Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 981 714
  • 47 171

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Ja ei niitä teoriatunteja missään tarvitse käydä, kunhan ajelee, ja käy tutkinnot.

Ohhoh, kiitoksia. Olen tosiaan ollut siinä käsityksessä, että vain tuo ajo-opetusvaihe korvataan omalla opettajalla.

EDIT: Kysytään nyt samaan hengenvetoon, että onko netissä mahdollista päästä ilmaiseksi kokeilemaan autokoulun teoriakoetta. Haluaisin kokeilla kuinka hyvin pärjäisin ilman harjoittelua. Olenhan jo nyt liikenteen suurtuntija.

EDIT2: Kiitokset myös nimim. -RVL-:lle. Vastasin 51 kuvakysymykseen, joista 5 meni väärin. Ja siis alle 10 sekuntiin kaikki.
 
Viimeksi muokattu:

-RVL-

Jäsen
EDIT: Kysytään nyt samaan hengenvetoon, että onko netissä mahdollista päästä ilmaiseksi kokeilemaan autokoulun teoriakoetta. Haluaisin kokeilla kuinka hyvin pärjäisin ilman harjoittelua. Olenhan jo nyt liikenteen suurtuntija.

Katso toimiiko liikenneympyra.net. Siellä taisin aikoinaan harjoitella ja teoriakoe meni aikalailla täydellisesti läpi, vaikka jännittikin enemmän kuin itse inssi-ajo.
 

PuTi

Jäsen
Kertokaa minulle yksi perustavaa laatua oleva seikka minusta. Kun ajattelen itseäni miehenä, tulee minulle mieleen tarve saada nainen. Uneksin seksuaalisesti kauniista ja älykkäistä naisista, sellaisesta jolla on oma elämä mallillaan. Kuitenkin haluan että oman elämänsä ohella hän elää myös minun elämääni.

Kun tulee mahdollisuuksia saada valioyksilö, tiputan viestikapulan. Syöttö napsahtaa vastustajan lapaan enkä voita kultaa. Hopealle jään, mutta taistellessa naisesta se tuntuu helpommalta saada. Finaaliin yllän helposti, mutta kultaa halutessani tunnen kuinka hopea ottaa yhä suuremman vallan. Naisena tämä olisi omasta mielestäni ruma ja seksuaalisesti mitätön. Ajatuksen tasolla on kuitenkin helpompi puhua mitättömyyden kanssa. Vaikka tiedän että täysin samat sanotut sanat toimisivat myös kultahippuun. Aidosti haluamani asia lipeää käsistäni. Haluan muutoksen.

Onko tämä jokin aivojeni defenssi. Kenties jotain yliluonnollista?
 
Viimeksi muokattu:

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kertokaa minulle yksi perustavaa laatua oleva seikka minusta. Kun ajattelen itseäni miehenä, tulee minulle mieleen tarve saada nainen. Uneksin seksuaalisesti kauniista ja älykkäistä naisista, sellaisesta jolla on oma elämä mallillaan. Kuitenkin haluan että oman elämänsä ohella hän elää myös minun elämääni.

Kun tulee mahdollisuuksia saada valioyksilö, tiputan viestikapulan. Syöttö napsahtaa vastustajan lapaan enkä voita kultaa. Hopealle jään, mutta taistellessa naisesta se tuntuu helpommalta saada. Finaaliin yllän helposti, mutta kultaa halutessani tunnen kuinka hopea ottaa yhä suuremman vallan. Naisena tämä olisi omasta mielestäni ruma ja seksuaalisesti mitätön. Ajatuksen tasolla on kuitenkin helpompi puhua mitättömyyden kanssa. Vaikka tiedän että täysin samat sanotut sanat toimisivat myös kultahippuun. Aidosti haluamani asia lipeää käsistäni. Haluan muutoksen.

Onko tämä jokin aivojeni defenssi. Kenties jotain yliluonnollista?
Ei se ole defenssi vaan tyyppiesimerkki itseään toteuttavasta ennustuksesta joka kumpuaa ehkä hieman heikosta itsetunnosta tai minäkuvasta tai tottumattomuudesta voittamaan.
"Jäädyt" maaliviivalla ja siihen homma kopsahtaa. Et anna itsellesi lupaa voittaa. Itseään toteuttava ennustus on myös mahdollista kääntää toisin päin. Mielikuvatreeniä asiasta. Alat miettimään ajatuksissa että olet voittaja, saat sen mitä haluat, pystyt siihen. Visualisoit tilannetta useita kertoja mielessäsi, muutellen naisen reaktiota. Vähitellen olet mielessäsi käynyt asian läpi ja kun tosipaikka tulee. Olet jo "elänyt" sen ja jäätymistä ei tapahdu.

Karrikoidusti näin. Hidas prosessi, mutta mahdollinen.
Kiellät itseäsi ajattelemasta "en osaa, en pysty" ym lauseet ja alat ajatella, osaan, voin, pystyn, haluan...
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Tuli eilen katsottua ensimmäisen kerran Cruisen ja Samulin vääntö, MI4. Samalla juolahti mieleen, että te jotka katsoitte kyseisen teoksen teatterissa, innostuiko kukaan paikalla olleista taputtamaan kun Edelmann ensimmäisen kerran näkyi kankaalla? Ei kuitenkaan arkipäivää suomalaisille, että oman maan kansalainen esiintyy ison rahan Hollywood-leffassa.
 

Wod

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Menisi melkein koti-tv osioonkin, mutta laitetaan nyt tänne. Eli minulla on siis soneran nettiliittymä ja heidän toimittamansa Thomson tg789vn. Suurin haaste tässä on se, että varsinkaan EA-sports (NHL, FIFA) pelit eivät toimi kunnolla. Eli vaikea saada pelikumppania netin välityksellä. Ja nyt kysyn, kun uudet versiot ovat kohta pihalla, että varmaan kannattaa ostaa joku muu modeemi? Koska tuolla ei käsittääkseni vaan saa auki niitä portteja mitä haluaa. Sanokaa jos olen väärässä, mutta netistä kun olen lueskellut niin huonolta näyttää. Mikä olisi hyvä ja ei mikään ökykallis modeemi tilalle. Siis semmoinen mikä sisältää wlan ja tukee valokuitu nopeuksia (100 megaa). Kiitos jos jollain on vinkkejä heittää!
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Tuli eilen katsottua ensimmäisen kerran Cruisen ja Samulin vääntö, MI4. Samalla juolahti mieleen, että te jotka katsoitte kyseisen teoksen teatterissa, innostuiko kukaan paikalla olleista taputtamaan kun Edelmann ensimmäisen kerran näkyi kankaalla? Ei kuitenkaan arkipäivää suomalaisille, että oman maan kansalainen esiintyy ison rahan Hollywood-leffassa.

Mitäs ihmeellistä tuo nyt on?

Onhan Tony Halme ja Aholan Jokke esiintyneet jo aiemmin. Joten väärin taputettu.

Että silleen...
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Mitäs ihmeellistä tuo nyt on?

Onhan Tony Halme ja Aholan Jokke esiintyneet jo aiemmin. Joten väärin taputettu.

Että silleen...

Juuri näin. Allekirjoittanut ei huomannut Halmetta DH3:ssa edes neljällä katselukerralla. Sitten kun asiasta kuuli, katsoi viidennen kerran, ahaa... Ahola ja Kingdom Of Heaven. Juu ei sekään nyt ihan vertailussa kelpaa Edelmannille ja MI4:lle : )
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Miten eri sukunimet ovat syntyneet? Etunimethän keksii äiti ja isä, mutta miksi jonkun sukunimestä on tullut vaikkapa Arkivuo tai Ylipaino?

Jumalauta. Sukunimi = suvun nimi. Miksi jonkun suvun nimi on se mikä on?
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jatkokysymyksenä, kuka keksii etunimet? Kasteessa saa antaa mm. nimen Kotivalo. Entäs työmaavalo tai hautakynttilä?

Mistä ylipäätään nimet, niin etu kuin suku, juontavat juurensa? Ruotsin kielestä?
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Miten eri sukunimet ovat syntyneet? Etunimethän keksii äiti ja isä, mutta miksi jonkun sukunimestä on tullut vaikkapa Arkivuo tai Ylipaino?

Jumalauta. Sukunimi = suvun nimi. Miksi jonkun suvun nimi on se mikä on?

Riihimäet ja Vuoret summuut nyt on aika selkeitä. Hienoahan se on, että aikanaan on torpparirenki lyönyt nyrkin pöytään ja tokaissut, että "perkele minen Virtane oo, minoon nimeni mukane mies, saatana. Minoon Ylipaino!"

E: Etunimien historia - compuline.fi, olen itse näköjään jumalainen puolustaja. Nopealla vilkaisulla voi olla aika moni muukin.
 
Viimeksi muokattu:

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Jos kaikki alkoi alkuräjähdyksestä, olemmeko me maailmankaikkeuden keskipisteessä vai laidalla? Siis olettaen että avaruus laajenee meistä poispäin.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Paljonkohan tuollaiset peruspölypussit maksaa? Olisiko alle 10 euroa, kun muistikuva on jostakin 12-15 eurosta. Erikoinen kysymys kyllä, älkää kysykö syytä.
 

Winston Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Boston Bruins
kuka muistaa Stratos suklaan jota myytiin Suomessa monia vuosia sitten? Siniseen paperiin käärittyä "kuplasuklaata". Sitähän ei saanut moneen vuoteen koko maasta, Norjasta olisi pitänyt tilata. Nyt on kuitenki käynyt niin että kyseinen tuote on tehnyt comebackin! Täten kysynkin että onko joku sattunut näkemään tuota suussasulavaa keksintöä Jyväskylän alueella? Vinkkiä tänne kiitos, niin lähden maistamaan että vieläkö se tuottaa samanlaisia elämyksiä :P :D
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Mikähän vittu taas on vikana kun kone ei mene youtuben sivuille?
Edit. Modeemin uudelleenkäynnistys auttoi.
 
Viimeksi muokattu:

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
kuka muistaa Stratos suklaan jota myytiin Suomessa monia vuosia sitten? Siniseen paperiin käärittyä "kuplasuklaata". Sitähän ei saanut moneen vuoteen koko maasta, Norjasta olisi pitänyt tilata. Nyt on kuitenki käynyt niin että kyseinen tuote on tehnyt comebackin! Täten kysynkin että onko joku sattunut näkemään tuota suussasulavaa keksintöä Jyväskylän alueella? Vinkkiä tänne kiitos, niin lähden maistamaan että vieläkö se tuottaa samanlaisia elämyksiä :P :D

Kyseessä on hieno tuote. En kuitenkaan osaa vastata, että onko Jyväskylän alueella näkynyt Stratosta, mutta jos Oulun seudulla on, niin pyydän myös vastaamaan yst. tähän ketjuun.
 

Winston Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Boston Bruins
Oliskohan ollut ihan Cittarissa täällä etelässä, joten tsekatkaa niiden valikoima. Jos ei ollut, niin ei sitten.
selvitin että Panda on alkanut tuomaan niitä Suomeen. Tähän osasyynä on kuulemma ihmisten netissä tehdyt toiveet tuotteen palauttamiseksi, näin olivat Pandalta vastanneet. Hyvin varustetuista K-kaupoista löytyy ainakin. Lähden etsimään tänään :P
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Mistähän johtuu, että youtube-videot näkyvät nykivänä full screen-moodissa? Pienemmässä ikkunassa näkyvät normaalisti, eikä tällaista ongelmaa ole ennen esiintynyt.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
selvitin että Panda on alkanut tuomaan niitä Suomeen. Tähän osasyynä on kuulemma ihmisten netissä tehdyt toiveet tuotteen palauttamiseksi, näin olivat Pandalta vastanneet. Hyvin varustetuista K-kaupoista löytyy ainakin. Lähden etsimään tänään :P

Eikä sulla pitkä matka Vaajakoskellekaan ole, tehtaanmyymälästä luulisi löytyvän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös