Mainos

Sekametelisoppaa ja sälää KooKoosta

  • 696 467
  • 2 939

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jotenkin tuntuu, että KooKoon kaista erikoistapahtumien osalta (Oktoberfest, Halloween), markkinoinnin sekä fanituotteiden osalta on liki olematon. Joko asioita ei pidetä vaivan arvoisina, tekijöitä on liian vähän tai sitten puuttuu vaan mielikuvitus - tai yhdistelmä kaikkea tätä
Tästä fanituotteiden heikosta laadusta lienee kaikki samaa mieltä. Itselläni on jollain tapaa muodostunut käsitys, että Sakari Välimaa on näiden toiveiden kohdalla jollain tapaa ylimielinen ja ei korviaan lotkauta toiveille paremmista fanituotteista. Itse suosin aina laadukkaita tuotteita ja kaikenlainen heikkolaatuinen turha krääsä jää hankkimatta. Vaikea sanoa mikä tässä on niin vaikeaa, että fanituotevalikoimaa ei saada laadukkaammaksi. Veikkaan, että hyvälaatuiset tuotteet menisivät hyvin kaupaksi vaikka hinnat toki olisi korkeampia. Minä vuonna niitä laadukkita Reebokin KooKoo-fanituotteita oli saatavilla? Sen jälkeen homma kyllä tällä saralla mennyt vuosi vuodelta huonommaksi.
 

yaremchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo,Green,Strömwall, Caito, JP Haataja
Kehitys pysähtyy tyytyväisyyteen. En sano että KooKoon ottelutapahtuma on Liigan heikoin mutta kehittämistä on ihan varmasti. Koko organisaatio tuntuu nukkuvan Ruususen unta ja antaa hommien vaan lipua omalla painollaan. Tosin jos peli olisi kuosissaan niin kritiikki joka osa-aluetta kohtaan olisi varmasti pienempää. Joukkueilla on ainakin käytössä näköjään esim Bauerin huppareita, veikkaisin että esim tommonen huppari KooKoon pienelläkin logolla menisi todella hyvin fanituotteena kaupaksi.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kehitys pysähtyy tyytyväisyyteen. En sano että KooKoon ottelutapahtuma on Liigan heikoin mutta kehittämistä on ihan varmasti. Koko organisaatio tuntuu nukkuvan Ruususen unta ja antaa hommien vaan lipua omalla painollaan. Tosin jos peli olisi kuosissaan niin kritiikki joka osa-aluetta kohtaan olisi varmasti pienempää. Joukkueilla on ainakin käytössä näköjään esim Bauerin huppareita, veikkaisin että esim tommonen huppari KooKoon pienelläkin logolla menisi todella hyvin fanituotteena kaupaksi.

Mitäs häppeningiä tasan tarkkaan kaipaatte lisää ottelutapahtumaan? Itse menen paikan päälle melko lailla pelkästään pelin takia eli itselleni peli on keskiössä. Itselleni on yksi ja sama onko tauolla joku laukaisukisa tai taitoluistelija jäällä, mutta ymmärrä myös muita näkökulmia asiaan. Jos saisitte päättää niin mitä haluaisitte lisää tai mitä haluaisitte muuttaa ottelutapahtumassa? Oletan, että nyt puhutaan erätauoista ja mahdollisesti ennen ja jälkeen ottelun tapahtumista. Onhan siellä pelin jälkeen mm. lauantaisauna, mutta pärjäisin hyvin ilman sitäkin. Jos teillä olisi ihan vapaat kädet niin miten tarkalleen kehittäisitte ottelutapahtumaa?
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tästä fanituotteiden heikosta laadusta lienee kaikki samaa mieltä. Itselläni on jollain tapaa muodostunut käsitys, että Sakari Välimaa on näiden toiveiden kohdalla jollain tapaa ylimielinen ja ei korviaan lotkauta toiveille paremmista fanituotteista. Itse suosin aina laadukkaita tuotteita ja kaikenlainen heikkolaatuinen turha krääsä jää hankkimatta. Vaikea sanoa mikä tässä on niin vaikeaa, että fanituotevalikoimaa ei saada laadukkaammaksi. Veikkaan, että hyvälaatuiset tuotteet menisivät hyvin kaupaksi vaikka hinnat toki olisi korkeampia. Minä vuonna niitä laadukkita Reebokin KooKoo-fanituotteita oli saatavilla? Sen jälkeen homma kyllä tällä saralla mennyt vuosi vuodelta huonommaksi.
Ymmärrykseen ei mahdu, että miksei siellä shopissa voisi olla tarjolla myös niitä laadukkaampia vermeitä. Ne vaan sitten on kalliimpia, mutta ainakin asiakkaalla olisi mahdollisuus valita näiden väliltä.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ymmärrykseen ei mahdu, että miksei siellä shopissa voisi olla tarjolla myös niitä laadukkaampia vermeitä. Ne vaan sitten on kalliimpia, mutta ainakin asiakkaalla olisi mahdollisuus valita näiden väliltä.

Kyllä vaan. Tätä olen itsekin moneen kertaan ehdottanut mm. jossain KooKoon tekemässä kyselyssä muutama kausi sitten, kun kysyttiin mitä toivomuksia on ottelutapahtumaan liittyen. Kuuroille korville meni ehdotukseni.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onhan siellä pelin jälkeen mm. lauantaisauna, mutta pärjäisin hyvin ilman sitäkin.
Oliko kukaan muuten eilen todistamassa Salon lauantaisaunaa? Mitäs siellä puheltiin? Itselläni oli jo kiire eteenpäin pelin jälkeen.
 

Fanatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
KouPa
Mitäs häppeningiä tasan tarkkaan kaipaatte lisää ottelutapahtumaan?
Erätauoilla esim. pientä skabailua. Muistaakseni pari vuotta sitten oli vielä se laukomiskisa, josta oli mahdollista voittaa uusi Skoda. Vuosia sitten oli kiekonheitto jne. Ei nuo ole mitään ihmeellisiä asioita, mutta kyllä itse ainakin huomaan niiden poissaolon. Laittais vaikka sen vanhan KooKoo-visan pyörimään sinne mediakuutiolle. Sekin helvetillisellä rahalle tänne hankittiin, niin myös sitä voi hyödyntää.

Muutenkin vähän lerpahtanut tuo tunnelma otteluissa kun miettii esimerkiksi joukkueen saapumista jäälle. Ennen pauhasi Nightwish ja taustalla oli savu- ja liekkikoneet luomassa tunnelmaa. Nyt tullaan jollain helvetin karjavaunulla Peer Güntin tahtiin. Toki mielipideasioita, mutta omasta mielestäni tämä uusi TUUT TUUT HALLILLE!!!!! (tähän 10 liekkiemojia) slogan on kyllä aika hölmö.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vielä kun KooKoolla on sarjan TOP4 kalleimmat liput perheille, niin kyllähän se vaatisi paljon muutakin, kun tuon kidutuksen seuraamisen jäällä.

Kerrotko lisää tästä hinnoittelusta ja miten tämä lippujen hinnoittelu näkyy verrattuna muihin joukkueisiin.
Jos oikein tulkitsin KooKoon lippujen hintoja, niin 7–17-vuotiaat pääsevät kympillä mihin tahansa katsomoon ja alle 7-vuotiaat ilmaiseksi maksavan aikuisen seurassa.

Jos siis neljähenkinen perhe menee KooKoon peliin, niin kokonaishinta olisi riippuen lapsen iästä halvimmillaan koko porukalle 20 euroa, jos lapset alle 7-vuotiaita tai 40 euroa, jos lapset 7-17 vuotiaita. Kuinka paljon halvemmalla nelihenkinen pääsee muualla peleihin?
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen kyllä samaa mieltä että KooKoon markkinointi on unessa. Ilmeisesti yritysmyynti kuitenkin hyvää mutta tavallista tallaajaa pitäisi muistaa. Alkaako toimisto homehtua pystyyn
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
@Old Tom Reebokit oli ekalla kaudella ja taisi toisella olla vielä jotain jäljellä. Poistosta tuli silloin mm molemmat Reebok pipot otettua ja edelleen parhaat ko tuoteryhmässä selvästi

Jotain yritystä pitäisi olla pelitapahtumassakin
 

One-timer

Jäsen
Mitäs häppeningiä tasan tarkkaan kaipaatte lisää ottelutapahtumaan? Itse menen paikan päälle melko lailla pelkästään pelin takia eli itselleni peli on keskiössä.
Tässähän tilanne on se, että suurin osa esim tällä palstalla kirjoittavista luultavasti meneekin peliin juuri pelin takia ja ei täten olisi kohdeyleisöä näille pelin ulkopuolisille asioille tai esim paremmalle sometyölle. Mutta esim uusien asiakkaiden houkuttelu hallille pelkällä pelillä on todella haastavaa. Ja sitten vielä KooKoon linja jossa kotipeliä esim somessa markkinoidaan usein vasta edellisenä iltana ei myöskään edesauta uusien asiakkaiden hallille saamista millään tapaa. Esim tämän vuoden perhepelistä tiedotettiin vissiin edellisenä päivänä, epäilen ettei kovin moni perhe joka ei ollut jo hallille tulossa ole muokannut suunnitelmiaan ja lähtenyt hallille. Kuitenkin noiden erikoispelien on tarkoitus houkuttaa uusia asiakkaita, ei niinkään saada nyt jo hallilla käyviä haluamaan peliin entistä enemmän.
 

yaremchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo,Green,Strömwall, Caito, JP Haataja
Mitäs häppeningiä tasan tarkkaan kaipaatte lisää ottelutapahtumaan? Itse menen paikan päälle melko lailla pelkästään pelin takia eli itselleni peli on keskiössä. Itselleni on yksi ja sama onko tauolla joku laukaisukisa tai taitoluistelija jäällä, mutta ymmärrä myös muita näkökulmia asiaan. Jos saisitte päättää niin mitä haluaisitte lisää tai mitä haluaisitte muuttaa ottelutapahtumassa? Oletan, että nyt puhutaan erätauoista ja mahdollisesti ennen ja jälkeen ottelun tapahtumista. Onhan siellä pelin jälkeen mm. lauantaisauna, mutta pärjäisin hyvin ilman sitäkin. Jos teillä olisi ihan vapaat kädet niin miten tarkalleen kehittäisitte ottelutapahtumaa?
Aktivointi,huomiointi,sitouttaminen.
Juuri nuo erätaukoskabat on hyvä yksi hyvä juttu. T-paitojen ampuminen katsomoon yms yms. Voi ihan vapaasti matkia miltä tahansa toiselta seuralta. Yksi asia mikä itseäni ärsyttää todella paljon on nämä "järkkärit" lipuntarkistuksessa, vanhoja mörökölliukkoja jotka eivät osaa tervehtiä, kiittää lipuntarkistuksen yhteydessä. Ehdottomasti eri porukka tähän hommaan, nuoria asiakaspalveluhenkisiä tyyppejä. "Iltaa,tervetuloa peliin, kiitoksia ymsyms" fiilistä heti ovelta asti. Viime kaudelta jäi mieleen yksi erittäin ärsyttävä tapahtuma kun päädyn eka rivistä pikkupojat juoksi paukuttamaan pleksejä pelin loputtua voitosta iloitessaan. Mitä teki vanha läskimahajärkkäri? Meni repimään takin hupuista todella voimakkaasti näitä alle 10vee janttereita pois!! Pakko oli mennä väliin kun kohdalle sattui ja antaa suusanallinen palaute järkkärille. Siis mitä helvettiä oikeasti?! Mikä mahtoi pojilla olla fiilis tilanteen jälkeen? Esim Nokia-areenallahan katsomo on kiinni pleksissä ja sitä saa paukuttaa ihan koko pelin ajan jos siltä tuntuu. Järkkäreitä pitää olla tietty määrä joo, mutta mun mielestä taustalla valmiina reagoimaan jos jotain oikeita järjestyshäiriöitä tapahtuu eikä repimässä lapsia vaatteista.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Onnittelut Lasselle. On ollut vahvasti mukana ”vanhassa” KooKoossa ja myös tässä uudessa tulemisessa.
Lasse Malin on ehdottomasti tämän kunnian ansainnut kuten muutkin eilen nimetyt. Lassesta muuten - 80-luvun puolivälissä kun KooKoo teki nousua silloisesta divarista Liigaan, Lasse aloitti maalivahtivalmentajana. Tuolloin tällaiset valmentajat olivat aika harvinaisia eikä edes monella liigajoukkueella vastaavaa ollut, nythän on itsestäänselvyys kaikilla joukkueilla. Taisi olla nyt jo edesmenneen Reino Pappa Ruotsalaisen idea että nimetään erillinen valmentaja myös maalivahdeille.

Ja paljon muutakin siis Lasse tehnyt vuosien ja vuosikymmenien aikana Kouvolan jääkiekon hyväksi. Ja sitten vielä pari muistoa musiikin puolelta häneen liittyen. 80-luvun lopulla silloinen Kouvolan paikallisradio SBC Radio soitti KooKoon pelien erätauoilla pelaajien ja myös valmentajien suosikkikappaleita. Muita en enää muista, mutta Lassen suosikkikappaleen muistan aina - se oli Juice Leskinen Grand Slam Kun rumba loppuu. Itsekin olen paljon Juicen musiikkia kuunnellut, niin tästä pisteet.

Samoin syytä muistaa että Lasse mainitaan nimeltä hienoimmassa Kouvolasta koskaan tehdyssä biisissä - Kalevi Kullasvaara Pikkukaupungin poika.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tästä fanituotteiden heikosta laadusta lienee kaikki samaa mieltä. Itselläni on jollain tapaa muodostunut käsitys, että Sakari Välimaa on näiden toiveiden kohdalla jollain tapaa ylimielinen ja ei korviaan lotkauta toiveille paremmista fanituotteista. Itse suosin aina laadukkaita tuotteita ja kaikenlainen heikkolaatuinen turha krääsä jää hankkimatta. Vaikea sanoa mikä tässä on niin vaikeaa, että fanituotevalikoimaa ei saada laadukkaammaksi. Veikkaan, että hyvälaatuiset tuotteet menisivät hyvin kaupaksi vaikka hinnat toki olisi korkeampia. Minä vuonna niitä laadukkita Reebokin KooKoo-fanituotteita oli saatavilla? Sen jälkeen homma kyllä tällä saralla mennyt vuosi vuodelta huonommaksi.

Ymmärrykseen ei mahdu, että miksei siellä shopissa voisi olla tarjolla myös niitä laadukkaampia vermeitä. Ne vaan sitten on kalliimpia, mutta ainakin asiakkaalla olisi mahdollisuus valita näiden väliltä.
Ihan mutuna, mutta veikkaan takana olevan vain yksinkertaisesti raha, koska kyllä KooKoon toimistolla osataan Exceliä pyöritellä viime vuosien tulosten perusteella.

Halpa paska vaan tuottaa enemmän myyntiä, kun ostokynnys on hinnan takia matalampi ja toisaalta heikomman laatunsa takia merchi kuluu nopeammin, jolloin voidaan taas tuutata uutta tuotetta kehiin.

Jatkoaikaan kirjoittavat ovat suhteellisesti valveutuneempia varmasti myös fanitavaran suhteen, mutta toimistolla lienee laskettu, että suht pienelle segmentille high-end-fanikaman tuottaminen ei vain kannatta pienen myynnin ja uhrattavan vaivan takia. Toisaalta KooKoo ei ole myöskään sellainen brändi, jonka taloudellisesti kannattaisi palvella fanituotteillaan sekä bulkkia, että laadukkaampaa tavaraa toivovia ostajia.

Mutta joo, jotenkin fiilis on, että noin raadollisesti se vain menee.
 
Suosikkijoukkue
KK
Ihan mutuna, mutta veikkaan takana olevan vain yksinkertaisesti raha, koska kyllä KooKoon toimistolla osataan Exceliä pyöritellä viime vuosien tulosten perusteella.

Halpa paska vaan tuottaa enemmän myyntiä, kun ostokynnys on hinnan takia matalampi ja toisaalta heikomman laatunsa takia merchi kuluu nopeammin, jolloin voidaan taas tuutata uutta tuotetta kehiin.

Jatkoaikaan kirjoittavat ovat suhteellisesti valveutuneempia varmasti myös fanitavaran suhteen, mutta toimistolla lienee laskettu, että suht pienelle segmentille high-end-fanikaman tuottaminen ei vain kannatta pienen myynnin ja uhrattavan vaivan takia. Toisaalta KooKoo ei ole myöskään sellainen brändi, jonka taloudellisesti kannattaisi palvella fanituotteillaan sekä bulkkia, että laadukkaampaa tavaraa toivovia ostajia.

Mutta joo, jotenkin fiilis on, että noin raadollisesti se vain menee.
Miksi ei sitten tekisi tyyliin 100 sekundaa ja kymmenen priimaa. Kyllä laatuakin menee vaikka hinta olisi sitten hieman kalliimpaa. Itse ainakin laittaisin sitä parempaa seppälää myös liikkeeseeni, enkä myisi pelkkää rihkamaa. Eikö KooKoolla ole se oma painotalo tätä nykyä? Onko se niin vaikea hommata halvalla jotqin fruit of the bloomia ja sen rinnalle jotain laadukkaampaa Reebokkia?
 

emz1

Jäsen
Kehitys pysähtyy tyytyväisyyteen. En sano että KooKoon ottelutapahtuma on Liigan heikoin mutta kehittämistä on ihan varmasti. Koko organisaatio tuntuu nukkuvan Ruususen unta ja antaa hommien vaan lipua omalla painollaan.
Vähän sivusta ihmetellen, mutta olen miettinyt että mitähän ne ihmiset oikein tekevät siellä toimistolla? Listoilla on mm. tapahtumapäällikkö, yhteisöpäällikkö, myyntijohtaja, sisällöntuottaja ja markkinointiassistentti. Minkälainen organisaatiokaavio on ja kuka raportoi kellekin? Vai raportoivatko kaikki Välimaalle tekemisistään? Onko keksitty vain hienoja titteleitä mutta kaikki hääräävät vähän kaikkea jossa vastuu ei ole oikein kenelläkään?

Jos tuossa olisi jonkinlaista logiikkaa, niin silloin tapahtumapäällikön pitäisi vastata ottelutapahtuman kehittämisestä ja hänen tiimissä toimii yhteisöpäällikkö joka myös ideoi asioita yhdessä tapahtumapäällikön kanssa ja vastaa toteuttamisesta. Tästä tapahtumapäällikön kuvauksesta on helppo arvata että se ei todennäköisesti mene ihan näin: "Kalle tuntee lihapiirakat, maidot, limut ja karkit ja vaikka näyttää kiireiseltä, muistaa välillä pysähtyä hymyn kera."

Minulla ei ole varsinaisesti huolta siitä, että KooKoo tekee asioita kehnosti, mutta kyllä minua harmittaa ihan koko Liigan mittakaavassa että homma tuntuu olevan aika lapsen kengissä. Tämä ei ole pelkästään Kouvolan ongelma vaan koskettaa myös monta muuta Liigapaikkakuntaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tänään on muuten KooKoon synttärit! Seura täyttää 57 vuotta, ja urheiluseurallehan se on vielä varsin nuori ikä. Ja juhlakaluhan on tällä hetkellä kenties paremmassa kunnossa kuin koskaan.

Oranssimustat onnittelut!
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Toivotaan että jos vaikka 60v bileisiin saataisiin laadukkaampaa ryijyä fanishoppiin myös.
Kolmessa vuodessa tämä ehtii varmasti tapahtua, ellei nykyisiin tuottajiin ole elinikäinen sopimus.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Salon lisäksi koko muukin valmennusjoukko jatkaa 2023-2024. Olisin kyllä apuvalmentajiin kaivannut jotain uudistusta, koska pinnan alla kaikki ei todellakaan ole hyvin - kahteen kauteen me emme ole olleet kotijoukkue ja ylivoima on ollut surkeaa jne. No kaikki tietää nämä.
 

One-timer

Jäsen
Mun on ainakin vaikea nähdä, että missä Sami Helenius on valmentajana onnistunut niin hyvin, että on ansainnut sopimuksensa jatkamisen, jos kaverin vastuulla on ylivoima ja hyökkääjien peluutus, onko ylivoima tai hyökkääjät tällä kaudelle onnistuneet? Ja ei tarvi kaivaa vieras yv prosenttia tähän, ei se sielläkään ole toiminut jos vastustaja purkaa kerrankin. Ja jos apuvalmetajien jatkolle uutisessa ainut perustelu oikeastaan on:"Olemme saaneet ryhmän hienoja persoonia heistä mukaan valmennukseemme" niin kyllä se vähän huolettaa...
 

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Hinta/laatuhan näissä asioissa painaa myös aikapaljon. Voihan sitä katella vaikka tuonne pikitien päähän ja nauraa sille miten hyvin se messias Virta onnistui naapurissa. Piti olla satavarma kortti. Mut ei yllättäen ollutkaan...
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mun on ainakin vaikea nähdä, että missä Sami Helenius on valmentajana onnistunut niin hyvin, että on ansainnut sopimuksensa jatkamisen, jos kaverin vastuulla on ylivoima ja hyökkääjien peluutus, onko ylivoima tai hyökkääjät tällä kaudelle onnistuneet? Ja ei tarvi kaivaa vieras yv prosenttia tähän, ei se sielläkään ole toiminut jos vastustaja purkaa kerrankin. Ja jos apuvalmetajien jatkolle uutisessa ainut perustelu oikeastaan on:"Olemme saaneet ryhmän hienoja persoonia heistä mukaan valmennukseemme" niin kyllä se vähän huolettaa...
Ei kaiveta tähän vieras yv-prosenttia, mutta kaivetaan koko kauden yv-prosentti. Tilastot eivät näes valehtele.
KooKoon ylivoima on uskokaa tai älkää ollut liigan kuudenneksi parasta.
Kotiotteluissa KooKoo ollut käytännössä kaikille mittareilla liigan huonoin ja sitä ei nyt taas oikein voi laittaa pelkästään yhden miehen eli Sami Heleniuksen syyksi. Kyllä kotiotteluiden osalta on koko joukkueella pelaajista valmentajiin peiliin katsomisen paikka. Jos Heleniuksen vastuulla on hyökkääjät, niin eipä hän ihan huonosti ole onnistunut, koska KooKoon varsin keskikertainen joukkue on tehnyt liigassa kuudenneksi eniten maaleja.

Täällä on haikailtu Mikko Heiskasen perään, mutta eipä Mikko ja JYP:n nimekäs valmennus ole saaneet Jyväskylässä kovasti vahvistunutta JYP:iä yhtään sen parempaa lentoon, kuin mitä KooKoo on tällä kaudella esittänyt.
 

One-timer

Jäsen
KooKoon ylivoima on uskokaa tai älkää ollut liigan kuudenneksi parasta.
Okei tää tuli ny kyllä itselle todella puskista, sillä ei tuo yv tosiaankaa ole missään kauhean toimivalle näyttänyt, näköjään sillä on maaleja sitten tehty kuitenkin. Kai nuo kauheat kotipeli esitykset on tässä sitten pimentänyt vähän itseltä kuvaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös