Seksiriippuvuudesta oli juuri juttua Ilta-Sanomissa. Se on siinä mielessä ilkeä riippuvuus, että sen hoito on vielä aika lapsenkengissä Suomessa. Sieltä puuttuu Peluurit ja muut helpot tavat ottaa yhteyttä, ja terveydenhuollon ammattilaisetkin saattavat vain kohauttaa olkapäitä.
Elokuussa Jyri vihdoin päätti hakea apua. Hän sai terveyskeskuksesta ajan psykiatriselle hoitajalle. Jyrin mukaan hänellä todettiin sekä masennus että paniikkihäiriöitä. Seksiaddiktioon hoitaja ei osannut sanoa oikein mitään, sillä “heitä ei täällä asiakkaana ole ollut”.
– Voin sanoa suoraan, että olen harkinnut itsemurhaa. Siksi olen hakenut apua, kun tämä on lähtenyt käsistä.
Elokuussa Jyri vihdoin päätti hakea apua. Hän sai terveyskeskuksesta ajan psykiatriselle hoitajalle. Jyrin mukaan hänellä todettiin sekä masennus että paniikkihäiriöitä. Seksiaddiktioon hoitaja ei osannut sanoa oikein mitään, sillä “heitä ei täällä asiakkaana ole ollut”.
– Voin sanoa suoraan, että olen harkinnut itsemurhaa. Siksi olen hakenut apua, kun tämä on lähtenyt käsistä.
Jyri sai thaihierojalta hekumallisen tarjouksen – ”Että pääsisinkö...”
Seksiriippuvuuden aiheuttama taloudellinen ahdinko on yllättävän yleinen ongelma – ja totaalinen tabu. Jyri pelkää, ettei hänellä ole sen vuoksi enää kohta rahaa ruokaan.
www.is.fi