Sekalaisten kysymysten ketju

  • 414 932
  • 4 783
Tila
Viestiketju on suljettu.

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
Viestin lähetti hanu
Pystyykö veroilmoituksen palautuspäivää jotenkin siirtämään?

Suora lainaus Verohallinnon sivuilta (vero-ohjeet/verotustietoa henkilöasiakkaille):

"Veroilmoituksen antamisaikaa voidaan yksittäistapauksessa pidentää, jos sitä koskeva perusteltu pyyntö tehdään kotikunnan verotoimistoon ennen edellä mainittujen määräaikojen päättymistä. Jos veroilmoituksen antamisaikaa on pyynnöstä pidennetty, on veroilmoituksen oltava verotoimistossa viimeistään uuden määräajan viimeisenä päivänä."
 

irGGu

Jäsen
Täällä Jatkoajassa oli taannoin ketju, josta löytyi linkitettynä sivusto, jossa pääsi arvostelemaan naisia. Kerralla tuli aina kahden naisen kuvat, ja niistä piti valita se mielestään kauniimpi.

Jos joku nyt snaijaa mistä puhun, osaisiko linkittää tuon sivun minulle uusiksi? En löytänyt sitä täältä hakemalla, enkä googlettamalla. Kiitos. (:
 

kaksyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
On jäänyt näin asiaa huonommin tuntevalle vaivaamaan, että kuka mahtaa olla Nightwishin "Wish I had an angel"-kappaleella Turusen seurana esiintyvä mies? Kuuluuko vakiokokoonpanoon?
 

JanJ

Jäsen
Oisko Marco Hietala, ihan vakiojäsen basson varressa.
Aikaisempia bändejä löytyy useita, jos lauluääneen olet tykästynyt.
 

kaksyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Viestin lähetti JanJ
Oisko Marco Hietala, ihan vakiojäsen basson varressa.
Aikaisempia bändejä löytyy useita, jos lauluääneen olet tykästynyt.

Kiitos nopeasta vastauksesta. Kyllähän kyseisessä kappaleessa on huomattavasti enemmän munaa kuin muissa Nightwishin tuotokissa juuri kyseisen herran ansiosta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti irGGu
Täällä Jatkoajassa oli taannoin ketju, josta löytyi linkitettynä sivusto, jossa pääsi arvostelemaan naisia. Kerralla tuli aina kahden naisen kuvat, ja niistä piti valita se mielestään kauniimpi.

Jos joku nyt snaijaa mistä puhun, osaisiko linkittää tuon sivun minulle uusiksi? En löytänyt sitä täältä hakemalla, enkä googlettamalla. Kiitos. (:

Testissä jatkoaikalaiset valitsee hyvännöksiä naisia (peli).
 

kaksyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tänään olen ilmeisesti tavallista uteliaammalla tuulella, kun jo toinen kysymys tähän ketjuun.

Mutta: millä ohjelmalla luotu tiedosto omaa päätteen .sit? Todennäköisesti kyseessä on jonkinlainen pakattu tiedosto, jonka mielelläni purkaisin. Löytyisikö kyseisestä ohjelmasta jonkinlainen freeware, että saisi sisällön ulos?

Muutaman kerran on jo kyseinen tiedostomuoto tielleni osunut.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti kaksyks
Mutta: millä ohjelmalla luotu tiedosto omaa päätteen .sit? Todennäköisesti kyseessä on jonkinlainen pakattu tiedosto, jonka mielelläni purkaisin.
Olen ilmeisesti vastaustuulella, joten todetaan että .sit on muinaisen tietokoneen Sinclairin tiedostomuoto.

Lisää tietoja voit kaivaa kotisivuilta.

JA LISÄTÄÄN:
Onhan se pakkausmuotokin.
StuffIt-ohjelman.
Tästä lisää infoa.
 

ace

Jäsen
Jossain JA:ssa oli aikoinaan linkki videon pätkään jossa kyseessä oli pingisottelu jossa mustiinpukeutuneet "varjoihmiset" liikuttivat ainakin palloa. Samalla idealla on tehty tällä hetkellä telkussa pyörivä Coca-Colan kungfu mainos. Kukahan linkittäisi tuon pingis videon uudestaan. Kiitos etukäteen.
 

Kyle

Jäsen
Saanko mainita esim. jokun tuttavani koko nimin netissä? Ei minulla mitään suunnitelmia ole sen julkaisemiseksi tuli vain mieleen, kun käsittääkseni esim. keskustelu palstoilla ei saa, se olisi tällöin "yksityisyyden rikkomista"tjms...

Jos vastaus on siis EI. Niin missä menee julkisuuden raja? Kerta kaikki mailman Matti Nykäset, Jasmin Mäntylät ja Aki Heinot ovat sallittuja henkilö nimiä keskustelu palstalla.

Tuntuisi tyhmältä saada kirjoittaa tänne viestiin, että "naapurissa asuu sydänsairauteen kuolemaisillaan oleva idiootti, Tapsa Silakka(nimi muutettu). "

Kun taas täällä moni manaa kuinka itse rakas runkkari anu saukkonen on. (nimi muutettu).

Joten valaiskaa tietämätöntä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Löytyykö tietoa minkä niminen ja mistä kenties löytäisi avainta ruuville, jossa on kolmion mallinen kanta? Yleensä näitä pieniä ruuveja löytyy tavaroista, joita ei ilmeisesti loppukäyttäjän haluta avaavan. Esim. Brion junat yllättäen sisältävät moisia, mutta vastaavia löytyy ihan aikuistenkin tavaroista :).

Nimimerkillä akseli "solmussa" .
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos kieltäytyy menemästä (tai siis jättää menemättä, pakollistahan tuo on, ellei ole kyse aviopuolisosta tai lähiomaisesta) todistamaan oikeuteen, niin mitä siitä seuraa? Jonkinlainen rangaistus varmaankin, mutta minkälainen?
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Viestin lähetti L4E
Löytyykö tietoa minkä niminen ja mistä kenties löytäisi avainta ruuville, jossa on kolmion mallinen kanta? Yleensä näitä pieniä ruuveja löytyy tavaroista, joita ei ilmeisesti loppukäyttäjän haluta avaavan. Esim. Brion junat yllättäen sisältävät moisia, mutta vastaavia löytyy ihan aikuistenkin tavaroista :).

Nimimerkillä akseli "solmussa" .

Lapsellani on millikoon setti noita, Biltemasta. Hankinta osoittautui tosin huonoksi, koska yritimme purkaa englantilaista härveliä, tuumamitoitetuilla ruuvinkannoilla.

Nimmerkillä "Kolmioista ympyröitä"
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Helou!

Pikainen kysymys:

Olen antanut itseni ymmärtää, että 17" litteä näyttö vastaa kutakuinkin 19" tavallista. Pitääkö paikkansa, ja jos pitää, mistä moinen johtuu? En ehdi selailemaan kuukkelia, vaan kiirehdin ensimmäisenä tänne. Pitää toimittaa tietoa eteenpäin seuraavalla tauolla.

Kiitossi!
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Pitää hyvinkin usein paikkansa. Syy: lättänäytössä enemmän itse ruudun pinta-alaa näkyvissä - ei ole siis piilotettu framen alle.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Poison
Jos kieltäytyy menemästä (tai siis jättää menemättä, pakollistahan tuo on, ellei ole kyse aviopuolisosta tai lähiomaisesta) todistamaan oikeuteen, niin mitä siitä seuraa? Jonkinlainen rangaistus varmaankin, mutta minkälainen?


Muistaakseni sakkoja, käytäntö on uhkasakko, joka kasvaa aina kun jättää menemättä. Asiasta ei pääse eroon kertamaksulla.
Suosittelen siis menemään.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Gentleman
Muistaakseni sakkoja, käytäntö on uhkasakko, joka kasvaa aina kun jättää menemättä. Asiasta ei pääse eroon kertamaksulla.
Suosittelen siis menemään.
Suosittelen minäkin. Systeemin pitäisi enemmän tai vähemmän mennä seuraavaan tyyliin:

Pieni ero on rikosoikeudenkännillä ja siviilioikeudenkäynnillä. Yleensä rikosjutussa todistaja velvoitetaan saapumaan (kutsu saapua istuntoon tjsp.) paikalle uhkasakon voimin (todistajalla tyypillisesti 200e). Saapumatta jäämisestä seuraa siis tämä sakko ja sitten määrätään uusi korkeampi uhkasakko. Sakkoa ei voi määrätä, ellei siinä kutsussa ole tällaista klausuulia.

Tuomioistuin voi myös määrätä todistajan noudettavaksi (samaan istuntoon, tai seuraavaan). Todistaja noudetaan (poliisit tyypillisesti hakevat) tällöin tuomioistuimeen. Istunto voidaan vaikka keskeyttää pariksi tunniksi, jos todistajan olinpaikka tiedetään ja juttu olisi saatava eteenpäin. Nouto seuraavaan istuntoon voidaan tehdä jo edellisenä päivänä ennen KULJETTAMISEN ALOITTAMISTA oikeuteen. Kuljetusaikoineen todistaja vapauden menetys ei saa kestää kolmea päivää kauempaa. --> Eli hyvällä onnella pääset yöksi putkaan odottelemaan oikeudenistuntoa :)

Siviilijutussa todistajalle ei yleensä ensimmäisellä kerralla oikeuteen kutsuttaesssa määrätä uhkasakkoa. Oikeuteen saapumatta jättäminen johtaa sitten kutsuun, jossa tuo uhkasakkoklausuuli on.
 
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti Gerodz
Saanko mainita esim. jokun tuttavani koko nimin netissä? Ei minulla mitään suunnitelmia ole sen julkaisemiseksi tuli vain mieleen, kun käsittääkseni esim. keskustelu palstoilla ei saa, se olisi tällöin "yksityisyyden rikkomista"tjms...

Jos vastaus on siis EI. Niin missä menee julkisuuden raja? Kerta kaikki mailman Matti Nykäset, Jasmin Mäntylät ja Aki Heinot ovat sallittuja henkilö nimiä keskustelu palstalla.

Tuntuisi tyhmältä saada kirjoittaa tänne viestiin, että "naapurissa asuu sydänsairauteen kuolemaisillaan oleva idiootti, Tapsa Silakka(nimi muutettu). "

Kun taas täällä moni manaa kuinka itse rakas runkkari anu saukkonen on. (nimi muutettu).

Joten valaiskaa tietämätöntä.

Tämä on sinänsä ihan kiehtova pohdinnan aihe. Ensinnäkin on hyvä muistaa, että jo hetken länsimaisissa yhteiskunnissa on ollut käynnissä ja osin toteutunutkin julkisuuskäsityksen murros. Kun ennen joukkoviestintä miellettiin pelkäksi ylhäältä alaspäin suuntautuvaksi prosessiksi (karkeasti), nykyään se ei enää ole sitä, ainakaan niin selvästi. Tästä päästään horisontaalisen viestinnän käsitteeseen, mikä taas mutkistaa tulkintoja huomattavasti.

Teoriassa voidaan ajatella, että nyt jopa yksittäiset henkilöt harjoittavat keskustelupalstoilla joukkoviestintää, minkä seurauksena heidänkin olisi otettava huomioon omat rajansa. Sinänsä tuntuu todella hölmöltä sekoittaa keskustelupalstoille kirjoittavia yksittäisiä nimimerkkejä median etiikkaan, mutta tällaisissa kysymyksissä se lienee perusteltua.

Nyt kyse on ilmiselvästi yksityiselämän suojasta. Mielestäni tässä voidaan soveltaa seuraavaa kolmijakoa, vaikka toimituksellisesta joukkoviestinnästä tässä ei olekaan kysymys. Henkilöt voidaan jakaa kolmeen ryhmään: vallankäyttäjiin, julkisuuden henkilöihin ja tavallisiin kansalaisiin. Vallankäyttäjistä kirjoittaminen on aiheellista, koska tällöin kyseessä on selkeästi eräänlainen hallinnon valvonta (tässä tapauksessa ehkä merkityksettömästi, mutta kuitenkin). Julkisuuden henkilöt taas ovat julkisuudessa ikään kuin omasta tahdostaan; mikasaukkosten, timojutiloiden, rubenstillereiden, janinafrostellien ja muiden on vain yksinkertaisesti hyväksyttävä tämä tosiseikka, koska se liittyy heidän työhönsä. Heistäkin kirjoittaminen nimillä on erittäin usein sallittua. Kolmatta ryhmää, tavallisia kansalaisia, koskeva julkisuuden seula on jo huomattavasti tiukempi. Pitää olla perusteltavissa, miksi heidät otetaan mukaan julkisuuteen - tämä vaatii usein myös itse henkilön suostumusta.

Tätä jakoa voi helposti soveltaa joukkoviestintään, ja mielestäni tietyin reunaehdoin myös keskustelupalstoihin. Nyt päästään kuitenkin mielenkiintoiseen kysymykseen siitä, mikä on loppujen lopuksi se eettinen ero, joka horisontaalisen ja joukkoviestinnän välillä vallitsee. Siihen en ehdi tai edes osaa vastata.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Minähän olen ihan käsi autojen kanssa, joten ajattelin kysyä ihan vianmääritysmielessä... Mistä voisi johtua se että ajovalot sun muutkin valot himmenevät aina kun nostan kaasun pois/ painan kytkintä ja kirjastuvat taas kun painan taas kaasua? Voisiko olla jotain tekemistä laturin kanssa? Sellainen minulle tuli mieleen. Olisi kiva edes hiukan tietää missä on vika kun soittelen eräälle tutulle joka korjaa autoja. Ja olisikin tuo ainoa vika mutta kun ei...
 

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti korkki
Voisiko olla jotain tekemistä laturin kanssa?

Itse olen käsi myöskin autojen kanssa, mutta kaverini nähtyä kysymyksen, kertoi nimenomaan laturin olevan paskana.

Tunnollisena miehenä annettakoon kreditit Vaasaan :)
 

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti SaiPa2000

Tunnollisena miehenä annettakoon kreditit Vaasaan :)

Kiitos näin vaasalaisena. Vaikkakin täälläpäin Suomea vikaa etsitään aina imusarjasta, pakoputkesta tai takaluukusta.
 

axe

Jäsen
Millainen olo on maitomiehen pojalla? Miltä silloin tuntuu?

Siis kun Ugly Kid Joe laulaa jotta

When I see tomorrow I see you there
When I look around I'll see you everywhere
Your face is etched into my mind
When it's all said and done
I'm feeling like the milkman's son
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti axe
Millainen olo on maitomiehen pojalla? Miltä silloin tuntuu?

Siis kun Ugly Kid Joe laulaa jotta

When I see tomorrow I see you there
When I look around I'll see you everywhere
Your face is etched into my mind
When it's all said and done
I'm feeling like the milkman's son

Tuota termiä ("milkman's son") käytetään englannin kielessä kuvaamaan ulkopuolisuuden ja erilaisuuden tunnetta. Ilmaisun taustalla on ajatus siitä, että ilmaisun kohdetta ei ole siittänyt virallinen faija, vaan että tämä on itse asiassa maidonkuljettajan tuotos - hän on siis "joku muu", ulkopuolinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös