyväksi.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Nyt pitää kyllä kysyä JYP-organisaatiolta, että mitä helvettiä siellä on mietitty, kun Lahtinen on pidetty kokoonpanossa, vaikka seurajohto on jo ainakin kaksi viikkoa tiennyt tästä syytteestä. Ja jo se, että syyttäjä on vaatinut kahden vuoden ehdotonta, on tarkoittanut, että kyse on vielä todella törkeästä teosta.

Näissä tilanteissa on yleensä laitettu pelaaja sivuun kunnes asia selviää. Ja noin on toimittu lievemmissäkin tapauksissa. Esim JoMa toimi suoraselkäisesti ja laittoi oman tähtipelaajansa sivuun tutkinnan ajaksi, kun kuultiin hänen lähetelleen asiattomia viestejä teinitytöille:

Pasi Nurminen astui sivuun Pelicansin toiminnasta, kun häntä epäiltiin rikoksesta ja tänä kesänä ykkösen jalkapalloilija oli sivussa henkilökohtaisista syistä - syyt olivat sellaiset, että hän oli epäiltynä huumekaupasta.

Tässä on kyse paljon vakavammasta ja törkeämmästä rikoksesta kuin noissa, ja silti Lahtinen on pysynyt kokoonpanossa.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä itsekin kuullut, niin nuo vakavat syytökset on keksittyä
Itsekin jonkin verran tästä tapauksesta kuullut juurikin noita asioita joita Severi nyt myös Instagramissaan kertoo.

Tiedän myös että heti kun Lahtinen sai tietää että rikosilmoitus on tehty ja tapaus alkoi etenemään, oli kertonut asiasta ensin JYP:n kapteenistolle, ja sen jälkeen koko joukkueelle, täysin avoimesti. On myös jo pitkään valmistellut tuota ulostuloa ja miettinyt eri tapoja miten tuoda asia julkisuuteen omalta osaltansa.

Ymmärtääkseni tässäkin on täysin sama mikä on ollut yleistyvä trendi seksuaalirikosten oikeuskeisseissä, että tuomio on tullut pelkkien kertomusten pohjalta (todistajina ollut ainakin joitain tämän naisen ystäviä tms), eikä mitään aktuaalisia todisteita ole.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Aikoo valittaa hovioikeuteen.

Tottakai valittaa, oli sitten syyllinen tai ei. Koska käräjäoikeuden tuomiolla sen lisäksi, että joutuu kiven sisään niin menee koko ammatti sekä arkielämäkin uusiksi. Seuraavat oikeusasteet määrittävät mikä on hänen kohtalonsa mutta Suomessa tutkitaan kyllä hyvin tarkkaan eikä pelkillä keksityillä jutuilla ketään (no aina joku yksittäinen poikkeus voi historiasta löytyä mutta noin yleisesti) linnaan laiteta. Näyttöä on oltava paljon enemmän.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä itsekin kuullut, niin nuo vakavat syytökset on keksittyä
Tuota totuutta ei käytännössä tiedä kuin kaksi ihmistä, niin jos olet kuullut jotain, niin ne on mielipiteitä.

Uskottavalta tuo Severin tarinakin kuulostaa, mutta varmuutta tietysti sillekään ei ole. Oikeudella todennäköisesti on vähän parempi kuva, kun tuommoisen tuomion on antanut.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Ei ole ehdollinen. Lisäksi IS:n mukaan Lahtinen on aikaisemminkin jo tuomittu ehdolliseen vankeusrangaistukseen. Syytä ei kerrota.
 

Bay

Jäsen
Mä olin melkein varma että oli Lahtinen kyseessä, kun tosta uutisoitiin ekan kerran. Liian moni asia täsmäsi. Ikä (joka vielä muuttui uutisen aikana joka korosti sitä, että pelaaja olisi syntynyt loppuvuodesta), tapahtumapaikka, liigapelaaja ja sopivasti poissa kokoonpanosta tuon uutisen jälkeisenä päivänä.
Nimi taisi olla jo aikaa sitten murha.info sivuilla.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kas, raiskaaja. Aikamoista. Ensikertalaisena (?) istuu Suomen säädösten mukaan vain kolmasosan tuomiostaan, mutta tuskin on enää asiaa ammattilaiseksi jääkiekossa.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Ketään ei tällä alapalstalla kiinnosta sinun, ulkopuolisen mielipiteet.
Ööö, okei? Eikös me kaikki tässä olla ulkopuolisia?

Sen verran näistä raiskaistuomioista itsekin epäsuorasti tiedän että näissä sana sana vastaan tapauksissa nainen on aina vahvoilla ja sitä on tupattu käyttämään aika suruttakin hyväksi.
Ei se varmaan sitä mahdollisuutta poista, etteikö Lahtinenkin voisi valehdella ja näin Päijät-Hämeen käräjäoikeus oli asian nähnyt. Saa nähdä muuttuuko tuo sitten vielä hovissa.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No voi hevonvittu. Vähän kyllä surettaa miehen itsensä puolesta, juuri oli saanut/saamassa uraansa käyntiin. Tietysti Seve olisi ollut myös joukkueelle erittäin tärkeä palanen.

Jotenkin sitä vaan sydämestään toivoisi että tämä ei nyt olisi jonkun Kulta-Iina-tasoisen kullankaivajan metkuja.

Kun on tuollaisesta teosta tuomion saanut, ei todellakaan sureta miehen itsensä puolesta.

Mennee korkeampiin oikeusasteisiin, mutta vaikeaa lienee enää ainakaan Suomessa uraansa jatkaa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Mitä itsekin kuullut, niin nuo vakavat syytökset on keksittyä
Ja minä olen kuullut, että eivät todellakaan ole.

Niin kauan kun ollaan kuulopuheiden varassa, kannattaa pitäytyä faktatiedossa ja tällä hetkellä luotettavin mahdollinen fakta on se, että Lahtinen on syyllinen. Siihen tulokseen on päätynyt oikeus kuultuaan asianosaisia ja nähtyään kaikki todisteet.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös