Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 025 833
  • 47 213

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kun pääsee randomin kanssa illanvieton jälkeen löylyttelemään ja jättää kondomin käytön pois, miten pitäisi toimia laukeamisen suhteen? Puhtaasti tuuttaa sisälle? tarkasti vetäytyy oikealla hetkellä ja rokottaa reisiä? Lakanoihin loiskeita? Mikäs tässä on etiketti?

Sisään vaan. Kyllä ne tapaavat sanoa jos haluavat nesteet jonnekin muualle.
 

Jeffrey

Jäsen
Kun pääsee randomin kanssa illanvieton jälkeen löylyttelemään ja jättää kondomin käytön pois, miten pitäisi toimia laukeamisen suhteen? Puhtaasti tuuttaa sisälle? tarkasti vetäytyy oikealla hetkellä ja rokottaa reisiä? Lakanoihin loiskeita? Mikäs tässä on etiketti?

Olen aina pitänyt hyväksyttynä esittää kohteliaasti kysymys "sopisiko tulla suuhun". Aika usein tämä on kelvannut. Varsinkin omasta kunnostaan huolehtineille naisille tämä yleinsä käy. Punkeroilla on tapana varoa ylimääräisiä kaloreita. En minä tosin antaisikaan heidän saada sitä. Heillä kun on niitä kaikkia kamalia tauteja.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vappu on tulossa ja ylioppilaslakki liian pieni, onko kenelläkään vinkkejä tai vaikkapa kokemuksia siitä, että miten saisin aavistuksen lakkia isommaksi?

Lainaa mun ylioppilaslakkiani, jotenkin onnistuin aikanaan valikoimaan hieman liian ison kotsan mutta onneksi käyttökin on ollut aika vähäistä tuon juhlapäivän jälkeen.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Saako (jotenkin ompelijalla) poistettuja lahjeresoreita takaisin verkkareihin?

Jos ei, mistä hemmetistä saa sellaisia tuulipukuasuja Pumalta tai Nikeltä, jossa nämä resorit löytyy? Luulin että jokaikisestä cittarista yms, mutta väärässäpä olin. Eikä näyttänyt olevan Inter Sportissakaan kun nopeasti läpi kävelin. Vain jotain kalliita eräretki-yläosia tai suoralahje-alaosia.

Pitäisi treenivaatteet saada paremmiksi juoksukäyttöön.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Finnkinon sarjaliput ja niiden voimassaolo kiinnostaa. Jos sarjalippu on voimassa päivään x, onko sarjalippu mahdollista vaihtaa kyseisenä päivänä "oikeaan" lippuun vaikkapa kolme päivää myöhemmin tapahtuvaan näytökseen? Eli käyttää sarjalippua ikäänkuin käteisenä viimeisenä voimassaolopäivänä, vaikka itse näytös ei vielä sarjalipun viimeisenä voimassaolopäivänä olisikaan.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Finnkinon sarjaliput ja niiden voimassaolo kiinnostaa. Jos sarjalippu on voimassa päivään x, onko sarjalippu mahdollista vaihtaa kyseisenä päivänä "oikeaan" lippuun vaikkapa kolme päivää myöhemmin tapahtuvaan näytökseen? Eli käyttää sarjalippua ikäänkuin käteisenä viimeisenä voimassaolopäivänä, vaikka itse näytös ei vielä sarjalipun viimeisenä voimassaolopäivänä olisikaan.

On mahdollista.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä vaimo jo ehtikin ehdottaa. Mietin vain, että kuinka tuommoinen 9 vuotias poika mahtaa tuolla viihtyä. Tyttö varmaan viihtyy siellä hyvin.

Ei lasten viihtymisestä kannata niin kamalasti stressata. Joko hän viihtyy oikein mainiosti tai sitten jos ei viihdykään, niin sitten voi seuraavalla kerralla tehdä jotain muuta. Ja hyvähän se on oppia viihtymään ja viihdyttämään itseään sellaisessakin skenessä, joka ei ole just itselle nakutettu. Itsekin jouduin syksyllä menemään hartwall-areenalle jokerit-ässät -peliin, kun tyttö oli saanut vaparit, ja ihan hyvin viihdyin, vaikka aluksi ottikin koville.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Vuokra-asunnon välityspalkkio

Onko tässä käytännössä tapahtunut jotakin muutoksia viimeaikoina? Hain firman nimissä työsuhde vuokra-asuntoa ja vuokratarjouksessa on mielestäni hieman omituinen kohta: "Vuokralainen sitoutuu maksamaan Huoneisto**** OY:lle yhden kuukauden vuokraa vastaavan summan + alv 23% vuokranvälityspalkkiona. Palkkio maksetaan vuokrasopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä."

Siis minun pitäisi maksaa välityspalkkiota tälle välittäjälle tonnin verran + 2 kk normi vuokratakuu vuokranantajalle. Mites tuota, kun minä muistelisin että ainakin ennen nämä välityspalkkiot on maksanut toimeksiantaja eikä vuokralainen.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Siis minun pitäisi maksaa välityspalkkiota tälle välittäjälle tonnin verran + 2 kk normi vuokratakuu vuokranantajalle. Mites tuota, kun minä muistelisin että ainakin ennen nämä välityspalkkiot on maksanut toimeksiantaja eikä vuokralainen.

Yleisesti homma menee juurikin niin, että toimeksiantaja maksaa välityspalkkion. Tämä on muuttanut vuokra-asuntojen hakusysteemiä siihen, että vuokranantajat ilmoittavat välittäjille, että tällaisia asuntoja olisi tarjolla, mutta vain jos vuokralainen tekee toimeksiannon välittäjälle.

E: toki tässä voi tulla myös se vastaan, että vuokraajana on yritys eikä yksityishenkilö, jolloin ns. normi säännöt eivät päde.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Yleisesti homma menee juurikin niin, että toimeksiantaja maksaa välityspalkkion. Tämä on muuttanut vuokra-asuntojen hakusysteemiä siihen, että vuokranantajat ilmoittavat välittäjille, että tällaisia asuntoja olisi tarjolla, mutta vain jos vuokralainen tekee toimeksiannon välittäjälle.

E: toki tässä voi tulla myös se vastaan, että vuokraajana on yritys eikä yksityishenkilö, jolloin ns. normi säännöt eivät päde.

Kyllä, vuokraajana on yritys, joka vuokraa asunnon työsuhdeasunnoksi työntekijälleen. Perin outona pidän myös tässä tapauksessa sitä, että jos vuokraajana olisi yksityishenkilö hän joutuisi maksamaan ensimmäiset kuusi kuukautta korotettua vuokraa. Tässä tapauksessa 870e sijaan 1020e/kk. Perseestä joka tapauksessa.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Muistan joskus aikoinaan hakeneeni vuokra-asuntoa paikallisen opiskelijoille suunnatun välitysfirman kautta. Lupautumalla maksamaan 190e+alv palkkion, mikäli löydän sopivan asunnon heidän kauttaan, sähköpostiini tipahteli kahden viikon aikana noin 50 kriteereihini sopivaa asuntoilmoitusta. Homma on tosiaan mennyt siihen, että vuokranantajat eivät halua olla maksaa tuota välityspalkkiota ja siten vuokralainen onkin toimeksiantajana ja välityspalkkion maksajana.

Itse löysin kämpän kuitenkin muita reittejä kautta.

Ja sinun tapauksessahan on siis kyse ihan B2B kaupasta, jolloin nuo kuluttajan suojaksi säädetyt pykälät toimeksiantajasta eivät päde.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Tietääkö joku että käykö ne jossain (kaupungin) avoimissa duunipaikoissa joihin tulee tuhottomasti työhakemuksia jokaisen yksitellen läpi vai arpooko ne vaan? Mietin vaan että olen saanut nyt kesätöitä etsittyäni parikin sähköpostia, joissa on kerrottu että samaa paikkaa on hakenut yli 300 muutakin.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Tietääkö joku että käykö ...

Meille ainakin tuli useampi sata hakemusta ja aika pirun hyvin sieltä pitää edukseen erottua, että papereita aletaan tutkia tarkemmin. Vaikka duuni saattaisi kuulostaa "aika simppeliltä" paperilla, niin sitä samaa hakee ihmiset (jatko-opiskelijat), joilla saattaa olla jo tutkinto tai pari pohjilla ja helvetisti työkokemusta.
En vastannut kysymykseesi, mutta toivottavasti jeesas edes vähän.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Tietääkö joku sivustoa netissä, jossa olisi sanontoja tai aforismejä englanniksi? Mieluusti jotain, jotka liittyy elämään ja siitä selviämiseen, tyyliin ettei ikinä saa luovuttaa, tai että jokainen on oman onnensa seppä jne.

Olen alkanut miettimään tatuoinnin ottamista, ja joku omaa elämää kuvastava teksti voisi olla hyvä vaihtoehto itselle, kuitenkin tullut tässä lyhyen elämän aikana nähtyä jo monenlaista draamaa ja mentyä läpi useammankin esteen ja vaikeuden.

Kurt Cobain sanoi hyvin joskus; "Nobody dies a virgin, life fucks us all." Tuo olisi kuitenkin ehkä vähän turhan rääväsuinen kommentti tatuoitavaksi. :)
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Olen alkanut miettimään tatuoinnin ottamista, ja joku omaa elämää kuvastava teksti voisi olla hyvä vaihtoehto itselle, kuitenkin tullut tässä lyhyen elämän aikana nähtyä jo monenlaista draamaa ja mentyä läpi useammankin esteen ja vaikeuden.

Toi mun allekirjoitus voisi olla ihan hyvä. Vai liekö liian irstasta sekin? Mutta totuuden siemen ainakin itää tuossa lausahduksessa. Kokeile googlesta. Näitä lausahduksia luulisi helposti löytyvän. Itse olen "junttimaisinta mitä tiedät" ketjun innoittamana ajatellut painattaa allekirjoitukseni t-paitaan. Siinä olisi Jyväskylän kesässä elävillä ihmeteltävää/naureskeltavaa/jotain, kun meikäläinen kävelee tuon paidan kanssa vastaan. Junttia.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tietääkö joku sivustoa netissä, jossa olisi sanontoja tai aforismejä englanniksi? Mieluusti jotain, jotka liittyy elämään ja siitä selviämiseen, tyyliin ettei ikinä saa luovuttaa, tai että jokainen on oman onnensa seppä jne.

Olen alkanut miettimään tatuoinnin ottamista, ja joku omaa elämää kuvastava teksti voisi olla hyvä vaihtoehto itselle, kuitenkin tullut tässä lyhyen elämän aikana nähtyä jo monenlaista draamaa ja mentyä läpi useammankin esteen ja vaikeuden.

Kurt Cobain sanoi hyvin joskus; "Nobody dies a virgin, life fucks us all." Tuo olisi kuitenkin ehkä vähän turhan rääväsuinen kommentti tatuoitavaksi. :)
Lemmyllähän lukee pataässän ympärillä käsivarressa Born to lose - live to win. Se on oikeastaan ainoa tatuointi tässä maailmassa josta pidän, mutta se on jo Lemmyllä. Mulla ei ole mitään, eikä tule.

Mikä ei tapa, se vituttaa on hyvä lause, mutta englanniksi sitä ei voi kääntää. Englannin kielessä ei ole vastinetta sanalle "vituttaa".
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
tullut tässä lyhyen elämän aikana nähtyä jo monenlaista draamaa ja mentyä läpi useammankin esteen ja vaikeuden.
Pistä toi. Times New Romanilla. Tai ehkä Arialilla. Jos se kerran on se mitä haluat viestittää.

Minusta hauska on se jonkun sigussa oleva Nobody's perfect. I'm nobody.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minusta hauska on se jonkun sigussa oleva Nobody's perfect. I'm nobody.
Taisi olla banaaninviljelijällä. Parempi kyllä oli se jonkun Eläimiin sekaantuminenko laitonta? Nimim. "Teinkö telineet turhaan?"

Miten olisi jotain esteiden ylittämisestä, läpi menemisen sijasta? Arto Bryggaren kuva ja tekstiksi I jump over problems.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Olisiko tähän kuitenkin se There where is mill, there is a road varteenotettavin vaihtoehto?

Tuli kans heti mieleen, kun luin alkuperäisen tiedustelun. Mun ehdotukseni on lyhyydessään "42".
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Tämähän nyt meni ihan hassutteluksi, miksi kuulostaa siltä, että ajatukseni on JMT-ketjun kamaa? Vai onko vastaajat sitä mieltä, että tatuoinnit kuuluu edelleen niille merimiehille tai linnakundeille? Kuitenkaan tarkoitus ei ole tatuoida tribaalia olkapäähän, tai where there is a MILL jne tusinajuttuja. Ehkä sitten googlettelen itsekseni ja koitan löytää jotain hyvin kuvaavaa.

Jos en keksi muuta, niin piikkilanka hauiksen ympärillä on varmasti hyvä ratkaisu. Tai suamenleijjjona.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös