Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 985 443
  • 47 171

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Itsemoderointi tarkoittaa vaikkapa sitä kun kirjoitat viestiä ja ennen "lähetä"- napin painamista tajuat, et viestis rikkoo palstan sääntöjä ja painatkin selaimesta "edellinen"- nappia. Eli moderoit itse itseäsi. Toki tästä on aika mahdoton jäädä edes kiinni ellei sitten suosiolla ilmianna itseään eli itseilmianna.

Näinhän se menee. Tosin itse olen sitä mieltä, että kaikkien itsemoderaattoreiden nimimerkit tulisivat olla julkisia kuten muillakin foorumeilla.
 

J.Petke

Jäsen
Ihmettelin tässä viime viikon lopulla Soneran omilla sivuilla, että enkö ole maksanut Soneran laskua ja kävin sen samoin tein maksamassa. Nyt sitten tänään näkyy verkkopankissa, että tuo laskun summa on tänään lähtenyt tililtä kahteen kertaan. Pitäisikö tässä nyt syyttää pankkia vai Soneraa?

(en tosin syytä ketään mutta olisihan se mukava jos nuo maksetut laskut näkyisivät verkkopankissa heti jolloin voit laskut maksettuasi suunnitella loppukuun budjetin helpommin.)
 

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Minne kannattaa ottaa yhteyttä ja tiedustella asiaa, kun itselleni posti on tullut älyttömän hitaasti viime aikoina. Äsken esimerkiksi tuli luukusta torstain Helsingin Sanomat. Viikonlopun ja tämän päivän Helsingin Sanomia ei ole vielä näkynyt. Lisäksi luukusta tuli lehti, jonka olisi pitänyt tulla perjantaina. Aamuposti neljä päivää myöhässä ja tulee klo 12? Asun kuitenkin kaupungissa, joten ei se siitäkään voi olla. Postin sivuilta en löytänyt mitään tälle asialle sopivaa yhteydenottonumeroa.

Eikös Hesarille ole ihan oma jakelunsa joten Itella (lue Posti) ei varmaan tuossa osaa kauheasti auttaa. Vai tuleeko sulle ns. normipostikin monta päivää myöhässä?

Helsingin Sanomien asiakaspalvelu on varmasti paras paikka aloittaa asian selvittely.
 
Viimeksi muokattu:

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Miltä suomalainen näyttää? Tuli mieleen tuosta uutissähkeestä..
Poliisin mukaan mies on noin 25–40-vuotias, suomalaisen näköinen, tummahiuksinen, pyöreäkasvoinen ja ruumiinrakenteeltaan normaali tai hieman roteva. Hänellä oli yllään vaalea paita ja tummat löysän oloiset housut.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Miltä suomalainen näyttää? Tuli mieleen tuosta uutissähkeestä..

Pitää mainita ettei mene vihapuheen puolelle, närkästyy joku.

Reissumies mainos pyörii telkkarissa. Onko tunnarin esittäjä Matti Johannes Koivu, ääni kuulostaa niin samalta?
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Pitää mainita ettei mene vihapuheen puolelle, närkästyy joku.
Eikun pitää mainita, ettei hommalaiset summuut heti epäile maahanmuuttajia tai muita vastaavia. Koska niinhän ne tekis.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Lounasseteleillä pystyy nykyään maksamaan kaikennäköisiä ostoksia ruokakaupoissa.

Tästä vielä sen verran, että viime viikonloppuna kävin kolmessa eri Keskon ruokakaupassa, ja kaikissä näistä lounasseteleillä sai maksaa vapaasti kaikkia elintarvikkeita paitsi alkoholia (eikä tietenkään tupakkaa).
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Minkä takia kaupassa kysytään: "laitetaanko pakasteet pieneen pussiin?". Miksi juuri pakasteet? Joissakin maissa kassa laittaa kaikki ostokset pussiin. Kysymättä.
 

Nick Neim

Jäsen
Minkä takia kaupassa kysytään: "laitetaanko pakasteet pieneen pussiin?". Miksi juuri pakasteet? Joissakin maissa kassa laittaa kaikki ostokset pussiin. Kysymättä.

Tietänet vastauksen, mutta mitähän ruumiinlämpö tekee kylmätuotteille?

Mun mielestä on ihan hyvä käytäntö, että itse pakataan ostokset sinne kauppakassiin. Huomattavasti käytännöllisempää kuin se, että kassa pakkaa asiakkaan ostoksia 5 minuuttia jonon kertyessä sinä aikana.

E: Herranen aika kuinka hidas.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Pysyvät kylmänä hiukan pitempään esim. kotimatkan ajaksi.
Minun termofysiikan ymmärrys on niin alkeellisella tasolla, ettei tämä minulle oikein avaudu. Itse olen elänyt luulossa, että kyse on ainoastaan siitä, että kondenssin aiheuttama kosteus ei leviäisi ympäriinsä.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Minun termofysiikan ymmärrys on niin alkeellisella tasolla, ettei tämä minulle oikein avaudu. Itse olen elänyt luulossa, että kyse on ainoastaan siitä, että kondenssin aiheuttama kosteus ei leviäisi ympäriinsä.

Noin minäkin sen miellän. Yksi pahainen muovipussi ei lämmöneristeenä ole minkään arvoinen.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Lähinnä minua on mietityttänyt se, että mistä tuo käytäntö on rantautunut ihan viimeisten parin vuoden aikana - samaan aikaan kun kaikessa muussa on pyritty viemään eteenpäin itsepalvelua. Miksi myyjä tarjoutuu laittamaan pakasteet pussiin?

Ja siis en todellakaan paheksu tai vastusta moista. Mietin vain.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Lähinnä minua on mietityttänyt se, että mistä tuo käytäntö on rantautunut ihan viimeisten parin vuoden aikana - samaan aikaan kun kaikessa muussa on pyritty viemään eteenpäin itsepalvelua. Miksi myyjä tarjoutuu laittamaan pakasteet pussiin?

Ja siis en todellakaan paheksu tai vastusta moista. Mietin vain.

Kaipa samasta syystä kun ne aina ryttäävät minun ostamani muovikassin. Minä haluan kassini siistinä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös