Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 978 036
  • 47 170

Rocco

Jäsen
Kondension idea on se, että kosteus tiivistyy kylmimpään kohteeseen. Tämän takia esim. pakkasesta sisään tultaessa silmälasit menevät heti huuruun, ja saunassa löyly tiivistyy ihmisen iholle. Samasta syystä jäiset pakastetuotteet imevät kosteutta itseensä ilmasta. Tämän takia ne pakataan usein erilliseen pussiin, ettei muut tuotteet ostoskassissa tule kosteiksi. Toki kun kaikki pakasteet ovat samassa pienessä pussissa, eikä erillään pitkin ostoskassia, ne pitävät lämpötilansa hieman pidempään. Tosin se aika on hyvin pieni, eikä se käytännössä mitään vaikuta.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Mistä saa ostaa Jääkiekon virallisen kausijulkaisun 2011-2012? Olen hankkinut sen tähän asti Suomalaisesta kirjakaupasta, mutta tänään sieltä ilmoitettiin minulle, että kustantaja on muuttunut ja he eivät saa sitä enää minulle tilatuksi.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Kondension idea on se, että kosteus tiivistyy kylmimpään kohteeseen.
Aika hyvä selitys, mutta sellainen pieni tarkennus että kyllä se ilmassa oleva vesihöyry tiivistyy (tai jäätyy) ihan kaikille pinnoille joiden lämpötila on alle kastepisteen eikä vaan kylmimpään kohteeseen.
 

ditrim

Jäsen
Kenelle avoin yhtiömuoto sopii? Miksi avoin yhtiö?
 

ditrim

Jäsen
Kenelle avoin yhtiömuoto sopii? Miksi avoin yhtiö?

12 tuntia on kulunut kysymyksen esittämisestä, joten voidaan todeta ettei avoin yhtiömuoto sovi kenellekään.

Luulin että joku kauppatieteiden maisteri olisi tämän osannut minulle kertoa.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
12 tuntia on kulunut kysymyksen esittämisestä, joten voidaan todeta ettei avoin yhtiömuoto sovi kenellekään.

Luulin että joku kauppatieteiden maisteri olisi tämän osannut minulle kertoa.
No minulla on avoin yhtiö toisen yhtiömiehen kanssa. Meillä on pienimuotoista kustannustoimintaa, mutta olemme kumpikin normaaleissa päivätöissä. Meille yhtiömuoto passaa hyvin.
 

Baldrick

Jäsen
Miksi kaljasta häviää hapot, kun se jäätyy ja sen sulattaa?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Miksi kaljasta häviää hapot, kun se jäätyy ja sen sulattaa?

Mitä kylmempi lämpötila, sitä vähemmän molekyylit liikkuvat -> ilmakuplat "tekevät tilaa" kiinteäksi aineeksi muuttuvalle kaljalle. Eivätkä ne sinne enää kaljan sulaessa palaa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mitä merkitystä on määräaikaisella eduskuntaryhmästä erottamisella?
 

ELaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mitä kylmempi lämpötila, sitä vähemmän molekyylit liikkuvat -> ilmakuplat "tekevät tilaa" kiinteäksi aineeksi muuttuvalle kaljalle. Eivätkä ne sinne enää kaljan sulaessa palaa.

Oletan sinun olevan väärässä. Pakastimeen unohdetut bisset ovat tähän asti sulaneena tarjonneet ihan hyvän hiilidioksidin. En toki voi väitellä kanssasi, koska uskon jääväni tappiolle, mutta edelleen toivon, että maistat mustaleimaa...
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Oletan sinun olevan väärässä. Pakastimeen unohdetut bisset ovat tähän asti sulaneena tarjonneet ihan hyvän hiilidioksidin. En toki voi väitellä kanssasi, koska uskon jääväni tappiolle, mutta edelleen toivon, että maistat mustaleimaa...

Kyllä itse oon muutamaan otteeseen jäätyneitä oluita myös juonut, ihan hyvää on jos tölkki on säilynyt täysin ehjänä. Tiukassa paikassa sen sulamisen odottelu toki vituttaa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Oletan sinun olevan väärässä. Pakastimeen unohdetut bisset ovat tähän asti sulaneena tarjonneet ihan hyvän hiilidioksidin.

Haen vuoheni. Ja muistin juuri, että vesi (tai kalja) on tiiviimmässä mahdollisessa muodossa noin neliasteisena. Ja kuplien tosiaan ei silloin pitäisi "häipyä", ehkä rakenne rikkoutuu, kun jäätyvä neste valtaa tilaa. Tai jotain. Joku enemmän kaljaa pakastanut kertokoon. Syytän Räpylärepeä joka väitti kuplien katoavan.

En toki voi väitellä kanssasi, koska uskon jääväni tappiolle,

Olet viisas mies, jolla on edessään loistava tulevaisuus.

mutta edelleen toivon, että maistat mustaleimaa...

Maistan kerran vuodessa kaikkea sellaista mistä en pidä. Joskus on mielipide muuttunut, mutta mustaleiman kohdalla ei ainakaan vielä.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Joku enemmän kaljaa pakastanut kertokoon. Syytän Räpylärepeä joka väitti kuplien katoavan.

Viimekesänä tätä tapahtui tuontuosta, tuli kohtalaisen deeku olo, kun ravisteli ja öhelsi niitten tölkkien parissa, että sai sen muhjun tulemaan lasiin, mutta hyvin säilytti olemuksensa. Ne jotka ei säilyttäneet, piti kaapia irti lokerosta ja sen lähiympäristöstä :) Oli muuten kylmää.
 

ELaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hei nyt Toope! Maista sitä pitkään kypsytettyä mustaleimaa paahtoleivällä, ehkä tomaattia sekaa, ni lupaan, että kieli on pitkällä ruuan mukana...
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Viimekesänä tätä tapahtui tuontuosta, tuli kohtalaisen deeku olo, kun ravisteli ja öhelsi niitten tölkkien parissa, että sai sen muhjun tulemaan lasiin, mutta hyvin säilytti olemuksensa. Ne jotka ei säilyttäneet, piti kaapia irti lokerosta ja sen lähiympäristöstä :) Oli muuten kylmää.

Muhjun? Ihan umpijäistä siis, vai muhjua? Onkohan tässä se ero?

Hei nyt Toope! Maista sitä pitkään kypsytettyä mustaleimaa paahtoleivällä, ehkä tomaattia sekaa, ni lupaan, että kieli on pitkällä ruuan mukana...

Hei nyt Elena! Paahtoleipäkään ei kuulu suoranaisiin suosikeihin. Ehkä meillä on vaan eri maut? Ala sä pitää punaista paitaa?

Ja miksi mun läppärin näyttö himmeni äsken pari astetta?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Viimekesänä tätä tapahtui tuontuosta, tuli kohtalaisen deeku olo, kun ravisteli ja öhelsi niitten tölkkien parissa, että sai sen muhjun tulemaan lasiin, mutta hyvin säilytti olemuksensa. Ne jotka ei säilyttäneet, piti kaapia irti lokerosta ja sen lähiympäristöstä :) Oli muuten kylmää.

Oli muuten elämäni tuskaisimpia hetkiä kun joskus viime talvena tajusin siinä krapulapäissäni herätessä et ainoat kaljat (vajaa kori) oli unohtunu parvekkeelle koko yöksi. Muistaakseni lämpöpatterin päälle pistin osan tölkeistä, pari juoksevan kuuman veden alle, yks tölkki muniin sulamaan ja jotain vesihaudetta vielä harkitsin. Niin ja olin siis vielä tuohon aikaan alkoholisti. Tai alkoholistihan mä edelleen oon, mut en vaan juo enää :D
 

ELaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Muhjun? Ihan umpijäistä siis, vai muhjua? Onkohan tässä se ero?



Hei nyt Elena! Paahtoleipäkään ei kuulu suoranaisiin suosikeihin. Ehkä meillä on vaan eri maut? Ala sä pitää punaista paitaa?

Ja miksi mun läppärin näyttö himmeni äsken pari astetta?

Siis hei! Mulla on punanen paita. Toivottavasti näyttö toimii jälleen.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Muhjun? Ihan umpijäistä siis, vai muhjua? Onkohan tässä se ero?

Ne oli avattaessa ehtineet jo muhjuvaiheeseen, kun annoin niitten tiskialtaassa sulella aikansa, ennenkun petti hermo ja piti saada edes pientä huikkaa, kun ei laiskuuttaan kehannu kauppaan askeltaa ostamaan tuoretta.

Se on muute thego ihan huima homma miten sitä makaa siinä koomassaan ja sitten jostain tyhjästä ilmeisesti jeesus tai joku muu (gandalf?) taho tunkee päähän sen muistikuvan, että on tullu laitettua kaljaa pakkaseen. Ihan kuolleesta sitä on nanosekunnissa ylällä huutaen "KALJAT!!!" ja sitte ryntää paniikinomaisesti pakastimelle, niinkun sillä mitäänväliä enää siinäkohdin olisi.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Mitä hemmettiä yhtäkkiä keittiön vallanneet banaanikärpäs look-a-liket ovat?
Siis yhtäkkiä kerrostalon keittiössä on alkanut löytymään sellaisia ihme - mitä ne nyt ovat - siis sellaisia banaanikärpäsen tapaisia, mutta lentokyvyttömiä olioita. Sellaisia pieniä mustia kuin vaikka jossain isoissa kukissa saattaa olla kesällä.

Mitä ne ovat, mistä ovat ja miten hemmetti saan ne takaisin sinne mistä ovat tulleet/kuolemaan kokonaan. Bio Kill-aine tappoi kyllä, mutta aina mönkii jostain pari viisi uutta.

Sokeritoukista siis ei ole kyse, vaan pienemmistä. Nopeasti jotain googletettuna tuli esim. riisihärö vastaan. Sekö siellä nyt häröilee? Ota noista nyt selvää.
Heitin jo kaikki omenat sun muut äkkiä järkeillen pääteltynä pois, mutta ei auta.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Mitä hemmettiä yhtäkkiä keittiön vallanneet banaanikärpäs look-a-liket ovat?
Siis yhtäkkiä kerrostalon keittiössä on alkanut löytymään sellaisia ihme - mitä ne nyt ovat - siis sellaisia banaanikärpäsen tapaisia, mutta lentokyvyttömiä olioita. Sellaisia pieniä mustia kuin vaikka jossain isoissa kukissa saattaa olla kesällä.

Mitä ne ovat, mistä ovat ja miten hemmetti saan ne takaisin sinne mistä ovat tulleet/kuolemaan kokonaan. Bio Kill-aine tappoi kyllä, mutta aina mönkii jostain pari viisi uutta.

Sokeritoukista siis ei ole kyse, vaan pienemmistä. Nopeasti jotain googletettuna tuli esim. riisihärö vastaan. Sekö siellä nyt häröilee? Ota noista nyt selvää.
Heitin jo kaikki omenat sun muut äkkiä järkeillen pääteltynä pois, mutta ei auta.

chuck Norris potkis ne vittuun
Arnold hakkais ne vittuun
Van Damme potkis ne vittuun
Stallone ampuis ne vittuun
Dolph Lundgren hakkais ne vitunvittuun
Mike Tyson söis niiltä korvat
Steven Seagal vituttas niitä niin kovin että ne menis ite ulos..
Jackie Chan tekis niillä stunt-temppuja jossa ne puris sitä silmään.
Bud Spencer vetäsisi avolämällä itikoita naamaan.
Ron Jeremy kuorruttais ne.
Juha Föhr...

Joku joskus ehdotti semmosta sokerilientä astiassa toimivaksi päästä noista eroon.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sokeritoukista siis ei ole kyse, vaan pienemmistä. Nopeasti jotain googletettuna tuli esim. riisihärö vastaan. Sekö siellä nyt häröilee? Ota noista nyt selvää.
Vissiinkin noita riisihäröjä oli noin vuosi sitten täällä keittiössä. Puuropaketissa ja muissa vastaavissa majailivat. Kaikki ruuat heitin roskiin keittiön kaapeista ja Raid superia suihkuttelin reilusti. Reilun viikon päästä muistaakseni suihkuttelin uudestaan. Vasta parin kuukauden päästä uskalsin siirtää ruuat takaisin keittiön kaappeihin. Ei ole sen jälkeen ötököitä näkynyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös