Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 021 160
  • 47 213

ace

Jäsen
Kiitos. Olin lähes täysin varma että näin tämä juurikin on, nyt olen sitten ihan täysin varma.

Aika yllättävää on ollut se, että tulee varsin usein vietettyä perjantai-iltaa rouvan kanssa punaviiniä latkien (tämä ei yllätys) ja VH1-kanavaa katsellen. Poppiahan sieltä tulee, mutta yleensä aina joku Top 50-joku ja ne ovat kyllä olleet varsin kiinnostavia.

Mä olen jäänyt koukkuun VH1 Classic kanavaan, joka toimii mun kämpässä nykyään tausta musiikkina, jos ei muuta ohjelmaa tule. Sieltä tulee takavuosien suurempia ja pienempiä hittejä omasta lapsuudesta ja nuoruudesta.

Kaikkea ei pitäisi tunnustaa diggaavansa, mutta aikamoisia nostalgia fiiliksiä tämän kanavan tarjonnasta saa, toiset hyviä ja toiset vähemmän hyviä.

Vanhat musavideot ja niiden alkeellisuus verrattuna nykypäivän spektaakkelehin, on aika hupaisaa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Miksi lähes kaikilla vastaantulijoilla on nykyään kaulahuivi kaulassaan vaikka olisi lämpöä päälle 15 astetta?

Mä en tiedä missä sä asut, mutta mä oon ainakin täällä Helsingissä käyttänyt kaulahuivia tai huivia ihan sen takia että on vitun kylmä. Nyt kyllä vähän helpottaa, mutta käytän edelleen, koska tuuli käy muuten ikävästi kaulaan, kun takissa ei oikein suojaavaa kaulusta ole.

Todennäköisesti kuitenkin lopetan siinä vaiheessa viimeistään kun päästään yli viidentoista asteen. Ehkä jo kesäkuussa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mä olen jäänyt koukkuun VH1 Classic kanavaan, joka toimii mun kämpässä nykyään tausta musiikkina, jos ei muuta ohjelmaa tule. Sieltä tulee takavuosien suurempia ja pienempiä hittejä omasta lapsuudesta ja nuoruudesta.

Kaikkea ei pitäisi tunnustaa diggaavansa, mutta aikamoisia nostalgia fiiliksiä tämän kanavan tarjonnasta saa, toiset hyviä ja toiset vähemmän hyviä.

Vanhat musavideot ja niiden alkeellisuus verrattuna nykypäivän spektaakkelehin, on aika hupaisaa.
Sitten huvitusta voi vielä lisätä sillä että ensin muistellaan "mitäs tälle ja tälle bändille/laulajalle/muulle tapahtuikaan", ensin väitellään ja kinataan ja sitten katsotaan kaikkitietävästä Wikipediasta kuis se oikein olikaan. Ja minä vuonna.

Keski-ikäisten puuhastelua! Mieluisaa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Myisikö joku minulle sopuhintaan Anthraxin Sound of white noise-cd:n? Tuntuu olevan loppu joka paikasta enkä millään viittis lähteä divareihin etsiskelemään. Ja kaikki verkkokaupat ovat täynnä huijareita, toisin kun täällä jatkiksessa jossa jokaisen nimimerkin taakse kätkeytyy lämmin sydän.

Kympillä vaikka?
Kyllä jatkis on kätevä. Kiitos levyn myyneelle nimimerkille! Hyvin soi.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Montako tuotantokautta Life on Mars TV-sarjaa on tehty?
Googleta en spoilerien pelossa.

Sekä USA:n että brittien versiota kumpaakin vain yksi kausi?
 

wundermann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LUFC
Montako tuotantokautta Life on Mars TV-sarjaa on tehty?
Googleta en spoilerien pelossa.

Sekä USA:n että brittien versiota kumpaakin vain yksi kausi?

Siihen yhteen se jää, kun tarina loppuu siihen vikaan jaksoon. Toki sarjalle on tehty Englannissa ihan kelvollinen jatko. David Bowie-nimellä jatketaan, eli Ashes to ashes. Sama idea, eri päähenkilö.

