Seuraavan hallituksen kokoonpano

  • 271 548
  • 2 128

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ansiotuloveroa ei kuitenkaan pidä alentaa verotuksen nollasummapelillä eli esim. yleistä Alv:ta tai energiaveroja nostamalla, koska kansalaisten ostovoima kääntyy tässä pahimmillaan negatiiviseksi kaikilla muilla paitsi suurituloisilla.

Muuten hyvä, mutta se on kääntynyt jo. En ymmärrä miten yrittäjäpuolueeksi itseään tituleeraava on voinut/voi toimia noin yrittäjävastaisesti. Kun sähkö, öljy, ym pakollinen kulu nousee, se on aina yrittämiseltä pois. Ei tosiaan suurtuloista haittaa, kun tilinauhassa nollia riittää.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat

Niin, no - Kokoomuksella on aika hurjat statsit toisen päähallituspuolueen kannatuksen tuhoamisesta lähimmän kahdenkymmenen vuoden ajalta, joten uskaltavatko demarit ottaa nyt sitä riskiä ja istua taas kohta 'bout kymmen vuotta oppositiossa.

Luulen silti, että kolmen suurta yritetään kuitenkin ihan tosissaan - Jutan jupinat ovat vain savuverhoa kannattajille.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Muuten hyvä, mutta se on kääntynyt jo. En ymmärrä miten yrittäjäpuolueeksi itseään tituleeraava on voinut/voi toimia noin yrittäjävastaisesti. Kun sähkö, öljy, ym pakollinen kulu nousee, se on aina yrittämiseltä pois. Ei tosiaan suurtuloista haittaa, kun tilinauhassa nollia riittää.

Itse asiassa ei nouse yritysten kannalta, koska ostoista alv vähennetään myynnin vastaavasta; näin välillisesti alv on juurikin palkansaajan kannalta paha, koska se menee suoraan myyntihintaan. Yrityksethän tilittää alv:n valtiolle.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Itse asiassa ei nouse yritysten kannalta, koska ostoista alv vähennetään myynnin vastaavasta; näin välillisesti alv on juurikin palkansaajan kannalta paha, koska se menee suoraan myyntihintaan. Yrityksethän tilittää alv:n valtiolle.
Hieman offtopic, mutta:
Tämä ei valitettavasti koske esim. erikoiskauppoja jotka myyvät ns. kalliimpia tuotteita. Otetaan vaikka esimerkkinä kodinkone-ala. TV joka maksoi 1299€ (sis. Alv 22%) viime vuoden kesäkuussa, maksoi heinäkuussa edelleen 1299€ (sis. Alv 23%), vaikka kyseisen tuotteen ostohinta nousi prosentilla. Tämän tuotteen olisi pitänyt maksaa heinäkuun 1. päivä 1310€, että kuluttaja todellisuudessa olisi maksanut Alv-korotuksen. Käytännössä erikoisalan kauppias maksaa tuon Alv-korotuksen kun se on vain 1%. Tämä tilanne on todellakin hankala monelle pienyrittäjälle ja kysymys kuuluukin että kestääkö pienyritykset jotka myyvät kalliita tuotteita pienellä katteella vielä yhden "pienen" Alv-korotuksen.

Nimimerkillä Kauppias.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hallituksen kokoonpano voisi olla seuraava:

Pääministeri: Katainen (Kok.)
Valtiovarainministeri: Heinähattu (SDP)
Ulkoministeri: Stubb (Kok)
Sisäministeri: Vistbacka (Pers.)
Ulkomaankauppaministeri: Soini (Pers.)
Liikenneministeri: Jungner (SDP)
Kulttuuriministeri: Guzenina-Richardson (SDP)
Opetusministeri: Juttis (SDP)
Kuntaministeri: Vapaavuori (Kok)
Sosiaali- ja terveysministeri: Risikko (Kok)
Puolustusministeri: Häkämies: (Kok)
Maa- ja metsätalousministeri: Anssi Joutsenlahti (Pers.)
Elinkeinoministeri: Timo Heinonen (Kok)
Työministeri: Ihalainen (SDP)
Maahanmuuttoministeri: Halla-aho (Pers.)
Oikeusministeri: Johannes Koskinen (SDP)
Ympäristöministeri: Sarkomaa (Kok.)
Peruspalveluministeri: joku Persu, mieluiten edes peruskoulun käynyt


