Sekalaisten kysymysten ketju

• 420 284
  • 4 781
Tila
Viestiketju on suljettu.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti fiftyeight
Poikani, 8v, siis suomalaisen minäni ja korsolaisen äitinsä jälkeläinen, puhuu nykyisin espanjolaa kuin vettä vaan.

Tohtori Wünderschnitzellin diagnoosi:

Onko poika viime aikoina syönyt paljon chilipataa ja tomaatteja? Huuteleeko hän yöllä unissaan iskulauseita kuten "Viva la revolucion" tai "Viva Pancho Villa"? Onko pojan huoneessa kesy hiiri jonka nimi on Speedy Gonzales? Onko pojan huoneen seinillä Real Madridin tai Barcelonan futisjoukkueiden suuria valokuvia? Onko poika usein ilmaissut haluavansa asumaan Espanjaan tai Meksikoon? Hermostuuko hän nykyisin helposti, sillai että iskee nyrkkiä pöytään ja huutaa AY CARAMBA! jos ei pääse ekalla yrittämällä tietokonepelin kuudennelletoista levellille?

Veikkaan että vastaat noihin kaikkiin kyllä.
Vähentäkää siis ihmeessä pojan nauttiman chilipadan ja tomaattien määrää. Tilalle makkaraa ja sinappia, niin kyllä se AY CARAMBA kesään mennessä kuulostaa jo ihan NO VOI PERKELEELTÄ. Anteeksi kiroilu, mutta tällaisissa tapauksissa tomaattien vähentämisen ohella shokkihoito usein auttaa.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Predator
- - -
Tilalle makkaraa ja sinappia, niin kyllä se AY CARAMBA kesään mennessä kuulostaa jo ihan NO VOI PERKELEELTÄ. Anteeksi kiroilu, mutta tällaisissa tapauksissa tomaattien vähentämisen ohella shokkihoito usein auttaa.

Kiitos, tri. Olen siis osannut hoitaa poikani oikein. Joka kesä olen siirtänyt hänet nyk.vaimon luomutilalle Ylä-Savoon pikkaraisten valtakuntaan vähintään kahdeksi kuukaudeksi ja siellä hän paskan hajun ohessa on hyvin oppinut sanomaan "caramban" tilalla "PERKELE!!!!!" ja muutakin perisuomalaista, joiden tässä kertominen on sääntöjen vastaista.

Makkaraa, sinappia ja tynnyrisaunaa, siitä vasta mies tulee! (kunhan se munapää painuu vi****n)

Tökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tahtoisin tietää pätkiikö meikäläisen muisti vai onko joidenkin jatkoaikalaisten nimimerkit hieman muokkautuneet? Lähinnä siis nimen alkukirjain iso/pieni.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti finnjewel
Kysymys kuuluu: pitäisikö olla joku modernimpi tv ja/tai video vai pitääkö vain tyytyä tilanteeseen?
Sulla on vain yksi digi-viritin, joten voit nauttia vain yhdestä kanavasta kerrallaan. Joskus tulevaisuudessa myös videoissa tulee olemaan digitaalinen kanava-viritin, joten ongelma poistuu. Tai voithan hankkia toisen digi-boksin videoita varten. Näinollen se että pitääkö sun tyytyä nykytilanteeseen riippuu paljon sun raha-tilanteesta. Pistä pankkitilin saldo tänne näkyviin niin palataan asiaan ;=)

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voiko pk-seudulta mistään vuokrata skootteria pidemmäksi aikaa? Pariksi kuukaudeksi pitäisi saada. Ja missäköhän hinnoissa moiset?

el pebe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
1. Mistä ihmeestä on lähtöisin tämä juttu, kun niin-sanan tilalla käytetään sanaa ´siksi´? Esim. Yleisö oli hurmiossa - siksi upeasti UJK:n peli kulki. Tai että "Kallella valahti paskat housuun: siksi luja oli Villen veto." Missään muualla kuin Jatkoajassa ja Hockey Nightissa en ole törmännyt tähän. Ihan uutta matskua meikäläisen kielioppiin.

2. Eikö kukaan oikeasti tiedä, että täällä keskustelussa omia viestejään voi poistaa? Varmaan jokaisessa olemassa olevassa ketjussa on vähintään yksi "edit: Sori, tuli kahteen kertaan" -tapaus.

Vastatkaa! Heti!

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Tökö Pöbö
Tahtoisin tietää pätkiikö meikäläisen muisti vai onko joidenkin jatkoaikalaisten nimimerkit hieman muokkautuneet? Lähinnä siis nimen alkukirjain iso/pieni.

Hmm.. No en tiedä, mutta ainakin nimimerkin muutos on mahdollista, kunhan siitä vain ilmoittaa moderaattoreille tai ylläpidolle. Näin olen ymmärtänyt. Muutama nimimerkkihän on Jatkoajan olemassaolon aikana hieman muuttaneet nimimerkkiään.

Niin ja on mulla kysyttävääkin.

Miksi death metallin (tai vastaavan) laulajien pitää öristä? Mitä järkeä siinä on? Itse en saa yhtään mitään selvää mitä ne laulavat.

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Arnold

Niin ja on mulla kysyttävääkin.

Miksi death metallin (tai vastaavan) laulajien pitää öristä? Mitä järkeä siinä on? Itse en saa yhtään mitään selvää mitä ne laulavat.

Siksi että 15v aloittelevat satanistit haluavat kuunnella näiden norjalaisten kirkonpolttajien örinää, koviksia nääs...

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti kettu666
Siksi että 15v aloittelevat satanistit haluavat kuunnella näiden norjalaisten kirkonpolttajien örinää, koviksia nääs...
Jaa, no mä ihan vanhempanakin tykkään kuunnella sitä örinää, enkä ole satanisti tai saatananpalvoja. Kuulun myös kirkkoon toistaiseksi. Örinä nyt vaan sattuu sopimaan sellaiseen infernaalisen rankkaan musiikkiin.

Enkä koe olevani kovis, ihan normaali suomalainen mies taidan olla.

Tai tähän liittyen itseasiassa kysymys. Miten määritellään kovis ja mitä sen yleensä koetaan tarkoittavan.

Shane

Jäsen
Kysymys Bluesin pelejä seuraaville

Vaihdettiinko Olli Ahonen tänäkin vuonna pois lähes jokaisesta aloituksestaan, vaikka hän ei olisi liikauttanut eväänsäkään mistään "pilkkimisestä" puhumattakaan? Näinhän hänelle JYPissä pelatessaan kävi melkein joka ikinen kerta, jostain ihmeen syystä.

Tuli vaan mieleen..

Viimeksi muokattu:

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Re: Kysymys Bluesin pelejä seuraaville

Viestin lähetti Shane
Vaihdettiinko Olli Ahonen tänäkin vuonna pois lähes jokaisesta aloituksestaan, vaikka hän ei olisi liikauttanut eväänsäkään mistään "pilkkimisestä" puhumattakaan? Näinhän hänelle JYPissä pelatessaan kävi melkein joka ikinen kerta, jostain ihmeen syystä.

Ei. Näin ei ainakaan mielestäni käynyt. Ihan 100% en ole, mutta melkein satavarma.

Hmm, en ole 15v, enkä aloitteleva, saatikka sitten satanisti. Silti musiikki makuuni kuuluu death metal ja muukin örinä. Mä tykkään.

Cramer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Viestin lähetti Arnold

Itse örinää 15-vuotta kuunnelleena/soittaneena voin sanoa, että vaativuudellaan örinä pesee monet muut eri laulutyylit. En ala tässä vertailemaan, enkä haukkumaan muita tyylejä, mutta kannattaa kokeilla miltä tuntuu ns örinä. Saattaa olla parin biisin jälkeen kurkku karheana. Syynä on väärä tyyli ja kokemattomuus. Mietippä laulajaa joka örisee 1 - 1.5 tunnin keikan joka ilta. Muistaakseni (en ole 100% varma) Guinnesin ennätyskirjassa on keikkailutiheys semmoisella bändillä kuin Brutal Truth, joka veti 75 päivän aikana 69 keikkaa. Siinä ei ihan rookiena voi mennä örisemään.

Mutta miksi pitää öristä?

Bändit, jotka soittavat metallia (death, black, grind yms) ovat virittäneet soittimet pari sävelaskelta alemmaksi (eivät kuitenkaan aina), jolloin ne soivat luonnollisestikin matalemmalta. Kuvitteleppa tähän tilannetta missä kitarat demppaavat ja "sahaavat" matalalta ja niin pirun raskaasti, niin päälle yritetään laulaa kimeällä tai normaalilla äänellä kukkasista ja rakkauden kehdosta. IMO raskaassa musiikissa pitää olla myös raskaat vokaalit. Mikäli niistä ei tykkää voi suosiolla pysytellä ylipirteissä gimmeleissä.

Tässä nyt tuli aika huono vertaus ja vastaus, mutta ei tätä jaksa kaikille aina selittää ja puolustella.

Viestin lähetti kettu666

Tuossa väitteessä on laitettu kaikki peliin mitä lähtee. Ei helvetti sentään! Saattaahan tuo olla leikilläänkin kirjoitettu, enkä sitä vain tyhmyyksiäni tajua. Nimimerkkikin antaisi ymmärtää, että viestissä on luonnehdittu juuri itseään (ei millään pahalla kettu666). Vaikka viesti olisi kirjoittettu leikillään, niin on minulla asiaan kommentoitavaakin.

Kaikki musiikkigenret antavat oman mausteensa pukeutumiselle/käytökselle/tavoille. En pidä sitä mitenkään pahana asiana. Asia mikä ärsyttää on se, että musiikkimaun ja ulkonäön perusteella helposti tullaan luokitelluksi sellaiseksi mitä suinkaan ei ole. Itse sain kuunnella koko yläasteen opettajien saatananpalvoja-väitteitä. Siihen ei tarvittu kuin mustat vaatteet ja persvakoon asti ylettyvät hiukset (olisipa ne vielä päässä....niisk). Pienellä paikkakunnalla valtavirrasta poikkeavat tulivat helposti silmätikuksi ja huhupuheiden aiheiksi ja kun vielä samoihin aikoihin paikallisella hautausmaalla tapahtui pari rikosta, niin samalla oltiinkin viemässä poliisiasemalle kuulusteluihin. Tämä kaikki pelkästään ulkonäön ja huhujen perusteella. No eipä minulla ollut kuulusteluissa mitään salattavaa, koska en ollut mitään tehnyt.

Oletteko huomanneet uutisissa kuinka musiikki otetaan mukaan silloin, kun tekijä on ollut metallimusiikin kuuntelija. AINA!! Miksei silloin kerrota mitään kun kapakassa on puukotettu miestä ja tekijän kodista on löytynyt frederikkiä ja souvareita? Suomessakin suurinosa rikoksentekijöistä kuuntelee iskelmämusiikkia, joten miksi sitä ei ole kirjoitettu mitään?

No, tuon viimeisen voitte unohtaa. On tässä kummiskin jokin homma vialla.

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Makaroni&Juusto

Leffoissa italialaiskaverit syövät usein "makarouni and cheese"...sen valmistusta ei ikinä näytetä, muuta hyvää tuntuu olevan....

Koetinpa tässä sitten yhtenä iltana väsätä samanmoista sapuskaa, kun ruokavarastosta ei löytynyt kuin juustonkäntty ja makaroneja...tuloksena oli kuitenkin vittumaisen juustoisia astioita ja vähemmän viettelevä makuelämys....

Nyt siis kysyisinkin, että kuinka tuo gourumet herkku oikeaoppisesti valmistetaan...itse yritin sitä tyylin: keitä makaronit ja lisää juustosiivut loppuvaiheessa...ei onnistunut....joten eikun reseptejä tulemaan...

el pebe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Makaroni&Juusto

Viestin lähetti alex#10

Nyt siis kysyisinkin, että kuinka tuo gourumet herkku oikeaoppisesti valmistetaan...itse yritin sitä tyylin: keitä makaronit ja lisää juustosiivut loppuvaiheessa...ei onnistunut....

Hmm... :D

Itse joskus väsään niin, että raastan juustoa keitettetyjen, valutettujen ja suht kuumien makaroonien päälle. Tai voihan sitä tietysti käyttää myös kaupoissa myytävää valmisraastetta. Mutta on tärkeää olla liioittelematta sen juuston kanssa :)

Joo ja eihän tuo mitään aitoa macaroni & cheesiä ole. Hurjaa hifistelyähän sen valmistaminen oikeasti on, niinkun noista Ruutiveijarin linkin resepteistä voi todeta.

Viimeksi muokattu:

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Mää teen tuon siten, että syvälle lautaselle makaroonia sen verran, että pohja peittyy.
Sitten juustoraastetta tai höylättynä päälle, maun mukaan. Itse laitan reilusti. Sitten päälle makaroonia sen verran että juustot peittyvät. Annan juuston sulaa jokusen minuutin. Makaroonit ovat niin kuumat, että varmasti juusto sulaa.
Sitten lusikalla sekoitusta ja eiku syömään.
Ja on muuten sitten hyvää!!

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä onko tämä oikea ketju hakea apua, mutta yritetään nyt kuitenkin. Mahtoiko kukaan katsoa tänään Toisten TV:tä ykköseltä? Toisena ohjelmana esitetyn tsekkiläisen "Säheltäjät" jakson ensimmäisessä osassa, jossa se kaveri otti huikkaa ja sai sähköiskuja pistokkeesta, soi taustalla kappale, jonka nimeä olen hakenut jo kauan. Minulla on sellainen käsitys, että kyseinen (klassinen?) kappale olisi meksikolaista tai espanjalaista tms alkuperää. Kiitokset jo etukäteen, jos joku kappaleen sattuu tunnistamaan.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Leffat & TV

Pari ihmetyksen aihetta.

Ensinnäkin: miten ihmeessä kaiksisa sarjoissa ja pätkissä puhelun jäljittäminen kestää aina niin kauan.

Toiseksi: miksi tietokoneiden ruuduissa näkyvät ohjelmat ovat aina niin palikoita?

Ymmärtäisin, jos nämä rajoittusivat aikaan <--1980, mutta kun sama meno jatkuu vielä -90-luvun loppupäässäkin. Noita numeronäyttölaitteitahan on ollut saatavilla jo parikymmentävuotta sitten ihan kotikäyttöönkin, joten luulisi, että viranomaisilla moisia on ollut käytössä jo kauan. Ja kai aataminaikaisetkin tietokoneet olisivat pystyneet hakemaan osoitteen puhelinnumerolla muutamassa sekunnissa. Sama juttu kompuutterien kanssa. Graafisia käyttöliittymiä on niitäkin ollut jo hyvän aikaa - muttei valkokankaalla.

Niin ja vielä yksi tiukka triviakysymys, johon en luonnollisestikaan tiedä vastausta itse. Mistä suuntanumeron 555 käyttö on saanut alkunsa? Ilmeisesti siitä, ettei sellaista voi olla (=kukaan ei suutu pilareista), mutta mikä oli eka kerta kun kyseistä legendaa käytettiin?

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Re: Leffat & TV

Viestin lähetti Everton
Pari ihmetyksen aihetta.

Ensinnäkin: miten ihmeessä kaiksisa sarjoissa ja pätkissä puhelun jäljittäminen kestää aina niin kauan.

Jännitystä jännitystä.....

Toiseksi: miksi tietokoneiden ruuduissa näkyvät ohjelmat ovat aina niin palikoita?

Nehän ovat suorastaan nerokkaita! Aina löytyy softasta mahdollisuus klikata painiketta "Upload virus" tai "Hack password" mitä tulee vihollisen verkkoon. Ja softat tuntuvat olevan aina suunniteltu tekemään vain ja ainoastaan sen mitä sankari haluaa eikä ohjelmassa tunnu olevan optioita muuhun toimintaan... :)

Niin ja vielä yksi tiukka triviakysymys, johon en luonnollisestikaan tiedä vastausta itse. Mistä suuntanumeron 555 käyttö on saanut alkunsa? Ilmeisesti siitä, ettei sellaista voi olla (=kukaan ei suutu pilareista), mutta mikä oli eka kerta kun kyseistä legendaa käytettiin?

Ekasta kerrasta en tiedä mutta sen tiedän että USA :n hallitus on tämän"direktiivin" Hollywoodille antanut. Aina joku pässi keksii soittaa leffassa näkyvään numeroon...

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mitä iloa on pillurallista? Entä miksi se poppi soi niin lujaa?

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti Arnold
Mitä iloa on pillurallista? Entä miksi se poppi soi niin lujaa?
Tuohon en osaa vastata, mutta pelokkaana totean, että pissishavaintojen frekvenssi on lisääntynyt huomattavasti viime aikoina - takatalvesta huolimatta.

En tiedä, onko tähän kysymykseen jo joskus saatu järkevä vastaus, mutta... Siis mitä se "Ei ostopakkoa" sen limupullon kyljessä käytännössä tarkoittaa? Tuskin voin kuitenkaan avata jokaista pulloa kaupassa vain ostaakseni sen voittavan pullon..

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Arnold
Entä miksi se poppi soi niin lujaa?

Se poistaa estoja ja lisää rohkeutta. Samantapainen vaikutus, kuin sikspäkillä kepardia tai sidukkaa, tiäts. 'Eihän mulle kukaan mahda mitään' -tyyppinen lopputulos.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Rok
Siis mitä se "Ei ostopakkoa" sen limupullon kyljessä käytännössä tarkoittaa? Tuskin voin kuitenkaan avata jokaista pulloa kaupassa vain ostaakseni sen voittavan pullon..
Kuluttajansuojalaki määrää, että kilpailuun osallistuakseen ei kuluttajaa saa velvoittaa ostamaan jotain tiettyä tuotetta. Tästä syystä jokaisessa kilpailussa on aina mahdollisuus tyyliin "Postita kortti meille ja saat postissa arvontalipukkeen".

Ja tämä tarkoittaa "Ei ostopakkoa".

Viimeksi muokattu:

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Täällä tuntuu olevan sarjakuva-asiantuntijoita ja sarjakuvista löytyy ketjujakin, mutta kun tuo hakutoiminto ei toimi, niin kysytään nyt sitten tässä yhtä asiaa:

Eli omistan Tex Willerin vuoden 1963 vuosikerran (26 numeroa). Paljonkohan tällä olisi rahallista arvoa?

Yritin googlella etsiä, mutta ei löytynyt.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.