Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 975 175
  • 47 167

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Löytyykö kokemusta autovuokraamoista Yhdysvalloissa? Alamo yms

Vakuutusturvasta ei kannata tinkiä. Ei varmaan tarvitse maalata kauhukuvia jenkkisairaalassa makaamisesta ilman vakuutusturvaa, tai syypääksi joutumisesta tapaukseen, jossa joku vammautuu pysyvästi.

Joo, tähän sama. Itse olen kerran tuolla autoa vuokrannut ja siellähän paikalliset voi vuokrata auton joko vakuutuksen kanssa tai ilman. Kun itse kuitenkin maksoin auton eurooppalaisella luottokortilla, ei tähän liiemmin vaihtoehtoja annettu vaan eurooppailaisille se normitason vakuutus tuli automaattisesti aina mukaan.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Osaatteko sanoa toimiiko S-ryhmän lahjakortti samalla tavalla kuin esim Stockan lahjakortti? Eli en tarvitse ostaa koko summalla kerralla vaan kassalla vilautan ja kortin arvosta vähennetään ostosten summa ja sitten kuitissa lukee jäljellä oleva arvo?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Osaatteko sanoa toimiiko S-ryhmän lahjakortti samalla tavalla kuin esim Stockan lahjakortti? Eli en tarvitse ostaa koko summalla kerralla vaan kassalla vilautan ja kortin arvosta vähennetään ostosten summa ja sitten kuitissa lukee jäljellä oleva arvo?

Ei tarvitse ostaa koko summalla kerralla, tai ainakaan minun ei tarvinnut kun tuossa jokin aika sitten tein ostoksia kyseisellä lahjakortilla. Eiköhän käytännöt ole samat kaikkialla Suomessa S-ryhmän liikkeissä.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei tarvitse ostaa koko summalla kerralla, tai ainakaan minun ei tarvinnut kun tuossa jokin aika sitten tein ostoksia kyseisellä lahjakortilla. Eiköhän käytännöt ole samat kaikkialla Suomessa S-ryhmän liikkeissä.

vlad.
Vahvistan ylläolevan. Olen ostanut joskus lapsille lahjakortteja merkkipäivän kunniaksi esimerkiksi S-ryhmän liikkeisiin, lähimaastossa kun on isohko Prisma. Lahjakorttia voi käyttää niin monta kertaa kuin on tarvis, kunnes saldo on tyhjentynyt.

Sivutoteamuksena mainittakoon että S-bonuksia saa lahjakortin käyttäjä, ei sen maksaja.
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Käyvätkö uudet 5 euron setelit vieläkään kylmäasemien maksupäätteisiin?
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Arvoin tässä tämän ketjun ja matkakohteenne -ketjun välillä. Heitetään nyt tänne kuitenkin.

Emännällä on mahdollisuus pitää lomaa pääsiäisviikot, eli siis 12.4.-27.4. (hätätilassa 11.4. illalla) välillä etsin aurinkoa kohtuu hintaan jostain päin tätä palloa. Juntti kun olen ja emännän ihottuman hoidon kannalta Las Islas Canarias ovat osoittautuneet ihan ok kohteeksi. Vaan en ole mistään hakukoneesta löytänyt vaihtoehtoa 'Suomi mikä vaan kenttä' - 'Islas Canarias mikä vaan kenttä'. Tuo haeskelu ja selaushistorian jatkuva siivoilu 'ähäkutti, et ottanut heti kiinni'-hinnankorotuksineen rupeaa käymään ainakin henkisesti rasittavaksi.

Onko joku kätsy vaihtoehto tuohon? Tai sitten joku vinkki jostain muusta vähintään Suomen kesän (päivä väh 20°C) tasoisesta kohteesta. Maltaa haaveilin, vaan menee yli kipurajan hinnat. Nuo Aasian kohteet ei oikein käy, ilman kosteus on liikaa emännän iho-ongelmille.

t. hanu
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko joku kätsy vaihtoehto tuohon?
Jos ongelmana oli selaushistorian tallentuminen, käytä private browsingia. Eli käynnistä aina haeskellessasi selaimessa (IE&FF) uusi ikkuna komennolla ctrl-shift-p, joka ei tallentele mitään turhia. Jos ongelma oli joku muu, en ymmärtänyt kysymystä.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Hanulle: Malaga + muu Costa del Sol) ja Norwegianilla. Toi on mun valohoitokombo marras-joulukuussa. Lennot n. 120-150 menopaluu kun varaa ajoissa ja majoituksessa offseason hinnat, oletettavasti myös huhtikuussa. Aurinko paistaa 330/365 todennäköisyydellä ja eiköhän kämpömittarikin jo pääsiäisenä kipua päivällä yli 20 asteen kun mun reissuillakin on 17-18. Biitsillä ei ole väkeä mutta hommaa kämppä eteläparvekkeella tai terassilla.



t: Konsta



P.S. Etpäs ollut hanu senioreissa?
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Hanulle: Malaga + muu Costa del Sol) ja Norwegianilla. Toi on mun valohoitokombo marras-joulukuussa. Lennot n. 120-150 menopaluu kun varaa ajoissa ja majoituksessa offseason hinnat, oletettavasti myös huhtikuussa. Aurinko paistaa 330/365 todennäköisyydellä ja eiköhän kämpömittarikin jo pääsiäisenä kipua päivällä yli 20 asteen kun mun reissuillakin on 17-18. Biitsillä ei ole väkeä mutta hommaa kämppä eteläparvekkeella tai terassilla.

t: Konsta

P.S. Etpäs ollut hanu senioreissa?

Vaan ei löydy pääsiäsisviikoille, saatana. Halvin meno 219€/lärvi paluu 354€/sama. Eli hinnat noin nelinkertaiset siihen, mihin olen tottunut.

En juu ollut seniorimiitissä, työpäivä oli tuo ja kun viinan kanssa läträäminenkään ei mulle sovi, olis voinut tulla parin viikon seniorimiitti.

t. hanu
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Emäntä osti jostain kirpputorilta Macig Bullet tehosekoittimen kaikilla herkuilla hintaan jotain 5€, eli ei todellakaan paha.

Vaan se on 120V/60Hz sähköä syövä vehje tolla aasialaisella töpselillä, eli kaksi sellaista liuskaa. Löytyisiköhän tuohon jostain muuntajaa, jolla pääsisi eurooppalaisesta 240/50 -> 120/60? En oikeasti tiedä onko tuolla taajuudella väliä, mutta varman päälle pelaisin mieluusti. Amazonilla näyttäisi jotain olevan, vaan kuvat ja speksit ovat sen verran huonoja, etten ole varma käyvätkö.

t. hanu
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Itse asiaan en osaa vastata, mutta tollanen magic bullet tuli joulupukilta ja onpahan loistava laite. Päivittäin tullut tehtyä proteiinishakeja ton kanssa.

Oletko kattonut ebaysta johtoa?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vaan se on 120V/60Hz sähköä syövä vehje tolla aasialaisella töpselillä, eli kaksi sellaista liuskaa. Löytyisiköhän tuohon jostain muuntajaa, jolla pääsisi eurooppalaisesta 240/50 -> 120/60? En oikeasti tiedä onko tuolla taajuudella väliä, mutta varman päälle pelaisin mieluusti. Amazonilla näyttäisi jotain olevan, vaan kuvat ja speksit ovat sen verran huonoja, etten ole varma käyvätkö.

t. hanu

Oletko käynyt sähköliikkeestä kysymässä löytyisikö sieltä adaptereita? Veljeni kun kävi vuosia sitten ensimmäisen kerran Japanissa pidemmällä reissulla, hän osti sähköliikkeestä (Suomesta siis) adapterin jonka avulla suomalaiset laitteet saattoi kytkeä sikäläisiin töpseleihin ja hyvin kuulemma toimi.

vlad.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Oletko käynyt sähköliikkeestä kysymässä löytyisikö sieltä adaptereita? Veljeni kun kävi vuosia sitten ensimmäisen kerran Japanissa pidemmällä reissulla, hän osti sähköliikkeestä (Suomesta siis) adapterin jonka avulla suomalaiset laitteet saattoi kytkeä sikäläisiin töpseleihin ja hyvin kuulemma toimi.

vlad.

Kyllä multakin adapteri löytyy, vaan kun en uskalla edes kokeilla, mitä tapahtuu, jos annan 240V laittelle, jonka tyyppikilvessä lukee 120V.

t. hanu
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kyllä multakin adapteri löytyy, vaan kun en uskalla edes kokeilla, mitä tapahtuu, jos annan 240V laittelle, jonka tyyppikilvessä lukee 120V.

t. hanu

Entäpä adapteri toisinpäin eli 120V laitteen voi kytkeä 240V verkkoon? Ymmärtääkseni veljeni vaimo - joka siis on japanilainen - hankki myös Suomesta adaptereita tähän tarkoitukseen muuttaessaan tänne asumaan 90-luvun lopulla. Lähinnä siis tällaista adapteria tarkoitin, ainakin tuolloin niitä löytyi myös suomalaisista sähköalan erikoisliikkeistä.

vlad.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Entäpä adapteri toisinpäin eli 120V laitteen voi kytkeä 240V verkkoon? Ymmärtääkseni veljeni vaimo - joka siis on japanilainen - hankki myös Suomesta adaptereita tähän tarkoitukseen muuttaessaan tänne asumaan 90-luvun lopulla. Lähinnä siis tällaista adapteria tarkoitin, ainakin tuolloin niitä löytyi myös suomalaisista sähköalan erikoisliikkeistä.

vlad.

Jompi kumpi meistä nyt ymmärtää adapteri-sanan väärin. Minä ymmärrän adapterin vain töpselin muuttamisena toisen näköiseksi vaikuttamatta sähkövirtaan mienkään. Selainen vehje mitä haen, on konvertteri tai suomeksi muuntaja.

t. hanu
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Jompi kumpi meistä nyt ymmärtää adapteri-sanan väärin. Minä ymmärrän adapterin vain töpselin muuttamisena toisen näköiseksi vaikuttamatta sähkövirtaan mienkään. Selainen vehje mitä haen, on konvertteri tai suomeksi muuntaja.

t. hanu

Muuntaja on varmasti oikea sana tässä tapauksessa vaikka olen kuullut käytettävän myös adapteria (vai oliko se adapteri-muuntaja tjsp) tässä yhteydessä - nämä termit kun eivät minulla ole maallikkona aivan hallussa. Eli ainakin tuolloin 90-luvulla Suomesta löytyi sähköalan liikkeistä sellaisia muuntajia joiden avulla japanilaiset laitteet eli 120V pystyi liittämään 240V verkkoon - ja uskoisin, että edelleenkin sellaisia löytyy erikoisliikkeistä. Tai ainakin kannattaa käydä kysymässä.

vlad.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Esimerkiksi Jimm'siltä muuntaja, joka muuntaa siis 240V > 120V. Jolloin voi siis käyttää 120V laitetta 240V "töpselissä". Eikä ole edes kallis 12.00 €
Tämä sitten todennäköisesti puskee ulos 120V/50Hz jenkkiläisellä standardilla, joten se aasialainen 120V/60Hz laite ei välttämättä tykkää hyvää jos on taajuusherkkä. Varsinkin elektroniikan kanssa kannattaa olla tarkkana.
 
Viimeksi muokattu:

jkm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata ja Pool
Helsingissä Ruoholahden suunnalla hakusessa paikka, johon viedä luistimet teroitukseen ja saada vielä suht hyvässä kunnossa takaisinkin. Uskaltaako esim tuohon kauppakeskuksen Intersportiin jättää?
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Helsingissä Ruoholahden suunnalla hakusessa paikka, johon viedä luistimet teroitukseen ja saada vielä suht hyvässä kunnossa takaisinkin. Uskaltaako esim tuohon kauppakeskuksen Intersportiin jättää?

Oliskohan Salmisaaren jäähallissa teroitusta?
 

Jeffrey

Jäsen
Helsingissä Ruoholahden suunnalla hakusessa paikka, johon viedä luistimet teroitukseen ja saada vielä suht hyvässä kunnossa takaisinkin. Uskaltaako esim tuohon kauppakeskuksen Intersportiin jättää?


Yleensä nykyään joka paikassa teroittelevat automatisoiduilla koneilla. Eli saanet aina takaisin ihan hyväkuntoisina. Jos sitten spesiaalimpaa terotusta esim. "säde teroituksen" niin sitten kannattaa jo vähän katsoa mihin vie.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Huddersfield Town
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös