Sun huumorista paistaa läpi ääretön katkeruus. En edelleenkään oikein osaa hahmottaa mistä se kumpuaa. Alunperin kritisoit Tirrosen hankintaa ja Kaarlehdon sysäämistä TuToon. Tuo sun edellinen viesti vain vahvistaa käsitystä, että olet todella pahoittanut mielesi syvästi ja tarjoan täältä virtuaalista päänsilitystä. Kyllä se siitä.?
En ole katkera mihinkään Tepsiin liittyvään, älä suotta keittiöpsykologoi. Tai no, 90-vuotisjuhlapelistä olen himpun katkera, kun se ryssittiin 2012 Mikko Koivun comebackissa miljoonamiehistöllä ala-arvoiselle Ilvekselle, mutta siitäkin olen päässyt yli lähestulkoon, usko pois.
Mun mielestä Tirrosen ylistäminen tai alistaminen tässä vaiheessa kautta on ihan turhaa. Kuten koko joukkueen tai valmennuksen. Kausi on vielä nuori ja tuomiot onnistumisista sekä epäonnistumisista voidaan jakaa keväällä.
Älä sitten itsekään tee niin. Korjaa toki, jos olen väärässä, mutta kyllä säkin täällä Tirrosen ylistäjiin olet lukeutunut. Olet oikeassa, sen jälkeen kun mestari on ratkaistu, on viimeistään validia vetää johtopäätökset pelaajakohtaisesti kaudesta. Jens Skålbergia pidettiin aivan riviluutana vielä joulukuussa 2009, mutta toukokuussa 2010 hän oli suurinpiirtein yksi kaikkien aikojen ruotsalaisista, ketä TPS paitaa on yllään pitänyt.
Sinä kuitenkin tuomitsit Tirrosen jo tähdenlennoksi eli toisin sanoen tiedät että Tirrosen tähän astiset pelit olivat vain tuuria ja tilastot täysin harhaa? Todellinen taso on huomattavasti nähtyä huonompi ja Kaarlehto parempi valinta maaliin?
Rasmus Tirrosen tilastot:
Rasmus Tirronen - Eliteprospects.com
Karolus Kaarlehdon tilastot:
Karolus Kaarlehto - Eliteprospects.com
Ennen tätä kautta näiden veskareiden tilastot ovat aika samanlaiset ainakin mitä tulee nimenomaan viime kauteen, jota voi pidää järkevänä vertailukohtana. Kun ottaa huomioon, että käytännössä veskarit olivat suurinpiirtein samantasoiset, niin edelleenkin musta on vain kummallista, että silloin suositaan ulkopuolelta tulevaa veskaria, kun näissä pitäisi aina ajatella mun mielestä lähtökohtaisesti seuran oman junnun puolia, kerran stuntti ei lähtökohtaisesti ole mestis-veskarina KK:ta kummempi. Olisin itsekin ollut lähettämässä KK:n Kupittaalle, jos Setäsen aisapariksi olisi hommattu joku Riku Helenius, Niko Hovinen tai vittu vaikka Jani Hurme. Mutta Tirrosen kohdalla, se lienee nyt tullut selväksi mitä mieltä olen.
Vale, emävale, tilasto. Tilastot eivät valehtele varsinkaan kun pelejä tulee enemmän alle, mutta näkemättä Tirrosen viimeaikaisia otteita voisi luulla, että taso on pitänyt edelleen, vaikka toisin on käynyt. Siihen en osaa sanoa ja tuskin sinäkään tai kukaan, että olisiko Kaarlehto ollut samantasoinen tai jopa parempi kuin Tirronen maalilla niissä peleissä, missä Tirronen on pelannut? Miksei, jos edelleen peilaan viime kauteen? Ja koska TPS-puolustus on pelannut parhaimmillaan hyvin ryhdikkäästi, niin en näe syytä miksei vaikka se KK olisi selviytynyt kunnialla moisesta urakasta. Samantyylisiä veskareita fysiikastakin lähtien ja hifistelyksi menee, jos pelityylejäkin aletaan tässä näin jo vertailemaan olisiko KK ottanut jonkun kiekon kiinni mitä Tirronen ei.
Jos nyt ihan rehellisesti kysytään niin olisiko mielestäsi Karolus onnistunut alkukaudella paremmin kuin Tirronen?
Mistä minä tiedän, mutta ei se ainakaan selviä KK:n ollessa Kupittaalla. Kyselin sitäpaitsi alkujaan onko Julius Pohjanoksalla vielä jonkinlainen kytkös Tepsiin, koska hän on ollut TuTon ykkösveskari nyt. Sain vastaukseksi vittuilua ja sitä, että nuori poika pitää palauttaa maanpinnalle. Mitä oltaisiin menetetty viime pelien perusteella, jos Pohjanoksa/Kaarlehto olisi väliaikaisesti korvannut Tirrosen tai Setäsen?
Minulla ei ole mitään sitä vastaan että omia junnuja otetaan kokoonpanoon, mutta ammattilaissarjassa pelkkä oma junnu -status ei voi riittää vaan on myös kyettävä pelillisesti tasolle riittäviin esityksiin. Voiko olla niin että TPS/Norrena on todennut, että Kaarlehdolla ei kyvyt vielä tässä kohtaa uralla riitä tuohon pestiin?
Ei minullakaan, vaikka mut on profiloitu joksikin Kaarlehdon faniksi täällä. Olisin vain nähnyt potentiaalisen (U20-joukkueessakin pelanneen) Kaarlehdon ennemmin kakkosena kuin Tirrosen, jonka potentiaalia en sittenkään näe niin korkeana hyvistä otteista huolimatta. TPS on todennäköisesti juurikin todennut, että Kaarlehto kehittyy TuTossa paremmin tai juurikin siinä vaihtoaition avaamisessa.
Mua jo naurattaa tämä vääntö. Emme ehkä sittenkään ole tosiasiassa niin erimieltä tästä kuin jutut antavat ymmärtää.