Mielestäni hoitanut hommansa hyvin. En pidä varmana, että ei jatka, mutta se on hyvin mahdollista. Kenties Vapaavuori tai Koskinen oikeusministeriksi?
Kenties Vapaavuori tai Koskinen oikeusministeriksi?
Vihreillä kuulemma kierrätysperiaate ja tämän vuoksi Brax ja Sinnemäki eivät ole ministereitä seuraavassa hallituksessa. Lähde HS.fi.
samassa artikkelissa todetaan että Heidi Hautalaa kiinnostaa ulkomaankauppaministerin paikka.
Nonni, huomenna ratkennee myös salkkujako, joten aloitetaas spekulaatio ketjun aiheesta. Ketä veikkaatte ministereiksi kustakin puolueesta? Heitetääs tähän jonkinlainen lista mahdollisista ministeriehdokkaista kustakin puolueesta.
KOKOOMUS
Jyrki Katainen (varma)
Jyri Häkämies (varma)
Paula Risikko (varma)
Henna Virkkunen (suht varma)
Alexander Stubb (varma jos kokoomuksella um-pesti)
Jan Vapaavuori (kärsiikö sukupuolikiintiöstä ja vaalipiiristä?)
Kimmo Sasi (vaalipiiri ainakin plussaa)
Anne Holmlund (sukupuoli- ja vaalipiirikiintiöllä?)
Pertti Hemmilä (Maalousministeriksi?)
Petteri Orpo (nyt jo?)
Sari Sarkomaa (kotiasiat nyt kunnossa?)
SDP
Jutta Urpilainen (varma)
Eero Heinäluoma (varma)
Maria G-R (potentiaalinen ehdokas)
Kari Rajamäki (takaisin sisäministeriksi?)
Tarja Filatov (kokenut ja varma nakki)
Johannes Koskinen (kts. Filatov)
Miapetra Kumpula-Natri (liekö Vaasasta jo liikoja ehdokkaita?)
Susanna Huovinen (riskitön valinta)
Lauri Ihalainen (kokemusta vaikka muille jakaa)
Mikael Jungner (potentiaalinen, mutta ehkä ei kuitenkaan vielä)
Heli Paasio (joko olisi aika kypsä?)
Erkki Tuomioja (lähteekö jos ei saa um-pestiä?)
Vasemmistoliitto
Paavo Arhinmäki (varma)
Annika Lapintie (kokenut ja monipuolinen)
Martti Korhonen (kokenut)
RKP
Stefan Wallin (varma)
Astrid Thors (vai menikö jo luotto?)
Ulla-Maj Wideroos (Thorsin korvaaja)
Vihreät
Ville Niinistö (varma)
Tuija Brax (50-60, riskitön valinta)
Anni Sinnemäki (haluaako vetäytyä syrjempään?)
Osmo Soininvaara (pitäisi olla nainen...)
KD
Päivi Räsänen (ei onneksi muita)
Aika pitkälti noista ne löytyvät. Tummennetut omia veikkauksiani. Kokoomuksen kuudes ministerinimi on joku aluepoliittisesti nimetty valinta (toivottavasti ei kuitenkaan Suvi Linden) - siis joku jonka nimeä ei juuri kukaan ennakkoon tunne.
Hirvittävin oikeusministeri viimeiseen viitenkymmeneen vuoteen.
Olen mahdollisesti kuollut ja joutunut taivaaseen: HS spekuloi että Erkistä tehtäisiin valtiovarainministeri... Pass the popcorn! Aika koomista olisi jos näin kävisi!
Olen mahdollisesti kuollut ja joutunut taivaaseen: HS spekuloi että Erkistä tehtäisiin valtiovarainministeri... Pass the popcorn! Aika koomista olisi jos näin kävisi!
Kuten jo aiemmin täällä(kin) spekuloitiin, niin kokkareidn pelikirjan keskiössä on seuraavat asiat:Tämä olisi mainio uutinen! Erkistä VM, Eerosta ElinkeinoM ja Jutasta STM/OpetusM. Tällöin Stubb saisi jatkaa ulkoministerinä.
Kokoomuslainen presidentti = Saukki, joka vielä vähän aikaa vedättää ja esiintyy salamyhkäisenä presidenttispekulaatioissa, mutta menee lopulta nauramalla voittoon ensimmäisellä kierroksella.
Tämä veti aika hiljaiseksi. Olin jopa ennen vaaleja sitä mieltä, että asiaa ei nosteta esille, mutta olin näköjään väärässä. Noitavainot takaisin siten seuraavaksi?