Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 014 647
  • 47 212

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Miten jatkoaika nickin saa vaihdettua?!?!

YV nimimerkille Moderaattorit.

Tai kelle tahansa jolla on suosikkijoukkueissa HPK.

Eräs palstalainen lähetti minulle kerran yksityisviestin toivoen nimimerkkinsä vaihtumista toiseksi. Pyysin häntä kirjoittamaan paperille molemmat nimimerkit, sen josta hän haluaa eroon sekä sen jota hän havittelee.

Valelimme toisemme tuoksuvin voitein. Sitten poltimme lapun joka sisälsi vanhan nimimerkin. Uuden nimimerkin kera juoksimme ja iloitsimme läpi kalsean kaupungin. Ynseä rahvas sylki päällemme ja huusi rivouksia.

Nimimerkki ei vaihtunut. Palstalainen ei vieläkään suostu puhumaan kanssani.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itsellä on PlusTV kortti ja olen tallentanut Urhon otteluita, hyvin ovat näkyneet. Eli jos omaat jonkun katselukortin, tallennuksessa ja katselussa ei ole ongelmaa, mutta jos ostat pelin Sonera Totalin kautta, en tiedä vastausta.
Voi peijjooni, testasin tuossa illalla nauhottaa jotain leffaa tuolta Urholta. No äsken sitten rupesin katsomaan sitä ja kas, ruutu pimeänä. En tiedä mikä tässä mättää kun muiden maksukanavien ohjelmien katselu jälkikäteen onnistuu.

Noo, tuleehan tuo vissiin jälkilähetyksenäkin mutta olisi kiva nähdä kaikki alkuhulinat ja erätauko-haastattelut sun muut, ja mahdetaankohan niitä tuossa jälkilähetyksessä näyttää.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Kanavasta puheenolleen. Mitä muita baareja näitten sporttipaikkojen (Elmo, Sports Academy, Chelsea) lisäksi olisi, jotka näyttävät Urhoa Hgin keskustan alueella?
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kuka on tuo liitteen Jukuri-pelaaja?
 

Liitteet

  • jukuri.jpg
    jukuri.jpg
    95,9 KB · kertaa luettu: 543

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kuka on tuo liitteen Jukuri-pelaaja?

Olisikohan Sami Kautto? Ainakin nimi voisi sattua selkätekstiin, naamasta ei osaa sanoa mitään.


Ja sitten oma kysymys. Onko kellään vinkkiä, mistä voisi tilailla edullisesti kahveja Dolce Gusto -masiinaan? Brittien Amazonilta olen jotain katsellut, mutta nekin on lähinnä ns. ulkopuolisilla myyjillä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tietääkö joku nykyisistä asunto-osakeyhtiöiden rakennusmääräyksistä/-säädöksistä, eli lähinnä sellaisesta jos haluaa rakentaa saunattomaan asuntoon saunan. Olen tässä isompaa asuntoa katsellut mutta tarjonta on kovasti huonoa, ja suurin osa järkevän hintaisista ja hyvällä paikalla olevista asunnoista on saunattomia. Mutta kun pohjapiirustuksia katselee niin aika moneen olisi tilojen puolesta mahdollista tehdä sauna, esim. vaatehuoneen tilalle. Mutta tuleeko tässä sitten joku pykälä vastaan? Ennenhän tuollainen saunan rakentaminen on ainakin ollut mahdollista, tiedän monta asuntoa johon näin on tehty, mutta nyt kun tuo asunto-osakeyhtiölaki muuttui että jokaisesta pienestäkin remontista pitää tehdä ilmoitus ja muutenkin pykäliä on käsittääkseni tiukennettu niin onko tuollainen saunan rakentaminen jälkikäteen enää nykyisin mahdollista?
 
asunto-osakeyhtiölaki muuttui että jokaisesta pienestäkin remontista pitää tehdä ilmoitus ja muutenkin pykäliä on käsittääkseni tiukennettu niin onko tuollainen saunan rakentaminen jälkikäteen enää nykyisin mahdollista?

On huoneistosaunan rakentamisesta entisen lainkin aikana pitänyt yhtiötä tiedottaa ja siihen luvat saada. Saunan rakentaminen riippuu yhtiöstä ja siitä millaiset mahdollisuudet rakentamiseen huoneistossa on (ilmastointi, riittävät eristykset jne.) Jos jossain muussa yhtiön asunnossa jo sauna on rakennettu, niin sellaisen saa itselleekin yleensä tehdä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On huoneistosaunan rakentamisesta entisen lainkin aikana pitänyt yhtiötä tiedottaa ja siihen luvat saada.

Kyllä on ja tiedän tämän. Mutta kysyinkin lähinnä sitä että onko tuo tämän uudistetun asunto-osakeyhtiölain myötä tullut vieläkin vaikeammaksi tai jopa mahdottomaksi?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi peijjooni, testasin tuossa illalla nauhottaa jotain leffaa tuolta Urholta. No äsken sitten rupesin katsomaan sitä ja kas, ruutu pimeänä. En tiedä mikä tässä mättää kun muiden maksukanavien ohjelmien katselu jälkikäteen onnistuu.

Noo, tuleehan tuo vissiin jälkilähetyksenäkin mutta olisi kiva nähdä kaikki alkuhulinat ja erätauko-haastattelut sun muut, ja mahdetaankohan niitä tuossa jälkilähetyksessä näyttää.

Oliko sulla maksukortti paikalla, kun katsoit tallennusta? Tallenuksen katselu vaatii myös kortin. Itse tallensin Ässät - Lukko pelin ja hyvin toimi.
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kyllä on ja tiedän tämän. Mutta kysyinkin lähinnä sitä että onko tuo tämän uudistetun asunto-osakeyhtiölain myötä tullut vieläkin vaikeammaksi tai jopa mahdottomaksi?

Istun taloyhtiön hallituksessa, joten minun pitäisi kai tietää. Eri asia sitten meneekö vastaus oikein: Laissa ei sanota missään kohtaa, ettei huoneistoon saisi rakentaa saunaa. Itse asiassa laki antaa edelleen huomattavat vapaudet osakkaalle asunnon remontointiin, vain ilmoitusvelvollisuuksia, valvontaa jne. on haluttu vähän yhdenmukaistaa ja parantaa. Maankäyttö- ja rakennuslaki säätää sen, minkälaisista töistä edellytetään viranomaislupaa. Lupaa vaativista töistä esimerkkeinä on vesi- ja viemäröintipisteen siirtäminen ja kylpyhuoneen laajentaminen kuivatilaan.

Joudut siis hakemaan (tai taloyhtiö hakee) rakennusluvan työlle. Yhtiö voi valtuuttaa sinut hakemaan luvan yhtiön nimissä. Luvan maksaa aina osakkeenomistaja. Lisäksi yhtiö voi haluta valvoa työtä kustannuksellasi (kohtuullinen kustannus, mitä ikinä se tarkoittaakaan). Perus kylpyhuoneremontti, jossa tehdään vesieristyskatselmuksesta lähtien kaikki, voi vaatia kolmesta neljään erillistä tarkastusta, joten hintaahan noille tarkastustöille aina tulee.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oliko sulla maksukortti paikalla, kun katsoit tallennusta? Tallenuksen katselu vaatii myös kortin. Itse tallensin Ässät - Lukko pelin ja hyvin toimi.
Kyllä vaan. Eikä muuten näkynyt peli kun illalla tulin kotiin... No, näkeehän sen matsin tosiaan jälkilähetyksenä.

Vähän tämä vaan on outo juttu, mutta eipä voi mitään. Ehkä mulla on jossain asetuksissa jotain häikkää.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kyllä vaan. Eikä muuten näkynyt peli kun illalla tulin kotiin... No, näkeehän sen matsin tosiaan jälkilähetyksenä.

Vähän tämä vaan on outo juttu, mutta eipä voi mitään. Ehkä mulla on jossain asetuksissa jotain häikkää.

En ole satavarma, mutta Totalihan kauppasi omaa tallentavaa digiboksiaan silloin kun liittymää avasi. Olisiko niin, että nuo kanavat 150-157 on estetty näkymästä muilla tallentimilla? Mene ja tiedä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Istun taloyhtiön hallituksessa, joten minun pitäisi kai tietää...

Kiitokset vastauksesta, tätä juuri hain. Eli pitääpä siis ottaa yhteyttä parin kiinnostavan kohteen isännöitsijöihin, ja kysellä ko. yhtiöiden kantaa huoneistosaunan rakentamiseen.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kyllä vaan. Eikä muuten näkynyt peli kun illalla tulin kotiin... No, näkeehän sen matsin tosiaan jälkilähetyksenä.

Vähän tämä vaan on outo juttu, mutta eipä voi mitään. Ehkä mulla on jossain asetuksissa jotain häikkää.

Onko boksi Procaster tai Topfield? Meikäläisen Procasterilla onnistuu maksukanavien tallennus ehkä joka kolmas kerta. Yleensä tiedosto näkyy listassa niin kuin se olisi siellä, mutta kun yrittää katsoa, boksi sekoaa saman tien.

Luulenpa, että tuo on jonkinlainen tyyppivika. Edellinen Procaster teki ihan samalla tavalla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä vaan. Eikä muuten näkynyt peli kun illalla tulin kotiin... No, näkeehän sen matsin tosiaan jälkilähetyksenä.

Vähän tämä vaan on outo juttu, mutta eipä voi mitään. Ehkä mulla on jossain asetuksissa jotain häikkää.

En sitten tiedä, mutta itsellä on Topfield:n boxi ja olen antennitaloudessa ja homma toimii.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Mistähän löytäisi kuvia talviklassikosta? Iltapäivälehden kuvakollaasit on selattu, kai siellä muutkin ovat kuvanneet?

Digicamera.netistä bongattu pari linkkiä. Noissa ei kauheasti kiekkokuvia ole, mikä on mielestäni tuollaisessa tapahtumassa ihan hyväkin.

http://linturi.kuvat.fi/kuvat/Icehockey/Talviklassikko/
http://kettunen.1g.fi/kuvat/keikkakuvia_2011/talviklassikko/

Tuon enempää en ole minäkään löytänyt. Tuonnehan ei kai saanut viedä kameroita, joten ehkä siitäkin johtuu, että kuvat ovat aika tiukoilla. Toki ihmiset ovat varmasti kamerakännyköillä ja pokkareilla ottaneet kuvia, mutta ne tuskin ovat kovin julkaisukelpoisia.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Mikä on helpoin tapa saada tietokoneesta ulos jatkuvaa ääntä tietyllä nuotilla? Musiikin suhteen olen ihan uuno enkä erota mezzosopraanoa tabulatuurista. Anvil Studio-nimisen ilmaisen MIDI-ohjelman asensin, mutta siitäkään en tajua mitään. Koitin soitella noita nuotteja ja säätää asetuksia, mutta jatkuvaa monotonista ääntä en osaa tuolla luoda.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Moi

Sain uusvanhan pyykinpesukoneen ja ihmettelen kun siinä on tuollainen nappi missä lukee 1/2. Mitä tuo mahtaa tarkoittaa?

Se on vajaatäyttöpainike. Eli jos sinulla on vain vähän pyykkiä niin se vähentää huuhteluiden määrää kun painat tuon napin pohjaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
nappi missä lukee 1/2. Mitä tuo mahtaa tarkoittaa?

Se on niinku puoli koneellista, tai niin sen olen mieltänyt. Kätevä poikamiehelle, kun silloin ei pyykkiä juuri koskaan täyttä koneellista ollut. Uusvanha pesukone täälläkin, tarttis varmaan joskus ottaa selvää, että mitä nuo symbolit tuossa ohjelmavalitsimessa meinaavat. Nyt olen pessyt milloin milläkin. Mutta puhdasta tulee, joten so not.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös