Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 026 286
  • 47 215

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Mkä oli se nettisivu, josta pystyi katsomaan miltä eri nettisivut ovat näyttäneet historiansa aikana? Eli siis miltä vaikkapa jatkoaika näytti vuonna 2006. Johonkin ketjuun tuo sivu postattiin kuukausia sitten, mutta en nyt millään löydä moista..
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Mkä oli se nettisivu, josta pystyi katsomaan miltä eri nettisivut ovat näyttäneet historiansa aikana? Eli siis miltä vaikkapa jatkoaika näytti vuonna 2006. Johonkin ketjuun tuo sivu postattiin kuukausia sitten, mutta en nyt millään löydä moista..

waybackmachine?
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Suomessa hautaaminen on melko tarkkaan säädeltyä toimintaa ja muistaakseni tuhkaakaan ei levitellä kuin uhrilehtoihin. Hautaustoimilaki kertoo tarkemmin, googlesta löytyy tai suoraan finlexin kautta.

No jo on taas vitun köyhää:

Hautaustoimilaki Luku 1 §2 kirjoitti:
Vainajan ruumis on ilman aiheetonta viivytystä haudattava tai tuhkattava.

eli ilmeisesti ovat ainoat sallitut ruumiin hävitystavat, vaikka kuitenkin

Vainajan ruumiin hautaamisessa ja tuhkaamisessa sekä tuhkan käsittelyssä tulee kunnioittaa vainajan katsomusta ja toivomuksia.

Pitänee sitten vain kai aikanaan löytää jostain joku "rikoskumppani", jotta pääsen mökille kettujen, lokkien ja supikoirien snäkiksi.
 

J.Petke

Jäsen
Mikä sen Studio Julmahuvi-porukan bändipätkän nimi oli? Muistelin, että se oli Jericho 2000 mutta tuo näyttikin olevan vaan kooste johonkin kilpailuun.

edit: Joyboys Story.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tulikohan nyt varmasti selväksi mikä se on?

Ai mikä?


Katsottiin muuten eilen Michael Haneken Kätketty. Kansitekstit antoivat ymmärtää, että juoni tai ratkaisu paljastuu lopussa, mutta ei se nyt ainakaan meille auennut. Oliko siinä siis jotain sellaista, mikä olisi pitänyt tajuta, vaan jätettiinkö vain jokaisen tulkittavaksi miten haluaakaan?
 
Viimeksi muokattu:

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tietääkö kukaan mitä AMK:n tutortunnit pitävät sisällään? Onko jotain tärkeätä vai turhaa hömpötystä?

Joutavanpäiväisiä ja tekopirteydellä höystettyjä kokoontumisia. Näin siis jos kyseessä on tutoroppilas eikä tutoropettaja. Jälkimmäisessä tapauksessa voivat olla hyödyllisiäkin ne tunnit.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Oikea ratkaisu on: 136 potenssiin 6 eli ysi kääntyy ylösalaisin. Mikä on virallinen tulos tuosta, saatte laskea itse.

Entäs 176 potenssiin 9? Mitä itse kerran tuota ohjelmaa katsoin, niin vastaus oli jokin tälläinen potenssiluku.
 

fourtyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt tuli eteen helvetin ärsyttävä ongelma, mun digiboksin kaukosäädin lakkasi yhtäkkiä tänään toimimasta. Patterit ei ole ainakaan loppu, kun painan mitä nappia tahansa niin säätimen merkkivalo kyllä syttyy, mutta digiboksi ei mene päälle.

Digiboksi on siis Humax HDPVR-5000T, ja kaukosäädin Humax RM-F04.

Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa, ja olisiko tähän mitään ratkaisua?
 

MainMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt tuli eteen helvetin ärsyttävä ongelma, mun digiboksin kaukosäädin lakkasi yhtäkkiä tänään toimimasta. Patterit ei ole ainakaan loppu, kun painan mitä nappia tahansa niin säätimen merkkivalo kyllä syttyy, mutta digiboksi ei mene päälle.

Voisko kapula olla mennyt väärään moodiin? Löytyykö ylärivistä nappia, jonka kohdalla lukee PVR? Jos löytyy, paina sitä ja testaa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa, ja olisiko tähän mitään ratkaisua?

Tämä voisi mennä tyhmien vastausten ketjuun, jos semmonen olisi siis. Mutta oletkos katsonut että kaukosäätimen "lähetys" on oikeaan laitteeseen. Meikän Humaxin kaukosäätimessä kun painaa, esim. vahingossa Mode-nappulaa, niin tuo vaihtuu. Eli näpyttelet sitä ja katselet kaukosäätimen yläpäästä, siis se punainen valo, kun se vaihtuu. Pvr on meikäläisellä digiboksi, muut vaihtoehdot TV, Audio ja DVD.
 

fourtyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä voisi mennä tyhmien vastausten ketjuun, jos semmonen olisi siis. Mutta oletkos katsonut että kaukosäätimen "lähetys" on oikeaan laitteeseen. Meikän Humaxin kaukosäätimessä kun painaa, esim. vahingossa Mode-nappulaa, niin tuo vaihtuu. Eli näpyttelet sitä ja katselet kaukosäätimen yläpäästä, siis se punainen valo, kun se vaihtuu. Pvr on meikäläisellä digiboksi, muut vaihtoehdot TV, Audio ja DVD.

Joo, olen katsonut. PVR on päällä mutta mitään ei tapahdu.

Myöskään tuo töpseli irti seinästä ei toiminut. Mikäköhän tässä nyt oikein on?
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Myöskään tuo töpseli irti seinästä ei toiminut. Mikäköhän tässä nyt oikein on?

Tämäkin mennee tyhmien vastausten joukkoon, mutta kannattaa tarkistaa, että televisiosta on valittuna oikea liitäntä digiboksin ja tvn välille. Minä olen tuon onnistunut joskus sekoittamaan.

Eli ainakin minulla tvn-kaukosäätimessä on muistaakseni input-nappi tms, josta painamalla tuon liitännän voi muuttaa. Tapauksessani siinä tulee olla HDMI. Riippuu toki, millä piuhalla tv ja boksi on yhdistetty.
 

fourtyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämäkin mennee tyhmien vastausten joukkoon, mutta kannattaa tarkistaa, että televisiosta on valittuna oikea liitäntä digiboksin ja tvn välille. Minä olen tuon onnistunut joskus sekoittamaan.

Eli ainakin minulla tvn-kaukosäätimessä on muistaakseni input-nappi tms, josta painamalla tuon liitännän voi muuttaa. Tapauksessani siinä tulee olla HDMI. Riippuu toki, millä piuhalla tv ja boksi on yhdistetty.

Joo, itselläkin on joskus sekottunut nuo. Mutta nyt ei ole tuossakaan ongelma, vaan ihan jossain muussa.

Katellaan josko tämä tästä. Vituttaa, mutta se on sitten toisen ketjun asioita se.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Joo, itselläkin on joskus sekottunut nuo. Mutta nyt ei ole tuossakaan ongelma, vaan ihan jossain muussa.

Katellaan josko tämä tästä. Vituttaa, mutta se on sitten toisen ketjun asioita se.

Kokeile vielä kerran vaihtaa pattereita. Kerran toimi tämän jälkeen meikällä, vaikka vaikutti etteivät ole loppuneet.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Nyt tuli eteen helvetin ärsyttävä ongelma, mun digiboksin kaukosäädin lakkasi yhtäkkiä tänään toimimasta.
Vaikka kapulan merkkivalo syttyy, se ei välttämättä tarkoita että se lähettää infrapuna-signaalia boksille. Kokeile laittaa kamerakännykkä kameratilaan ja kohdista infrapunalähetin kameraa päin. Jos kännykän näytössä ir-lähettimessä vilkkuu valo kun painat jotain näppäintä niin vika on jossain muualla.
 

fourtyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vaikka kapulan merkkivalo syttyy, se ei välttämättä tarkoita että se lähettää infrapuna-signaalia boksille. Kokeile laittaa kamerakännykkä kameratilaan ja kohdista infrapunalähetin kameraa päin. Jos kännykän näytössä ir-lähettimessä vilkkuu valo kun painat jotain näppäintä niin vika on jossain muualla.

Juu, näköjään tuo valo näkyi kun kameran kohdistin siihen kapulan lähettimeen. Eli mitähän tuo meinaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös