Viestin lähetti Ossi
Minkä takia orastavaa aivastusta voi avittaa pärskähtämään katsomalla kohti kirkasta valoa? Olenko allerginen valolle?
Viestin lähetti Teacup
Sellanen asia putkahti vaan mieleen, että onko täällä Jatkoajassa ketjua jääkiekkosäännöistä keskustelulle, noin niinkuin yleisesti? Ei minun mielestä ainakaan sopinut mihinkään noista hockey-alueista, joten vapaaseen se kai sitten kuuluisi.
Viestin lähetti Ossi
Minkä takia orastavaa aivastusta voi avittaa pärskähtämään katsomalla kohti kirkasta valoa?
Tuo valo on ainakin itselläni ollut pienestä pitäen ratkaiseva, viimeinen niitti onnistuneeseen aivastukseen. Saman voin todeta koskevan myös isääni ja isoveljeäni.Viestin lähetti Everton
Mä ainakin siristän silmiäni katsoessani kirkasta valoa. Niin varmaan muutkin. Oliskohan tosta selityksen pohjaksi? Jos vaikka silmiä siristäessä tulee liikutetuksi myös muita kasvojen lihaksia, jotka puolestaan vaikuttavat aivastushermoon.
Viestin lähetti Ossi
Minkä takia orastavaa aivastusta voi avittaa pärskähtämään katsomalla kohti kirkasta valoa? Olenko allerginen valolle?
Viestin lähetti Iker
Tuo valo on ainakin itselläni ollut pienestä pitäen ratkaiseva, viimeinen niitti onnistuneeseen aivastukseen. Saman voin todeta koskevan myös isääni ja isoveljeäni.
Viime vuosina olen myös huomannut, että pään kallistaminen ylös auttaa jostain syystä homman viimeistelyyn. Eli vähemmässäkin valossa, pää vaan kauheaan takakenoon, silmät kohti kattoa siis, ja sieltä lähtee. Woo-hoo.
Kiitoksia! Eihän siellä yksikäsitteistä vastausta annettu, mutta aika uskottava selitys sieltä on rakennettavissa. Sikäli koomista, että minua aivastutti koko artikkelin lukemisen ajan. En malttanut keskeyttää lukemista edes aivastuksen ajaksi ;)Viestin lähetti finnjewel
Tuolla on kohtalaisen pitkä selitys aiheesta, mutta ei välttämättä yksiselitteinen
Viestin lähetti jaheka
Nhl-keskustelun puolella oleva Buffalon ketju oli suljettu niin esitetäämpä kymysys sitten täälä eli kuinka pitkä sopimus on James Patrickillä Sabresin kanssa?
Viestin lähetti Gellner
Koska Playstation 3 ilmestyy? Onko mitään järkeä ostaa tässä vaiheessa Pleikka kakkosta vai pitäisikö suosiolla odotella kolmosta?
Samaa mieltä. Varsin outo tapa mielestäni on esim. tämä tyyli, että säilytetään alkuperäinen nimi, mutta lisätään siihen väliviivan kanssa suomeksi jokin lisänimi.Viestin lähetti ranger
Itse en kuitenkaan panisi pahakseni, jos elokuvanimien kääntäminen toivottomana touhuna lopetettaisiin kokonaan. Emmehän me musiikkialbumien tai -kappaleidenkaan nimiä mitenkään automaattisesti suomenna, ja silti kaikki tietävät, mistä on kysymys. Tai ovat sitten tietämättä.
Aivan niin. Ongelmahan ei mielestäni noissa tapauksissa olekaan se, että se alkuperäinen nimi on siinä mukana. Häiritsevä tekijä on nimen omaan se suomenkielinen sutaisu siinä perässä.Viestin lähetti VTVH
Se hyöty tuossa alkuperäisen nimen säilyttämisessä siinä edessä on, että se alkuperäinen nimi jää näkyviin.
Viestin lähetti bitnir
Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: nykyhinnoilla ei kannattane jäädä odottelemaan. Minä en ainakaan jäisi.
Viestin lähetti VTVH
Se hyöty tuossa alkuperäisen nimen säilyttämisessä siinä edessä on, että se alkuperäinen nimi jää näkyviin. Joskus on jäänyt elokuva sen takia katsomatta kun tv-ohjelmassa ei lue kuin se suomenkielinen nimi. Monilla elokuvilla kun on sellaiset suomenkieliset nimet, ettei niitä ole ennen kuullutkaan.
- - -