Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 976 100
  • 47 167

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Tsekkaatteko perseen pyyhkimisen aikana vessapaperin että onko siinä vielä kakkaa ?
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Tsekkaatteko perseen pyyhkimisen aikana vessapaperin että onko siinä vielä kakkaa ?

Kyllä. Eihän sitä tiedä, onko se pylly vielä puhdas. Lisäksi olen alkanut "venyttää" toisella sormella sitä reikää, jotta paperiin saisi enemmän sitä kakkaa. Myös peniksestä pidän kustessa (siis pytyllä ollessa) "kiinni" tai oikeastaan painan kevyesti alaspäin, jotteivat kuset lentäisi kaikkialle.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Vieläkin mietityttävät nuo schollin viimeiset sanat.
Se, että saa pillua ei nyt niin iso juttu ole, jos joutuu samalla itse panemaan.
Mitähän tuolla lausahduksella on oikeasti haettu?

Jotenkin tuntuu, että tuolla olisi lukioaikojen maanantaiaamujen keskusteluista tullut astetta mielenkiintoisempia.

K: "Olitko ulkona viikonloppuna?"
V: "Joo, olin tappiin saakka Lynissä."
K: "Saitko pillua?"
V: "Joo!"
K: "Oliko hyvännäköinen?"
V: "No... oli se... um... ainakin ihan... mu... mukava!" *HÄVETTÄÄ*

K: "Olitko ulkona viikonloppuna?"
V: "Joo, olin tappiin saakka Lynissä."
K: "Saitko pillua?"
V: "Joo!"
K: "Jouduitko panemaan?"
V: "Ööö...???" *WTF*

Vai... tarkoittiko scholl tuolla kenties sitä, että miten sille kaverille/siipiveikolle/wingmanille hommataan pillua? Eli ensin puhutaan nainen lämpimäksi ja pikkarit märäksi. Sitten kun olisi aika ryhtyä puheista tekoihin, niin jostain verhon takaa/komerosta/naapurista tupsahtaakin esille se Make, joka sitten hoitaakin sen varsinaisen panemispuolen. Sitten vain rasti ruutuun...

[x] Sain pillua, en joutunut panemaan
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
En, en käytä paperia. Vesi ja saippua toimii paremmin.

Vessaharja toimii vielä paremmin, kun ei edes juurikaan kulu käytössä. Saippua kun kuivattaa ahterin limakalvoa. Mulla on punainen vessaharja perseelle ja vihreä vauhtiviivoille.
 

Fat Mark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Boston Bruins, Nott'm Forest
Päivällä ollessani salilla kännykkääni oli soitettu ja Samsung ilmoitti soittajan olleen "yksityinen numero". Vastaako tämä jotenkin normaalia salaista numeroa vai mikä on tuon ilmoituksen selitys?
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
http://www.iltalehti.fi/terveys/2013112117745177_tr.shtml

Mitä mieltä, voiko samaa sanoa erikoispähkinöistä, esim. chilipähkinöistä joita itse tykkään syödä sillointällöin?
Jos kyseiset (maa)pähkinät on paistettu ja sittemmin kuorrutettu, ei varsinaisesti. Maapähkinät ovat pähkinöistä niitä huonoimpia jos terveysvaikutuksia metsästää. Lisäksi kuorrute on usein vallattoman suolainen ja erilaisilla lisäaineilla kyllästetty (jos niitäkin haluaa vältellä).

Ennemmin kannattaa kääntää katse muiden, kuten para-, cashew- ja saksanpähkinöiden suuntaan.
 

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
Ja jos joku ei vielä tiennyt, niin maapähkinähän ei ole pähkinä laisinkaan, vaan kuuluu hernekasveihin. Niin ja cashewpähkinä on siemen. En osoittanut tätä viestiä juuri kenellekään, mutta kaikille kuitenkin. Kiitos ja kumarrus.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja jos joku ei vielä tiennyt, niin maapähkinähän ei ole pähkinä laisinkaan, vaan kuuluu hernekasveihin. Niin ja cashewpähkinä on siemen. En osoittanut tätä viestiä juuri kenellekään, mutta kaikille kuitenkin. Kiitos ja kumarrus.

Juurikin näin. Sen vuoksi pähkinäallergiset voivat joskus syödä maapähkinää ja päinvastoin. Tämän vuoksi monia huvittaa se, että maapähkinäpusseissa on usein varoituksia siitä, että tuote saattaa sisältää pieniä määriä pähkinää.

Itselläni on se käsitys, että cashew- ja saksanpähkinä olisivat sieltä parhaasta päästä pähkinöitä. Itse pyrin popsimaan noita pieniä määriä päivittäin, ihan jo kompensoidakseni kala-allergiani takia saamatta jääneitä hyviä rasvoja. Pelkältäänhän tuo ei auta, vaan kaiken maailman kasvisöljyjä pitäisi myös ottaa. Uusin suositus terveydenhoitajalta oli vehnänalkioöljy. Saattaisi auttaa jopa atooppiseen tai lievää psoriasista sairastavaan päänahkaani. Kuten myös lievästi koholla olleeseen kolesteroliini.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Joskus 90-luvun lopussa(?) kiersi maileissa sellainen kuva-arvoitus jossa oli kasa kasaribändejä kuvattu muutamalla pixelillä. Nyt en löydä sitä mistään. Muistaako joku ja tietääkö joku mistä sen kuvan löytäisi?
Muistutti vähän sitä taannoin FB:ssä levinneessa kuvassa jossa oli eri sarjakuvahamoja rakennettu muutamasta legopalikasta. Tai siis sama idea.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Vessaharja toimii vielä paremmin, kun ei edes juurikaan kulu käytössä. Saippua kun kuivattaa ahterin limakalvoa. Mulla on punainen vessaharja perseelle ja vihreä vauhtiviivoille.

Mjaa, itse pyyhin perseeni verhoihin. Joutuu siinä kävellä vähän, mutta ompa ainakin tarpeeksi "paperia". ;o)
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mjaa, itse pyyhin perseeni verhoihin. Joutuu siinä kävellä vähän, mutta ompa ainakin tarpeeksi "paperia". ;o)

Pakkohan se on kysyä, kun kaikki sitä kuitenkin miettii. Jätätkö ne verhot pyyhintäoperaation jälkeen siihen paikalleen roikkumaan seuraavaa pyyhintäkertaa odottamaan?
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Designer: Kyllä! Emäntäkin tykkää kun osallistun kodin sisustamiseen, minä huolehdin verhojen kuvioinnista ja hän kaikesta muusta.

Kohta kaljalle ja sisustamaan. ;o)
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja jos joku ei vielä tiennyt, niin maapähkinähän ei ole pähkinä laisinkaan, vaan kuuluu hernekasveihin. Niin ja cashewpähkinä on siemen.

Jotta paketti olisi vielä enemmän sekaisin, niin harvoin tulee miettineeksi, että tomaatti on hedelmä ja myöskin herne on hedelmä, koska sillä on oma aukeamismekanismi. Vastaavasti banaanista syömme sen marjan eli sen keltaisen ja käyrän osan. Mansikan syötävä osa on kukkapohjusta, jonka pinnalla on siemeniä, joten mansikka ei olekaan marja, vaan jotain aivan muuta.
Osaako joku biologiaa lukenut kertoa mihin ryhmään mansikka sitten kuuluu?

Germanicus:Designer: Kyllä! Emäntäkin tykkää kun osallistun kodin sisustamiseen, minä huolehdin verhojen
kuvioinnista ja hän kaikesta muusta.

Hieman samalla tavalla meillä olohuoneen valkoinen nahkasohva saa pikkuhiljaa komean ”lumileopardikuvioinnin”. Purkillinen punaista maitoa ja laktoosi-intoleranssi hoitaa lopun.
Parhaimmat ja toimivimmat sisustusideat ovat usein lähes ilmaisia.
 
Suosikkijoukkue
Helsinki, Savo ja Leijonat
Mun mielestä ansaitset oman sisustusaiheisen tv-ohjelman. Vieraina voisivat olla Tukiaisen siskokset, Ike Kanerva, Nykäs-Matti ja seiska-lehden toimitus.

Viesti kohdennettu Germanicukselle
 
Viimeksi muokattu:

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Jotta paketti olisi vielä enemmän sekaisin, niin harvoin tulee miettineeksi, että tomaatti on hedelmä ja myöskin herne on hedelmä, koska sillä on oma aukeamismekanismi. Vastaavasti banaanista syömme sen marjan eli sen keltaisen ja käyrän osan. Mansikan syötävä osa on kukkapohjusta, jonka pinnalla on siemeniä, joten mansikka ei olekaan marja, vaan jotain aivan muuta.
Osaako joku biologiaa lukenut kertoa mihin ryhmään mansikka sitten kuuluu?
Niin paitsi että tomaatti hedelmä se on myös marja koska se on monisiemeninen. Kuten aivan oikein kerroit myös banaani on marja. Kuten on myös kurkku ja paprika.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Muistaakseni mansikka on epähedelmä.

Samoin se banaani. Myös nimitystä pohjushedelmä näköjään käytetään. Alkaa kyllä menemään enemmän tonne turhan tiedon puolelle.

Wikipedia kirjoitti:
Epähedelmällä tarkoitetaan useilla kasveilla esiintyvää hedelmän tapaista muodostumaa, joka kuitenkaan ei ole varsinainen hedelmä, koska se ei ole muodostunut emin sikiäimestä. Nimitys perustuu tulkintaan, jossa hedelmään katsotaan kuuluvan vain sikiäimestä peräisin olevat solukot.[1]
Epähedelmän voi muodostaa paisunut kukkapohjus, kuten pohjushedelmillä (mansikka, banaani). Hedelmämäisen rakenteen voi muodostaa myös mehevöitynyt latvakukinto (ananas) tai mehevän kukinnon lapakko (viikuna).[1]
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin paitsi että tomaatti hedelmä se on myös marja koska se on monisiemeninen. Kuten aivan oikein kerroit myös banaani on marja. Kuten on myös kurkku ja paprika.

Tomaatti kuuluu myös koisokasveihin, kuten myös mm. pepruna, paprika ja tupakka, puhumattakaan päärynämelonista, joka on ainavihanta metrin korkuinen pensas. Ja tietysti se munakoiso.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ääniongelma

Mitenköhän pieni, mutta ärsyttävä vika olisi korjattavissa: Uudessa tv:ssä (Sharp) on nyt optinen audioliitin, jonka kautta laitoin äänet vahvistimelle (Onkyo) vanhan RCA:n sijaan. Digiboksina vanha tallentava Topfield, joka HDMI:n kautta televisioon. Suorana ohjelmia katsoessa äänet kuuluu erinomaisesti, mutta tallennetta katsoessa ääni pätkii joidenkin kymmenien sekuntien välein.
Siis mistä hemmetistä moista vikaa lähtisi etsimään? Ennen toimi moitteettomasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös