Sekalaisten kysymysten ketju

• 420 286
  • 4 781
Tila
Viestiketju on suljettu.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jimin laatta

Eikös homma mennyt niin, että Jimi kuoli juuri sen takia, ettei laatta lentänyt? Eli tukehtui omaan oksennukseensa. Eli tuskinpa ainakaan mitään kovin yhtenäistä yrjölätäkköä paikalta löydettiin. JOten eipä ole varmaankaan otettu talteen tuota.

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Sporista

Totta munassa sporassa on pakki.

Sitä vaan ajetaan niin, että kuljettaja menee peräpäähän, avaa avaimella paneelin ja peruuttaa!!!
Eli itse ohjaamosta ei peruutella.
Tosin näistä uusista sporista en tiedä mitään.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Jimin laatta

Viestin lähetti Everton
Eikös homma mennyt niin, että Jimi kuoli juuri sen takia, ettei laatta lentänyt? Eli tukehtui omaan oksennukseensa. Eli tuskinpa ainakaan mitään kovin yhtenäistä yrjölätäkköä paikalta löydettiin. JOten eipä ole varmaankaan otettu talteen tuota.

Kyllä se Jimin laatta lensi. Se vaan lennähtää heikonlaisesti kun lennättäjä makaa puolitiedottomana selällään... painovoiman laki kun iskee kerran niellyn pizzan ylösnousemukseenkin. Jos joku olisi ollut kääntämässä Jimiä kyljelleen tuossa tilanteessa, niin kenties meillä olisi tänä päivänä kova vasenkätinen kitaristi Hanoi Rocksin revival-kiertueella? Tai kenties meillä olisi Irwin voittamassa taas seuraavaa Syksyn Säveltä jos Antti Hammarberg ei olisi koskaan maistanut viinaa.... tai, tai, tai...

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti fiftyeight
Niin, onko ratikassa pakki?

Ellen ihan väärin muista, tässä tavallisimmassa ratikkamallissa, eli 70-luvun nivelratikassa on takaosassa ihan oma ohjauslaitteistonsa. Takasillan "ikkunalaudalla" on mystinen luukku, jonka alla se on. Mutta varsinainen pakki? En tiedä.

Ai pahus... Nyt vasta huomaan, että äijä pääsi pätemään tiedoillaan jo ennen minua...

No, minä heitän vastapainoksi oman kysymykseni. Miksi ihmeessä pesuaineita pitää hajustaa sitruunalla tai joillain kukkaistuoksuilla? Kun minä kuuraan vaikkapa vessanpönttöni, haluan että se haisee puhtaalta (=pesuaineelta) eikä karkkikaupalta. Nyt on käytössä sitruunanhajuinen WC-ankka, kun kaupasta oli tavallinen loppu. Tuota kauniin vihertävänkeltaista litkua luulisi käytettävän ennemmin jäätelöannosten koristelemiseen ja maustamiseen kuin vessanpöntön siivoukseen.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lutikat

Tunteeko kukaan tätä pientä itikkaa, jota perheessämme on kautta aikojen vain lutikaksi kutsuttu? En tiedä, onko laajakin nimitys kyseiselle oliolle mutta tässä tunnusmerkit:

- pituus isoimmillaan n. 15 mm
- väriltään läpikuultavan valkoinen
- olisikohan kuusi tai kahdeksan jalkaa
- "pyrstö"

Elelee useimmiten (näin olen kuullut) WC:ssä ym. Meillä alkaa näitä nyt olemaan riesaksi asti. Tulevat oletettavasti kaikki WC:n lattiakaivosta, johon olen jo tuhannet kerrat pistänyt RAIDia ja kuumaa vettä etc. Iljettäviä otuksia, miten moisista eroon?

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Predator kirjoitti:
"No tietenkin raitiotievaunussa on peruutusvaihde. Miten näin ilmiselvää asiaa voi joku (tietenkin Nurmivasara) pohtia..."

ottaen huomioon että alkuperäinen kysyjä oli arvon fiftyeight niin kommenttisi on hieman kyseenalainen...vanhuus ei tule yksin...

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti varjo
Predator kirjoitti:
"No tietenkin raitiotievaunussa on peruutusvaihde. Miten näin ilmiselvää asiaa voi joku (tietenkin Nurmivasara) pohtia..."

ottaen huomioon että alkuperäinen kysyjä oli arvon fiftyeight niin kommenttisi on hieman kyseenalainen...vanhuus ei tule yksin...

Ottaen huomioon Predan sanankääntötaidot voisin veikata että juttu kääntyy hyvin nopeasti "Nurmivasaralla tarkoitan tietysti jääkäriä" tyyliseksi, joten jään mielenkiinnolla odottamaan selitystä sille miksi jääkärit eivät tiedä sporassa olevan pakkia.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Re: Lutikat

Viestin lähetti Ruutiveijari
Tunteeko kukaan tätä pientä itikkaa, jota perheessämme on kautta aikojen vain lutikaksi kutsuttu? En tiedä, onko laajakin nimitys kyseiselle oliolle mutta tässä tunnusmerkit:

- pituus isoimmillaan n. 15 mm
- väriltään läpikuultavan valkoinen
- olisikohan kuusi tai kahdeksan jalkaa
- "pyrstö"

Elelee useimmiten (näin olen kuullut) WC:ssä ym. Meillä alkaa näitä nyt olemaan riesaksi asti. Tulevat oletettavasti kaikki WC:n lattiakaivosta, johon olen jo tuhannet kerrat pistänyt RAIDia ja kuumaa vettä etc. Iljettäviä otuksia, miten moisista eroon?
Meillä niitä sanotaan sokeritoukiksi. Jotkut tuntevat nimellä saunamaija. Lutikaksi en ole kuullut ennen sanottavan. Lutikasta tulee mieleen lude. Eniwei, vaikea päästä eroon. Onneksi itsellä ei ole riesaksi asti. Saa nähdä, miten kylpyhuoneremontti vaikuttaa sokeritoukkien viihtyvyyteen. Opiskelukämpässä niitä sitten riitti ihan leikkuulaudalle asti keittiöön, nam.

Opiskelukämpästä tulikin mieleen ne pienet pulleahkot ruskeat lentävät otukset. Joku väitti niitä banaanikärpäsiksi, mutta mielestäni ne olivat aivan liian isoja siihen tehtävään. Kokoluokka oli hiukan nuppineulan päätä pienempi. Tunnistaako kukaan?

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Re: Lutikat

Viestin lähetti Ossi
Meillä niitä sanotaan sokeritoukiksi...

Opiskelukämpästä tulikin mieleen ne pienet pulleahkot ruskeat lentävät otukset. Joku väitti niitä banaanikärpäsiksi, mutta mielestäni ne olivat aivan liian isoja siihen tehtävään. Kokoluokka oli hiukan nuppineulan päätä pienempi. Tunnistaako kukaan?

Sokeritoukkia WC:n lattiakaivossa? Vittu jätkät kusee hunajaa :)

Olisiko nuo pienet lentävät otukset ns. kukkakärpäsiä?

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia

Viestin lähetti Ossi

Joo, tällaiset pienet kärpäset, joita esiintyy hedelmistä ja viherkasveista riippumatta, ovat kuulemma eräänlainen korentolajike - eivät siis oikeastaan kärpäsiä. Elävät kosteissa viemäri- ja tuuletuskanavissa. Yleinen ongelma etenkin opiskelija-asuntosäätiöiden kohteissa. Lähtevät yleensä asiantuntevalla täsmämyrkytyksellä, ellei kanta ole pesiytynyt koko systeemiin.

Lähteenä tiedoille ammattimyrkyttäjä, joka mainitut "kärpäset" myrkytyksellään hävitti oman asuntoni WC-tiloista.

Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat

Viestin lähetti Ossi
Opiskelukämpässä niitä sitten riitti ihan leikkuulaudalle asti keittiöön, nam.

Omasssa kämpässäni oli sama ilmiö näiden hapsiaisten kanssa. Hain huoltoyhtiöltä perhepakkauksen baition-nimistä myrkkyä ja tein täsmäiskun keittiön laatikoiden ja hellan taakse ja tiskialtaan alle ja vielä sokkelin allekin. Jo häipyi kutsumattomat ruokavieraat.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Tinde
Ottaen huomioon Predan sanankääntötaidot voisin veikata että juttu kääntyy hyvin nopeasti "Nurmivasaralla tarkoitan tietysti jääkäriä" tyyliseksi, joten jään mielenkiinnolla odottamaan selitystä sille miksi jääkärit eivät tiedä sporassa olevan pakkia.

Ei tässä nyt sanankääntötaidot auta. Se oli vain sellainen "heitto" varjolle... nyt vaan tuo heitto tuntui kolahtavan tietenkin fiftyeightiin, minun mokani siis.

Viimeksi näin ratikan peruuttavan Hämeentien ja Mäkelänkadun risteyksessä. Siinä oli sellainen tilanne, että joku Bemari oli tarjoillut kylkeään väkisin ratikan keulaan. Raitiovaunu sitten peruutti sen auton kyljestä pois. Ja se ratikan kuski todellakin hoiteli sen peruutuksen ratikan takasillalta käsin.

PSTT: Eikös kaikki Pasilaa pohjoisempana asuvat ole nurmivasaroita?

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Lutikat

Viestin lähetti V-man
Sokeritoukkia WC:n lattiakaivossa? Vittu jätkät kusee hunajaa :)

Sokeritoukan bongaaminen jostakin kylppäristä ei suinkaan tarkoita sitä, että kyseissä asunnossa olisi jotenkin huono hygienia. Se on sen verran urbaani ja sopeutuvainen otus, että vaikea sitä on kaupunkiasumuksista täysin saada häädetyksi.
Nimittäin niin kauan, kun ihminen ruokkii sokeritoukkaa, niin kauan tuo sitkeä hyönteinen menestyy... ja ihminenhän ruokkii sitä koko ajan, kas kun sokeritoukan mielisapuskaa on ihmisen hilse ja kuollut iho, joten lähes jokaisessa kylppärissä on tuolle toukalle duunattuna hulppea ruokapöytä.

Jos teillä on kotonanne mikroskooppi, niin katsokaas tuota sokeritoukkaa piruuttanne sen avulla. Se on meinaan aikamoisen hirviön näköinen öbaut 700-kertaa suurennettuna mikroskoopin alla....

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"PSTT: Eikös kaikki Pasilaa pohjoisempana asuvat ole nurmivasaroita?"

hyvinkin totta, koska sekä vanhempieni talo Espoossa että nykyinen asuinpaikkani ovat about samalla tasalla Pasilan kanssa.

Kenties kuitenkin haluaisit määritellä alueen koskevan vain Helsinkiä koska muutenhan hankolaiset, karjaalaiset ym. otukset toteuttaisivat annetun ehdon.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Predator
Ei tässä nyt sanankääntötaidot auta. Se oli vain sellainen "heitto" varjolle... nyt vaan tuo heitto tuntui kolahtavan tietenkin fiftyeightiin, minun mokani siis.
- - -
PSTT: Eikös kaikki Pasilaa pohjoisempana asuvat ole nurmivasaroita?

Antaa kolista vaan, no hätä. Iso pää ja harvassa korvia, kuten aasillakin.

Olen aiemmin luullut tuon määritelmän tarkoittavan kehä ykkösen ulkopuolella asuvia. Siis olen sellainen, koska asun Espoossa ja kehä ykkösen ja kehä kolmosen välissä.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti fiftyeight
Antaa kolista vaan, no hätä. Iso pää ja harvassa korvia, kuten aasillakin.

Olen aiemmin luullut tuon määritelmän tarkoittavan kehä ykkösen ulkopuolella asuvia. Siis olen sellainen, koska asun Espoossa ja kehä ykkösen ja kehä kolmosen välissä.

Kappas vaan, Soulmate - iso pää täälläkin, korvia vielä harvemmassa.

Nurmivasaruus terminä on ns. venyvää lajia. Pasila on nykyisin rajana, koska Pasilan takana kaukana pohjoisessa, Ilmalassa Hartwall Areenalla lymyää varsinainen landepaukkujen keskittymä. Olen kuullut, että Jokereiden postilaatikkoon Areenalle tulee ainoastaan kaksi lehdykkää. Maaseudun Tulevaisuus (joka myös tunnetaan lempinimellä Sontasanomat) ja Valmet-traktoreiden viikkotiedote.

Ja varjolle tiedoksi: sinä tasan tarkkaan tiedät, mitä minä tarkoitin. Olen kyllä sen verran tyhmä ja kalkkis, etten ole edes ihan varma, oliko tuo sinun tölväisysi edes provoa?

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Re: Re: Lutikat

Viestin lähetti Jakke Huuliparta
Omasssa kämpässäni oli sama ilmiö näiden hapsiaisten kanssa. Hain huoltoyhtiöltä perhepakkauksen baition-nimistä myrkkyä ja tein täsmäiskun keittiön laatikoiden ja hellan taakse ja tiskialtaan alle ja vielä sokkelin allekin. Jo häipyi kutsumattomat ruokavieraat.
Tästä innostuneena ryntäsin omaan huoltoyhtiöömme. Selvisi, että ei se riitä jotta yhdessä kämpässä ruiskuttaa. Pitäisi koko rappu kuulemma samalla vetäistä. Nämä avaruuspenikset kun kuulemma rynnivät putkistoja pisin huoneistosta huoneistoon. Eikö niille ole olemassa semmoisia torakka-ansa tyylisiä hommia?

Eilen oli yksi hedelmäkulhossa.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Re: Lutikat

Eilen oli yksi hedelmäkulhossa.

Sii mikä OLI? Jos sinä puhut edelleen niistä sokeritoukista, niin hysteria on turhaa. Sokeritoukka ei ole mikään syöpäläinen. SE ei todistettavasti levitä mitään tauteja, se ei aiheuta mitään allergioita - se päinvastoin pitää kämppäsi tietyt nurkat puhtaina itse tuottamastasi hilseestä ynnä muusta pikkukivasta jätteestä (jota itse sinä saat aikaiseksi vain olemalla olemassa).

Eikä se koko portaan, tai koko talonkaan sumutus välttämättä mitään auta... katsos kun toukat liikkuvat viemärikanavia pitkin talosta toiseen ja vielä siitäkin eteenpäin.

Jos sokeritoukka olisi metrin pituinen, parikymmenkiloinen vonkale, niin siinä vaiheessa minä vasta hermostuisin... ja silloinkin vaan sen takia, kun niihin on lattialla tylsää kompastua yöllä pimeässä vessaan mennessä...

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Re: Re: Re: Re: Lutikat

Viestin lähetti Predator
Jos sokeritoukka olisi metrin pituinen, parikymmenkiloinen vonkale, niin siinä vaiheessa minä vasta hermostuisin... ja silloinkin vaan sen takia, kun niihin on lattialla tylsää kompastua yöllä pimeässä vessaan mennessä...
Eli kyse on puhtaasti miehisyyden puutteesta mitä tulee hyönteisiin? Aito äijä ei välitä, vaikka istuisi ampiaispesä korvaan teipattuna ja imeskelisi hämähäkkejä samaan aikaan?

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lutikat

Eli kyse on puhtaasti miehisyyden puutteesta mitä tulee hyönteisiin? Aito äijä ei välitä, vaikka istuisi ampiaispesä korvaan teipattuna ja imeskelisi hämähäkkejä samaan aikaan?

Ja höpön höpön. Kyse on vain kaupunkilaistuneen ihmisen hyönteiskammosta yleisellä tasolla.

Ja varsinkin kun kyse on tästä sokeritoukasta, niin ihmiset eivät kertakaikkiaan tiedä otuksesta tarpeeksi. Kirjastoista ja netistä löytyy varmasti tietoa (nyt kun tiedät hyönteisen oikean nimen) ja tuota tietoa tutkimalla tulet huomaamaan, että sokeritoukka on itseasiassa ystävä. Aivan eri asia, kuin jokin kämppääsi kenties ilmestyvä turkiskuoriainen, jauhokoisa tai peräti torakka!

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Re: Re: Re: Re: Lutikat

Viestin lähetti Predator
Jos teillä on kotonanne mikroskooppi, niin katsokaas tuota sokeritoukkaa piruuttanne sen avulla. Se on meinaan aikamoisen hirviön näköinen öbaut 700-kertaa suurennettuna mikroskoopin alla....
Näistä otuksista (suurennettuina) tehtiin 80-luvulla jo elokuva nimeltä "lötköjen yö". Meiltäkin näitä "lötköjä" löytyy ja vessassa ollessa niiden kanssa voi leikkiä seuraavasti: Ne lähtevät liikkeelle kun on hiljaista. Sitten kun ne ovat avoimella lattialla tömäytetään jalalla lattiaa ja otukset pyshtyvät välittömästi. toistetaan kohdat a ja b.

Nyt kun ruvettiin puhumaan sokeritoukista, niin on pakko kysyä yksi kysymys. Olen joskus niitä vessassa bongatessani yrittänyt ns. "liiskata" noita kyseisiä irviöitä, koska sellainen väkivaltainen paska minä olen. Mutta mutta, vaikka kuinka olisin survonut toukkaa hengiltä kädessäni olevan paperin tjms. avulla, niin toukka on vain iloisesti jatkanut matkaa kun olen sitten sinne liiskausvälineen alle kurkistanut. Eli ovatko nuo perkeleet todellakin noin kestäviä vai olenko vain fyysisesti todella heikko?

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti cosmic_rodeo
Eli ovatko nuo perkeleet todellakin noin kestäviä vai olenko vain fyysisesti todella heikko?

Et sinä heikko ole, sinä olet korkeintaan taitamaton. Sokeritoukan ruumista on vaikea liiskata sen ruumiin muodon vuoksi. Sen ruumis on varsin hentoinen, mutta sen ruumiin litteyden takia sitä on vaikeata saada liiskatuksi, varsinkin kun ihminen yleensä bongaa tuon otuksen kylppärin lattian ja seinän liitoskohdassa vipeltämässä - silloin ihminen eläimellisellä reaktiolla yrittää liiskata otuksen siihen lattian ja seinän taittokohtaan - todellisuudessa juuri SIITÄ kohdasta ihmisen seinää ja lattiaa vasten puristetun "ansan" läpi pääsisi kertaheitolla miljoonia sokeritoukkia, jos niin haluaisivat.
Toukat saa parhaiten tapettua seinän ja lattian kulmaan liiskaamalla ne painamalla rautasahan terän hamarapuolta seinässä alaspäin lattiaan asti. Tämä ei ollut vitsi. Tämä oli itse kokeiltua faktaa.

Hauskoja hetkiä kaikille lähestyvän hyöteisajan merkeissä...

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Jyväskyläiset huomio!

Viestin lähetti t4
Kuinka pitkä matka on Jyväskylän rautieasemalta Jyskään(Enermet)?

Mitähän tosta olisi, viitisen kilometriä ehkä? Taksilla jos meinasit niin n. 10 euron reissu, ehkä hiukan yli. Joku bussikin sinne lähelle kulkee (olisikohan 15? ), aikatauluja löytyy osoitteesta http://www.jyvaskylanliikenne.fi/index.html.

Enermet on sen verran kuitenkin syrjässä siitä pääväylältä, että kannattaa ehkä se taksi ottaa, pääset pihalle asti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.