Sekametelisoppaa ja sälää KooKoosta

  • 661 354
  • 2 818
Suosikkijoukkue
KK
Ei ole noin helppoa. Instagramissa suurin osa jutuista menee juuri tuonne storyyn. Sinne laitettu media on nähtävissä 24 tunnin ajan. Kaikki feediin jäävä tulee niin Instagramiin kuin Facebookkiinkin. Ja samannäköisenäkin vielä. Turhaan vetelet miinuksia tästä asiasta. Kaikki tapahtumiin liittyvät infot löytyy Facebookista, Instagramista ja kotisivuilta, et jää mistään paitsi, vaikket Instagramissa seuraakaan.

Onhan se totta, että kaikkea juutuupijuttua sais tulla enemmän ja tässä mediahommassa ollaan jäljessä.
Eli siis samat asiat tulevat sekä Instaan, että FB:hen? Kaikki?
 

Incorrect

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olli Salo Sexy Hockey
Mielestäni on tyhmää laittaa näitä asioita vain yhteen mediaan. Miksi samoja asioita ei voisi laittaa myös FB:hen? Ei olisi iso vaiva kuin copy paste. Pitkä miinus KooKoolle. Itse pidän FB:tä juuri missä mediaa tulee seurattua, kuten urheiluseuroja, kun taas Instan pidän siistinä kaikesta turhasta mainonnasta. No KooKoo on valinnut Instan, mutta en silti ala seuraamaan joukkuetta monessa eri mediassa.
Jos itse et halua seurata päivityksiä muissa kuin vslitsemassasi sosiaalisen median palveluissa, niin miksi sitten valitat asiasta?
"Tää on nykyaikaa, digi digi"
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei ole noin helppoa. Instagramissa suurin osa jutuista menee juuri tuonne storyyn. Sinne laitettu media on nähtävissä 24 tunnin ajan.

En ole kovinkaan paljon käyttänyt tuota Instagramia, joten kysyisin mitä tarkoittaa, että storyyn laitettu media on nähtävissä 24 tunnin ajan?
Häviääkö ne jutut 24 tunnin jälkeen vai onko ne myöhemmin katsottavissa jostakin muualta?

Itse kun en ole instan käyttäjä niin sitä on vain ihmetellyt että on hiukka hiljentynyt KooKoon face-toiminta. En siis ole edes osannut etsiä tällaista toista kanavaa. Ehkä pitää tutustua nyt tuohon instaan.

Joo itsekin rekisteröidyin vasta vähän aikaa sitten tuonne Instagramiin. Itsekin hieman yllätyin kuinka paljon siellä oli juttuja mitä muualta KooKoon sivuilta ei löytynyt. Omasta mielestäni kaikkein parasta olisi, jos esim. tänään Instagramista löytämäni videot ja jutut tulisivat ihan KooKoo.fi kotisivullekin katsottavaksi, mutta ehkä tämä on sitä nykyaikaa, että kaikki laitetaan vaan Instaan.
 
Suosikkijoukkue
KK
Jos itse et halua seurata päivityksiä muissa kuin vslitsemassasi sosiaalisen median palveluissa, niin miksi sitten valitat asiasta?
"Tää on nykyaikaa, digi digi"
Luulisi seuran olevan sen verran fiksu, että ollessaan mukana monessa eri mediassa niin niitä silloin käytettäisiin mahdollisimman hyväksi hyödykseen, jotta mahdollisimman moni näkisi sitä joukkuetta ns katukuvassa. Nyt vaikuttaa siltä, että KooKoo on unohtanut palvelun yhden median, mikä ainakin omasta mielestäni on aika tärkeä. No KooKoo tekee mitä KooKoo tekee. Minähän en edelleenkään ala KooKoota seuraamaan useassa eri mediassa. Tiedän myös omasta kaveriporuksta, jotka ovat FB:ssä, muttei Instassa, mutta seuraavat mielellään KooKoon touhuja. Nyt jää heilläkin osa? näkemättä?
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Ja tuo mix pitäisi olla kunnossa, ei mulla ole IG tiliä ja en kai sitten edes nää noita tarinoita? Eli oon ihan kalkkis, käyn vaa faces välillä ja KooKooTVtä seurailnen. Faija on yli 70v ja käy vain KooKoon facessa. Mutta pääasia, että hommat kehittyisi. Etäfanina toki kaipaa tiettyä sisältöä enemmän kuin paikallinen ehkäpä näinkin, mutta uudistuksia tarvitaan ihan noiden yleisömäärienkin vuoksi.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tiedän myös omasta kaveriporuksta, jotka ovat FB:ssä, muttei Instassa, mutta seuraavat mielellään KooKoon touhuja. Nyt jää heilläkin osa? näkemättä?

Lehdessä luki, että jos käytät vielä Facebookia, olet yli 40 tai muuten vain vanhanaikainen. Kukaan ei kuulemma enää kirjoita mitään Facebookiin. Edes Euroviisut tai lätkän MM ei näy jutun mukaan naamakirjassa, puhumattakaan Lapin helteistä ja tulvista. Tämä ei siis ole oma mielipiteeni, kerroin vain mitä lehdessä luki.
Mutta mitä tuohon juttuun tulee, niin tokihan KooKoolla on paljon yli 40 vuotiaita kannattajia, joten ei muuta kuin heitä varten kaikki jutut myös Facebookkiin ja mieluiten videotallenteet KooKooTV-sivulle.
 
Suosikkijoukkue
KK
KooKoo FB sivuja tykkää 14,388 ihmistä, kun taas Instaan seuraa 10,1k. Jotenkin outoa, että mitä vähemmän seuraajia mediassa niin heitä palvellaan paremmin, kuin missä on enemmän. No, KooKoon ammattilaiset ovat varmaan tästä tietoisia ja ovat valintansa tehneet. Yli 4000 fania ei näe kaikkea.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Häviääkö ne jutut 24 tunnin jälkeen vai onko ne myöhemmin katsottavissa jostakin muualta?
Häviää. Siitä outo homma toi story, kun sanotaan, että minkä nettiin laittaa ei se sieltä häviä. Tässä tapauksessa häviää.
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lehdessä luki, että jos käytät vielä Facebookia, olet yli 40 tai muuten vain vanhanaikainen. Kukaan ei kuulemma enää kirjoita mitään Facebookiin. Edes Euroviisut tai lätkän MM ei näy jutun mukaan naamakirjassa, puhumattakaan Lapin helteistä ja tulvista. Tämä ei siis ole oma mielipiteeni, kerroin vain mitä lehdessä luki.
Mutta mitä tuohon juttuun tulee, niin tokihan KooKoolla on paljon yli 40 vuotiaita kannattajia, joten ei muuta kuin heitä varten kaikki jutut myös Facebookkiin ja mieluiten videotallenteet KooKooTV-sivulle.
Guilty as charged mitä ikään tulee. No, huomenna kuitenkin hallille pistään Pataa pataa.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Ja erään määritelmän mukaan olet yli 70v. tai alle 20v. jos käytät VeisPuukia. Minä kuulun noihin molempiin. Seuraan vain KooKoo.fi ja siellä on ihan tarpeeksi tuubaa, jotta voin tietää missä KooKoo kulloinkin rämpii ellei sitten satu olemaan nousukiidossa. Jos KooKoo tarjoaisi videomateriaalia ihan itse pelistä tai sellaista, jossa kerrottaisiin jotain pelillistä niin varmasti tuijottaisin. On se harmi kun ymmärrä kaikkea muuta joukkueen ympärillä pörisevää hassunahauskaa tarjontaa. Miten sitä voikin olla niin juntti että on kiinnostunut vain pelistä. Varmaan menetän aivan äärimmäisen paljon.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Loppukuussa olisi saumaa pisteisiin kun HPK:n kanssa vierasvoitto historiaa.
Sitten Jukurit himassa sekä Ässät vieraissa. Toivottavasti Ässät jatkaa Kotkaniemellä. Marraskuu on kyllä taas melkoinen omituisuus, kaksi kertaa Sport ja kolme kertaa Pelsut. Lisäksi SaiPa, Kärpät ja Hifk
 

Keyser

Jäsen
KooKoo FB sivuja tykkää 14,388 ihmistä, kun taas Instaan seuraa 10,1k. Jotenkin outoa, että mitä vähemmän seuraajia mediassa niin heitä palvellaan paremmin, kuin missä on enemmän. No, KooKoon ammattilaiset ovat varmaan tästä tietoisia ja ovat valintansa tehneet. Yli 4000 fania ei näe kaikkea.

Uskallan väittää, että IG:ssä tavoitetaan silti, enemmän porukkaa vaikka seuraajia olisikin näennäisesti 4k vähemmän. Tuossa 14,4k on varmasti paljon sellaista nukkuvaa väkeä, jotka ovat joskus tehneet profiilin ja tykänneet KooKoo:sta ja eivät sen koommin ole sivulla käyneet. Muutenkin hiljalleen kuoleva tuo FB. Se toki on totta, että vanhempi väestö on ehkä facebookissa, mutta ovatko he sitten siellä minkään sisällön perässä, vai ovatko vaan.

Mitään faktoja ei juuri Kookoon numeroista ole itselläni valitettavasti saatavilla, mutta työkseni jonkun verran tulee näitä seurailtua juuri markkinointikeinona.

Maailma nyt vaan muttuu tämän voi hyväksyä tai voivotella. Mielestäni kuitenkin hyvä, että Kookoo tuottaa sisältöä sinne missä uudet sukupolvet ovat, joissa myös seuran tulevat katsovat ovat.
 
Suosikkijoukkue
KK
@Keyser
Ai IG:ssä ei ole nukkuvia faneja? Sinulla ei ole mitään faktaa väittämäsi tueksi. Ihan mutulla mennään taas. Omasta kaveriporukastani vain murto-osa käyttää IG:tä FB:n lisäksi ja minulla on aika helvetisti kaiken ikäistä ystävä molemmissa. Kyllä tuo FB vielä tuntuu voiton vetävän ja niin kauan, kun FB:ssä porukka pyörii kannattaa sinne niitä juttuja laittaa. Onhan tuo nyt tässäkin ketjussa tullut selväksi, ettei kaikki näe KooKoota mediassa, ainakaan tarpeeksi. Edelleenkin sanon, että ei se kovin vaikeaa eikä työlästä ole laittaa samoja juttuja IG:hen, FB:hen, teitteriin ja kotisivuille. Se on vaan laiskuutta ja tyhmää vaikka kuinka joku väittää, että siinä on iso työ. Itse pystyn kyllä vastaavaan eikä se aikaa juuri vie. Lisäksi tuon IG:hen tarinaan postaaminen on mielestäni todella tyhmää, varsinkin jos sinne jotain videoita pistetään, kun on vain 24h näkyvissä. Kivahan niitä olisi tsiikailla, jos et satu käymään joka päivä sosiaalisessa mediassa. Ihme puolustelua muutenkin asiasta mikä pitäisi hoitaa mahdollisimman hyvin, niin KooKoo vetää mutkia suoriksi ja luule, että ihmiset seuraavat sitä minne milloinkin. KooKoon pitää jalkautua ihmisten luokse, ei toisin päin.
 

Keyser

Jäsen
@Keyser
Ai IG:ssä ei ole nukkuvia faneja? Sinulla ei ole mitään faktaa väittämäsi tueksi. Ihan mutulla mennään taas. Omasta kaveriporukastani vain murto-osa käyttää IG:tä FB:n lisäksi ja minulla on aika helvetisti kaiken ikäistä ystävä molemmissa. Kyllä tuo FB vielä tuntuu voiton vetävän ja niin kauan, kun FB:ssä porukka pyörii kannattaa sinne niitä juttuja laittaa. Onhan tuo nyt tässäkin ketjussa tullut selväksi, ettei kaikki näe KooKoota mediassa, ainakaan tarpeeksi. Edelleenkin sanon, että ei se kovin vaikeaa eikä työlästä ole laittaa samoja juttuja IG:hen, FB:hen, teitteriin ja kotisivuille. Se on vaan laiskuutta ja tyhmää vaikka kuinka joku väittää, että siinä on iso työ. Itse pystyn kyllä vastaavaan eikä se aikaa juuri vie. Lisäksi tuon IG:hen tarinaan postaaminen on mielestäni todella tyhmää, varsinkin jos sinne jotain videoita pistetään, kun on vain 24h näkyvissä. Kivahan niitä olisi tsiikailla, jos et satu käymään joka päivä sosiaalisessa mediassa. Ihme puolustelua muutenkin asiasta mikä pitäisi hoitaa mahdollisimman hyvin, niin KooKoo vetää mutkia suoriksi ja luule, että ihmiset seuraavat sitä minne milloinkin. KooKoon pitää jalkautua ihmisten luokse, ei toisin päin.

Varmaan on, mutta tuskin tässä IG trendin aikana lähellekkään niin paljon kuin FB:ssä. Onhan FB huomattavasti vanhempi kanava kun IG.

Kookoo luvut eivät valitettvasti ole saatavissani. Faktaa löytyy vaikka millä mitalla somejen käytöstä ja kanavista, jos vaan viitsii perehtyä.Se, että sinusta FB tuntuu vievän voiton ei kyllä toimi argumenttina minulle. Asioita on tutkittu muuallakin kun omassa kaveripiirissä. En koe tarpeelliseksi kirjoittaa niitä tänne, kun kaikki on parin klikin päässä. En ottanut kantaa siihen miten vaikeaa tai työlästä tuo sisällön lisääminen on.

En nyt viitsi reissun päällä vastailla tämän pidemmin, selkeästi linjasi on tuo ja päätä tuskin pystyy käännyttää. Jätinpä vain muutaman pointin mietittäväksi.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lisäksi tuon IG:hen tarinaan postaaminen on mielestäni todella tyhmää, varsinkin jos sinne jotain videoita pistetään, kun on vain 24h näkyvissä. Kivahan niitä olisi tsiikailla, jos et satu käymään joka päivä sosiaalisessa mediassa. Ihme puolustelua muutenkin asiasta mikä pitäisi hoitaa mahdollisimman hyvin, niin KooKoo vetää mutkia suoriksi ja luule, että ihmiset seuraavat sitä minne milloinkin. KooKoon pitää jalkautua ihmisten luokse, ei toisin päin.
Tarkotatko, että esim jos KooKoo on käymässä jossain koululla tai Valtarin Supermarketin synttäreillä, niin sieltä pitää laittaa joku 10-20 kuvaa Instagramiin ja Facebookkiin. Sen takia toi tarina on hyvä, kun ne saa katsoa jos huvittaa. Niitä ei työnnetä väkisin siihen etusivulle. En minä ainakaan kovin mielelläni selaa Facebookkia, jos siinä ensimmäiset 15 kuvaa ja videota on samalta henkilöltä, tai seuralta.
 

EagleEye

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tarkotatko, että esim jos KooKoo on käymässä jossain koululla tai Valtarin Supermarketin synttäreillä, niin sieltä pitää laittaa joku 10-20 kuvaa Instagramiin ja Facebookkiin. Sen takia toi tarina on hyvä, kun ne saa katsoa jos huvittaa. Niitä ei työnnetä väkisin siihen etusivulle. En minä ainakaan kovin mielelläni selaa Facebookkia, jos siinä ensimmäiset 15 kuvaa ja videota on samalta henkilöltä, tai seuralta.
Hyvin pitkälti samaa mieltä, mutta onhan nykyään facessakin mahdollisuus "tarinaan". Se, että saako jotenkin tallennettua ja yhdistettyä niin ettei tarvi kuvata molempiin omaa niin en tiedä, mutta harvempi taitaa facen tarinoita katsella. Ainakin itseltä jää kavereiden tarinat katsomatta facessa, mut instassa tulee katsottua. Joten onko myös KooKoon somevastaava todennut saman ja siksi käyttää instaa tarinoissa. Kuvat on samat instassa ja facessa ja tietenkin uutiset tietenkin kotisivuilla, facessa tai twitterissä. Tämä on sitä nykyajan somea. Itsellä on käytössä face, insta ja twitter. Kaikkialla tulee seurattua KooKoon someilua.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jaksaako joku katsoa noita tarinoihin tulevia videoita? Tarkoitan siis muutkin kuin lapset. Ja lapsille kai Instagram on varmaan ylivoimaisesti tavoittavin media.

Tietenkään Facebookia ei kannata unohtaa, mutta nuo tarinoihin tulevat videot olen mieltänyt enemmän junnuille/lapsille suunnatuiksi ja se kohderyhmä tavoitetaan varmasti Instagramin kautta.
 

Peek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaakonkulma
Jaksaako joku katsoa noita tarinoihin tulevia videoita? Tarkoitan siis muutkin kuin lapset. Ja lapsille kai Instagram on varmaan ylivoimaisesti tavoittavin media.

Tietenkään Facebookia ei kannata unohtaa, mutta nuo tarinoihin tulevat videot olen mieltänyt enemmän junnuille/lapsille suunnatuiksi ja se kohderyhmä tavoitetaan varmasti Instagramin kautta.

Tässä linkki statistiikkaan instagramin käyttäjien ikäjakaumasta: https://www.statista.com/graphic/1/325587/instagram-global-age-group.jpg

Nopeasti voisi todeta, että kanava tavoittaa haluttua asiakaskuntaa.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onkohan ketään KooKoosta maajoukkueen rinkiin menossa. Ehkä Pitkäsellä voisi olla saumaa ja Maltella Ruotsin jengiin. Itse kyllä toivoisin ettei kumpikaan ettei mene siellä rikki.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onkohan ketään KooKoosta maajoukkueen rinkiin menossa. Ehkä Pitkäsellä voisi olla saumaa ja Maltella Ruotsin jengiin. Itse kyllä toivoisin ettei kumpikaan ettei mene siellä rikki.
Aika harvassa taitaa olla ruotsalaiset jotka liigasta pomppaa edes EHT:lle. Pitkänen joo ehkä ainut joka saattas kelvata Jaloselle. Hakulisen trendi jos jatkuu samanlaisena, niin sit ehkä riittää joulun tai helmikuun peleihin.
 

Popi Orri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, HV71
@Keyser
Lisäksi tuon IG:hen tarinaan postaaminen on mielestäni todella tyhmää, varsinkin jos sinne jotain videoita pistetään, kun on vain 24h näkyvissä. Kivahan niitä olisi tsiikailla, jos et satu käymään joka päivä sosiaalisessa mediassa.
Nuo vanhat tarinat videoineen kaikkineen löytyvät KooKoon instagram-profiilista edelleen. Tarinat on myös otsikoitu, esimerkiksi "Perhepeli", "KooKoo-ravit" yms. Eli sieltä onnistuu katsella myös jälkeenpäin, vaikkei ihan jokaikinen päivä jaksaisikaan instagramissa käydä.

Itse olen jäänyt kaipailemaan sisältöä tuonne Youtuben puolelle, sillä ennen kauden alkuahan sinne ilmestyi useita laadukkaasti toteutettuja videoita. Nyt tilanne on se, että edellinen video on julkaistu yli kuukauden päivät sitten. Tiedä sitten, onko ihan tietoinen veto siirtää some-hommia enemmän juuri instagramin ja facebookin puolelle. Itse käytän hyvin aktiivisesti myös noita palveluja, mutta kyllähän kaikkia kanavia kannattaisi käyttää mahdollisimman tehokkaasti.

Jonkin verran tulee vilkuiltua muidenkin joukkueiden some-touhuja, ja ainakin Ilves on eri sosiaalisen median kanavia hyödyntänyt hienosti. Esimerkiksi tamperelaisten Youtube-kanavalla pyörii useampikin sarja, kuten Tarinat Numeroiden Takana ja Kummeli Lätkäehtoo, joita tulee katseltua itsekin vaikken joukkuetta edes kannata tai kummemmin seuraa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Pistepörssin kärkipää näyttää kyllä komealta.
 

Liitteet

  • 7B34337B-5453-4F63-AA10-B1A83165CA57.jpeg
    7B34337B-5453-4F63-AA10-B1A83165CA57.jpeg
    92,9 KB · kertaa luettu: 317

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Yksi kiinnostavuuden ja kulttuurin edistämiseen tehtävä asia olisi jotenkin saada nämä Pelsut pelit paremmin keskiöön. Lahti on lähin vastujamme, mutta me olemme vain keskittyneet Kaakon derbyyn. Pelicansia vastaan kun pelataan, niin ihan sama on lataus kuin Lukkoa vastaan; liki niin harmaalla-alueella ollaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös