Aika käsittämätöntä keskustelua täällä kyllä tästä aiheesta, ja aika rajuja syytöksiä ihan joihinkin huhuihin ja omiin olettamuksiin perustuen. Kannattaisi välillä ehkä miettiä vähän ennen kuin sitä lähetä-nappia painaa. Ei varmasti olisi tämä ko. valmentaja ensimmäinen pedofiili/seksuaalirikollinen joka on onnistunut pitämään kulisseja yllä ja jatkamaan rikollista toimintaansa vuosikausia. Minulla on sellainen käsitys että iso osa näistä tyypeistä on aika mestareita salaamaan taustansa ja pitämään kulisseja koska se on oikeastaan koko toiminnan edellytys. Ja sopivasti myös Suomen oikeuslaitos omalta osaltaan vähän auttaa näitä tyyppejä. Minä veikkaisin että aika iso osa työnantajista ei sen kummemmin tarkistele työntekijöidensä taustoja jos ko. henkilö ei anna mitään syytä sellaiseen, tai tuosta henkilöstä ei ole kuultu jotain huhuja, joten en minä kyllä lähtisi KooKoo:ta tai Mattilaa syyttämään että siellä oltaisiin toimittu mitenkään leväperäisesti tai varsinkaan en lähtisi syyttämään että siellä on tietoisesti palkattu seksuaalirikollinen. Käsittääkseni tämäkin tuomittu henkilö on asunut eri puolella Suomea joten välttämättä ne huhutkaan ei pääse samalla tavalla liikkumaan, liikkuva elämäntyyli saattaa auttaa aika paljonkin tässä kulissien yllä pitämisessä.
Joka tapauksessa, KooKoo on minusta toiminut tässä juuri niin kuin pitää. Ko. henkilö on irtisanottu välittömästi kun asia on seuran tietoon tullut mutta asiaa ei olla lähdetty sen kummemmin retostelemaan julkisuudessa. Se ei ole minusta työnantajan tehtävä.