Rautanaamio
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa, New Jersey Devils
Itku-Antti, aikamoista, mielenkiintoistakin toki.
En olisi sinun kyllä uskovan menemään näin riman ali. Toivon, että kyseessä oli vain aivopieru.
Itku-Antti, aikamoista, mielenkiintoistakin toki.
Minulla olisi sellainen kaino toive, ettei syytetä syöpäsairaan halveeraamisesta toista turhan kevyin perustein. Toki varmasti kyseessä oli väärinkäsitys, mutta silti, maltti on valttia.Sellainen kaino toive, että jos jätettäisiin syöpää vastaan taistelevan ihmisen nimittely ja halveeraaminen edes näin joulun kunniaksi pois. Jääkiekko on kuitenkin vain jääkiekkoa.
Tyyli- ja tilannetaju on myös valttia. Ihan sama mistä tuollainen nimi on alunperin syntynyt, mutta ymmärrät varmaan itsekin että vallitsevassa tilanteessa esimerkiksi Törmäsen perheessä on itketty kerta jos toinenkin, jonka johdosta moinen nimityksen käyttäminen näyttäytyy ulospäin melko mauttomana. Tuskinpa sitä silti ilkeyttäsi teit, vaan pistetään ajattelemattomuuden piikkiin.Minulla olisi sellainen kaino toive, ettei syytetä syöpäsairaan halveeraamisesta toista turhan kevyin perustein. Toki varmasti kyseessä oli väärinkäsitys, mutta silti, maltti on valttia.
Olen kanssasi täysin erimieltä. Se, että pahoitetaan toisen puolesta mieli, on perin tyypillistä nykyaikana. Minä olen varma, ettei Antti Törmänen pahoita mieltään siitä, että hänen jääkiekkourallaan saamiaan lempinimiä nostetaan satunnaisesti esille. Luulen, että siinä käy päinvastoin, eli tulee muistoja mieleen. Tuskinpa hän ajattelee, että 20-vuotta sitten syntynyt lempinimi olisi jotenkin halveeraamassa häntä kesken syöpätaistelun.Tyyli- ja tilannetaju on myös valttia. Ihan sama mistä tuollainen nimi on alunperin syntynyt, mutta ymmärrät varmaan itsekin että vallitsevassa tilanteessa esimerkiksi Törmäsen perheessä on itketty kerta jos toinenkin, jonka johdosta moinen nimityksen käyttäminen näyttäytyy ulospäin melko mauttomana. Tuskinpa sitä silti ilkeyttäsi teit, vaan pistetään ajattelemattomuuden piikkiin.
Todella moukkamaista ja lapsellista tällainen nimittely.Itku-Antti, aikamoista, mielenkiintoistakin toki.
Ei mitään pahaa sanottavaa Soosista, mutta valmennusjohdon kokonaisuuden ja voimasuhteiden kannalta pieni kritiikki tai kysymysmerkki tuskin on pahitteeksi. Soosi on varmasti arvostettu apuvalmentaja ja varsin sympaattisenkin oloinen tyyppi, joka on saanut työskennellä Kärpissä seitsemälle eri päävalmentajalle, joista kunkin sapluunassa hän on ollut osana ja saanut oppia itse kultakin. Näistä kolme on tullut seuran ulkopuolelta. Arvostan kovasti Soosin panosta vuosien aikana ja olen iloinen hänen puolestaan, että on löytänyt rakkauden mustakeltaisen. Mistäpä sen tietää, haluaako Soosi kokeilla siipiään vielä jossain muuallakin.Ei kaikkien tarvitse omatakaan hinkua päävalmentajaksi ja emme mekään voi lopulta tietää, onko Sihvonen mukavoitunut vai ei. Ihmiset ovat erilaisia ja osa nimenomaan varmaan arvostaa sitä, että saa asettua aloilleen. Jääkiekkoilijat ja valmentajat ovat tottuneet vaihtamaan paljon paikkakuntia urallaan ja joillekin sellainen elämäntyyli ei vain sovi. Jos Sihvonen on onnellinen Oulussa, niin ei hänellä varmaan ole tarve mihinkään muualle lähteä, kun Oulun Kärpät on lajinsa ehdottomia huippuja, vaikka nyt meneekin huonosti.
On hyvin vaikea lähteä arvostelemaan apuvalmentajien suoritusta. Toni Sihvonen on ainakin ollut vastuussa alivoimasta. Välillä se on ollut liigan ehdotonta huippua ja välillä nihkeämpää. Tällä hetkellä alivoimaprosentti on 80,41% ja sillä pääsee alivoimien vertailussa sijalle 6. Toki edelleen pitää muistaa se, että pelaajillakin on suuri vastuu kentällä ja Sihvonen ei varmaan ole ensimmäisenä päättämässä siitä, keitä pelaajia joukkueeseen hankitaan. Ja tietysti hänellä on muitakin vastuita joukkueen sisällä, mitkä ei meille faneille varmastikaan välity. Ilmeisen pidetty koutsi hän silti on, kun on saanut monen päävalmentajan kanssa tehdä töitä Kärpissä.
Kyllä mulla on isompi luotto Sihvosen pätevyyteen apuvalmentajana, kuin Mäntymaahan päävalmentajana. Noi Havun tökeröt puheet ei todellakaan nostata mielikuvaa siitä, että tämä laiva kääntyisi mihinkään, vaan pikemminkin samalla reitillä jatketaan kohti haaksirikkoutumista.
Tässä muuten Soosin haastattelu alkuvuodesta.
Ei ole eka kerta, Petteri Sihvonen on aina ollut sitä mieltä että jos päävalmentaja saa kenkää niin koko valmennustiimi pitää potkia ulos. Hän kirjoitti tästä Urheilulehteen jo syksyllä 2010 kun Haapakoski sai kenkää ja mainitsi siinä vapaasti muistellen että "saunan lauteilla tulen veljelleni sanomaan että myös hänen olisi kuulunut lähteä". Tämä ei ole sanatarkka lainaus, mutta varmaan pointti kuitenkin selvisi.Hymyilyttää muuten tuo miten Soosin oma velikin kannatti hänelle artikkelissaan potkuja.
Eli tyrkyttäisit viidennettä "ämmää" tuon listan jatkoksi? ;)Hmm...
M ei ole valttia Kärppien valmennuksessa.
"R.I.P."
Manner
Mikkola
Marjamäki
Mäntymaa
Kyllä Mäntymaan CV on ohkanen, kokemusta apuvalkkana yhdessä saunaseurassa tai perheyrityksessä.
Miten voi tietää vaatimustasosta, kun ei ole verrokkia.
En ihmettele, jos kähvittelyporras vetää vihkoon ja Mäntymaalla vedetään ohikausi.
Keväällä ilmoitetaan uusi päävalmentaja ja kaikki muut jatkaa.
Eikös Myrrä oo vapaana stunttikauteen, Myrrällä voitas päästä edes sääleihin.
Sarjasijoitus kaikessa yksinkertaisuudessaCam Abbot lienee vieläkin vapaana markkinoilla. Onko joku bongannut syytä Röglestä saamiinsa potkuihin ja aikookohan valmentaa vielä tällä kaudella?
Rögle on sekä tämän että viime kauden alisuorittanut rajusti suhteessa pelaajamateriaalin. Tällä kaudella ennakkoon Rögle oli selvästi top-6 jengi SHL:ssä, joten aika loogista on antaa kenkää päävalmentajalle, kun joukkue ei ollut menossa edes sääleihin.Cam Abbot lienee vieläkin vapaana markkinoilla. Onko joku bongannut syytä Röglestä saamiinsa potkuihin ja aikookohan valmentaa vielä tällä kaudella?
Sopisi siis Kärppiin mainiosti.Rögle on sekä tämän että viime kauden alisuorittanut rajusti suhteessa pelaajamateriaalin. Tällä kaudella ennakkoon Rögle oli selvästi top-6 jengi SHL:ssä, joten aika loogista on antaa kenkää päävalmentajalle, kun joukkue ei ollut menossa edes sääleihin.
Ei ole veri vettä sakeampaa. Cam Abbottin veli GM:n roolissa Röglessä.Hymyilyttää muuten tuo miten Soosin oma velikin kannatti hänelle artikkelissaan potkuja.
Ja sai käsittääkseni lähtöpassit veljensä ohella.Ei ole veri vettä sakeampaa. Cam Abbottin veli GM:n roolissa Röglessä.
Kappas niinpäs saikin. Eliteprospectin varassa olin kunnes osasin nyt etsiä itse uutista jossa tämä todettiin.Ja sai käsittääkseni lähtöpassit veljensä ohella.
Parempi tämä kuin se, että ollaan aina toteemipaaluna naama peruslukemilla.Ihan käsittämätöntä, että jotkut ehdottelevat talonmies pikkaraista päävalmentajaksi. Voi herranisä nähköön.
Tsekkaisivat miehen lehdistötilaisuuksia mestiksestä, kuinka oikein punanen palaa ja vintti pimenee.
Ei kiitos, ihan mitä muuta tahansa...
Tervetuloa vuoteen -23 ja ihan pian -24.Ihan käsittämätöntä, että jotkut ehdottelevat talonmies pikkaraista päävalmentajaksi. Voi herranisä nähköön.
Tsekkaisivat miehen lehdistötilaisuuksia mestiksestä, kuinka oikein punanen palaa ja vintti pimenee.
Ihan käsittämätöntä, että jotkut ehdottelevat talonmies pikkaraista päävalmentajaksi. Voi herranisä nähköön.
Sen perusteella mitä minä olen Pikkaraisesta kuullut/lukenut viime vuosien aikana, niin mies vaikuttaisi ihan aidosti kasvaneen ihmisenä noista ajoista aika paljonkin. Ihmis- ja ilmapiirijohtajana Pikkarainen saattaisi olla hyväkin haku Kärppiin. Näyttöjä löytyy myös noista kurssinkääntämisoperaatioista kesken kauden, kuten Onnelan aiemmin linkatussa X-postauksessa tuotiin hyvin esiin.Ihan käsittämätöntä, että jotkut ehdottelevat talonmies pikkaraista päävalmentajaksi. Voi herranisä nähköön.
Ei kait kukaan Ilkka Pikkaraista, talonmiestä, ole ehdottanut valkuksi?talonmies pikkaraista päävalmentajaksi. Voi herranisä nähköön.
Lähinnä itseäni mietityttää se, että mikä on Pikkaraisen osaamisen taso ja syvyys taktisella puolella ja miten onnistuisi mahdollisessa pidemmässä projektissa kun käytössä on suuret resurssit. No silläkin saralla näytöt IFK:sta on ihan kohtalaisella tasolla, ettei välttämättä mikään onneton ratkaisu tuossakaan mielessä. Arvelisin siis, että Pikkaraista ei välttämättä itseään kiinnosta mikään pelkkä loppukauden pesti vaan mahdollisesti haluaa pidemmän pahvin.