Näin ministeripaikat jakautuisivat seuraavasti:

Kok. 7
SDP 6
Pers. 5


Hallitusohjelma voisi olennaisesti koostua mm. seuraavista asioista:


1. Tuloverotuksen jäädyttäminen nykytasolla (ei varaa laskea)
2. Pääomatulon verotukseen muodollinen lisäys (kateusvero sossujen iloksi)
3. EU-politiikka jatkuu ennallaan, Suomen velvotteet hoidetaan eikä euroa päästetä kaatumaan (jos tämä ei käy SDP:lle, ovat vielä isompia roistoja kun uskon).
4. pakollinen ruotsinkieli lähtee kouluista, tilalle pakollinen valinnainen kieli
5. NATO-jäsenyys vakavaan harkintaan
6. Asteittainen siirtyminen ammattiarmeijaan
7. Kuntien luku puolittuu
8. Aluepolitiikkaa leikataan rankalla kädellä
9. Kansallinen maataloustuki loppuu
10. Työttömyysvaroja nostetaan varovaisesti, ei kuitenkaan tempputyöllistämiseen, vaan oikeaan työttömyyden hoitoon


Näillä kriisistä selvittäisiin kuiville ilman isoja katastrofeja.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Nimimerkillä Kauppias.

Jos tavaraa on varastossa, niin tuo pitää täysin paikkansa; itse kun olen immateriaalisten "tavaroiden" puolella, niin aina ei ajattele asioita suhteessa jo ostettuun varastoon vs. noston jälkeisiin myynteihin. Tsemppiä muuten!

Sanoisin kuitenkin, että uuden hallituksen ymmärrys näissä asioissa on aika vähäinen oli siellä ketä tahansa, koska tällaisia asioita ei pohdi muut kuin ne yrittäjät, jotka nukkuvatkin kirjanpidon kanssa, ja pelkäänpä ettei niitä tuolla tule juuri olemaan. :D Toivon mukaan saadaan siis sellaisia päätöksiä, jotka eivät aiheuta ongelmia, ei sinulle eikä minulle.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
....
7. Hallinto- ja kuntaministeri: Vapaavuori (kuntia 100-150 kiitos ja esimerkkinä muille aloitetaan pääkaupunkiseudun kuntien pakkoliitoksella)
....

Tätä ajatusta en voi mitenkään ymmärtää. Suomessa on perkeleesti pieniä kuntia, joissa tietenkin tulee suhteellisesti enemmän overheadia hallinnossa, kuin isommassa kunnassa. Jos ja kun suomessa pitää kuntia yhdistää niin tärkein syy on kuntien pieni koko. Tähän esimerkiksi käy ihan helvetin huonosti kahden suurimman kunnan pakkoliittäminen.

Pääkaupunkiseudun kuntien liitoksessa voi olla jonkun mielestä ja perustellusti järkeä, mutta syyt siihen ovat päinvastaiset verrattuna kuntien tilanteeseen suomessa yleensä.
 

Wristlock

Jäsen
Kirjoitinko minä, että pääkaupunkiseudun kunnat pitää yhdistää niiden pienen koon takia? Pääkaupunkiseudun kuntien (ainakin Helsinki, Espoo, Vantaa ja Kauniainen) yhdistäminen on esimerkki muualle Suomeen siitä, että kuntia täytyy yhdistää monien eri syiden takia. Maakuntien itkun määrä pienenee, kun myös pääkaupunkiseudunkin kuntarakenne joutuu jyrän alle.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Itse en pidä henkilökysymyksiä erityisen tärkeinä. Tottakai jokaisen ministerin on oltava sosiaalisesti lahjakas ja sanavalmis, mutta muuten en usko elitismiin, eli siihen että joku tietty henkilö olisi erityisen paljon parempi johonkin poliittiseen tehtävään.

Tärkeimmät ministerit olisivat:
pääministeri - Katainen
VVM - Urpilainen
Elinkeinoministeri - Soini
Ulkoministeri - Stubb/Tuomioja
Ulkomaankauppaministeri - Stubb/Tuomioja
Puolustusministeri - Niinistö

Hallitusohjelma sen sijaan on äärimmäisen tärkeä, jota kaikkien henkilöiden pitää toteuttaa. Siinä pitää olla ainakin seuraavia asioita:
1. Kansallisen päätäntävallan lisääminen EUssa
2. Mahdollisiin heikkojen maiden tukiin liitettävä tulevaisuudessa voimakkaat sanktiot isoille pankeille ym. kuplan rakentajille.
3. Kulukurin lisäksi pyritään rohkaisemaan investointeja ja tarvittaessa valtio osallistuu pääomavaltaisilla aloilla yritysten rahoitukseen (esim kaivosten avaaminen)
4. Puolustusmäärärahoja korotetaan vain maltillisesti, jotta kulut eivät kasva. Viimeiset pienet varuskunnat yhdistetään isompiin säästöjen saamiseksi.
5. NATO jäsenyyttä ei haeta kuluvalla kaudella, asevelvollisuus säilyy, naisten puolustusvelvollisuutta voidaan harkita tasa-arvon toteuttamiseksi.
6. Valtion virkojen perustamien pääkaupunkiseudulle keskeytetään. Verorahoilla ei tueta enään sentilläkään seudun kasvua. Pääkaupungin hallitsematon kasvu lieveilmiöineen (mm asuntojen hinnannousu ja elämisen kallistuminen) laitetaan kuriin moninkertaistamalla tulonsiirrot maakuntiin.
7. Sanoudutaan tarvittaessa vaikka yksipuolisesti irti päästötavoitteista ja ilmastonmuutoksella kansalaisia rahastamisesta, mikäli neuvottelemalla ei pystytä saamaan EU:ta näkemään järkeä asiassa.
8. Varaudutaan antamaan lupa lisäydinvoiman rakentamiseen
9. Tuloverot pysyvät nykytasolla
10. Eläkeikää ei nosteta. Nytkään iso osa ihmisistä ei jaksa töissä edes nykyiseen eläkeikään saakka => Lipposen ja Niinistön aikanaan lanseeraama "tehostaminen" lopetaan ja ihmisten työtaakat kohtuullistetaan, jotta he jaksavat edes nykyiseen eläkeikään.

Eiköhän näistä ainakin puolet löydy toteutuvasta hallitusohjelmasta. Kaikkea ei tietenkään voi saada.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Portugalin tuki!

Eiköhän Katainen tee esityksen eduskunnalle vielä istuvana valtiovarainministerinä ennenkuin uusi hallitus on muodostettu ja luottaa esityksen läpimenoon uudessa eduskunnassa. Persuille ja demareille sopinee jos saavat äänestää kuten haluavat. Varmaan on sovittu myös että rahahanat sulkeutuvat sen jälkeen riippumatta tuloksesta. Näin kukaan ei joudu takinkääntöön ja päästään puhtaalta pöydältä hallitustyöhön.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Tätä ajatusta en voi mitenkään ymmärtää. Suomessa on perkeleesti pieniä kuntia, joissa tietenkin tulee suhteellisesti enemmän overheadia hallinnossa, kuin isommassa kunnassa. Jos ja kun suomessa pitää kuntia yhdistää niin tärkein syy on kuntien pieni koko. Tähän esimerkiksi käy ihan helvetin huonosti kahden suurimman kunnan pakkoliittäminen.

Pääkaupunkiseudun kuntien liitoksessa voi olla jonkun mielestä ja perustellusti järkeä, mutta syyt siihen ovat päinvastaiset verrattuna kuntien tilanteeseen suomessa yleensä.

Eikös jossain tutkimuksessa selvinnyt että noin 50000 asukkaan kunta olisi tehokkain koska tällöin byrokratia ei ole kasvanut liian suureksi, mutta kunta on kuitenkin tarpeeksi iso.

Toisaalta esim Osmo Soininvaara on sanonut että Suomessa suurimman ongelman kuntarakenteessa muodostavat tällaiset alueelliset keskukset ja niiden kehyskunnat, koska näiden keskinäinen kilpailu veronmaksajista aiheuttaa muunmuuassa kestämätöntä yhdyskuntarakentamista (termi ei välttämättä ole oikea, mutta toivottavasti porukka ymmärtää mitä tarkoitan), ja muuta epätervettä toimintaa.

En nyt ole mikään varsinainen kunta-alan expertti, mutta tätä on tullut mietittyä jonkin verran viime aikoina. Isossa maailmassa monissa suurkaupungeissa vaikuttaisi olevan aika väljä keskushallinto joka hoitaa alueen yleiset asiat mutta muuten hallintoa on pilkottu noin 50000-100000 asukkaan yksiköihin. En tarkemmin tiedä kuinka tehokkaasti nämä hallinnot toimivat, mutta pystyisikö samanlainen systeemi toimimaan esimerkiksi pääkaupunkiseutujen suurkunnassa. Eli esim kaavoitus, verotus + muuta tärkeää koko alueen kannalta hoidettaisiin yhdessä, mutta muuten suurkunta olisi jaettu noin 50000-100000 asukkaan yksiköihin
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Totta hitossa puolueiden puheenjohtajat hallitusneuvottelujen alla (julkisuuteen) uhoavat. Millaisen viestin se jäsenille ja kannattajille antaisi, jos ilmoittaisivat heti että "me mennään näiden kanssa hallitukseen, tehtiin sitten millainen ohjelma tahansa"? Kyse on kuitenkin teatterista aivan samalla tavoin kuin oppositiopuolueiden ja hallituspuolueiden muka kovinkin suuri erilinjaisuus oli ennen vaaleja.

Kok, Sd, Pers ovat jokatapauksessa seuraava hallitus, ei niin suuria erimielisyyksiä ole etteikö niitä saataisi sovittua. Näen Kepun (ja toivottavasti myös rkp:n) oppositioon jäämisessä suuren mahdollisuuden järkeistää Suomen kuntakenttää ja aluehallintoa ylipäätään. Kaikki kolmesta suurimmasta puolueesta (myös persut) ovat tietääkseni nykyistä huomattavasti pienemmän kuntamäärän kannalla.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Kaikki kolmesta suurimmasta puolueesta (myös persut) ovat tietääkseni nykyistä huomattavasti pienemmän kuntamäärän kannalla.

Tämä on itse asiassa yksi niistä asioista joissa Persu-edustajisto on aika pahasti kahtiajakautunut. Soini on tainnut julkisuudessakin sanoa että optimaalimäärä kuntia olisi n. satakunta vähemmän kuin mitä nykyään on. Mutta puolueessa riittää myös vastakkaisen näkökulman kannattajia... esimerkiksi tämä Mäkipää joka tänään jo uhosi lakkauttavansa kaikki kuntarakenteiden tehostusohjelmat mikäli hänet valitaan kuntaministeriksi.

Kysymykseksi sitten jääkin onko Soini valmis uhraamaan puolueensa "toisen puolen" näkemyksen asiasta yhteisen hyvän edessä. Kävi miten kävi, tässä on yksi asia missä osa Persu-äänestäjistä tulee melko varmasti pettymään.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Jos ja kun hallituksessa on kolme lähes samankokoista puoluetta, niin voisi ajatella että kukin saisi omista tavoitteistaan yhden kolman osan hallitusohjelmaan ja kukin siis joutuisi luopumaan kahdesta kolmasosasta omista vaatimuksistaan ja nielemään kahden muun yhden kolmasosan.

Eri asia on sitten riittääkö yksi kolmasosa tavoitteista yhdenkään kolmen puolueen äänestäjille ja eduskuntaryhmille.

Tässä kyllä kiteytyy erittäin hyvin se viesti, jota olen tänne koittanut tuoda. Toisaalta täällä ainakin jotkut nimimerkit ovat niin omissa maailmoissaan, etteivät pysty tätä edes näkemään.

Jos nyt unohdetaan kaikki ne vajaaälyiset ennakkoluulot Soinista ja aletaan miettimään, haluaako hän hallita kahden yhtä suuren kanssa vai yhden suuren ja parin apupuolueen kanssa, niin tämä ajatustehtävä ei taida olla liian hankala edes penaalin tylsimmille kynille. Kun on kokeillut Soinin housuja ja tekee saman testin Urpilaisen kohdalla, niin vastaus tuskin merkittävästi muuttuu. Toisinsanoen Kataisella ei ole alkuunkaan helppo lähtökohta hallitusneuvotteluihin. Kun hän sitten vielä mahdollisesti yrittää myydä "vastuullisia" Portugali lainoja näille kahdelle, niin saa olla aika velho onnistuakseen.

Jos Katainen sitten jostain syystä epäonnistuu hallitusneuvotteluissa, niin on sen verran erikoinen tilanne käsillä, ettei siinä vaiheessa enää nämä "me mennään oppositioon" puheet välttämättä pidä. Minun on esimerkiksi hyvin vaikea nähdä vihreitä kieltäytymässä ydinvoimaan nuivasti suhtautuvasta hallituksesta (ei olisi varmaan kauhean ihmeellinen skenaario varsinkin, jos kokoomus tyrisi hallitusneuvottelut).

Kaikesta huolimatta uskon itsekin Kataisen päätyvän pääministeriksi, tämä tulee vain tapahtumaan suurilla myönnytyksillä ja mikäli PS ja SDP pelaavat korttinsa oikein, on myöntyjän roolissa nimenomaan Jyrki. Eli jääkiekkovertauksin pelaa Hagmanin tavoin omaa maajoukkuettaan vastaan, mutta tällä kertaa Quebecin/Kanadan paidan sijaan Katainen kantaa koko punaista paitaa. Toisaalta tämä on siitä helppoa Kokoomukselle, ettei heidän kannattajillaan ole samallalailla vaihtoehtoja, kuin muiden puolueiden kannattajilla. Eli teki Jyrki mitä tahansa, kokoomuksen kannattaja tuskin vaihtaa puoluetta tai jätä äänestämättä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat

Otan itselleni oikeuden lainata itseäni toisesta ketjusta eli ei ole helppoa muillakaan näistä kolmesta suuresta.

Justiinsa näin tämä leikki on alkanut - Jutta suuressa uhossaan aloitti jo tänään peitellyt vihjailut "kansanrintamahallituksesta", jos kolmen suuren koalitiota ei saada demareiden ehdoilla rakennettua.

Jutta ei näytä ymmärtävän vallanhimossaan tämän leikin vaaroja, mutta Heinähattu&co. tietävät tasan tarkkaan, mitä nippa-nappa enemmistö-kansanrintamahallituksella saataisiin aikaan => demareiden uusi vieläkin syvempi korpivaellus nopeutetussa aikataulussa - ja kaikki vain parin verkkosukkaan verhotun säären takia...

Eli - Heinis&co pitävät huolen (= Jutan suun tarpeeksi pienellä), jotta edes jotain järkevää voitaisiin rakentaa näille vanhan konsensuksen savuaville raunioille - siis demarien ja kokoomuksen näkövinkkelistä.

Persut taas rymistelevät kuin norsu posliinikaupassa, mutta hieman näennäisesti hekin, sillä tämä on luultavasti heidän parhain hetkensä hallitusvastuuseen koskaan - kuka osaa ennustaa tilannetta edes neljän vuoden päähän.
Mutta - Persuille käynee silti kansanrintamakin!
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Otan itselleni oikeuden lainata itseäni toisesta ketjusta eli ei ole helppoa muillakaan näistä kolmesta suuresta.

Ei toki ole helppoa, mutta oon koittanu tosiaan vain tuoda esiin, ettei tämä täällä laajasti esillä ollut käsitys ole se ainoa kiveenhakattu vaihtoehto.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Nyt ei kyllä tosiaankaan kannata uskoa mitä puheenjohtajat nyt sanovat, koska kaikki hokevat samaa. Jokainen kolmesta suuresta joutuu myöntymään monista tavoitteistaan, mutta ei kukaan olisi näistä olisi niin tyhmä, että sen menisi ilmoittamaan 2 päivää vaalien jälkeen, että näihin ja näihin myönnytyksiin olemme valmiina.

Parastahan uudelle hallitukselle olisi se, että EU vetää tuon vakaussopimuksen pois. Kaikki voisivat patsastella voittajina. Toiseksi "paras" olisi se vaihtoehto, että Suomelle EU hyväksyy jotain huomattavia helpotuksia joihin sitten Urpilainen ja Soini myöntyvät. Kun ovat kolmistaan mennäät niitä vaatimaan Kataisen kanssa niitä vaatimaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Demareilla ja persuilla on kaikki valttikortit. Voi olla, että Kokoomusta viedään hallitusneuvotteluissa...
 
Demareilla ja persuilla on kaikki valttikortit. Voi olla, että Kokoomusta viedään hallitusneuvotteluissa...
No kun ei sitten millään ole. Tämä ei tunnu menevän tajuntaan. Persut ja demarit eivät keskenään edes apupuolueilla saa riittävästi paikkoja, mutta vastassa on yhtenäinen oppositio. Joten demarit ja persut tarvitsevat kokoomuksen mukaan, ihan niin kuin kokoomus tarttee persut ja demarit.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Demareilla ja persuilla on kaikki valttikortit. Voi olla, että Kokoomusta viedään hallitusneuvotteluissa...

Tässä juuri tullaan siihen, että voisiko ne pakkoruotsin opiskeluun käytetyt tunnit (joita on aika paljon) kohdentaa vaikka valtio/hallinto/taloustieteiden opiskeluun? Panos-tuotos -suhde olisi luultavasti melkoisesti parempi, suomalaisen yhteiskunnan kannalta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä juuri tullaan siihen, että voisiko ne pakkoruotsin opiskeluun käytetyt tunnit (joita on aika paljon) kohdentaa vaikka valtio/hallinto/taloustieteiden opiskeluun? Panos-tuotos -suhde olisi luultavasti melkoisesti parempi.
Kokkarit voivat teoriassa laittaa persut tai demarit oppositioon, mutta eivät sitä tässä oikeassa maailmassa pysty tekemään. Vai luuletko kenties, että seuraava hallitus ei ole 'kolme suurta' tai vasemmisto(SDP,PS,VAS)+KD+RKP?
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
(SDP,PS,VAS)+KD+RKP?

Tässähän olis lamaan sopiva sateenkaarihallitus, joka lainaa rahaa tiukassa tilanteessa vastuullisesti ja takuita vastaan. Jos vielä Sinnemäki eroaa ja tilalle tulee mahdollisesti toiseen suuntaan katseleva puheenjohtaja, niin ei senkään mahtuminen tällaiseen kriisitilanteen sateenkaareen ole mahdottomuus. Annin seikkailupolitiikka kokoomuksen puisto-osastona oli suuri virhe ja onhan se vääjäämättä selvää, että perusvihreä ihminen on hyväsydänminen ja se käy hankalasti yhteen riistokapitalismin kanssa.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Kokkarit voivat teoriassa laittaa persut tai demarit oppositioon, mutta eivät sitä tässä oikeassa maailmassa pysty tekemään. Vai luuletko kenties, että seuraava hallitus ei ole 'kolme suurta' tai vasemmisto(SDP,PS,VAS)+KD+RKP?

Luuletko sinä että että SDP tai edes Persut haluavat lähteä hallitukseen ilman kokoomusta? Mikäli Jutta ja Timo alkavat neuvotteluissa liikaa kiristämään, olisi Jyrkiltä jopa ihan fiksu veto antaa kansanrintaman kaataa itsensä ennätysajassa. Pahimmassa tapauksessa neljän vuoden päästä ennätystuloksella pelastamaan se mitä pelastettavissa on.
 
Kokkarit voivat teoriassa laittaa persut tai demarit oppositioon, mutta eivät sitä tässä oikeassa maailmassa pysty tekemään. Vai luuletko kenties, että seuraava hallitus ei ole 'kolme suurta' tai vasemmisto(SDP,PS,VAS)+KD+RKP?
Tuo vasemmisto ei vain riitä. 110 paikkaa tulee RKP:n kanssakin. Ja siihen ei kukaan uskalla lähteä, kun kaatuminen voi olla edessä hyvinkin pian, koska PS:n ryhmäkurista ei ole mitään varmuutta - varsin hajanaiselta joukolta vaikuttaa kommenttien perusteella.

Joten, Jutta ja Timo tarvitsevat Jyrkiä. MOT.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös