Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 981 902
  • 47 171

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän viikon perjantaina olisi tarkoitus viedä tyttö-ystävä syömään. En juuri harrasta ulkona syömistä pika-ruokaloita kummemmissa paikoissa. Kysynkin mitä ravintoloita suosittelisitte Helsingin keskustan alueelta? Tarkoitus olisi syödä pidemmän kaavan kautta ja ns. "paremmin". Huippu-ravintolat voi kuitenkin unohtaa, mutta sellaista parempaa keskitasoa. Kiitokset jo etukäteen!

Rodolfo Krunikassa toimii minusta täydellisesti juuri tämän kaltaisessa tapauksessa: Italian herkkuja Helsingin Kruununhaassa | Ravintola Rodolfo
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Toinen vaihtoehto on laittaa firma pystyy Irlantiin. Ei veroparatiisi mutta 12,5% vain yritysverotus.
Yrityksen perustaminen Man-saarille tai vastaaville. Näihin yleensä löytyy joku erikoistunut asianajofirma joka ilmoittaa könttäsumman mitä perustaminen maksaa, lisäksi yleensä sama firma, tai toinen asianajofirma hoitaa yrityksen "postilaatikkoa" ja asioita Man saarilla kertaluontoista vuosikorvausta vastaan. Kaikki kyselyt ym yleensä tyssäävät tähän "The man in the middle" välimieheen.

Vai että Irlantikin olis mahdollinen? Pitää selvitellä tuotakin, mut kyllä mä tohon Man-saareen alan lämmetä. Tietysti täytyy selvitellä tota hintaa, todennäköisesti se näillä liikevaihdoilla kaatuu siihen eli ei tule olemaan kannattavaa. Tossa on paikallinen kolleega luvannut kaivaa jotain kontakteja ja ens viikolla olis tarkoitus käydä pelipaikalla selvittämässä asiaa.
 

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
Vai että Irlantikin olis mahdollinen? Pitää selvitellä tuotakin, mut kyllä mä tohon Man-saareen alan lämmetä. Tietysti täytyy selvitellä tota hintaa, todennäköisesti se näillä liikevaihdoilla kaatuu siihen eli ei tule olemaan kannattavaa. Tossa on paikallinen kolleega luvannut kaivaa jotain kontakteja ja ens viikolla olis tarkoitus käydä pelipaikalla selvittämässä asiaa.

Jos aiot kayttaa firmaa laskuttamiseen, selvita ihmeessa ensin pystyvatko asiakkaasi maksamaan Man-saarella olevalle firmalle ja jos ei niin miten toimia.
Tuosta tuli ongelma 90-luvun lopulta alkaen.

Itse kaytin noita off-shore firmoja ennen mutta homma meni vaikeammaksi ja vaikeammaksi juuri tuon eon takia ja viimeisin projekti tais olla vuonna 2001 jolloin mun laskut asiakas maksoi Lontoossa olevalla firmalle ja sielta maksu meni Man-saarelle saman firman tilille josta sitten siirto mun Bahamaksella olleen firman Jerseyn pankkitilille. Laskuttivat tuosta 4% laskun summasta, loput verottomana.
OT:na senverran etta firma missa projektin tein oli Sveitsissa jota laskutti saksalainen firma joka sitten maksoi tuon edellisen kaavan mukaan Lontooseen. Itse tietysti asuin viikot Ranskassa josta kavelin rajan yli toimistolle aamuisin, viikonloput asuin Barcelonassa jossa mulla oli ns. koti.

Firmoja jotka auttaa noiden offshore firmojen perustamiseen loytyy netista hemmetisti ja ne ei missan nimessa oo kalliita ja homma tapahtuu tosi nopeasti ja ei oo tarvista lahtea kotoa minnekkaan. Itse perustin oman firmani reilussa viikossa ja tuo oli ennen nettia ja spostia pelkan puhelimen ja faxin avulla.
Googletus kayntiin mutta se firma mita kaytin tais olla Ocra ja nayttas viela netista loytyvan.
Nuo samat firmat osaa kans kertoa miten toimia tuon laskutuksen suhteen.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pääkaupunkiseudun immeiset voinevat ystävällisesti vastata: Millä julkisella (metro, bussi, raitiovaunu) välineellä pääsee parhaiten Helsingin rautatieasemalta Sörkan vankilaan? Entä paljonko suunnilleen maksaisi sama matka taksilla?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Pääkaupunkiseudun immeiset voinevat ystävällisesti vastata: Millä julkisella (metro, bussi, raitiovaunu) välineellä pääsee parhaiten Helsingin rautatieasemalta Sörkan vankilaan? Entä paljonko suunnilleen maksaisi sama matka taksilla?

Kutosen spora eli raitiovaunu. Jää pois Hauhon puiston pysäkillä. Kännykkälippu kustantaa muistaakseni 2 euroa eli tekstaa A 1 numeroon 16355, on voimassa tunnin. Dösällä pääsisit ehkä muutaman metrin lähemmäs, mutta ensikertalaiselle oikean dösän löytäminen Elieliltä voi olla vähän aikaa vievää. Tarkan reitin voit katsoa Reittioppasta.

Taksimatka kellonajasta riippuen n. 10-15 eur, veikkaisin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Millä julkisella (metro, bussi, raitiovaunu) välineellä pääsee parhaiten Helsingin rautatieasemalta Sörkan vankilaan?
Eiköhän poliisiauton kyydillä pääse parhaiten.

Metrolla kurvaat nopeiten Sörnäisiin ja siitä voi käppäillä loppumatkan, puolisen kilsaa tms., jonka voi toki hurauttaa myös dösällä tai sporalla. Jos tarvii päästä Hermannin rantatien puolelle, niin esim. dösä 55K menee sitä kautta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko olemassa jotain keinoa saada Windows-puhelimella Radio Ramonan kiekkoselostus kuuluviin, eli tuo tuolla Kiekkoradio | Kiekkoareena ?
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Miten saa Google Chromella tuon joka toisen viestin välissä olevan "Ilmoitus" -kohdan pois?.
Google shopista asennat Adblockin. Kyllä lähtee, mainokset.

Itsekin tulin tätä tiedustelemaan kun mainokset taas jostain syystä itsellänikin näkyvät...

Silloin kun nuo mainokset tulivat viestien väliin joku pisti muistaakseni tuonne Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II -ketjuun ohjeet, jossa oli mainosbannerin "osoite" jonka kopioimalla Adblockiin sai mainokset kätevästi piiloon.

Itselläni on Chromessa Adblock käytössä ja mielestäni tuolla pitäisi vieläkin tuo filtteri (http://keskustelu.jatkoaika.com/mainosBanneri.php) olla, mutta jostain syystä mainokset taas ovat näkyvillä. Tyhmä ei tajua, eli apua.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tässä villi idea: antakaa niiden mainosten olla (joita Jatkoajassa on aidosti vähän) ja silloin tällöin klikkailkaa niiden linkkejä. Näin Jatkoaika saa rahaa toimintansa pyörittämiseen - ja me pitää keskustelupalstamme - eikä Jatkoajan ole pakko jatkuvasti puskea uusia mainoksia eetteriin vanhojen vähäisen huomion vaikutusta kumoamaan.

Jatkoaika on ainoa sivusto, jossa Adblockia en itse pidä päällä. Ja joka lukukerralla tarkoituksella vähintään yhtä mainosta klikkaan. Pieni hinta siitä, mitä Jatkoaika meitille tarjoaa vastapalveluksena.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oliko kukaan paikalla? How the fuck is that possible?

C-Nuorten SM-sarja. HIFK-Pelicans

Eihän Pelicansin viimeisen aloittajan tarvitse tehdä kuin "MiikaLahdet" ja peli on siinä. Mutta mitä vielä...
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siskoni sai tässä lapsen ja olisin varmaan päätynyt kummiksi jos vielä kuuluisin kirkkoon, siskon suuntaan asia on selvä mutta syvästi uskonnolliselle isoäidillemme en ole viitsinyt tuo kirkosta eroamista mainostaa. Mitäs hyviä tekosyitä voisin keksiä jos alkaa kyselemään miksi en ole kummiksi ryhtynyt?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siskoni sai tässä lapsen ja olisin varmaan päätynyt kummiksi jos vielä kuuluisin kirkkoon, siskon suuntaan asia on selvä mutta syvästi uskonnolliselle isoäidillemme en ole viitsinyt tuo kirkosta eroamista mainostaa. Mitäs hyviä tekosyitä voisin keksiä jos alkaa kyselemään miksi en ole kummiksi ryhtynyt?

Mikset liittyisi ristiäisten ajaksi, ja eroat sitten ennen vuodenvaihdetta? Näin itse tein. Venkoilua, mutta niin se on mummon kusetuskin.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siskoni sai tässä lapsen ja olisin varmaan päätynyt kummiksi jos vielä kuuluisin kirkkoon, siskon suuntaan asia on selvä mutta syvästi uskonnolliselle isoäidillemme en ole viitsinyt tuo kirkosta eroamista mainostaa. Mitäs hyviä tekosyitä voisin keksiä jos alkaa kyselemään miksi en ole kummiksi ryhtynyt?
Tädit, sedät ja enot ovat lapselle läheisiä jo muutenkin. Nyt siskosi lapsi saa itselleen läheisiä aikuisia suvun ulkopuolelta. Näin meillä päätettiin lapsen kummeista: siis sukujen ulkopuolisia, jotta tulisi vähän diversiteettiä elikkäs monimuotoisuutta.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Siskoni sai tässä lapsen ja olisin varmaan päätynyt kummiksi jos vielä kuuluisin kirkkoon, siskon suuntaan asia on selvä mutta syvästi uskonnolliselle isoäidillemme en ole viitsinyt tuo kirkosta eroamista mainostaa. Mitäs hyviä tekosyitä voisin keksiä jos alkaa kyselemään miksi en ole kummiksi ryhtynyt?

Kyllä kummiksi pääse kirkkoon kuulumatonkin, mutta ei ns sylikummiksi.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Kyllä kummiksi pääse kirkkoon kuulumatonkin, mutta ei ns sylikummiksi.

Meillä kirkkoon kuulumaton ei päässyt viralliseksi kummiksi ja rima heilui senkin suhteen pääsikö edes alttarille mukaan.

Pappina oli jo eläköitynyt henkilö, eli ei ehkä avoimpia katsannoltaan.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikset liittyisi ristiäisten ajaksi, ja eroat sitten ennen vuodenvaihdetta? Näin itse tein. Venkoilua, mutta niin se on mummon kusetuskin.

Ei noita kirkkoonkuulumisia mistään tarkasteta. Oma sylikummini ei ole koskaan kuulunut kirkkoon. Sen verran hyvin mennyt kummin harjoittama kristillinen kasvatus perille, että itsekin älysin erota kirkosta heti kun se oli mahdollista :)

Edit: Jaa, asiaa oli jo kommentoitukin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mitäs hyviä tekosyitä voisin keksiä jos alkaa kyselemään miksi en ole kummiksi ryhtynyt?
En kuulu kirkkoon enkä näin ollen olisi koskaan virallinen kummi ollutkaan, mutta minua on silti kummiksi kysytty. Veljeni vieläpä, mutta kerroin rehellisen fiilikseni kummiudesta, eli en halua olla lapselle viran puolesta läheinen, vaan haluan muistaa ja tukea häntä vapaasti omasta tahdostani. Minä olen vieläpä niin huono teeskentelemään, että jos mulla ei henkilön kanssa synkkaa, en sitä osaa näytelläkään kuin toki olemalla normaalin kohtelias.

Mun mielestäni koko kummisysteemi on aivan perseestä, olipa katsanto sitten hengellinen tai puhtaan käytännöllinen. Raamatusta sitä ei löydy, jos sille linjalle lähdetään. Käytännössä suurin osa ei hengellisestä puolesta perustakaan. Oma mielipiteeni on, että ellei satu olemaan erityisen lapsirakas henkilö tai muuten koe omakseen kummiutta, ei siihen pidä missään tapauksessa lähteä vain kohteliaisuudesta. Itse olen teininä suostunut yhden serkkuni kummiksi, ja vaikka poika on ihan ok, niin välillä vähän kiristää lähetellä lahjoja sille vain tavan vuoksi. Voisin mä sitä muistaa muutenkin eli en, mutta tällainen muistaminen velvollisuuden vuoksi on kyllä todella syvältä. Välejä en viitsi parin kympin vuoksi rikkoa tätiini, loukkaantuisi kuitenkin, mutta kyllä sylettää, kun ei mitään kontaktia jannuun ole eikä noita kissanristiäisiä koskaan muista.

Omiin lapsiini en halunnut ketään sitoa pakon vuoksi. Mun mielestäni on kiva, kun kaverimme muistavat välillä muksujamme spontaanisti kyläillessään, eikä takana ole jotain pakkoa. Rojua ne saavat kuitenkin niin paljon juhlapäivisin, ettei siinä pari puuttuvaa pakettia ratkaise mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös