VanhaJaVäsynyt
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Helsinki, Savo ja Leijonat
Jos Sini Saarela ja Joel Lilo tekis lapsen, mitä siitä tulisi?
Jos Sini Saarela ja Joel Lilo tekis lapsen, mitä siitä tulisi?
Jos kyseiset (maa)pähkinät on paistettu ja sittemmin kuorrutettu, ei varsinaisesti. Maapähkinät ovat pähkinöistä niitä huonoimpia jos terveysvaikutuksia metsästää. Lisäksi kuorrute on usein vallattoman suolainen ja erilaisilla lisäaineilla kyllästetty (jos niitäkin haluaa vältellä).http://www.iltalehti.fi/terveys/2013112117745177_tr.shtml
Mitä mieltä, voiko samaa sanoa erikoispähkinöistä, esim. chilipähkinöistä joita itse tykkään syödä sillointällöin?
Ja jos joku ei vielä tiennyt, niin maapähkinähän ei ole pähkinä laisinkaan, vaan kuuluu hernekasveihin. Niin ja cashewpähkinä on siemen. En osoittanut tätä viestiä juuri kenellekään, mutta kaikille kuitenkin. Kiitos ja kumarrus.
Vessaharja toimii vielä paremmin, kun ei edes juurikaan kulu käytössä. Saippua kun kuivattaa ahterin limakalvoa. Mulla on punainen vessaharja perseelle ja vihreä vauhtiviivoille.
Mjaa, itse pyyhin perseeni verhoihin. Joutuu siinä kävellä vähän, mutta ompa ainakin tarpeeksi "paperia". ;o)
Ja jos joku ei vielä tiennyt, niin maapähkinähän ei ole pähkinä laisinkaan, vaan kuuluu hernekasveihin. Niin ja cashewpähkinä on siemen.
Niin paitsi että tomaatti hedelmä se on myös marja koska se on monisiemeninen. Kuten aivan oikein kerroit myös banaani on marja. Kuten on myös kurkku ja paprika.Jotta paketti olisi vielä enemmän sekaisin, niin harvoin tulee miettineeksi, että tomaatti on hedelmä ja myöskin herne on hedelmä, koska sillä on oma aukeamismekanismi. Vastaavasti banaanista syömme sen marjan eli sen keltaisen ja käyrän osan. Mansikan syötävä osa on kukkapohjusta, jonka pinnalla on siemeniä, joten mansikka ei olekaan marja, vaan jotain aivan muuta.
Osaako joku biologiaa lukenut kertoa mihin ryhmään mansikka sitten kuuluu?
Osaako joku biologiaa lukenut kertoa mihin ryhmään mansikka sitten kuuluu?
Muistaakseni mansikka on epähedelmä.
Wikipedia kirjoitti:Epähedelmällä tarkoitetaan useilla kasveilla esiintyvää hedelmän tapaista muodostumaa, joka kuitenkaan ei ole varsinainen hedelmä, koska se ei ole muodostunut emin sikiäimestä. Nimitys perustuu tulkintaan, jossa hedelmään katsotaan kuuluvan vain sikiäimestä peräisin olevat solukot.[1]
Epähedelmän voi muodostaa paisunut kukkapohjus, kuten pohjushedelmillä (mansikka, banaani). Hedelmämäisen rakenteen voi muodostaa myös mehevöitynyt latvakukinto (ananas) tai mehevän kukinnon lapakko (viikuna).[1]
Niin paitsi että tomaatti hedelmä se on myös marja koska se on monisiemeninen. Kuten aivan oikein kerroit myös banaani on marja. Kuten on myös kurkku ja paprika.
Mun mielestä ansaitset oman sisustusaiheisen tv-ohjelman. Vieraina voisivat olla Tukiaisen siskokset, Ike Kanerva, Nykäs-Matti ja seiska-lehden toimitus.
Viesti kohdennettu Germanicukselle
Huomasin tuossa tekstitv:tä selailella, että joku norjalainen oli voittanut shakin maailmanmestaruuden. Alasivulla oli myöskin lueteltuina shakin aiemmat mestarit.
Kysymys kuuluukin, että miksi minä ja todella moni muukin tietää kuka Garri Kasparov on? Jopa vaimoni yhdisti Kasparovin shakkiin. En tunnistanut ketään muuta listalta ja kyseessä kuitenkin laji mitä ei tule kyllä seurattua.
Kysymys kuuluukin, että miksi minä ja todella moni muukin tietää kuka Garri Kasparov on? Jopa vaimoni yhdisti Kasparovin shakkiin. En tunnistanut ketään muuta listalta ja kyseessä kuitenkin laji mitä ei tule kyllä seurattua.
Ehkä tunnet Kasparovin hänen nykyisen statuksensa vuoksi? Koska nykyisin Kasparov tunnetaan ennen kaikkea Venäjän opposition kansainvälisesti tunnetuimpana edustajana ja on näkynyt aika ajoin uutisissa hänen marssiessaan mielenosoituksissa Putinia ja hänen edustamaansa oligarkiaa vastaan.
Harva shakin pelaaja on noussut uransa jälkeen tai saati edes aikana poliittiseksi julkimoksi?
Ja eikös Kasparov ole tämän norskin koutsikin jollain tavalla.
Piti käydä lunttimassa, kun jäi vaivaamaan.
Ja kyllä; Kasparov toimi Magnus Carlsenin valmentajana vuoden verran ajanjaksolla 2009 - 10.