Sekalaisten kysymysten ketju

  • 415 930
  • 4 783
Tila
Viestiketju on suljettu.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Re: Re: Re: Re: Re: soikea tapa?

Viestin lähetti PKrJ

"jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana."

Olisikohan tämä? Raamattuasiantuntijat lyökööt minua tarvittaessa.

Ok.Tämä selvä.Mutta onko se sitten niin ,että se on vain kahdeksan.
Esim.seitsemän tai kuusi eivät ole "muutama".
Ja jos eivät niin mitä ne sitten ovat?numeroita?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti Rixa74
Saisiko muutaman linkin mistä löytyy Helsingin kartta (katunimineen), kiitos.

Et, kokeile "Helsingin kartta" vaikka Googlessa. Urpo.
 

Fade to Black

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuulin joskus tarinan(en tiedä onko tosi) jossa herra X oli kysynnyt naapuriltaan saako kaataa muutaman puun naapurin mailta(ne kun varjostivat).Naapuri suostui siihen.Herra X kaatoi sitten jotain 90 puuta.Naapuri ei siitä pitänyt vaan vei asian oikeuteen.Oikeus oli todennut että herra X ei ollut tehnyt rikettä koska kaikki alle 100 on muutama.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kiitoksia todella hyvästä vastauksesta. Minkähän takia tämä on sekalaisten kysymysten ketju jos täälä saa vastaukseksi nälvimistä? Ja ei,en kato kuuklesta.

Edit:Kiitos Jake
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Saanko pari muutamaa?

No niin, muutama vastaus on tullut kysymykseeni.

Yksi olut, muutama olut...joo, nää tiedetään kyllä. Meikäläisen tajuntaan ei kyllä mahdu, että muutama voisi tarkoittaa kahta. Eijjei. Tästä taitaa suurin osa olla samaa mieltä. Kyllä se 3-4 kuulostaisi järkevimmältä haarukalta.

Sanat "muutama" ja "olut" voidaan tosin unohtaa, mikäli halutaan tarkkoja, oikeita lukumääriä.
Kaupassa asioineelta lähimmäiseltäni tilasin taannoin puhelimessa muutaman oluen ja sain kaksi. Tästä koko juttu lähtikin liikkeelle ja selitykseksi sain, että muutama tarkoittaa kahta-kolmea.

Mutta eihän se oikeastikaan voi tarkoittaa kahta, sillä muutenhan "pari" olisi täysin turha sana. Tuo edelläesitetty sormienmurtumis-esimerkki rajaa tajunnan ulkopuolelle myös lukumäärän 5, joten noin 3-4 sen täytyy olla.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Re: Saanko pari muutamaa?

Viestin lähetti Shayne

Sanat "muutama" ja "olut" voidaan tosin unohtaa, mikäli halutaan tarkkoja, oikeita lukumääriä.
Kaupassa asioineelta lähimmäiseltäni tilasin taannoin puhelimessa muutaman oluen ja sain kaksi. Tästä koko juttu lähtikin liikkeelle ja selitykseksi sain, että muutama tarkoittaa kahta-kolmea.

Mahtaako kyseinen "lähimmäinen " olla vastakappaleesi.Koska jos on en todellakaan ihmettele ,että sieltä tuli vain kaksi.Jos minä pyydän vastakappaleeltani muutaman oluen ,niin sieltä tulee 1½ litran pullo Jaffaa.Ehkä tuurilla saattaa tulla sitä 0,7 % siideriä.
Älkääkä kysykö miksi.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti V-man
Vituttaako oravia kun sataa vettä? -Markus Kajo

Ei. Oraviahan vituttaa vain silloin, kun heidän pähkinänsä ovat jäässä tai hampaat katkenneet. -Iker

Oma kysymykseni. Miksiköhän usein sanotaan "ei tuu kesää", jos jostakin asiasta ei olla samoilla linjoilla toisen kanssa? Miten helvetissä joku pieni erimielisyys tai niskurointi saattaisi vaikuttaa vuodenaikojen vaihteluun?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Viestin lähetti Iker
Ei. Oraviahan vituttaa vain silloin, kun heidän pähkinänsä ovat jäässä tai hampaat katkenneet. -Iker

Oma kysymykseni. Miksiköhän usein sanotaan "ei tuu kesää", jos jostakin asiasta ei olla samoilla linjoilla toisen kanssa? Miten helvetissä joku pieni erimielisyys tai niskurointi saattaisi vaikuttaa vuodenaikojen vaihteluun?

Kyllä mua ainakin vituttaa kun sataa.En kylläkään ole orava.Mutta ,mua vituttaa ja mä voin sentään mennä sisään ,niin luulis ,että oraviakin.Äh,kysykää niiltä.
Ei tuu kesää-sanonnan tarkoitusta mäkin olen miettinyt.
Koska se on varma ,että kesää ei tule ikinä jos jokainen ei tule kesää -lausahdus peruuttaa sen kesän.Mikä ei kylläkään ole toivottavaa.
Samaan kategoriaan kuuluu myös lausahdus "ei vituskaan mennä" tai "ei helvetissäkään".?!?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Iker
Ei. Oraviahan vituttaa vain silloin, kun heidän pähkinänsä ovat jäässä tai hampaat katkenneet. -Iker

Kyllähän muakin vituttaisi, jos olisi pähkinät jäässä. Uskoisin, että kyseessä on kuitenkin käpy, joka on jäässä huomattavasti vittumaisempi.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Re: Re: Saanko pari muutamaa?

Viestin lähetti #77
Mahtaako kyseinen "lähimmäinen " olla vastakappaleesi.Koska jos on en todellakaan ihmettele ,että sieltä tuli vain kaksi.Jos minä pyydän vastakappaleeltani muutaman oluen ,niin sieltä tulee 1½ litran pullo Jaffaa.Ehkä tuurilla saattaa tulla sitä 0,7 % siideriä.
Älkääkä kysykö miksi.
No juu, oikeaan osuit...sen verran olen kuitenkin perillä näistä naisväen harjoittamista alkoholipoliittisista rajoitteista, jotten ihan pelkästään tuon varaan uskaltanut käsitystäni pohjata. Tästä muutaman lukumäärästä siis oikein keskusteltiin ja jälkeenpäin olen huomannut muissakin yhteyksissä muutaman voivan hänen mielestään tarkoittaa kahta.

Ei pysty tajuu.

Itse asiassa yksi taksikuskikin kerran väitti, että hänen mielestään ei ole täysin poissuljettua, että muutama olisi kaksi. Ihme porukkaa, kyllä se mun mielestä on täysin poissuljettua.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti sopuli
Kyllähän muakin vituttaisi, jos olisi pähkinät jäässä. Uskoisin, että kyseessä on kuitenkin käpy, joka on jäässä huomattavasti vittumaisempi.
Eikös maaoravat Tiku ja Taku vedä pähkinöitä napaansa? Erehdyin siis lajista. Kysehän ei nyt ollutkaan tuosta Chippendales Abdominals Maximus-lajista, vaan perisuomalaisesta Minotaurus Horo Tupsuhäntä-lajikkeesta. My bad...
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Re: Re: Re: Saanko pari muutamaa?

Viestin lähetti Shayne
Itse asiassa yksi taksikuskikin kerran väitti, että hänen mielestään ei ole täysin poissuljettua, että muutama olisi kaksi. Ihme porukkaa, kyllä se mun mielestä on täysin poissuljettua.

No kyllähän tästä nyt on saatu uskomaton keskustelu aikaan.
Siis kaksi ei missään elämän tilanteessa ole muutama vaan pari.
Mutta naisväelle ei kannata jankata.Ainahan ne on oikeassa.Olisi vaan kiva kuulla perusteluja sille miksi muutama voi olla myös kaksi.
Miten ihmeessä muuten jouduit taksikuskin kanssa keskusteluun siitä minkä verran on muutama?Tai siis eihän se mulle kuulu ,mutta kunhan kysyn.hymiö
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Viestin lähetti Iker
Eikös maaoravat Tiku ja Taku vedä pähkinöitä napaansa? Erehdyin siis lajista. Kysehän ei nyt ollutkaan tuosta Chippendales Abdominals Maximus-lajista, vaan perisuomalaisesta Minotaurus Horo Tupsuhäntä-lajikkeesta. My bad...

Vetävät.Tai tammenterhoja,eikö?
Siis ovatko nuo nyt ne tieteelliset nimet meidän oravalle ja tiku&taku-oraville?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Saanko pari muutamaa?

Viestin lähetti Shayne
Itse asiassa yksi taksikuskikin kerran väitti, että hänen mielestään ei ole täysin poissuljettua, että muutama olisi kaksi. Ihme porukkaa, kyllä se mun mielestä on täysin poissuljettua.
Taksikuski on ollut hoopo, tai sitten ajattaa pokiansa rekalla.

"Ajoin perhana Mersuni poliisin tiesulun piikkimattoon. Puhkesi muutama eturengas ja muutama takarengas." No, okei, aivan surkea esimerkki...

#77: Melkein laittaisin muutaman käteni pantiksi, että nuo mainitsemani termit olisivat viralliset, latinalaiset oravarotujen merkit. Aivan saletti ei pysty olemaan, kun orava-analysaattorin tutkinto on edelleen kesken.
 
Viimeksi muokattu:

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Re: Re: Re: Saanko pari muutamaa?

Viestin lähetti #77
.
Mutta naisväelle ei kannata jankata.Ainahan ne on oikeassa.Olisi vaan kiva kuulla perusteluja sille miksi muutama voi olla myös kaksi.

Jos tyttökaveri on sitä mieltä että muutama voi olla pari, niin sittenhän pari voi olla ilmeisesti myös kolme. Ei muuta kuin tyttökaverin bestis yökylään avustamaan laskutoimituksissa. Ihan varmasti muuttuu kaksi pariksi ja muutama vähintään kolmeksi.

Naisilla pari voi myös olla satakaksikymmentäkuusi jos kysymys on vaateostoksiin käytetyistä euroista tai meikkaamiseen tarvittavista minuuteista.

"Näytäppä mulle muutama tissi!"
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: Re: Re: Saanko pari muutamaa?

Viestin lähetti Shayne
Itse asiassa yksi taksikuskikin kerran väitti, että hänen mielestään ei ole täysin poissuljettua, että muutama olisi kaksi. Ihme porukkaa, kyllä se mun mielestä on täysin poissuljettua.

On, sillä järjestys on yksi (olut), kaksi (olutta), muutama (olut), monta (olutta), paljon (olutta), helvetin monta (olutta), ihan pari (olutta vaan).
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Jos tyttökaveri on sitä mieltä että muutama voi olla pari, niin sittenhän pari voi olla ilmeisesti myös kolme. Ei muuta kuin tyttökaverin bestis yökylään avustamaan laskutoimituksissa. Ihan varmasti muuttuu kaksi pariksi ja muutama vähintään kolmeksi.

Täytyypä kokeilla;D.


Naisilla pari voi myös olla satakaksikymmentäkuusi jos kysymys on vaateostoksiin käytetyistä euroista tai meikkaamiseen tarvittavista minuuteista.

Niin."tässä menee muutama minuutti".Eli suomeksi:avaa telkkari ja tsiigaa se lätkämatsi.Lähetään tossa kahden tunnin päästä.
Noista euroista ei onneksi tarvitse vielä hirveesti välittä.Tuhlatkoon jos tuhlaa,kun ei saman katon alla asuta,virallisesti.Tavaraa kyllä on sen verran ,että vois luulla muuta.

"Näytäppä mulle muutama tissi!"

Tämä on aivan varmasti kaksi.Ellei sitte kyseisellä tyttelillä ole oikeasti "muutamaa" tissiä.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Re: Re: Re: Re: Saanko pari muutamaa?

Viestin lähetti Iker
Taksikuski on ollut hoopo, tai sitten ajattaa pokiansa rekalla.

"Ajoin perhana Mersuni poliisin tiesulun piikkimattoon. Puhkesi muutama eturengas ja muutama takarengas." No, okei, aivan surkea esimerkki...
Näin jälkeenpäin ajatellen olisi ehkä pitänyt todeta kuskille, että "ei muuten ole täysin poissuljettua, että perille päästyämme otan muutaman jalan alle" eli ns. juoksutaksin.

Taksikuskien kanssa tulee aina niin ihmeellisiä juttuja esille, ettei nyt muistu mieleen miksi tuon kanssa piti tuollaisestakin asiasta keskustella.

No joo, jospa tästä lähtisi muutaman vapaapäivän eli viikonlopun viettoon.
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Viestin lähetti BitterX
Missä ollaan, kun lähdetään "helvetistä itään"?
Tulkintakysymys ja riippunee kysyjän (ja/tai vastaajan) sijainnista. Aiemmin mainittu Kouvola on yksi mahdollisuus, kuten myöskin toisaalla Turku, mutta myös Oulu kelpaa vastaukseksi. Luonnollisesti biisi "Highway to hell" kertoo 4-tiestä.

Muinaiset (tyhmät) ihmiskollegamme myös luulivat Islantiin tullessaan saapuneensa helvettiin, kun näkivät Heklan purkautuvan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Andrej
Lappeenrannassa. Helvettihän on, kuten tunnettua, Kouvola.

Ei muuten uskaltanut myöntää Herra Hynynen tuota Soundin haastattelussa jokunen tovi takaperin. Toimittaja kun spekuloi samalla asialla. Vastaili vain jotain filosofista huttua. Turpasaunan mahdollisuuttako pelkäsi?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti salla
Tulkintakysymys ja riippunee kysyjän (ja/tai vastaajan) sijainnista. Aiemmin mainittu Kouvola on yksi mahdollisuus, kuten myöskin toisaalla Turku, mutta myös Oulu kelpaa vastaukseksi.

Turku lienee hyvä vastaus, koska se sijaitsee Tukholmasta itään... No toki myös hieman pohjoiseen, eli vektorilaskennalla koilliseen... mutta tulkittakoon se kuitenkin idäksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös