Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 026 182
  • 47 215
En varmaankaan ole ensimmäinen idiootti täällä, joka kadottaa lompakkonsa kännissä. Mites tässä tilanteessa pitäisi toimia? Siis koko lompakko sisältöineen joko pöllitty taskusta tai pudonnut tms. Narikassa ravintolasta poistuessa lompakon oli oltava vielä tallella, koska säilytän narikkalappua siellä. Kävelin kotiin, joten ei ole jäänyt esim. taksiin tai bussiin. Kotoa ei löydy mistään.

Nyt luonnollisesti kuoletettu kortit, kyselty ravintolasta, tehty poliisille ilmoitus ja tehty löytötavarapalveluun ilmoitus. Mitä muuta pitäisi tehdä? Ilmeisesti ajokorttia pitää hakea uudestaan (40e).

Voittajafiilis.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt luonnollisesti kuoletettu kortit, kyselty ravintolasta, tehty poliisille ilmoitus ja tehty löytötavarapalveluun ilmoitus. Mitä muuta pitäisi tehdä? Ilmeisesti ajokorttia pitää hakea uudestaan (40e).

Voittajafiilis.

Kerran olen lompakkoni hukannut. Menin poliisiasemalle ilmoittamaan sen ja kysyin samalla tuota ajokorttiasiaa. Siellä sanottiin että pari kolme viikkoa voi mennä, mutta jos sen aikana lompakko ei poliisille tai löytötavarapisteelle ole tullut, niin tuskin sitä löytyy enää ollenkaan.
Venasin tuon kolmisen viikkoa ja menin sen jälkeen kyselemään. Ei voittoa. Sen jälkeen ajokortin tilaus.

Tuossa ajokortti-hommassa meinasi käydä ikävästi, sillä lompakon katoamista seuraavana päivänä kun menin poliisiasemalle, niin selväsanaisesti ilmaisin (kysyin miten toimia) ajokorttini katoamisesta.
Noh, loppujen lopuksi joskus kuukauden päästä kun menin lunastamaan ajokorttiani, niin sain tietää että mulla olisi pitänyt olla ajokortittomana joku erillinen ajolupa sekä passi ajo-oikeuden todistamiseen. Poliisin kysellessä olisi mulle sakot rapsahtanut. Onnekseni en paskalakkeihin tuona aikana törmännyt.
Passia kannoin muutenkin messissä, mutta tuo ajolupahomma jäi kun tuo kalkkiintunut virastotäti ei viitsinyt asiasta ensimmäisellä kerralla mainita.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ei liene, sillä kysymyksessä luki SM-Liiga joka on perustettu vasta 1975.

No jos reunaehdot ovat tällaiset, niin väittäisinpä, että vastaus on silloin Reijo Ruotsalainen, joka on kylläkin suomalainen.

Luulen kumminkin, että alkuperäisessä baarikysymyksessä on ollut kyse Suomen mestaruudesta.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Iltalehden otsikon mukaan Arto Nyberg mokasi presidentin edessä. Katsoin itse eilen ko. ohjelman enkä huomannut Nybergin tekevän mokaa haastatellessaan Mauno Koivistoa. Voisiko joku valottaa mistä mokasta mahtaa olla kyse.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
OK. Eipä tuo varmaan Manua häirinnyt. On se tietysti tärkeää pohtia mitä Manu meistä nyt ajattelee. Mitäköhän ulkomaalaisetkin ajattelee, jos ne kuulee tästä. Aivan ennenkuulumatonta.

Ei stna, kauhea skandaali! Miten tää voi olla mahdollista, Arto perkele! Nyt kyllä hätäistunto eduskuntaan ja äkkiä. Ja Arton on kyllä julkisesti pyydettävä anteeksi tätä julmaa ja halveksittavaa mokaansa! Toivottavasti Manu ei loukkaantunut pahasti.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kuinka saa synkattua netistä imutetun tekstityksen netistä imutettuun videoon, jos tekstitys ei ole synkassa automaattisesti?

Harmittaa valtavasti kun tekstit tulevat 3 sekuntia etukäteen.

Minähän en ole warettanut, kaverin kaveri on.
 

Wolves

Jäsen
Kuinka saa synkattua netistä imutetun tekstityksen netistä imutettuun videoon, jos tekstitys ei ole synkassa automaattisesti?

Harmittaa valtavasti kun tekstit tulevat 3 sekuntia etukäteen.

Minähän en ole warettanut, kaverin kaveri on.

Subtitle Workshop (urusoft.net)

Tosin helpompaa on, kun tarkistat videon FPS:n (Frames per second) ja haet tekstit sen mukaan. Tekstejä kun löytyy 2-3:lle eri FPS:lle
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jos käytät VLC:tä (kuten jokainen iso peniksinen mies käyttää), näpyttele G tai H näppäimillä haluttu määrä korjausta.

Mulla on vaan katkarapu ja BS Player, mutta voisinhan venytyttää kikkeliä ja alkaa katsoa eläviä kuvia VLC:llä.

Kiitän vinkeistä. Tuo kakstonnisen SaiPan ohjelma ei pelittänyt (en osaa käyttää), mutta freimimäärävinkki oli kultaa.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Kuka nainen oli/on Eurosportilla maastohiihdossa kommentaattorina? En koskaan sattunut olemaan ruudun ääressä silloin kun selostajien nimet alareunassa näkyivät.

Selostaja itse kuulostaa rasittavalta, mutta kommentaattori oli asiallinen niin äänen kuin asiantuntemuksen puolesta.
 

J.Petke

Jäsen
Mulla on vaan katkarapu ja BS Player, mutta voisinhan venytyttää kikkeliä ja alkaa katsoa eläviä kuvia VLC:llä.

Kiitän vinkeistä. Tuo kakstonnisen SaiPan ohjelma ei pelittänyt (en osaa käyttää), mutta freimimäärävinkki oli kultaa.

BS Playerissa tekstityksen korjaus ctrl-nuolinäppäin sekä hienosäätö shift-nuolinäppäin.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuka nainen oli/on Eurosportilla maastohiihdossa kommentaattorina? En koskaan sattunut olemaan ruudun ääressä silloin kun selostajien nimet alareunassa näkyivät.

Selostaja itse kuulostaa rasittavalta, mutta kommentaattori oli asiallinen niin äänen kuin asiantuntemuksen puolesta.

Käsittääkseni kyseessä oli Marjut Rolig.
 

Wolves

Jäsen

Ralph

Jäsen
Olenko väärässä jos totean että Ville Peltonen lopetti maajoukkueuransa Karjala -turnaukseen? Vai muistanko vain väärin?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Mulla on vaan katkarapu ja BS Player, mutta voisinhan venytyttää kikkeliä ja alkaa katsoa eläviä kuvia VLC:llä.

BS Playerillähän voi suoraan ladata tekstitykset (opin tänki jatkoajasta) joten sen ku kokeilet eri tekstejä sen aikaa et alkaa osua kohdilleen. Joku menu -> tekstitykset -> lataa tekstitykset.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös