Seurauskollisuus; oletko uskollinen myös kakkosseurallesi?

  • 3 058
  • 51

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kannatinpa minäkin vielä ala-aste aikana hifkiä. Huh huh, olisipa melko kovaa hommaa nykyisin.
 

Jonna79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti demitra
Kannatinpa minäkin vielä ala-aste aikana hifkiä. Huh huh, olisipa melko kovaa hommaa nykyisin.


Isosiskoni sanoi tässä joku aika sitten, että pienenä oli kakkosjoukkueeni ollut TPS:rolleyes:
 

Ice-hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sympatiat

Sitä on asuinkaupunkia vaihtaessaan joutunut valitsemaan
Tampereen ja Helsingin joukkueista sen toisen eli
HPK:n jälkeen sympatiat menee TAPPARALLE ja JOKEREILLE.
Tosin Jokereita on jo kannatettu siitä asti kun 80-luvun puolivälin
jälkeen kamppailtiin niin 1-divarissa kuin liigassakin!!
(hah, kumpi nousi ensin..)
Saipalle kans sympatiapisteitä, mutta kakkosjoukkueeksi
en nostaisi näistä yhtäkään joukkuetta.. :p
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
There can be only one

Kakkosjoukkueita voi olla mutta ne saa kyllä kakkoskannatustakin.

Esim. futis-Tepsiä käyn (myös divarissa) katsomassa lähinnä nimen
omaan "kannatuksen" vuoksi. Todelliset fiilikset tulee lätkä-TPS:n
menestyksestä. Edes Leijonat ei pääse lähelle. Sympatiat lähtee joillekin
vaikka Ipalle tai Kerholle mutta yleensä vastassa on silloin joku
jonka soisi häviävän (kakkosjoukkue sekin ja Uskollisina pysytään!).
BTW harmillinen välierä tänä vuonna..

Myös se omat pojat vieraissa juttu pitää paikkansa. Nemirovskikin
oli meillä kääntymässä ennen kuin oppi pelaamaan! Mutta siis kaikki
Pirjetät, Sihvoset.. On siellä pieni koroke jalkojen alla. Paitsi ehkä
osalla jokereihin muuttaneista.

Mutta toisin kuin vaikka Hesassa tai Tampereella itse kannatan
kakkosjoukkueina muita turkulaisia joukkueita tyyliin HCD, Trojans,
Piiloset (rip), aiemmin Inter tai vaikka yleisurheilijat koska kaupungin
sisäisten jännitteiden sijaan on tätä maanlaajuista dissausta jota
on aina mukava kyykyttää. Vanhat Tuto-TPS asettelut ovat niin wanhoja
juttuja etten niitä ole aikanani noteerannut. Olisi muuten ollut jännä tuntea
jokeritkin ennen hjallista, mahtaisiko antipatiat olla nyt samaa luokkaa?
(Pahoitteluni muuten Jaakolle Inter-myönteisyydestä...)

Ulkomailla sitten on nämä jotkut NHL- tai futisjoukkueet joita seuraa joko
omat pojat mentalitetilla (Habs, Dallas, Charlton) tai sen takia että
niiden pelejä yleensä näkee [Barca (Stoichkovin ajoista lähtien), Real Madrid].

This is my truth jne..
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Mille *HITON* kakkosseuralle? Ei SM-liigassa voi kannattaa kuin yhtä joukkuetta. Minulle se on TPS enkä voisi kuvitellakaan kannattavani muita seuroja.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti demitra
Kannatinpa minäkin vielä ala-aste aikana hifkiä. Huh huh, olisipa melko kovaa hommaa nykyisin.

Niinpä. Hyvä, että tajusit ajoissa vaihtaa menestyvämpään...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SaiPa tai ei mitään! SaiPa aut nihil! Tai nooh kyllähän tuota Ilvestä kohtaan on jotain sympatioita aina silloin tällöin ollut. Vaikea kyllä sanoa että "kannattaisinko" yhtään joukkuetta SM-liigassa jos SaiPaa ei olisi. Luultavasti seuraisin aktiivisemmin Mestistä, tai mitä lie sarjaa SaiPa sitten pelaisikaan?

Sanotaanko nyt näin että Ilves on se "kakkonen", vaikka en nyt niin hirveästi piittaa...
 

tt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
???

Viestin lähetti mission16W
Ei SM-liigassa voi kannattaa kuin yhtä joukkuetta.

Miten niin ei voi? Minulta ainakin onnistuu ihan hyvin molempien Tampereen joukkueiden kannattaminen. Tappara on selkeä ykkönen ja Ilves saa sitten hieman vähemmässä määrin tukea.

Homma toimii näin: Toivon sekä Tapparan että Ilveksen voittavan kunnes keskinäisissä otteluissa toivon Tapparan voittoa. Tässä ei minun mielestäni ole mitään skitsofrenistä.

Itse asiassa minua ovat aina ärsyttäneet yksisilmäiset "tosifanit", jotka seuraavat jääkiekkoa pelkästään oman seuran menestyksen kautta. Itse pystyn nauttimaan lajista riippumatta siitä kuka pelaa. Toki lisämaustetta tuo, jos kentällä on joukkue, joka herättää myös jotain tunteita olivat ne sitten myönteisiä tai kielteisiä.

--
tt
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
En mä voi ajatella kannattavani muita SM-Liiga joukkueita kun Espoo Bluesia, saati sitten Englannissa muuta joukkuetta kun Liverpool!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti demitra
Kannatinpa minäkin vielä ala-aste aikana hifkiä. Huh huh, olisipa melko kovaa hommaa nykyisin.

-Kannatitko HIFKiä kuitenkin 97-99? Ei vaan, takinkääntäjiä on ollut aina molempiin suuntiin HIFK/Jokerit -akselilla. Minulta ei riitä ymmärrystä moiseen, mutta niille, joille jääkiekko ei ole kovin tärkeä asia, sekin pitänee suoda. Ala-aste ikä ei ole mielestäni mikään puolustus, itse olin HIFK-fani jo silloin ja useimmat tuntemani Jokeri-fanitkin olivat valinneet puolensa jo silloin.

Pk-seudulla Blues saa muuten aika paljon kakkoskannatusta meiltä espoolaisilta, joille ei ollut nuoruudessa muuta valittavaa kuin HIFK tai Jokerit. Siinä ei ole minunkaan mielestäni mitään ihmeellistä, että kotipaikkakunnan jengiä kohtaan tuntee sympatiaa....Jos K-Espoo tai Blues ei olisi koskaan noussut liigaan, ei meikäläiselläkään olisi ns. kakkosjengiä.

Ero HIFKin ja Bluesin välillä tulikin kuitenkin todettua aikaisemmin: seksi/aivastus
 

ex-jokipoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
tt:
Kysyppäs vaikka Interin kannattajalta mitä mieltä hän on
Milanista.
Poissulkevuus paikallisasetelmissa kuuluu sivistyneeseen palloilukulttuuriin.
 

Kosonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
MIKÄ V--UN KAKKOSSEURA????

Mää en oikeen ymmärrä jotain kakkosseura sydeemiä?
ikinä en oo ollut muun puolella kun Tapparan ja en tule olemaankaan. Eihän mua haittaa se että jos kaverini sami tulee kertomaan minulle että kannattaa sekä SaiPaa että Ässiä mutta se ärsyttää jos Sami kannattaa ensin 13vuotiaseen Ässiä sit SaiPa menestyy paremmin vaihdetaan SaiPaan ja 15vuotiaana huomaa että Jokerit pärjää niin kannatetaan Jokereita ja sitten kun Sami täyttää 18 hän kannattaakin jo Ilvestä sen jälkeen menee pari vuotta hän väittää että on aina kannattanut Tapparaa.
Eli takinkääntäjiltä munat poes!
 

Kossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
PARAS SEURA
Viestin lähetti dude
Mikä halvatun kakkosjoukkue? Kannattaako joku todella kahta joukkuetta? Mitäs järkee siinä on?

Näin on. On vain yksi joukkue ja muiden pelityyliä voi korkeintaan ihailla, mutta että kakkosjoukkue... joku ihmeen jääkiekkohaaremi vai?

Tällaisia harrastavat ovat tyypillisiä takinkääntäjiä asiassa kuin asiassa. Jos oma tiimi ei menesty, lohtua haetaan kannattamalla jotain muuta.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Kuten jotkut varmaan tietävät, olen todellinen takinkääntäjä. Turkulaisena silloin joskus oli pitkän aikaa yksi vaihtoehto liigassa eli Tps. Tuton lyhyen visiitin aikana olin tutolainen ja vieläkin sydän lyö noille kunnon tovereille.

Sitten tosiaan muutin tänne ihanaan Poriin ja koin, voi sanoa melkeinpä, valaistuksen. Nyt on Ässät eikä muuta. Divarissa seuraan Tuton ottamuksia, mutta sm-liigassa on vain yksi suosikki. Onkin todella vaikea seurata play-offseja muulta kantilta kuin: kunhan vain ei Jokerit, Tps, Tappara tai Blues voittais...

Tietenkin on joukkueita, joita kohtaan tuntee sympatiaa, kuten Hifk, mutta kakkosjoukkuetta ei liigasta löydy. Itse asiassa kävin niinkin kauheasti, että olimme tuossa jokin aika sitten katsomassa Turussa peliä Tps-Jokerit ja huomasin siinä peliä aikani tunteettomana katselleena, että aloin sääliä Jokereita, jotka todellakin saivat kärsiä rottaketjun näyttelijäinlahjoista. Silloin tunsin huimausta ja pahoinvointia ja kävinkin tutkituttamassa pääni. Ei kuulemma paljon vikaa, mutta parempi ois, jos hakeutuisin hoitoon...

Olen siis sitä mieltä, että sydämeen mahtuu vain yksi ja muut on sitten antipatiaa tiettyjä joukkeita kohtaan.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Glory glory hallelujah...!

Mä en voi sietää Demitran kaltaisia Glory huntereita. Takaisin ei ole tulemista. IFK on ainoa joukkueeni Suomessa oli se sitten SM-liigan ykkönen tai Suomi-sarjan viimeinen...
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
En harrasta kakkosseuroja.

Minulla on vain yksi suosikkijoukkue / liiga ja se on siinä.

Jos IFK ja Montreal Canadiens pelaisivat joskus vastakkain, kannattaisin kuitenkin IFK:ta.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Annuli
Kuten jotkut varmaan tietävät, olen todellinen takinkääntäjä. Turkulaisena silloin joskus oli pitkän aikaa yksi vaihtoehto liigassa eli Tps. Tuton lyhyen visiitin aikana olin tutolainen ja vieläkin sydän lyö noille kunnon tovereille.

Sitten tosiaan muutin tänne ihanaan Poriin ja koin, voi sanoa melkeinpä, valaistuksen. Nyt on Ässät eikä muuta. Divarissa seuraan Tuton ottamuksia, mutta sm-liigassa on vain yksi suosikki. Onkin todella vaikea seurata play-offseja muulta kantilta kuin: kunhan vain ei Jokerit, Tps, Tappara tai Blues voittais...

Tietenkin on joukkueita, joita kohtaan tuntee sympatiaa, kuten Hifk, mutta kakkosjoukkuetta ei liigasta löydy. Itse asiassa kävin niinkin kauheasti, että olimme tuossa jokin aika sitten katsomassa Turussa peliä Tps-Jokerit ja huomasin siinä peliä aikani tunteettomana katselleena, että aloin sääliä Jokereita, jotka todellakin saivat kärsiä rottaketjun näyttelijäinlahjoista. Silloin tunsin huimausta ja pahoinvointia ja kävinkin tutkituttamassa pääni. Ei kuulemma paljon vikaa, mutta parempi ois, jos hakeutuisin hoitoon...

Olen siis sitä mieltä, että sydämeen mahtuu vain yksi ja muut on sitten antipatiaa tiettyjä joukkeita kohtaan.

Mitä sanotaankaan Verdin Rigoleton aariassa? Oliko suomeksi jotakin siihen suuntaan, että "Nainen on häilyvä..."?!

Jotkin ikivanhat totuudet tulevat vahvistetuiksi aika ajoin. :)
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ei ole mitään kakkosjoukkuetta, IFK on aina ollut ja tulee olemaan ykkönen. Kuten jo laulussakin sanotaan:"IFK, muita ei oo".

Suurin osa ystävistäni, jotka eivät lätkää hirveästi seuraa, ovat pleijareissa helsinkiläisten kannalla. Monesti sitä joutuu selittelemään, että miksi en toivo Jokereiden voittavan mestaruutta. "Miksi mielummin joku joukkue stadin ulkopuolelta, kun helsinkiläinen?" IFK se on ja tulee olemaan.

Uskomatonta näin innokkaan fanin silmin, että joku voi vaihtaa jengiä vain menestyksen mukaan, mutta on tuo sallittava niille, jotka sitä haluavat tehdä.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässäpä minun suosikit:
92-94 Jokerit (Selänne pelasi siellä ja muutenkin viihdyttävää kiekkoa).
94 syksy-96 TPS (Koivu pelasi hyvin ja vielä senkin jälkeen yksi kausi meni TPS:n peliä ihaillessa).
96-97 Ei suosikkia vaan seurasin liigaa aika puolueettomasti.
97-98-> IFK (Playoffsien alkaessa alkoi IFK:n peli kiinnostaa ja siinä sitä nyt ollaan..)

Siinäpä vasta tarina, melkein kuin saatananpalvojasta ateismin kautta kristityksi ;)

Eli olisi helppoa syyttää Gloryhunteriudesta ja ehkä se sitä 200km lähimmästä liigapaikkakunnasta asuneena olikin, kun ei ollu oman kaupungin suosikkia.

Enää en vaihda, sen verran vahvoja tunteita IFK on herättänyt minussakin. Kakkosena tulee Tappara, onneksi nykyään voi käydä kattomassa "oman kaupungin" joukkuetta ja hurrata hyvällä omalla tunnolla, paitsi tietty IFK:ta vastaan...
 
Viimeksi muokattu:

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, kun jengi näköjään paheksuu äänettömästi "seurauskollisuuttani", pitää muistaa että joskus ihmisen arvomaailma muuttuu, itselläni se vaihtoi taitokiekosta fyysisen kiekon suuntaan. En siis koe itseäni petturiksi.
-- Puolustus on puhunut--
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Viestin lähetti Oloneuvos


Mitä sanotaankaan Verdin Rigoleton aariassa? Oliko suomeksi jotakin siihen suuntaan, että "Nainen on häilyvä..."?!

Jotkin ikivanhat totuudet tulevat vahvistetuiksi aika ajoin. :)

Vai häilyvä??? En nyt suorastaan menisi väittämään noin. Sanotaan, että ensin en tiennyt paremmasta ja sorruin ensimmäiseen vaihtoehtoon. Nyt, kun tiedän totuuden, voin seurata valoa... Häilyväksi en itseäni kutsuisi. On vaikea löytää oma suosikki, kun muu perhe ei ole koskaan harrastanut jääkiekkoa, ei omat kaverit tai muutkaan, on siis seurannut massaa, kunnes on ollut riittävän älykäs tekemään omat valintansa. Tätä valintaa, punainen, en enää vaihda... Ässät rules...
 

ippe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Mikä ihmeen kakkosseura?

Viestin lähetti Tinde
Okei, siihen saattaa vaikuttaa myös se että EN toivo Tapparalle voittoa. Mielestäni väärin koottu jengi, kauheesti vaan massaa ja kokoa, joka ei vaan kertakaikkiaan pysy vauhdissa mukana, ja on sen takia pakotettu koukkimaan ja pitämään kiinni.

Tinde tuossa kiteyttää hyvin perisuomalaisen idiotismin. Kannattamasi joukkue käytti Tapparaa enemmän rahaa pelaajiin, jotka rakentelevat nyt Madeiralla hiekkakakkuja.

2-joukkue on ymmärrettävää silloin, jos olosuhteiden pakosta asuu kaukana kotiseudustaan, mutta lajin seuraajana käy paljon paikallisen seuran otteita seuraamassa.
 

The Rock

Jäsen
Kakkosseurani on kotipaikkakuntani Titaanit, vaikka se ei profiilissani näykään. ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös