Sekalaisten kysymysten ketju

• 420 254
  • 4 781
Tila
Viestiketju on suljettu.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti InSideHockey
Jos Antti Hulkko = Andy McCoy, niin miksei TPS:n pakille Antti Hulkkoselle ole keksitty mitään tähän viittavaa lempinimeä?

Olen aiak päissäni, joten siirryn varmaan kohta känniketjuun kirjkoittelemaan mutta kunhan kysyin.

Olisiko sitten Pikku-Andy mitään?

Kysymys: Et tainnut siirtyä. Mikset?

jaheka

Jäsen
Joskus aiemmin oon jo kysynyt samassa ketjussa tämän saman kysymyksen enkä silloin saanut vastausta joten nyt uudestaan:

Ketkä ovat pelanneet eniten Sm-liigaotteluita? Laittakaa ny aluksi vaikka Top5 ja pelattujen otteluiden määrä. Ja jos löytyy linkkiä Sm-liigassa tehtyjen ennätysten sivuille niin olisin enemmän kuin tyytyväinen.

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Viestin lähetti jaheka

Ketkä ovat pelanneet eniten Sm-liigaotteluita? Laittakaa ny aluksi vaikka Top5 ja pelattujen otteluiden määrä.

Top 5 on tämän näköinen runkosarjan otteluiden mukaan:

1. Pertti Lehtonen K-Kissat, HJK, HIFK 864
2. Matti Forss Lukko, HIFK 709
3. Timo Nummelin TPS 691
4. Valeri Krykov HIFK, Tappara, Blues 689
5. Vesa Salo Lukko, Ilves, Tappara, KalPa, Ässät 686

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Viestin lähetti Dan O'Connell
Top 5 on tämän näköinen runkosarjan otteluiden mukaan:

1. Pertti Lehtonen K-Kissat, HJK, HIFK 864
2. Matti Forss Lukko, HIFK 709
3. Timo Nummelin TPS 691
4. Valeri Krykov HIFK, Tappara, Blues 689
5. Vesa Salo Lukko, Ilves, Tappara, KalPa, Ässät 686
Eikös Eepi Hämäläinen ole pelannut yli 700 runkosarjamatsia?

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Derby Country

Entäs The Raimo? Näkishän nuo lukemat googlestakin, vaan en viitsi katsoa. Katsotaan mieluummin täällä, jos tästä syntyisi vaikkapa jonkinlainen "soppa".
Raipehan tosin oli monta vuotta Ruåtsissa, joten se vähentää tämän Ilvesikonin lukuja roimasti...

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Raipella ei ole vielä edes 500 kasassa, vaan 499.

Eepin luku taitavat olla 713.

Näin eurohockeysta laskettuna

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Jii
Raipella ei ole vielä edes 500 kasassa, vaan 499.

Raimo, tuo onneton juniori... joutuu pelaamaan aika monta kautta saavuttaakseen Lehtosen Pepen. Noh, eiköhän tuo Hervannan MacGyveriltä onnistu?

Ja tämä ei ole vittuilua! Kaikki kunnia Ilveksen poliisille!

jaheka

Jäsen
yht'äkkiä laskettuna Raipella on 10 kautta jolloin hän on pelannut muualla kuin Sm-liigassa. Parhaimmillaan Raipella vois olla 400-500 matsia enempi pelattu sm-liigassa kuin nyt. Eepi on pelannut urallaan 4 kautta muualla kuin Sm-liigassa joten parhaimmillaanhän Eepi olisi aika tasoissa Lehtosen kanssa.

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Viestin lähetti Derby Country

Uups, katsoin tilastot jääkiekkolehden 7/2002 -numerosta ja siinähän ei ole viime kauden tilastoja. Eli nämä tilastot ovat siis ennen viime kautta. Pahoittelen virhettäni.

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaisikohan joku sanoa että kuinka monta kuvaa mahtuu 128 mb:n muistikortille, siis digikameran (HP Photosmart 620) muistikortille. Käyttöohjeista kun ei löytynyt apua. Sen tiedän että mitä huonompilaatuisia kuvia ottaa, sitä enemmän niitä kortille mahtuu. Mutta kuinka monta?

Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Itse käytän omalla 3.3 megapikselin Canonillani keskimmäistä kuvakokoa (muistaakseni 1600x1200) ja keskimmäistä tarkkuutta. Tälläin kuvien koko on n. 250-350 kiloa ja niitä mahtuu 128 megan muistikortille n. 400. Hyvin riittää keskimääräisiin päiväntarpeisiin.

Edit: huonolaatuisimpia kuvia menee reilusti tuhat kortille.

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viestin lähetti Dan O'Connell
Mihin on tulosruudusta hävinnyt Ari Mennander ja Matti Heusala?

Mennanderilla on oma firma, Avanti Broadcasting Oy ja saman firman leivissä on myös Heusala.

HC Salamien kanssa Mennander puuhastelee myös.

Viimeksi muokattu:

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Mitenkähän mahtaa taipua HC Salamat - joukkueen nimi? Salamiin / Salamoihin? Vrt. "Hayley Wickenheiser tuli pelaamaan Salamiin / Salamoihin".

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viestin lähetti Tj
Mitenkähän mahtaa taipua HC Salamat - joukkueen nimi? Salamiin / Salamoihin? Vrt. "Hayley Wickenheiser tuli pelaamaan Salamiin / Salamoihin".

Itse suosin kaikkia Salami-perusmuodosta väännettyjä. Hauskempaa niin.

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Viestin lähetti Gellner
Osaisikohan joku sanoa että kuinka monta kuvaa mahtuu 128 mb:n muistikortille, siis digikameran (HP Photosmart 620) muistikortille. Käyttöohjeista kun ei löytynyt apua. Sen tiedän että mitä huonompilaatuisia kuvia ottaa, sitä enemmän niitä kortille mahtuu. Mutta kuinka monta?

http://www.hp-expo.com/fi/fin/products/pcphotography/q2170a.html

Oheisesta linkistä löytyy vastaus hieman kertotaulua apuna käyttäen.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti dana77
Itse käytän omalla 3.3 megapikselin Canonillani keskimmäistä kuvakokoa (muistaakseni 1600x1200) ja keskimmäistä tarkkuutta.

Tämä on se minimikuvakoko, jolla saa teetettyä digikuvista pokkarikuvia. Itse tosin käyttäisin sinun pikselimäärilläsi maksimitärkkuutta, eiköhän niitä sinne muistikortille tarpeeksi mahdu.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti sopuli
Itse tosin käyttäisin sinun pikselimäärilläsi maksimitärkkuutta, eiköhän niitä sinne muistikortille tarpeeksi mahdu.
sopuli hei, sä et ole ollut mun lomamatkoilla mukana... Viime ja toissa kesälomilta otin molemmilta 3-4000 kuvaa ja vaikka tilanne on nyt helpottunut kun ostin kannettavan, niin sitä ennen muistien käyttö oli oikea taiteen laji. Siis vaikka mulla viimeksi oli mukana duunikaverilta 1 gigatavun microdrive eli compact flach type 2 (tosin olen myös muutamia puolen minuutin video-clippejä kamerallani ottanut). Paperikuvien teettäminen on onnistunut tuosta tarkkuudesta hyvin.

Vinkkinä kaikille: jos kuvia aikoo laittaa nettiin niin ne kannattaa muuntaa pienemmiksi, sillä kuvan koosta saa helposti 90% karsittua pois, niin ettei silmä ruudulta huomaa eroa. Tähän tarkoitukseen on tietenkin oikeita ohjelmiakin, mutta yksi helppo tapa on avata kuvat Paint:illä ja suurentaa/pienentää halutunkokoiseksi ja tallentaa save as-napin kautta.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Tähän tarkoitukseen on tietenkin oikeita ohjelmiakin, mutta yksi helppo tapa on avata kuvat Paint:illä ja suurentaa/pienentää halutunkokoiseksi ja tallentaa save as-napin kautta."

Ja tässä vaiheessa kuulen valokuvaajakaverini hyppäävän ikkunasta alas kirkuen.

Eli, niitä "oikeita ohjelmia" kannattaa käyttää.

hmmm 3000-4000 kuvaa tarkoittaa siis n. 10 000 sekuntia kameran ääressä eli noin 2,5 h lomastasi käytät pelkästään kuvaamiseen...liekö suvussasi japanilaista verta?
Itse kun otan ehkä sen yhden filmillisen, 24 tai joskus 36 kuvaa ja loput jätän päähäni.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Sano kaverillesi että käy ensin kotisivullani ennenkuin hyppää. Mielestäni kuvat ovat tarkoitukseensa ja 25 megan levytilaan nähden oikein tarkoituksenmukaisia.

Toisekseen lomani ovat kestäneet aina 4-5 viikkoa, joten en pidä tuota määrää mahdottomana (esim. jostain Gran Canyonista otin jo varmaksi useamman sataa kuvaa erilaisilla säädöillä, jotta saisin värit mahdollisimman hyviksi). Minä kun en ole tosiaankaan ammattikuvaaja ja digi-kameralla ei epäonnistuneet kuvat niin paljoa harmita kuin esim. silloin kun otin filmillisen kuvia eräästä vesivahingosta eikä niistä yksikään onnistunut :D

Herra47

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen tässä jonkun aikaa pohtinut semmoista kysymystä, että mitä hermoratahieroja tekee silloin jos vastaanotolle tulee asiakas, joka on menettänyt hermonsa?????

Suosikkijoukkue
ILVES
Tässä on tullut pelailtua muutama päivä NHL 2000 ja kysymys kuuluukin, mikä on alkudemossa olevan Garbagen biisin nimi.

Pikku-Raimo

Herra47

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti vilperi#18
Tässä on tullut pelailtua muutama päivä NHL 2000 ja kysymys kuuluukin, mikä on alkudemossa olevan Garbagen biisin nimi.

Pikku-Raimo

Muistaakseni siinä on Garbagen biisi nimeltään "Push it"

jaheka

Jäsen
Miten on mahdollista ettei vieläkään ole myyty kaikkia lippuja syyskuiseen Jokerit - Toronto -peliin? Meinaan kun pari vuotta sitten Colorado-matsiin liput myytiin kuulemma parissa tunnissa loppuun. Ei noilla kahdella joukkueella kiinnostavuudessa voi olla noin paljoa eroa, onhan Toronto yksi legendaarisimmista joukkueista mitä Nhl:ssä on. Ja loppuviimein Nhl-joukkueita käy Suomessa tosi harvoin niin luulis jo senkin takia hallin olevan loppuunmyyty jo hyvissä ajoin, oli sitten kyseessä ihan mikä tahansa Nhl-joukkue. Itse hankin liput heti talvella kun liput tulivat myyntiin.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Lidl ?

Missä PK- seudun Lidl myymälät ?

Lafkan kotisiuvut eivät kerro mitään, numerotiedustelu ei saa kertoa.
Erikoista on salailu.

Eli missä ? Hki, Espoo, Vantaa ??

K

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.