Eihän tota jenkkiversiota oikein pysty katsomaan, kun Gene Hunt on tuollainen vanha käppänä. Harvey Keitelin uralle ja monille hienoille rooleille kaikki kunnia, mutta tuohon rooliin ei sovi kyllä ollenkaan. 10 cm liian lyhyt, kuihtunut eikä oikeastaan tuo ilmi sellaista tarvittavaa työväenluokkaista agressivisuutta.

e. Niinpä olikin näköjään kaks lyhyttä kautta brittiversiossa. Näytettiiin vaan subilla putkeen, niin en itsekään tajunnut.
 
Viimeksi muokattu:

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Montako tuotantokautta Life on Mars TV-sarjaa on tehty?
Googleta en spoilerien pelossa.

Sekä USA:n että brittien versiota kumpaakin vain yksi kausi?

Brittiversiota on tehty kaksi kahdeksan jakson kautta, eli 16 jaksoa yhteensä. Jenkkiversiota yksi 17 jakson kausi.

Briteissä nuo tuotantokaudet on yleensäkin aika lyhyitä sarjassa kuin sarjassa.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Siihen yhteen se jää, kun tarina loppuu siihen vikaan jaksoon. Toki sarjalle on tehty Englannissa ihan kelvollinen jatko. David Bowie-nimellä jatketaan, eli Ashes to ashes. Sama idea, eri päähenkilö.
Brittiversiota on tehty kaksi kahdeksan jakson kautta, eli 16 jaksoa yhteensä. Jenkkiversiota yksi 17 jakson kausi.

Briteissä nuo tuotantokaudet on yleensäkin aika lyhyitä sarjassa kuin sarjassa.
All right. Saako tällä palstalla kiittää vai tulkintaako se turhaksi viestiksi? Kokeilen kuitenkin onneani. Kiitos kummallekin.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Apua!!

Minulla on mahdollisuus lunastaa duunista Rolandin Jazz chorus 120-vahvistin. Kunto ei ole kovin hyvä, joten joudun viemään sen joka tapauksessa huoltoon.

Kuinka paljon siitä kannattaa maksaa?
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulla on mahdollisuus lunastaa duunista Rolandin Jazz chorus 120-vahvistin. Kunto ei ole kovin hyvä, joten joudun viemään sen joka tapauksessa huoltoon.

Kuinka paljon siitä kannattaa maksaa?

No varmaankin sen verran mitä siitä pyydetään. Turhaan ylimääräistä suunnittelet maksavasi.

No joo jos ovh on siellä tonnin kieppeillä ja tuon kunto "ei kovin hyvä" ja huoltoon menee niin 50e, 100e max.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Hyvät minikaiuttimet

Ollaan lähdössä Bratislavaan katsomaan Lätkän MM-kisoja ja tottakai hotellihuoneessa pitää olla musiikkia. Ipodeja ja kannettavaa löytyy, mutta kaiuttimet on ongelma... Ei viittis raahata mitään kovin isoa settiä mukaan (ei siis ministereoita), eikä oikein innosta ottaa 2.1 settiä subbareineen. Olisko kellään tiedossa esim. jotain hyviä tietokone kaiuttimia, jossa on tukeva basson toisto, eikä honota kovin muovisesti?

Yhtenä vaihtoehtona mietittiin tota Audio Pron radio onea, mut sillä on vähän hintaa:
44310 - Audio Pro Radio One - Verkkokauppa.com
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Venytyksiä etc.

Löytyisiköhän keneltäkään (tai jostain) vinkkejä ja esimerkkejä hyvistä venytyksistä ylävartalolle (Vatsa ja siitä ylöspäin, etunenässä kyljet & rintalihakset sekä yläselkä ja hartiat)? Olen tässä alkanut pohtia, että mahdolliset kylkikivut voisivat hyvinkin johtua siitä, että lihaksisto on jumissa ja siitä, että koneella tulee yleensä oltua huonossa asennossa.

Ja tokihan saa heittää myös hieman tietoa siitä, että kauanko yleensä kannattaa venytellä ja kuinka tehokkaasti nämä venytykset yleensä auttavat. Voihan tämäkin varmasti olla yksilöllistä, mutta jos nyt jotain osviittaa saisi niin olisin kiitollinen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hei.

Kuinkahan nuo tekijänoikeusasiat menevät tuotteiden kotisivuilla olevista kuvista? Meinaan siis voinko käyttää vaikkapa iPhonen tai Noksun kuvaa koulun oppilaslehdessä, jos kuva on nasautettu netistä?

Samaan asiaan liittyen, bändeillä on sivuillaan jonkin verran lehdistökuvia. Kai nuo ovat vapaata riistaa, kun kyse ei ole kaupallisesta hyötymisestä?
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
KalPan ottelussa tänään ensimmäistä kertaa Suomessa käytössä pohjasta täyttyvä oluttuoppi. Savon Sanomien video Niiralan Montusta. Lyhyesti, tällä tuoppi täyttyy 5 sekunnissa normaalin hanan 14-18 sekunnin sijaan. Erätauolle ei tarvitse täyttää 60 tuoppia valmiiksi asiakkaille.

Tämän olen vaan nähnyt aiemmin Youtubessa, mutta en tiedä noista hakusanoista. Mitenhän tuon voisi löytää?

Jossain KalPa, Olvi ja Kuopio on ensimmäisiä. Onhan se ihan hienoa. :)
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Olen melkoisen varma että näin keskiviikkoisessa Urhotv-mainoskirjeessä - tai sen ohjaamana heidän sivuillaan - jossain Veikkaajan jonkunlaisen about parin kympin tarjouksen, mutta nyt en löydä sitä kuolemaksenikaan mistään. Missähän se on, tai vastaava samanmoinen..? Thanks.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Kuinkahan nuo tekijänoikeusasiat menevät tuotteiden kotisivuilla olevista kuvista? Meinaan siis voinko käyttää vaikkapa iPhonen tai Noksun kuvaa koulun oppilaslehdessä, jos kuva on nasautettu netistä?

Ainakin opinnäytetyössä sai käyttää kuvaa, kun vain mainitsi lähteen siinä kuvan alla. Ihan satavarmaa tietoa en uskalla luvata, mutta jos tuosta nyt jotain apua olisi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Siitä vaan vastausta perkamaan:

Tekijänoikeusfakki
Loppujen lopuksi löysin tuolta kohdan, jonka perusteella saisimme käyttää kuvia lehdessämme sitaattioikeuden perusteella, koska kyseiset kuvat liittyvät oleellisesti juttujen aiheisiin. Pitää vain lähteet tyrkkiä näkyville. Vailla parempaa tietoa aion näin toimia. Olkoon kanssani ikuturso, äijönpoika.
 

Taklaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuossa tuli katseltua Haitin katastrofiin liittyen tuo "We Are The World" videointi, jossa monet tunnetut artistit on kerätty samaa studioon. Sitä katsellessa takaraivosta puski muisto, että olen joskus nähnyt samantyyppisen esityksen jostakin suomalaisesta kappaleesta. Olisko ollut YLEn joku hyväntekeväisyys-kappale tai jotakin. Muistaako kukaan mistä biisistä olisi ollut kysymys. Omat googlaukset ja youtube-haut ei tuottaneet tulosta. Ärsyttävästi jäi kaihertamaan kun en yhtään muista mikä biisi tai kohde olisi ollut kyseessä.
 

Taklaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Iso kiitos sampiolle! Äärimmäisen nopeaa toimintaa ja vaikka biisi ei tällä kertaa osunut kohdilleen, niin johti lopulta sen oikean pariin. Kyseessä oli siis YLEn Nenäpäivän pohjalta rakennettu Leivotaan leivotaan, kipale, jossa Marja Tyrnin kanssa studiossa lauleskeli porukkaa Hectorista Herra Ylppöön. Marja Tyrnin osuuden olin onneksi jo ehinyt unohtaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös