Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 979 160
  • 47 170

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Lue vaikka Timo Soini nimisen maisterin gradu, mikä ymmärtääkseni käsittelee tuota: https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/37345/populism.pdf

Eihän Timo Soinia voi lukea. Hän on katolinen, hän on uskovainen, hän on väärinajattelija.
Minultahan menisi maine jos tuon lukisin. Odotan Ville Niinistön, Antti Rinteen, Li Anderssonin ja miksei myös Petteri Orpon tohtorinväitöksiä.

Ai, niin. Olen joskus jo rasisti-fasisti-natsiksi muistaakseni ilmoittautunut. Ehkä voisinkin lukea Timo Soinia, toisinihmettelijänä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Tekisi mieli lukea pitkästä aikaa MAD:ia ja ilokseni huomasinkin että sitä myös tehdään vielä. Suomen MAD taisi loppua yli kymmenen vuotta sitten, jotain erikoispainoksia tosin muistan ostaneeni vielä joitain vuosia sitten (tehdäänkö moisiakaan enää?). Kysymys siis kuuluu, mistä tuota lehteä mahdollisesti saisi käsiinsä Suomessa?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tuli vaan sellainen asia mieleen kun tässä on mediassa useamman päivän aikana "dissattu" ja vedetty vessasta alas tuota syyskuussa avattua uutta kauppakeskus REDI:iä tavalla tai toisella. Ei ole asiakkaita, sinne on vaikea päästä ja se on sokkeloinen jne. Yrityksiä kaatuu jo kun eivät voi maksaa vuokria ja osalla tekee muuten jo tiukkaa kun vuokra on 20.000 euroa / kk...

Niin se varsinainen asia tjsp: Miksi nyt vaahdotaan että se on sokkeloinen jne ? Kai noille yrityksille nyt on ollut selvillä millaiseen mestaan sitä ollaan lähdössä koettaan tehdä tiliä ? Ja hei eikö noita kauppakeskuksia ole jo ihan tarpeeksi siellä Kehä 3:n sisäpuolella. Parin vuoden päästä valmistuu Tripla Pasilaan ja taisi niitä keskuksia tulla pari muutakin ? Mistä niihin oikeasti löytyy tarpeeksi asiakkaita. Tietyn toimialan tuotteita ostetaan jo nyt valtavasti netistä ja tulevaisuudessa entistä enemmän ?
Kohta varmaan alkaa toimimaan palvelu ( jos ei jo nyt toimi ), että tilaat netistä jonkin vaatteen tai kengät ja 1-2 h tilauksesta tuote tuodaan sinulle kotiin ?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Niin se varsinainen asia tjsp: Miksi nyt vaahdotaan että se on sokkeloinen jne ? Kai noille yrityksille nyt on ollut selvillä millaiseen mestaan sitä ollaan lähdössä koettaan tehdä tiliä ?
Ilmeisesti sellainen asia kuin markkinatutkimus on tehty huonosti tai sitä on tulkittu väärin. Ei koske vain Rediä vaan muitakin kummallisia liikeideoita.
 

J.Petke

Jäsen
Etsin sketsiä, jossa on Pilvi Hämäläinen siivoojana estämässä opettajaa menemästä uimahallin saunaan uima-asu päällä. Menee jotenkin, että "ei uima-asuista saunan puolelle" ja moppi poikittain opettajan eteen.

Muistaako kukaan?
 

Glove

Jäsen
Usean maan ja niiden pääkaupunkien nimet tarkoittavat suomen kielellä jotain. Esim. Malta/Valetta, Puola/Varsova jne. Onkohan muilla kielillä vastaavia yhdistelmiä?
 

Nick Neim

Jäsen
Usean maan ja niiden pääkaupunkien nimet tarkoittavat suomen kielellä jotain. Esim. Malta/Valetta, Puola/Varsova jne. Onkohan muilla kielillä vastaavia yhdistelmiä?
Maltassa tarvitaan kylläkin hieman murretta mukaan, jotta se voidaan hyväksyä. Sen lisäksi unohdit suomalaisten suosikkipääkaupungin, kun baarissa pitää aina kysyä, et mitä Hanoi teil tääl oikee o.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maltassa tarvitaan kylläkin hieman murretta mukaan, jotta se voidaan hyväksyä. Sen lisäksi unohdit suomalaisten suosikkipääkaupungin, kun baarissa pitää aina kysyä, et mitä Hanoi teil tääl oikee o.

Valletta = Ilman Vallea. Vähän kaukaa haettu tosin.

Peru/Lima toki kuuluu listaan

edit: Ja tietysti Turkki/Ankara
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Matkailua maailmalle:

Pallivahan kautta lentokentälle -> Newfoundland Dildo -> Ranska Condom -> Itävalta Fucking -> Argentiina Monte Pissis -> Ranska Pussy -> Italia Tissi -> Italia Vittuone ja lopuksi sitten Pissa Venäjällä ja Paska Saksassa.

Matkailua kotimaassa:

Arabia -> Betlehem -> Jerusalem -> Berliini -> Lissabon -> Sveitsi -> Riviera
 
Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen
Valletta = Ilman Vallea. Vähän kaukaa haettu tosin.
Totta, tuossa muodossahan se voisikin mennä vielä läpi. Katsoin tuossa vain sitä, kun @Glove oli kirjoittanut Valetta, joka taasen ei ole Maltan pääkaupunki. Ja varsinaisen Vallettan kanssa sitten vähän niin ja näin, mutta kyllähän tuo selvennyksesi kuitenkin siinä rajoilla on.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos haluaa printata jonkun nippelin 3D tulosteena, on netissä kasapäin palveuita mistä tuommoisen voi tilata. Itse olen tilannut mm. verhotankoon yhen osan mitä en löytänyt mistään ja parempihan siitä tuli kuin alkuperäisestä ja hintakin oli ihan ok. Onko vastaavaa palvelua olemassa muille näille uusille CNC systeemeille kuten jos vaikka haluaisin rakentaa oman BT kaiuttimen ja haluaisin siihen tehdä panelin kytkimille sekä ledeille ja vaikka akryylilevyyn laserilla poltella reijät ja tekstiä. Eihän tuommoisen laserointi pitäisi olla millainenkaan homma, mutta itse laite puuttuu. Onko kellään mitään mestaa mistä tuommoisen voisi tilata?
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Valletta = Ilman Vallea. Vähän kaukaa haettu tosin.

Peru/Lima...
Aina silloin sekä tällöin tulee mieleen: Burundi ja Bujunbura. Kuulostavat vain niin erikoisilta.
Mitä lie tarkoittavatkin.
Miten käy: Sanaa, Kutaisi tai vaikka Helsinki?

Kohtalaisen outoja paikkoja.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Jos haluaa printata jonkun nippelin 3D tulosteena, on netissä kasapäin palveuita mistä tuommoisen voi tilata. Itse olen tilannut mm. verhotankoon yhen osan mitä en löytänyt mistään ja parempihan siitä tuli kuin alkuperäisestä ja hintakin oli ihan ok. Onko vastaavaa palvelua olemassa muille näille uusille CNC systeemeille kuten jos vaikka haluaisin rakentaa oman BT kaiuttimen ja haluaisin siihen tehdä panelin kytkimille sekä ledeille ja vaikka akryylilevyyn laserilla poltella reijät ja tekstiä. Eihän tuommoisen laserointi pitäisi olla millainenkaan homma, mutta itse laite puuttuu. Onko kellään mitään mestaa mistä tuommoisen voisi tilata?

Missäpäin maailmaa olet? Oppilaitoksissakin saattaa olla laitteita joita pääsee käyttämään jos itse haluaa puuhastella.

Leikkaus- ja kaiverruspalvelu

Linkin firma nyt ainakin tarjoaa haluamaasi palvelua. Itse virittelin pieneen Pruse i3 klooniin laser modulin ja on varsin hauska lelu kaikenlaisen turhan tekemiseen.
 

Glove

Jäsen
Totta, tuossa muodossahan se voisikin mennä vielä läpi. Katsoin tuossa vain sitä, kun @Glove oli kirjoittanut Valetta, joka taasen ei ole Maltan pääkaupunki. Ja varsinaisen Vallettan kanssa sitten vähän niin ja näin, mutta kyllähän tuo selvennyksesi kuitenkin siinä rajoilla on.

No hylätään Malta ja otetaan tilalle vaikka Turkki/Ankara ja Peru/Lima :)
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Miksi Helsingin tekojääratojen kaukaloista yli puolet ajasta on "mailat kielletty"? Siis KAUKALOISTA? Mihin vittuun sitä kaukaloa tarvitsee rusettiluistellessa, kun vieressä on monta hehtaaria avojäätä? Ei perkele tässä ole mitään järkeä jumallllllllauta, mä en ala taas mitää!
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mistä löydän valmiita pakettimatkoja Ruotsin EHT turnaukseen helmikuulle? Firman porukalla pitäis mennä ja valmis paketti olis kaikista helpoin, en vaan tahdo kenenkään matkanjärjestäjän sivuilta löytää paketteja sinne. Ennen oli, ei ole enää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mistä löydän valmiita pakettimatkoja Ruotsin EHT turnaukseen helmikuulle? Firman porukalla pitäis mennä ja valmis paketti olis kaikista helpoin, en vaan tahdo kenenkään matkanjärjestäjän sivuilta löytää paketteja sinne. Ennen oli, ei ole enää.

Laitapa ihan rohkeasti kyselyä matkatoimistoille. Noilla firman jutuillahan ne tulonsa tekevät, kun on avoin shekkivihko.

Pakettimatkoja ei kannata enää järjestää, kun kaikki hoitavat varauksensa itse helposti internetin suurista saloista.

Näin loppulaskun työmatkastani Ruotsiin, nauratti. Itse tekemällä olisin päässyt puoleen hintaan.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Näin loppulaskun työmatkastani Ruotsiin, nauratti. Itse tekemällä olisin päässyt puoleen hintaan.
On kyllä outo toi matkatoimistojen käytös yrityksiä kohtaan. Meilläkin on firmassa omat matkatoimiston sivut mistä pitäisi lennot ja hotellit varata, mutta hinnathan on ihan naurettavia. Varmaan keskimäärin 50% lisää matkan hintaan kun sitä käyttää, vaikka niillä on muka jotain sopimushotelleja. Saakohan ne jotain vuosibonareita tms.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Laitapa ihan rohkeasti kyselyä matkatoimistoille. Noilla firman jutuillahan ne tulonsa tekevät, kun on avoin shekkivihko.

Pakettimatkoja ei kannata enää järjestää, kun kaikki hoitavat varauksensa itse helposti internetin suurista saloista.

Näin loppulaskun työmatkastani Ruotsiin, nauratti. Itse tekemällä olisin päässyt puoleen hintaan.

Kyllä jossain juuri mainostettiin jääkiekkopakettimatkoja, tosin taisi olla kyse MM-kisoista. Edelleen kannattaa ihan hyvin järjestää pakettimatkoja. Melkoisen iso osa kansasta ei edelleenkään halua itse säätää, vääntää ja räknätä netissä vaan haluaa palvelua jossa on valmis paketti ilman muuta murhetta kuin loppulaskun maksaminen.

Mutta ovat ne sitten kalliitakin, siinä olet oikeassa. Nämä kiekkopakettimatkat ovat ainakin huomattavan tyyriitä.

Toisaalta jos minulla olisi ns. vitusti rahaa mutta vähän aikaa niin miksipä sitä ei maksaisi ylihintaa matkanjärjestäjälle jos ei tarvitsisi itse laittaa tikkua ristiin ja voisi vain keskittyä itse asiaan samalla kun joku muu hoitaisi kaiken. Tyylinsä kullakin.

Ei sen puoleen, että minulla olisi paljoa rahaa tai että maksaisin kovaa ylihintaa esim. perusmatkasta, jonka voin varata omatoimisestikin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Edelleen kannattaa ihan hyvin järjestää pakettimatkoja.

Sporttimatkoista on ollut puhetta tälläkin palstalla. Kahden päivän retki johonkin Valioliigapeliin tuhatpiljoonaa. Tervemenoa niille keille se tuntuu kohtuulliselta.

Jääkiekosta tietenkin rahastetaan, koska se on mahdollista. Olin itsekin pienenä matkatoimiston matkalla, vaikka oikeasti lippuja saa ovelta ja pelataan täysin tyhjille katsomoille. Hotellikin oli aivan vitussa, itse varaamalla olisi päässyt paremmille pelipaikoille.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pistetääs tänne piruuttain seuraavanlainen kysymys, jos joku osaisi auttaa. Näin tässä viime viikolla sellaisen sivun jossa roikkui joulukoristeita ja sitten siinä oli tyhjää tilaa. Ja luki teksti että piirrä oma joulukoristeesi. Tietäisiköhän joku missä netistä löytyisi tuonlainen sivu? Kun olen onnistunut hukkaamaan tämän sivun ja en nyt kuollaksenikaan muista mistä tuon löytäisi netistä.

Tarvitsen mahdollisesti sitä eräässä piirileikissä. Pikkujouluissa on sellainen piirileikki kuin kenen kohdalle tehtävä osuu. On erilaisia jouluisiakin tehtäviä ja ne sitten toteuttaa ne joiden kohdalle tehtävä osuu. Yksi tehtävistä on juuri tuo, että piirrä oma joulukoristeesi. Voisihan se olla tietenkin tyhjä paperikin ja siihen saa piirtää oman joulukoristeen mutta olisi kiva jos olisi vähän jotain mallia piirtämistä helpottamaan.

Entä mikäs olisi hyvä lahjakortti 15-vuotiaalle tytölle joululahjaksi? Varmaan jokin vaatekaupan lahjakortti. Vai toimisiko jonkun kosmetiikka- tai shamppookaupan lahjakortti? Mitä näitä nyt on...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kysytäänpäs noihin joululeivonnaisiin liittyen pari ehkä tyhmempääkin kysymystä. Jos ruskeat piparit koristelee sokerikuorrutteella niin pitääkö ne sen jälkeen säilyttääkin kylmässä? Entä voiko tuon koristelun hoitaa jo nyt? Vai pilaantuuko tuo kuorrute, pitäisikö koristelu tehdäkin vielä lähempänä joulua?

Enpä ole nimittäin ennen koristellut juurikaan ruskeita pipareita vaan ne on syöty meillä lähinnä "paljaaltaan".
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Kysytäänpäs noihin joululeivonnaisiin liittyen pari ehkä tyhmempääkin kysymystä. Jos ruskeat piparit koristelee sokerikuorrutteella niin pitääkö ne sen jälkeen säilyttääkin kylmässä? Entä voiko tuon koristelun hoitaa jo nyt? Vai pilaantuuko tuo kuorrute, pitäisikö koristelu tehdäkin vielä lähempänä joulua?

Enpä ole nimittäin ennen koristellut juurikaan ruskeita pipareita vaan ne on syöty meillä lähinnä "paljaaltaan".

Pari viikkoa nuo piparit ex-perttien mukaan säilyvät. Tuollaisen joskus muistelisin lukeneeni? Eli ei niitä varmaan ihan vielä kannata leipoa - ellei ennen joulua halua jo herkutella tietenkin? Eli peltipurkissa tai lasipurkissa säilyvät tuon parisen viikkoa.

Kuorrutuksen kanssa sitten viileässä säilytys ja kaipa se pari viikko edelleen pätee? Kyllä sen sitten huomaa jos masu meneekin sekaisin :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös