Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 974 062
  • 47 167
Suosikkijoukkue
Ässät
Meikäläinen kun ei ole vanhana rokkarina kovin hyvin perillä näistä hienommista pukeutumisetiketeistä, niin kokeillaan, mikäli täältä löytyisi neuvoa. Huomenna olisi edessä työhaastattelu, johon täyden puvun päälle heittäminen menee jo ylipukeutumisen puolelle. Vaatekaapista ei löydy neuleita tai pikkutakkeja ja pelkkä kauluspaita näyttää omasta mielestä päälläni dorkalta. Olin ajatellut puvuntakki, kauluspaita + mustat farkut yhdistelmää, mutta vaimon mukaan tuo on junttia. Yritin googlesta hieman etsiä tuolle vahvistusta/kumousta, mutta melko eriäviä mielipiteitä löytyi. Toisessa paikassa tuomitaan täysin pystyyn, toisaalla taas näytetään peukkua. Mitä mieltä täällä ollaan?
 

SKA1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
Meikäläinen kun ei ole vanhana rokkarina kovin hyvin perillä näistä hienommista pukeutumisetiketeistä, niin kokeillaan, mikäli täältä löytyisi neuvoa. Huomenna olisi edessä työhaastattelu, johon täyden puvun päälle heittäminen menee jo ylipukeutumisen puolelle. Vaatekaapista ei löydy neuleita tai pikkutakkeja ja pelkkä kauluspaita näyttää omasta mielestä päälläni dorkalta. Olin ajatellut puvuntakki, kauluspaita + mustat farkut yhdistelmää, mutta vaimon mukaan tuo on junttia. Yritin googlesta hieman etsiä tuolle vahvistusta/kumousta, mutta melko eriäviä mielipiteitä löytyi. Toisessa paikassa tuomitaan täysin pystyyn, toisaalla taas näytetään peukkua. Mitä mieltä täällä ollaan?

Mitä minä olen haastatellut porukkaa, niin toki noteeraaan pukeutumisen siistyden, mutten pane sille sen enempää arvoa.

Tämä koskee siis normi toimihenkilöitä. Ylemmillä on ne omat pukukoodinsa.

Itse olen käynyt haastatteluissa fleesessä, pikeessä ja farkuissa. Nämä eivät ole vaikuttaneet työnsantiin.

Haastattelussa etsitään jotain muuta kuin mannekiiniä. Rentoudu.
 
Viimeksi muokattu:

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mitähän veli Lexaalle kuuluu näinäpänä?
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Erosin äskettäin kirkosta. Kuitenkin viimeisimmän työnantajalle annetun verokortin perusteella kuulun vielä kirkkoon. Joudunko maksamaan kirkollisveroa vielä ensi vuoden helmikuuhun asti vai astuuko muutos verotuksessa voimaan mahdollisimman pian?
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Erosin äskettäin kirkosta. Kuitenkin viimeisimmän työnantajalle annetun verokortin perusteella kuulun vielä kirkkoon. Joudunko maksamaan kirkollisveroa vielä ensi vuoden helmikuuhun asti vai astuuko muutos verotuksessa voimaan mahdollisimman pian?

En tähän hätään saa kaivettua täyttä faktaa, mutta asiasta työpaikan kahvitauolla keskusteltiin aiemmin tällä viikolla. Ilmeisesti kuluvan vuoden loppuun asti maksat kirkollisveroa ja ensi vuoden alusta olet siitä vapaa.

Korjatkoon joku jos on parempaa tietoa.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Erosin äskettäin kirkosta. Kuitenkin viimeisimmän työnantajalle annetun verokortin perusteella kuulun vielä kirkkoon. Joudunko maksamaan kirkollisveroa vielä ensi vuoden helmikuuhun asti vai astuuko muutos verotuksessa voimaan mahdollisimman pian?

Joudut maksamaan koko vuoden. Vinkkinä epärehellisille uskovaisille: tuo tilanne katsotaan aina vuodenvaihteessa.

Että silleen...
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jos kirkosta eroaa vuoden viimeisenä päivänä, välttyy seuraavan vuoden kirkollisverolta. Jos taas eroaa vasta tammikuun puolella, niin koko vuodelta pitää maksaa verot. Tietysti jos liittyy takaisin kirkkoon tammikuun alussa, niin tällöin voi harrastaa kirkon jäsenyyttä vuoden loppuun ilman kirkollisveron maksamista.

Joskus monta vuotta sitten oli olemassa ns. katumuskuukausi, eli jäsenyyden menetti erotessaan vasta kuukausi eroamisilmoituksen vastaanottamisen jälkeen. Tällöin piti muistaa erota jo marraskuussa, jos mieli välttyä seuraavan vuoden kirkollisverolta.
 

Glove

Jäsen
Kuinka pitkälle syöksylaskijat oikein lentää noissa "hyppyreissä"? TV-kuva varmaan vääristää kun väliin näyttää, että ilmalennot on noin satametrisiä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kuinka pitkälle syöksylaskijat oikein lentää noissa "hyppyreissä"? TV-kuva varmaan vääristää kun väliin näyttää, että ilmalennot on noin satametrisiä.

Parhaimmillaan n. 50-60 metriä. Tv-kuva tosiaan vääristää eli näyttää hurjemmalta. Btw, ilmalento on hitaampaa kuin pinnalla hiihto eli aina kannattaisi mennä niin lähellä maata kuin mahdollista.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Minkä hintaista ja minkä vaikeusasteista venäjän opiskelu on? Haluaisin siis aikuisiällä ruveta venäjää opiskelemaan. Ihan kiinnostuksen ja osaksi työnkin takia.

Kukaan lähipiiristä ei venäjää osaa, joten ajattelin täältä kysäistä ja saa vastata ihan yv:llä, jos vain jotain asiasta osaisi kertoa. Kielipää on suhteellisen hyvä ja paria kieltä puhun ihan sujuvasti äidinkielen lisäksi. Koittelen tässä siis kepillä jäätä nyt ekaksi täällä jatkoaja puolella :)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minkä hintaista ja minkä vaikeusasteista venäjän opiskelu on? Haluaisin siis aikuisiällä ruveta venäjää opiskelemaan. Ihan kiinnostuksen ja osaksi työnkin takia.

Et kai vain joudu katsomaan kisoja ulkomailla niin kuin itse joudun? Ukrainalaiset tekevät maailman parhaat striimit, mutta ei siitä selostuksesta juuri sanaakaan ymmärrä.

Venäjän opiskelu on ollut mielessä. Ne hämärät kyrilliset (mitkä osaan jo) oppii nopeasti ja lausuminen ei ole suomalaiseen suuhun vaikeaa. Sen voisi siis oppia.

Joku kieltenopiskeluketju löytyy myös missä näitä pohditaan.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Kuka on sanoittanut Elastisen kappaleen "Anna Soida"? Elastinen itse?

Anna soida
San. Laiho, Kimmo (Elastinen), Säv. Laiho, Kimmo (Elastinen) & Kilpeläinen, Tuure (TK)
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Minkä hintaista ja minkä vaikeusasteista venäjän opiskelu on? Haluaisin siis aikuisiällä ruveta venäjää opiskelemaan. Ihan kiinnostuksen ja osaksi työnkin takia.

Oletko katsonut paikkakuntasi kansalaisopiston venäjänkielen tarjontaa? Minulla on myös käynyt mielessä venäjän opiskelu ihan mielenkiinnon vuoksi. Jonkin verran kyrilisiä kirjaimia ymmärrään, mutta olisi hauska osata vähän enemmänkin.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos tyrkkään ns. pelkkään wifi-tablettiin usb paikkaan nettitikun elikkäs mokkulan niin tuleeko sillä yhteys maailmanlaajuiseen tietoverkkoon? Eihän mun läppärissäkään oo ku wifi ja sen tikun avulla yhteys verkkoon tulee. Androidtabletti siis. Je ei, en voi kokeilla sitä. Muutenhan olisin jo kokeillut.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Jos tyrkkään ns. pelkkään wifi-tablettiin usb paikkaan nettitikun elikkäs mokkulan niin tuleeko sillä yhteys maailmanlaajuiseen tietoverkkoon? Eihän mun läppärissäkään oo ku wifi ja sen tikun avulla yhteys verkkoon tulee. Androidtabletti siis. Je ei, en voi kokeilla sitä. Muutenhan olisin jo kokeillut.

https://play.google.com/store/apps/details?id=de.draisberghof.pppwidget&hl=fi

Kokeile. Ei ole ikinä tullut vastaan. EDIT! eli tuon softan käyttö vaatii android-tabletin roottauksen joka jää tod näk suurimmalta osalta käyttäjistä tekemättä eli älä kokeile.

-Tinke
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Brittiläisiä sanomalehtiä

Tietääkö joku palstatoveri, että löytyykö jostain päin Helsinkiä/pk-seutua brittiläisiä sanomalehtiä? Akateemisessa kirjakaupassa todettiin, ettei moisia tätä nykyä pahemmin tilailla enää Suomeen, kun kaikki löytyy netistä. Jostainhan niitä kuitenkin täytyy vielä löytyä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tietääkö joku palstatoveri, että löytyykö jostain päin Helsinkiä/pk-seutua brittiläisiä sanomalehtiä? Akateemisessa kirjakaupassa todettiin, ettei moisia tätä nykyä pahemmin tilailla enää Suomeen, kun kaikki löytyy netistä. Jostainhan niitä kuitenkin täytyy vielä löytyä.

Mites hotellit? Kämpistä luulis löytyvän, käy siellä kaljalla niin saat ehkä luettua.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tietääkö joku palstatoveri, että löytyykö jostain päin Helsinkiä/pk-seutua brittiläisiä sanomalehtiä? Akateemisessa kirjakaupassa todettiin, ettei moisia tätä nykyä pahemmin tilailla enää Suomeen, kun kaikki löytyy netistä. Jostainhan niitä kuitenkin täytyy vielä löytyä.

Ulkomaalaisia päivälehtiä olen nähnyt ainakin rautatieaseman ja lentoaseman lehtipisteissä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mistähän mahtaisi löytyä viesti jossa mainittaisiin ekan kerran Jatkoajan legendaarinen inttikaveri?
Yritin etsiä haulla mutta ei tärpännyt.
 

Nick Neim

Jäsen
Mistähän mahtaisi löytyä viesti jossa mainittaisiin ekan kerran Jatkoajan legendaarinen inttikaveri?
Yritin etsiä haulla mutta ei tärpännyt.

Tästä pääsee siihen ihan ensimmäiseen mainintaan, jota sinä etsiskelit. Tästä pääsee sitten inttikaverin kehumisviestiin.

E: En ainakaan aikaisempaa mainintaa inttikaverista löytänyt. Siksi tuo sanavalinta "koska en ole kuten se inttikaveri" kummastuttaa, koska eihän kukaan ole tietoinen millainen se inttikaveri on. Ennen kuin toki HIFK sen tiedon meille jakoi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös