Sekalaisten kysymysten ketju

  • 416 139
  • 4 783
Tila
Viestiketju on suljettu.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Usein käytän tälläistä tapaa:
Pari = 1 - 2 kpl
Muutama = 3 - 10 kpl.

Esimerkkinä:

"Menen muutamalle oluelle"
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti B1
Usein käytän tälläistä tapaa:
Pari = 1 - 2 kpl
Muutama = 3 - 10 kpl.

Esimerkkinä:

"Menen muutamalle oluelle"

Pienenä täsmennyksenä, pari ei ole koskaan yksi. Pari on kaksi, johan sen sanonnat kertovat "käsipari", "pari jalkoja", "kenkäpari".

Muutama on taasen sitten häilyvämpi käsitys, mutta meille opetettiin koulussa muutaman tarkoittavan kolmea. Jos opettajat pyysivät muutamaa vapaaehtoista, valittiin aina kolme, jos taasen paria valittiin aina kaksi. Näin minulle siis on opetettu pienestä pitäen.

vlad.

P.S. Minä olen oikeassa, älkää väittäkö vastaan.

P.P.S. B1 muutama olut tarkoittaa kuitenkin koppaa kaljaa.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Itse sanon yleensä vaimolle että saatetaan käydä Anteron (nimi muutettu) kanssa töiden jälkeen ottamassa yhdet = tullaan taksilla kotiin 04.45.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti B1
Usein käytän tälläistä tapaa:
Pari = 1 - 2 kpl...

Tää on just tätä Tampesterilaista laskuoppia. Tarkoitatko, että kun heitätte kentälle pakkiParin, niin sinne luisteleekin 1-2 pakkia? Entäs jos pelaat korttia: väität tietty korttipöydässä pokerinaamalla, että Sulla on ässäPari. Korttien paljastamisen yhteydessä Sulla onkin vain yksi ässä hanskassa.
 

Hielo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, Espoo Blues, HIFK
Viestin lähetti vlad
Muutama on taasen sitten häilyvämpi käsitys, mutta meille opetettiin koulussa muutaman tarkoittavan kolmea.

P.S. Minä olen oikeassa, älkää väittäkö vastaan.
Lähellä totuutta kyllä muttet täysin oikeassa. Muutama käyttäytyy normaalijakauman mukaisesti sitten, että keskiarvo on juuri kolme. Kaksi ja neljä ovat harvinaisempia tapauksia jne.. käytännössä arvoväli on [1, 5], joskin 0 ja 6 esiintyvät myös mutta äärimmäisen harvoin. Kahdeksan esiintyy myös mutta vain Raamatussa.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti InSideHockey
Itse sanon yleensä vaimolle että saatetaan käydä Anteron (nimi muutettu) kanssa töiden jälkeen ottamassa yhdet = tullaan taksilla kotiin 04.45.
Ai sä olet yövuorossa?

Nyt on kaksi kaljaa kaapissa, niistä ei kyllä muutamaa saa väkisinkään, vaikka kuinka venyttelisi.

Senior, turkulaiset ne vasta räknätä osaa, eilenkin 'viisikko' taisi tarkoittaa sitä yhtä ainoata pakkia, siis siinä IFK:n 2-1-johtomaalissa?

Kouvolasta puheenollen, mikäli persreiällä olisi persaukko, niin se näyttäisi jotakuinkin Kouvolalta. Lisäksi voisin kuvitella, että kokovartalohalvaantuneella kuuromykkäsokeallakin on elämässään enemmän virikkeitä kuin niillä Kouvolan "lenkkiä" alpinecorolloillaan kiertelevillä klopeilla. Mitähän ne nyt kuuntelee perjantaisin, kun SaloDanger siirtyi eduskuntaan?
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Everton
Ei muuten uskaltanut myöntää Herra Hynynen tuota Soundin haastattelussa jokunen tovi takaperin.
Juu, muistan lukeneeni. Se on tervettä itsesuojeluvaistoa, kouvolalaisella logiikallahan suora vastaus voitaisiin vielä tulkita vittuiluksi.

Jep. Jokohan nyt alkaisi taas vähäksi aikaa riittää saman vitsin toistaminen palstatoverin kotikaupungista. Hyi Andrej, ota vaikka siideri niin rauhoitut. No mutta tottahan toki, kiitos kiitos...
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti vlad
P.P.S. B1 muutama olut tarkoittaa kuitenkin koppaa kaljaa.

Niin.... Mikä se mitta/määrä sitten on.. ?

Jos puhutaan parista oluesta, niin se useinmiten yhdistetään 2 pulloon olutta. Noissakin on eroja. 0.33, 0.5 ja 1l pullot löytyvät.
Puhutaan myös parista tuopista ja tuoppejahan löytyyy 0.4, 0.5 ja 1l. Jos ei noista mitoista mies tykkää, niin ainahan voidaan puhua myös tynnyreistä. Normaalista tynnyristä saa 60kpl 0.5 litran stobeja. Eli, voi myös vaimolle sanoa että join vain yhden... tynnyrin... se tosin vaatii jo pidennetyn iltavapaan sunnuntain puolelle.

Kaiken kaikkiaan voimme todeta, että aina on mukava yhdistää keskusteluissa, pari, muutama ja olut toisiinsa.

Hörps. Tipaton loppu tänään.

Edit,

Kuten muistattaneen Suomalaisen miehen etelän lomamatka.

- Oliko hyvä reissu, joitkos paljo ?
- Hyvä reissu, kerran tuli juotua. Maanantaina aloitin ja sunnuntaina lopetin..

K
 
Viimeksi muokattu:

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Viestin lähetti Kaiser Soze

Jos puhutaan parista oluesta, niin se useinmiten yhdistetään 2 pulloon olutta. Noissakin on eroja. 0.33, 0.5 ja 1l pullot löytyvät.
Puhutaan myös parista tuopista ja tuoppejahan löytyyy 0.4, 0.5 ja 1l.



Erittäin hyvä pointti! Kerran olen joutunut tämän tyyliseen keskusteluun:

XXX: "Olit sitten aika jurrissa eilen."
Minä: " No tuskinpa! Kuus join koko iltana."
XXX: " No varmasti joit enemmän!"
Minä: " No en takuulla! Kuus join....................TOSIN litran pulloja."

Toinen hyvä niksi on sanoa lähtiessä, että tulen esim. ennen kymmentä himaan. Sitten kun saapuukin vasta aamulla, niin aina voi puolustautua sanomalla että en juonut kuin yhdeksän... Kyseisen taktiikan toimivuudesta en mene takuuseen, jos sitä joku aikoo käyttää!
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten voi antaa vähän? Vrt. kinuaminen "antaisit edes vähän..."
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on tosi kyseessä! Miten hemmetissä Pleikka kakkosen NHL 2k3-pelissä saa tappelun aikaiseksi? Olen nyt toistakymmentä matsia pelannut, mutta tappeluita ei näy eikä kuulu. Fighting-säätö on tapissa. Ja miksi ihmeessä jengissäni on koko ajan kahden kentällisen verran porukkaa sairastuvalla, kun muissa jengeissä kukaan ei ole loukkaantunut? Prkl.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Gells

Eikö siihen tule ruutuun "tanssiinkutsu" ja sitten pitää painaa sitä "select" näppäintä ohjaimessa ? Voi kyllä olla että toi on NHL2004-pelissä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Paljonko tietokone vie sähköä? Siis verrattuna esim. muihin kodinkoneisiin kuten pakastin, astianpeukone, pyykinpesukone etc...
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viestin lähetti punaiset_lasit
Paljonko tietokone vie sähköä? Siis verrattuna esim. muihin kodinkoneisiin kuten pakastin, astianpeukone, pyykinpesukone etc...

Tästä on juttu uusimmassa MikroPc:ssä mutta kun se lehti on duunin työpöydällä .(

Mutta artikkelin pointti oli että PALJON, jos sulla on ns. moderni tietokone.

Jollain on tuo lehti varmaan himassa ja voi heittää tähän ne lukemat.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
toivottavasti lapset ei lue: jos antajalla on vaatimattomat vehkeet, antaa 'vähän'.

Se on vähän kaikeksi.
Mutta jos mies kinuaa naiselta? Onko se vähän sinne päin vai ajallisesti lyhyen aikaa vai vain muutama työntöliike?

Utelee nimimerkki Enhän minä - pyhä sisar - tästä mitään tiedä, mutta kuulin kun muut puhuivat...
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Gellner:
Eipä siinä 2K3:ssa juuri tappeluita tule. En ainakaan itse lyötänyt mitään erityistä tapaa niitä aikaan saada. Tämähän on myöhempään versioon korjattu, mutta eipä se varsinainen rähinä kovin nautittavasti ole 2K4:ssäkään toteutettu.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Gells

Viestin lähetti Gags
Eikö siihen tule ruutuun "tanssiinkutsu" ja sitten pitää painaa sitä "select" näppäintä ohjaimessa ? Voi kyllä olla että toi on NHL2004-pelissä.

En kyllä itse ole tuota huomannut, joten kaipa se niin on kuin Andrej sanoo, eli niitä tappeluita ei vaan pahemmin tule. Höh.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Re: Re: Gells

Viestin lähetti Gellner
En kyllä itse ole tuota huomannut, joten kaipa se niin on kuin Andrej sanoo, eli niitä tappeluita ei vaan pahemmin tule. Höh.

Sorry, toi mun ohje olikin NHL2004 mutta luepas yv:si niin saat lisää tietoa.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Senior
toivottavasti lapset ei lue: jos antajalla on vaatimattomat vehkeet, antaa 'vähän'.

Mutta tässäkin tapauksessa antaa kaikkensa, eikä enempää kai voi kukaan mieheltä vaatia, paitsi nainen.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti Rixa74
Saisiko muutaman linkin mistä löytyy Helsingin kartta (katunimineen), kiitos.
Myös keltaisetsivut.fi ja sieltä karttahaku on hyvä. Toimii myös muihin kaupunkeihin.

Viestin lähetti punaiset_lasit
Paljonko tietokone vie sähköä? Siis verrattuna esim. muihin kodinkoneisiin kuten pakastin, astianpeukone, pyykinpesukone etc...
Tietokoneesta en tiedä, mutta fysiikan tunnilla ya:lla muistelisin kerrotun että norm. omakotisaunan
lämmitys maksaisi noin 5mk/kerta sähköä. Kertokaapa joku niistä tietokoneista.
 

jerry

Jäsen
Viestin lähetti punaiset_lasit
Paljonko tietokone vie sähköä? Siis verrattuna esim. muihin kodinkoneisiin kuten pakastin, astianpeukone, pyykinpesukone etc...

Tietokoneen keskusyksikön sähkönkulutus on keskimäärin 40-90 W/h kuormituksesta ja tehosta riippuen. Monitorin kulutus riippuu kuvaputken koosta ja näytöstä. Tavallinen näyttö kuluttaa
n. 70-120 W/h ja esim. LCD-laattanäyttö n. 30 W/h. Niin sanottu lepovirtakulutus keskusyksiköllä on n. 5-15 W/h ja näytöllä n. 3-5 W/h. Lisäksi kulutusta lisäävät hieman tulostimet, skannerit, ISDN-laitteet ym. oheislaitteet. Keskimäärin kulutus esim. nettikäytössä on n. 0,2- 0,3 kW/h. Jos tietokonetta käytetään 4 tuntia päivässä, ja lepovirta (herätevirta) on kytkettynä koko ajan, kuluu vuodessa sähköä noin 500 kWh eli rahassa 40 €/v.


Jos tietokone on kokoajan päällä, se maksaa n. 150€ vuodessa eli n.4 kertaa enemmän kuin esim. jääkaappi-pakastin (38€ vuodessa) tai televisio.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös