Kuten jotkut varmaan tietävät, olen todellinen takinkääntäjä. Turkulaisena silloin joskus oli pitkän aikaa yksi vaihtoehto liigassa eli Tps. Tuton lyhyen visiitin aikana olin tutolainen ja vieläkin sydän lyö noille kunnon tovereille.
Sitten tosiaan muutin tänne ihanaan Poriin ja koin, voi sanoa melkeinpä, valaistuksen. Nyt on Ässät eikä muuta. Divarissa seuraan Tuton ottamuksia, mutta sm-liigassa on vain yksi suosikki. Onkin todella vaikea seurata play-offseja muulta kantilta kuin: kunhan vain ei Jokerit, Tps, Tappara tai Blues voittais...
Tietenkin on joukkueita, joita kohtaan tuntee sympatiaa, kuten Hifk, mutta kakkosjoukkuetta ei liigasta löydy. Itse asiassa kävin niinkin kauheasti, että olimme tuossa jokin aika sitten katsomassa Turussa peliä Tps-Jokerit ja huomasin siinä peliä aikani tunteettomana katselleena, että aloin sääliä Jokereita, jotka todellakin saivat kärsiä rottaketjun näyttelijäinlahjoista. Silloin tunsin huimausta ja pahoinvointia ja kävinkin tutkituttamassa pääni. Ei kuulemma paljon vikaa, mutta parempi ois, jos hakeutuisin hoitoon...
Olen siis sitä mieltä, että sydämeen mahtuu vain yksi ja muut on sitten antipatiaa tiettyjä joukkeita kohtaan.