Sekalaisten kysymysten ketju

  • 415 718
  • 4 783
Tila
Viestiketju on suljettu.

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti Murmeli
Kysehän on vain siitä, että serverin (jolla Jatkoajan sivut sijaitsevat) kello on 12 minuuttia oman koneesi (tai mistä kellon katsoitkaan) aikaa edellä.
Miksi se on "väärässä" ajassa, minäkun seuraan aikaani... esim. tämän viestin lähetys tapahtuu nyt 14.48. Vasemmalla on aika edennyt jo hieman pidemmälle.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Viestin lähetti AcesHigh
Mikä on se kemialline ilmaisu sekoittua sanan vastakohdalle? Ei tule millään mieleen.
--------------------------------------------------------------------------------

Diffuusio?"

Juuei nyt ainakaan diffuusio ole :)

Separoituminen voisi olla yksi termi.
 

Anton

Jäsen
- Diffuusio on synonymi aineiden sekoittumiselle keskenään.
- Dispersiossa aine sekoittuu tasaisesti jonkin toisen aineen kanssa.
- Dissosiaatiossa aine eroaa jostakin.

Eli diffuusio ja dissosiaatio ovat ne vastakohdat.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Oikea tapa taas aloittaa?

Kun on ollut poissa äänestä melkein neljännesvuoden, niin mikä on oikea tapa aloittaa taas turha pälätykseni tässäkin mediassa?

I´m back...
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Re: Oikea tapa taas aloittaa?

Viestin lähetti Jii
Kun on ollut poissa äänestä melkein neljännesvuoden, niin mikä on oikea tapa aloittaa taas turha pälätykseni tässäkin mediassa?

I´m back...

Kannattaa aloittaa puhuminen kahvakiekosta, liigan vittumaisimmasta pelaajasta/valmentajasta tai kärppien kohtalosta olla liigan väärin kohedlluin seura tuomareiden toimesta. Näistä ei kukaan ole vielä maininnut mitään.

K
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Oikea tapa taas aloittaa?

Viestin lähetti Jii
Kun on ollut poissa äänestä melkein neljännesvuoden, niin mikä on oikea tapa aloittaa taas turha pälätykseni tässäkin mediassa?

I´m back...

Avaamalla uusi viestiketju, jossa kerrot, että olet vanha asiakirjoittaja ;-)
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Jii
Kun on ollut poissa äänestä melkein neljännesvuoden, niin mikä on oikea tapa aloittaa taas turha pälätykseni tässäkin mediassa?

I´m back...
Hyviä ideoita onkin jo tullut, mutta eiköhän lisätä pari. Eli aloita ketju jostain näistä aiheista:

-Miksi luonnontieteet ovat väärässä (tiedän muutamankin, jotka tarttuvat täkyyn heti)
-Pääkaupunkiseutu vs. muu Suomi
-Tappeluiden turhuus jääkiekossa
-Mitä tahansa seksiin liittyvää
-Mitä tahansa sukupuolten väliseen kanssakäymiseen liittyvää
-Onkos se oikein, ettei yksityisihminen saakaan tuoda Saksasta tuhatta litraa viinaa "omaan käyttöön"?
-Verkostomarkkinointi rokkaa!
-Mikä tahansa salaliittoteoria

Siitä se lähtee. Teretulemast tilbaaka.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
soikea tapa?

Viestin lähetti Jii
Kun on ollut poissa äänestä melkein neljännesvuoden, niin mikä on oikea tapa aloittaa taas turha pälätykseni tässäkin mediassa?

I´m back...
Näköjään tämä käyttämäsi oli ihan tarpeeksi tehokas tapa herättämään humoristit. ;-)

Ja sekalainen kysymys:
Minne ovat joutuneet entiset Alkon myyjät ja katsastusinsinöörit, siis kun tilalla on nykyään ystävällisiä ihmisiä? (Rinkelinmäen järkkäreiksi tulee ekana mieleen, mutta tuskinpa sentään.)
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kävin juuri B2Reds-sivuilla ja huomasin,jälleen kerran , että ensimmäinen fanimatka järjestettiin Hämeelinnaan vuonna 1989.
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin ,että miten kyseinen matsi päättyi?

EDIT:vielä yksi kysymys.Kuinka monta fanimatkaa on järjestetty.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Re: soikea tapa?

Viestin lähetti Twite
Ja sekalainen kysymys:
Minne ovat joutuneet entiset Alkon myyjät ja katsastusinsinöörit, siis kun tilalla on nykyään ystävällisiä ihmisiä? (Rinkelinmäen järkkäreiksi tulee ekana mieleen, mutta tuskinpa sentään.)
Ne on valettu sinne uuden Muurlan moottoritien asvalttiin sitkosaineeksi. Road to hell, kirjaimellisesti.

Kuinka monta kappaletta on muutama?
Omasta mielestäni 3-4, erään mielestä 2-3. Eihän se nyt jumalauta voi kahta olla. Kaksi on pari. Vai mitä?
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Re: soikea tapa?

Viestin lähetti Shayne
Kuinka monta kappaletta on muutama?
Omasta mielestäni 3-4, erään mielestä 2-3. Eihän se nyt jumalauta voi kahta olla. Kaksi on pari. Vai mitä?
Lapsuuteni paras ystävä, jehovan todistaja, oli vannoutunut että raamatun mukaan muutama on yhtä kuin kahdeksan.

En ikinä tullut pyytäneeksi nähdä tuota kohtaa, mutta tämä yksilö oli asiastaan täysin vakuuttunut.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Muut amat

Viestin lähetti Shayne
Kuinka monta kappaletta on muutama?
Omasta mielestäni 3-4, erään mielestä 2-3. Eihän se nyt jumalauta voi kahta olla. Kaksi on pari. Vai mitä?
Tämä riippuu tarkoitusperästä. Kun lähden 'muutamalle oluselle' baariin, kyseessä ei todellakaan ole 3-4 vaan vähintään 6. Muussa, eli turhemmassa, käytössä olen kanssasi samoilla linjoilla.
Pari kolme = 2-3, max 4
Muutama (siis ei alkoholiannoksista puhuttaessa) = 3-5

Ja lopuksi virallisempi totuus asiasta (IPR University Center - Immateriaalioikeusinstituutti):

IPRinfo, teemanumero 2002. Tutkija Katariina Sorvari. Turun yliopisto

Vähäiset tapaukset on ehdotuksessa jätetty rangaistussäännöksen ulkopuolelle lisäämällä lakiin 56 a § 3 momentti, jonka mukaan tekijänoikeusrikkomuksena ei pidettäisi muutaman laittomasti valmistetun teoskappaleen maahantuontia yksityiseen käyttöön. Säännös vastaa tietokoneohjelmien yksityistä kopiointia koskevaa 56 a § 2 momenttia. Kuinka monta on muutama, ratkeaa samaan tapaan kuin arvioitaessa yksityisen kopioinnin sallittua laajuutta. Hallituksen esityksen mukaan muutama olisi tapauksesta riippuen 5-10 teoskappaletta tai tallennetta.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Re: Re: Re: soikea tapa?

Viestin lähetti Ruutiveijari
Lapsuuteni paras ystävä, jehovan todistaja, oli vannoutunut että raamatun mukaan muutama on yhtä kuin kahdeksan.

En ikinä tullut pyytäneeksi nähdä tuota kohtaa, mutta tämä yksilö oli asiastaan täysin vakuuttunut.

Minä haluaisin nähdä kyseisen kohdan.Miten niin kahdeksan?
Kaikenlaisia juttuja.Itselleni muutama on enemmän kuin 2,koska 2 on pari.Kolmekaan ei ole vielä muutama ,mutta neljä on.
Muutama-sanan merkitys kyllä vaihtelee puheenaiheesta riippuen.
Muutama olut ,niinkuin nimim.Twite kirjoitti, tarkoittaa 6-> ,kun taas muutama euro on minulle yhtä kuin 3-4.
Olipas sekavaa tekstiä.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tsekin ja slovakian kieli

Viestin lähetti el pebe
Vai että sekalaisia kysymyksiä.

Noh, kuinka lähellä toisiaan ovat tsekin- ja slovakinkieli? Ymmärtänevätkö helposti toistensa hölinää (vrt. ruotsi ja norja)? Näin kyllä uskoisin.
Valaiskaa oi valaiskaa pimeydessä kulkijaa.
Oonko iha hölömö?

Tsekin ja slovakian kieli eroavat toisistaan kuta kuinkin yhtä paljon kuin suomi ja viro, eli ilman opiskelua eivät toistensa hölinää ymmärrä!
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: soikea tapa?

Viestin lähetti #77
Kaikenlaisia juttuja.Itselleni muutama on enemmän kuin 2,koska 2 on pari.Kolmekaan ei ole vielä muutama ,mutta neljä on.
Joissain tapauksissa muutama-sana tarkoittaa jopa yli kahtakymmentä.

Esim. itse joudun usein vain toteamaan kavereilleni, että "olenhan minä muutaman kerran saanut turpaani." Tässä tapauksessa korrektia olisi sanoa, olen saanut koteloon pari-kolmekymmentä kertaa...

Normaalissa arkielämässä muutama on mielestäni yli 3. Ei se ainakaan kahta voi tarkoittaa, ei ikinä! Mulla on muutama käsi... Eijei.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Re: Tsekin ja slovakian kieli

Viestin lähetti tahtookirjoittaa
Tsekin ja slovakian kieli eroavat toisistaan kuta kuinkin yhtä paljon kuin suomi ja viro, eli ilman opiskelua eivät toistensa hölinää ymmärrä!

Tähän jatkokysymys. Mitä kieltä Tshekkoslovakiassa sitten puhuttiin?
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Itselläni on tuosta ainakin hieman eriävä mielipide. En tosin tiedä, mikä yleinen suuntaus on, mutta joskus muutamia vuosia sitten tuosta puhuttiin eräässä harrastuspiirissä. Ohjaajamme kun oli aito tshekki, mutta vuosia Suomessa asunut ja sujuvasti suomea puhuva naisihminen. Hänen mukaansa tshekit kyllä ymmärtävät kohtuullisesti slovakiaa ja toisinpäin. Samaa ei oikein voi tuon määritelmän mukaan sanoa suomesta ja virosta.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Re: Re: Re: Re: soikea tapa?

Viestin lähetti Iker
Normaalissa arkielämässä muutama on mielestäni yli 3. Ei se ainakaan kahta voi tarkoittaa, ei ikinä! Mulla on muutama käsi... Eijei.
Nörtti 1: "Oot sä ikinä ollu tytön kaa silleen paikat paljaana?"
Nörtti 2: "No oon mä muutaman..."

Muutama voi siis olla myös nolla.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Re: Re: soikea tapa?

Viestin lähetti Shayne
Ne on valettu sinne uuden Muurlan moottoritien asvalttiin sitkosaineeksi. Road to hell, kirjaimellisesti.

Kuinka monta kappaletta on muutama?
Omasta mielestäni 3-4, erään mielestä 2-3. Eihän se nyt jumalauta voi kahta olla. Kaksi on pari. Vai mitä?
Samalla logiikalla voidaan väittää, että kun seisova vehje on mulkku, niin kyrpä voi seisovaa vehjettä tarkoittaa?

Mun mielestäni muutama on 2-4, tosin tuo muutama olut on käsite, joka ei tähän liity millään tavalla.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Re: Re: Re: Re: Re: soikea tapa?

Viestin lähetti Iker
Normaalissa arkielämässä muutama on mielestäni yli 3. Ei se ainakaan kahta voi tarkoittaa, ei ikinä! Mulla on muutama käsi...
No ei muutama voi viittäkään tarkoittaa. miettikää vaikka lausetta "mulla on oikeassa kädessä muutama sormi" herranjestas sentään! vastaavasti "mulla on oikeasta kädestä muutama sormi murtunut" kuulustaa mahdolliselta.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Saisiko muutaman linkin mistä löytyy Helsingin kartta (katunimineen), kiitos.
 

Ziran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Tappara ja Le Bleu-Blanc-Rouge
Re: Re: Re: Re: soikea tapa?

Viestin lähetti #77
Minä haluaisin nähdä kyseisen kohdan.Miten niin kahdeksan?

Laitoin hakusanat muutama, raamattu & kahdeksan Googleen ja sain mm. tämän saitin.

Ja vahvistin vielä asian Ev.lut. kirkon sivuilta.

1. Piet. 3:20:

"jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana."

Olisikohan tämä? Raamattuasiantuntijat lyökööt minua tarvittaessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös