Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 974 535
  • 47 167

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Pienempänä tuli seurattua Suomen tietoviisas- kilpailua, mitä mahtaa kuulua kuningas Erik Toivaselle nykyään?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao

tiimari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä eroa on shortseilla ja lyhytlahkeisilla housuilla?

Olen duunissa vaihtanut osastoa ja tänään tallustellessani shortseissa huoneeseeni kävi esimies ilmoittamassa pukeutumisetiketistä, jonka mukaan töissä ei saa olla shortseissa.

Ihan vaan periaatteesta yritän nyt jotenkin vakuuttaa hänelle, että jalassani olevat housut eivät ole shortsit.

Pitääkö tässä pirauttaa Arman Alizadille?
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Mitä eroa on shortseilla ja lyhytlahkeisilla housuilla?

Olen duunissa vaihtanut osastoa ja tänään tallustellessani shortseissa huoneeseeni kävi esimies ilmoittamassa pukeutumisetiketistä, jonka mukaan töissä ei saa olla shortseissa.

Ihan vaan periaatteesta yritän nyt jotenkin vakuuttaa hänelle, että jalassani olevat housut eivät ole shortsit.

Pitääkö tässä pirauttaa Arman Alizadille?

Tummensin hieman tuosta lainauksesta. Minkähänlaiset kankaanpalaset nyt mahtaa jalassa olla? Mikäli shortseja ei sovi käyttää, lahjepituus täytyy olla ilmeisesti vakio.
 

Joppe K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Sitä en tiedä, mutta lisään sukulaisuussuhdeselvityskyselyyn pianisti-psykiatri Claes Anderssonin (vas.) sekä monitoimimies Angry Andersonin (angr.).

Claes Anderssonilla on ainakin poika nimeltään Ville Andersson. Pelasi aikoinaan jalkapalloa ainakin FinnPassa ja taisi muistikuvieni mukaan pelata myös Ruotsissakin jollain sarjatasolla.
 

tiimari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tummensin hieman tuosta lainauksesta. Minkähänlaiset kankaanpalaset nyt mahtaa jalassa olla? Mikäli shortseja ei sovi käyttää, lahjepituus täytyy olla ilmeisesti vakio.

Täsmennetään hieman. Ohjeistuksemme kuuluu näin: "Toimistohenkilökunta pukeutuu asianmukaisesti, esim. shortsit eivät ole asianmukainen työasu edes kesällä."

Ja nyt siis haluaisin tietää mikä on shortsien määritelmä. Minun lyhytlahkeiset housuni ulottuivat kutakuinkin polveen asti. Jos siis joku vaatturimestari osaisi kertoa, missä kulkee raja. Eli onko tässä joku lahkeeseen vedetty viiva; esim. puoliväliin reittä, polvi, pohkeen puoliväli tms.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Täsmennetään hieman. Ohjeistuksemme kuuluu näin: "Toimistohenkilökunta pukeutuu asianmukaisesti, esim. shortsit eivät ole asianmukainen työasu edes kesällä."

Ja nyt siis haluaisin tietää mikä on shortsien määritelmä. Minun lyhytlahkeiset housuni ulottuivat kutakuinkin polveen asti. Jos siis joku vaatturimestari osaisi kertoa, missä kulkee raja. Eli onko tässä joku lahkeeseen vedetty viiva; esim. puoliväliin reittä, polvi, pohkeen puoliväli tms.

Järjen käyttö on sallittu myös pukeutuvalle, että siitä päättävän osapuolen taholla. Riippuu ihan saakelisti siitä missä on duunissa - onko toimistossa vain omaa väkeä, käykö vieraita/asiakkaita jne. Toisaalta, työnantajalla no käsittääkseni ihan validi oikeus määritettä mitä asusteita töissä käytetään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Järjen käyttö on sallittu myös pukeutuvalle, että siitä päättävän osapuolen taholla. Riippuu ihan saakelisti siitä missä on duunissa - onko toimistossa vain omaa väkeä, käykö vieraita/asiakkaita jne. Toisaalta, työnantajalla no käsittääkseni ihan validi oikeus määritettä mitä asusteita töissä käytetään.

Jos sortsit on kielletty, niin minusta se tarkoittaa sitä että housujen pitää olla pituudeltaan pitkiä housuja vastaavat. Se on vain ilmoitettu noin, ettei ole tarvinnut kompastua hameproblematiikkaan ja sukupuolirooleihin.

Onko tiimari sortsit kielletty myös naisilta? Entä hame miehiltä? Syrjintä huudettu!
 

tiimari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tiimari sortsit kielletty myös naisilta? Entä hame miehiltä? Syrjintä huudettu!

Naisten pukeutumiseen ei ole puututtu.

Soitanko Päivi Räsäselle, vai olisiko tässä nyt Karpolle asiaa? Näen jo sieluni silmin Hannun tulevan supipäähineessään astuvan meidän toimarin huoneeseen ja kysyvän mikki kourassa "Onko tämä oikein?" Jos vielä itse saisin poropaistin, niin pahoitettu mieleni rauhoittuisi välittömästi.

Mitä olen muiden työntekijöiden kanssa rupatellut, niin todella moni on ihmetellyt esimieheni reaktiota. Jalassani ei siis ollut mitkään urheilushortsit vaan ihan reisitaskulliset yli polven ulottuvat siistit ja ennen kaikkea puhtaat housut.

Saattaapi olla, että pomo oli vain kateellinen pohkeistani, jotka pääsevät sopivasti esille kyseisessä vaataparressa.

Vielä tarkennuksena, että kyseinen esimies majailee viereisessä kopissa ja pukeutuu aina vähintään suoriin housuihin ja kauluspaitaan. Minulla ei kuitenkaan ole "edustuksellista roolia" eli en tapaa asiakkaita saatika tavarantoimittajia vaan teen ihan yksinäisiä konttorirotan hommia.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Naisten pukeutumiseen ei ole puututtu.

Soitanko Päivi Räsäselle, vai olisiko tässä nyt Karpolle asiaa? Näen jo sieluni silmin Hannun tulevan supipäähineessään astuvan meidän toimarin huoneeseen ja kysyvän mikki kourassa "Onko tämä oikein?" Jos vielä itse saisin poropaistin, niin pahoitettu mieleni rauhoittuisi välittömästi.

Vittuile esimiehellesi. Suorat housut täältä, etköhän parin päivän jälkeen saa taas pukeutua shortseihin.

Linkki loudmouthgolfin sivuille.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Katsooko joku muka Splashia?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Olen duunissa vaihtanut osastoa ja tänään tallustellessani shortseissa huoneeseeni kävi esimies ilmoittamassa pukeutumisetiketistä, jonka mukaan töissä ei saa olla shortseissa.

Ihan vaan periaatteesta yritän nyt jotenkin vakuuttaa hänelle, että jalassani olevat housut eivät ole shortsit.

Pitääkö tässä pirauttaa Arman Alizadille?
Ei, vaan eräällekin baijerilaiselle muoti-ikonille - ja mennä maanantaina duunipaikan peilin eteen punaisissa speedoissa.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Katsooko joku muka Splashia?

Tänään tuli ensimmäistä kertaa katsottua, kun sattui pyörimään emännän toimesta töistä tullessani. Hänen sukulaisensa toimii tuotantotiimissä, ilman sitä olisi varmaan häneltäkin jäänyt katsomatta.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Onko Don Tamin vaatekaapilla omat nettisivut?

Itse asiassa hieman petyin kisojen aikana, sillä odotin vielä hieman värikkäämpää ja villimpää kokonaisuutta, joka olisi ollut saatavilla tuolta tilaamalla. Hyvin tamimaisia parsia tuolta on kyllä saatavilla, täten ehdotankin että arvon tiimari hankkii tuolta jonkin verran vaatteita, pistää jalat pöydälle ja sikaria pössytellessä huutaa esimiehelleen "Oon Don Tiimari, mä häpeän!".
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
1. Millaiset kustannukset tulevat Airbus A330:n takaosan maalaamisesta, kun huomioidaan aika jonka kone on pois liikenteestä?

2. Pitääkö koko kone maalata uudestaan, vai riittääkö pelkän plagioidun osan ylimaalaaminen?

3. Jos koko kone pitää maalata uudestaan, niin millaiset kustannukset siitä tulee?
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Otetaan kovat keinot käyttöön, kun ei muukaan auta, ja kysytään tältä palstalta:

Pesukone haisee pahemmalta kuin paska. Kokeiltu on pesukoneen cleaner-kittiä. Suodatin on putsattu myös ja konetta käytetty tyhjänä. Mitä on tehtävissä?

Kone on päältätäytettävä AEG Lavamat 41350.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Pesukone haisee pahemmalta kuin paska. Kokeiltu on pesukoneen cleaner-kittiä. Suodatin on putsattu myös ja konetta käytetty tyhjänä. Mitä on tehtävissä?
Samoja ongelmia oli aikoinaan. Hain apteekista sitruunahappoa ja pesin sillä pari laakia 90 asteessa. Jatkohoitona aloin pitämään luukkua aina auki, jotta kone olisi mahdollisimman kuiva. Nykyään ei ole ongelmia.

Monissa lähteissä puhuttiin myös pesuaineen vaikuttavan, lähinnä niin että mitä halvempaa, sitä enemmän kaiken maailman jämiä aiheuttavaa skeidaa aineessa on. Ei toiminut kohdallani, koska käytin herkän hipiäni vuoksi jo valmiiksi pesuainetta, jossa on kaikki mahdolliset ton-päätteiset sanat: "zeoliititon", "sulfaatiton", "pesuaineeton", "tehoton" ja mitä näitä nyton.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Onko levyarvosteluille olemassa jotain IMDB:hen verrattavaa kätevää ja kattavaa tietokantaa, jossa pystyisi itse pisteyttämään kutakin albumia?

Näköjään saatanan epäselvää tekstiä tulee tänään, mutta pointtina siis musiikkimaailman IMDB.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Onko levyarvosteluille olemassa jotain IMDB:hen verrattavaa kätevää ja kattavaa tietokantaa, jossa pystyisi itse pisteyttämään kutakin albumia?

Näköjään saatanan epäselvää tekstiä tulee tänään, mutta pointtina siis musiikkimaailman IMDB.
Allmusic.com on sivusto, jota usein selailen. Näköjään siellä voi tähtiäkin jakaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös