Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 107 163
  • 47 279

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Pääkaupunkiseudun immeiset voinevat ystävällisesti vastata: Millä julkisella (metro, bussi, raitiovaunu) välineellä pääsee parhaiten Helsingin rautatieasemalta Sörkan vankilaan? Entä paljonko suunnilleen maksaisi sama matka taksilla?

Kutosen spora eli raitiovaunu. Jää pois Hauhon puiston pysäkillä. Kännykkälippu kustantaa muistaakseni 2 euroa eli tekstaa A 1 numeroon 16355, on voimassa tunnin. Dösällä pääsisit ehkä muutaman metrin lähemmäs, mutta ensikertalaiselle oikean dösän löytäminen Elieliltä voi olla vähän aikaa vievää. Tarkan reitin voit katsoa Reittioppasta.

Taksimatka kellonajasta riippuen n. 10-15 eur, veikkaisin.

Suosikkijoukkue
HIFK
Millä julkisella (metro, bussi, raitiovaunu) välineellä pääsee parhaiten Helsingin rautatieasemalta Sörkan vankilaan?
Eiköhän poliisiauton kyydillä pääse parhaiten.

Metrolla kurvaat nopeiten Sörnäisiin ja siitä voi käppäillä loppumatkan, puolisen kilsaa tms., jonka voi toki hurauttaa myös dösällä tai sporalla. Jos tarvii päästä Hermannin rantatien puolelle, niin esim. dösä 55K menee sitä kautta.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko olemassa jotain keinoa saada Windows-puhelimella Radio Ramonan kiekkoselostus kuuluviin, eli tuo tuolla Kiekkoradio | Kiekkoareena ?

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Miten saa Google Chromella tuon joka toisen viestin välissä olevan "Ilmoitus" -kohdan pois?.
Google shopista asennat Adblockin. Kyllä lähtee, mainokset.

Itsekin tulin tätä tiedustelemaan kun mainokset taas jostain syystä itsellänikin näkyvät...

Silloin kun nuo mainokset tulivat viestien väliin joku pisti muistaakseni tuonne Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II -ketjuun ohjeet, jossa oli mainosbannerin "osoite" jonka kopioimalla Adblockiin sai mainokset kätevästi piiloon.

Itselläni on Chromessa Adblock käytössä ja mielestäni tuolla pitäisi vieläkin tuo filtteri (http://keskustelu.jatkoaika.com/mainosBanneri.php) olla, mutta jostain syystä mainokset taas ovat näkyvillä. Tyhmä ei tajua, eli apua.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tässä villi idea: antakaa niiden mainosten olla (joita Jatkoajassa on aidosti vähän) ja silloin tällöin klikkailkaa niiden linkkejä. Näin Jatkoaika saa rahaa toimintansa pyörittämiseen - ja me pitää keskustelupalstamme - eikä Jatkoajan ole pakko jatkuvasti puskea uusia mainoksia eetteriin vanhojen vähäisen huomion vaikutusta kumoamaan.

Jatkoaika on ainoa sivusto, jossa Adblockia en itse pidä päällä. Ja joka lukukerralla tarkoituksella vähintään yhtä mainosta klikkaan. Pieni hinta siitä, mitä Jatkoaika meitille tarjoaa vastapalveluksena.

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oliko kukaan paikalla? How the fuck is that possible?

C-Nuorten SM-sarja. HIFK-Pelicans

Eihän Pelicansin viimeisen aloittajan tarvitse tehdä kuin "MiikaLahdet" ja peli on siinä. Mutta mitä vielä...

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siskoni sai tässä lapsen ja olisin varmaan päätynyt kummiksi jos vielä kuuluisin kirkkoon, siskon suuntaan asia on selvä mutta syvästi uskonnolliselle isoäidillemme en ole viitsinyt tuo kirkosta eroamista mainostaa. Mitäs hyviä tekosyitä voisin keksiä jos alkaa kyselemään miksi en ole kummiksi ryhtynyt?

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siskoni sai tässä lapsen ja olisin varmaan päätynyt kummiksi jos vielä kuuluisin kirkkoon, siskon suuntaan asia on selvä mutta syvästi uskonnolliselle isoäidillemme en ole viitsinyt tuo kirkosta eroamista mainostaa. Mitäs hyviä tekosyitä voisin keksiä jos alkaa kyselemään miksi en ole kummiksi ryhtynyt?

Mikset liittyisi ristiäisten ajaksi, ja eroat sitten ennen vuodenvaihdetta? Näin itse tein. Venkoilua, mutta niin se on mummon kusetuskin.

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tädit, sedät ja enot ovat lapselle läheisiä jo muutenkin. Nyt siskosi lapsi saa itselleen läheisiä aikuisia suvun ulkopuolelta. Näin meillä päätettiin lapsen kummeista: siis sukujen ulkopuolisia, jotta tulisi vähän diversiteettiä elikkäs monimuotoisuutta.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire

Kyllä kummiksi pääse kirkkoon kuulumatonkin, mutta ei ns sylikummiksi.

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Kyllä kummiksi pääse kirkkoon kuulumatonkin, mutta ei ns sylikummiksi.

Meillä kirkkoon kuulumaton ei päässyt viralliseksi kummiksi ja rima heilui senkin suhteen pääsikö edes alttarille mukaan.

Pappina oli jo eläköitynyt henkilö, eli ei ehkä avoimpia katsannoltaan.

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikset liittyisi ristiäisten ajaksi, ja eroat sitten ennen vuodenvaihdetta? Näin itse tein. Venkoilua, mutta niin se on mummon kusetuskin.

Ei noita kirkkoonkuulumisia mistään tarkasteta. Oma sylikummini ei ole koskaan kuulunut kirkkoon. Sen verran hyvin mennyt kummin harjoittama kristillinen kasvatus perille, että itsekin älysin erota kirkosta heti kun se oli mahdollista :)

Edit: Jaa, asiaa oli jo kommentoitukin.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mitäs hyviä tekosyitä voisin keksiä jos alkaa kyselemään miksi en ole kummiksi ryhtynyt?
En kuulu kirkkoon enkä näin ollen olisi koskaan virallinen kummi ollutkaan, mutta minua on silti kummiksi kysytty. Veljeni vieläpä, mutta kerroin rehellisen fiilikseni kummiudesta, eli en halua olla lapselle viran puolesta läheinen, vaan haluan muistaa ja tukea häntä vapaasti omasta tahdostani. Minä olen vieläpä niin huono teeskentelemään, että jos mulla ei henkilön kanssa synkkaa, en sitä osaa näytelläkään kuin toki olemalla normaalin kohtelias.

Mun mielestäni koko kummisysteemi on aivan perseestä, olipa katsanto sitten hengellinen tai puhtaan käytännöllinen. Raamatusta sitä ei löydy, jos sille linjalle lähdetään. Käytännössä suurin osa ei hengellisestä puolesta perustakaan. Oma mielipiteeni on, että ellei satu olemaan erityisen lapsirakas henkilö tai muuten koe omakseen kummiutta, ei siihen pidä missään tapauksessa lähteä vain kohteliaisuudesta. Itse olen teininä suostunut yhden serkkuni kummiksi, ja vaikka poika on ihan ok, niin välillä vähän kiristää lähetellä lahjoja sille vain tavan vuoksi. Voisin mä sitä muistaa muutenkin eli en, mutta tällainen muistaminen velvollisuuden vuoksi on kyllä todella syvältä. Välejä en viitsi parin kympin vuoksi rikkoa tätiini, loukkaantuisi kuitenkin, mutta kyllä sylettää, kun ei mitään kontaktia jannuun ole eikä noita kissanristiäisiä koskaan muista.

Omiin lapsiini en halunnut ketään sitoa pakon vuoksi. Mun mielestäni on kiva, kun kaverimme muistavat välillä muksujamme spontaanisti kyläillessään, eikä takana ole jotain pakkoa. Rojua ne saavat kuitenkin niin paljon juhlapäivisin, ettei siinä pari puuttuvaa pakettia ratkaise mitään.

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen kyllä itsekin aika samoilla linjoilla kuin sampio, ei tuo koko kummi-järjestelmä erityisemmin innosta. Jos siskoni olisi oikein kovasti pyytänyt olisin nyt kuitenkin ollut valmis vaikka kirkkoo liittymään (ja sitten taas eromaan) ja kummiksi ryhtymään, olen kuitenkin ihan tyytyväinen ettei tähän tarvinnut lähteä.

Myös Dynamolla on hyvä pointti, olen jo lapselle eno eli yksi lähimmistä sukulaisista, ei siihen kaivata enää kummiksi nimittämistä, paremmin kummiksi sopii joku hieman kaukaisempi jota tämä kummi-termi saattaa sitten lähentää lapseen.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Eipä ole minua kummiksi kysytty, tosin olen kirkosta pariinkin kertaan eronnut. Voisin tietysti antaa antikristillisen kasvatuksen, ja sen voin antaa ihan pyytämättäkin. Oppisipa ajattelemaan itsenäisesti ja pohtimaan henkilökohtaisen uskon sekä järjestäytyneen uskonnon välistä ristiriitaa, johon väkinäisen ritualistiset kummijärjestelmät sopivat huonosti. Ennemmin spontaania yhteydenpitoa ja spontaania vastailua elämän suuriin kysymyksiin kuin väkinäistä kummilusikoiden kiikuttamista kerran vuodessa.

Jos joku mafiajärjestö kysyy, niin olisin käytettävissä "kummisedäksi" sanan toisessa merkityksessä. Täytyisi vain kaivaa jostain hevosen pää.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Eipä ole minua kummiksi kysytty, tosin olen kirkosta pariinkin kertaan eronnut. Voisin tietysti antaa antikristillisen kasvatuksen, ja sen voin antaa ihan pyytämättäkin. Oppisipa ajattelemaan itsenäisesti ja pohtimaan henkilökohtaisen uskon sekä järjestäytyneen uskonnon välistä ristiriitaa, johon väkinäisen ritualistiset kummijärjestelmät sopivat huonosti. Ennemmin spontaania yhteydenpitoa ja spontaania vastailua elämän suuriin kysymyksiin kuin väkinäistä kummilusikoiden kiikuttamista kerran vuodessa.

Jos joku mafiajärjestö kysyy, niin olisin käytettävissä "kummisedäksi" sanan toisessa merkityksessä. Täytyisi vain kaivaa jostain hevosen pää.

Heh. Kummi olen parhaan kaverini molemmille pojille. Enemmän nimenomaan "Kummisetä" tyyppisenä, kuin perinteisenä kummina. Ateisti ja skeptikko, kaveri tietää että muistan huonosti merkkipäivinä, en käy kyläilemässä ja hyysämässä tenavia (7 ja 9 vuotiaat). Toisaalta vien sitten kalaan, opetan liikkumaan merellä jne. tuon tyyppisiä juttuja. Tarvittaessa kylvän myös epäilyksen siemenen koulussa opetettuja (Kristillisiä-)oppeja kohtaan.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Heh. Kummi olen parhaan kaverini molemmille pojille. Enemmän nimenomaan "Kummisetä" tyyppisenä, kuin perinteisenä kummina.
Teet siis tarjouksia joista ei voi kieltäytyä?

Oman lapseni kummina on oma veljeni (ja lapsen äidin veljen tyttö). Usein saa olla patistamassa veljeäni olemaan yhteyksissä poikaani, sillä onhan kummin tehtävä olla osa lapsen kasvatusta. Minä olenkin hyvä sanomaan, sillä olen yhden 17v tytön kummi, jonka kanssa en ole missään tekemisissä. Johtuu aika pitkälti omasta muutostani toisella paikkakunnalle ja kyseisen tytön jäämistä isälleen eron aikana. Kummityttöni äiti on tätini.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kouluinfo

Mikäs tämä oikein on? Tällaisesta oli soitettu tänään duunin kiinteään numeroon, ja nopeasti tuli googleteltua.

Eli käytännössä kyseessä on melko pahamaineiselta kuulostava kuvio, jossa yritykset sponsoroivat pirun kalliin kuuloisia liikennevalistusvihkosia kouluihin. Onkos tämä kusetusta koko homma?

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mikäs tämä oikein on? Tällaisesta oli soitettu tänään duunin kiinteään numeroon, ja nopeasti tuli googleteltua.

Eli käytännössä kyseessä on melko pahamaineiselta kuulostava kuvio, jossa yritykset sponsoroivat pirun kalliin kuuloisia liikennevalistusvihkosia kouluihin. Onkos tämä kusetusta koko homma?

Ilmeisesti ei kuitenkaan.

Murossa asiaa tutkittu jo 2008, eikä oikein mitään hämärää löytynyt: Kouluinfo - MuroBBS - Plaza

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Muutama vuosi sitten alettiin julkaista lehteä minkä mukana tuli F1-Ferrarin osia. Tuota lehteä ostamalla sai lisää osia ja kasattua itselleen pienen Ferrarin. Muistaakseni noiden kaikkien lehtien ja osien ostaminen olisi tullut todella kalliiksi.
Nyt myydään lehteä, jonka mukana tulee Star Wars-hahmo.

Onko tuo Ferrarilehti vielä voimissaan ja onko yksikään tälläinen keräilytuotteita sisältänyt lehti ollut elossa kovinkaan kauaa?

Kun olin eka- tai tokaluokkalainen 70 luvulla julkaistiin Jippo-lehteä, jonka mukana oli tarkoitus saada erilaisia kasattavia teknisiä vempeleitä ja tietoutta niistä. Yhdessä ensimmäisistä numeroista oli koottava katapultti. Muistan saaneeni kyseisen lehden synttärilahjaksi. Ei se tuokaan lehti kauaa ilmestynyt.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy