Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 980 268
  • 47 171

jerry

Jäsen
Kaipaisin jotain keinoa pitää kuntoa/hyvin alkanutta painonpudotusta yllä näin kylmillä ilmoilla, kun ulos ei oikein ole menemistä. Salille ei juuri nyt ole kertakaikkiaan varaa mennä, niin että jos joku tietää jonkun hyvän tavan sisätiloissa kotona hiukan kaloreita polttaa, niin olisi mukavaa :)

Joo, ehkä tyhmä kysmys, mutta tähän asti paino tippunut lähinnä lenkkeilyllä ja ruokavalion muutoksella. Tulee vaan äkkiä ne kilot takas kun lenkkeilyn sijaan syö kotona leipää...

Laita kaukosäätimet naapurin autotalliin.
Siis jos et omista hyppynaruja.
 

passenger

Jäsen
Kaipaisin jotain keinoa pitää kuntoa/hyvin alkanutta painonpudotusta yllä näin kylmillä ilmoilla, kun ulos ei oikein ole menemistä. Salille ei juuri nyt ole kertakaikkiaan varaa mennä, niin että jos joku tietää jonkun hyvän tavan sisätiloissa kotona hiukan kaloreita polttaa, niin olisi mukavaa :)

Joo, ehkä tyhmä kysmys, mutta tähän asti paino tippunut lähinnä lenkkeilyllä ja ruokavalion muutoksella. Tulee vaan äkkiä ne kilot takas kun lenkkeilyn sijaan syö kotona leipää...

Osta edullinen/käytetty kuntopyörä, stepperi tai soutulaite. Huippusoutulaitteita voi myös vuokrata. Kaikki sellasia mukavia treenejä että voit vaikka katella telkkaria samalla.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Osta edullinen/käytetty kuntopyörä, stepperi tai soutulaite. Huippusoutulaitteita voi myös vuokrata. Kaikki sellasia mukavia treenejä että voit vaikka katella telkkaria samalla.
Itse olen harrastanut juoksumattoa, ostettiin kotiin joskus sellainen ihan kuntosalitasoinen kun sopivasti saatiin. Reipas ylämäkeen simuloitu marssi sujuu tosiaan mukavammin, kun laittaa samalla elokuvan pyörimään.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomasimme, että yksi saunan sähkökiukaan vastuksista on poikki, eikä tietenkään lämpene. Kysymys kuuluukin, onko tämän vaikutukset ainoastaan tehoa alentevat, vai vaikuttaako se myös turvallisuuteen? Uskallammeko siis laittaa joulusaunan, vai jätämmekö suosiolla väliin? Tulipalo tai pieni räjähdys ei oikein houkuttele.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huomasimme, että yksi saunan sähkökiukaan vastuksista on poikki, eikä tietenkään lämpene. Kysymys kuuluukin, onko tämän vaikutukset ainoastaan tehoa alentevat, vai vaikuttaako se myös turvallisuuteen? Uskallammeko siis laittaa joulusaunan, vai jätämmekö suosiolla väliin? Tulipalo tai pieni räjähdys ei oikein houkuttele.
Olen saunonut saunoissa, joissa vastuksia on ollut poikki. Teho laskee, mutta ei kai siitä muuta ongelmaa ole.

Sauna lämpenee huomattavasti hitaammin, ja lämpöä saunassa ei kovin kauaa kestä, jos monta vastusta on pois pelistä (luonnollisesti). Toki jos vain yksi vastus on poikki, niin ei sillä kovinkaan suurta vaikutusta varmaan ole.

Mutta, jos teille syttyy tulipalo, en ota vastuuta asiasta :)
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Huomasimme, että yksi saunan sähkökiukaan vastuksista on poikki, eikä tietenkään lämpene. Kysymys kuuluukin, onko tämän vaikutukset ainoastaan tehoa alentevat, vai vaikuttaako se myös turvallisuuteen? Uskallammeko siis laittaa joulusaunan, vai jätämmekö suosiolla väliin? Tulipalo tai pieni räjähdys ei oikein houkuttele.

Kyllä minä ainakin saunoin (tietämättäni) vuosi sitten kiukaalla jossa oli vastus ihan irtipoikki. Eipä siitä muuta seuraamuksia ollut kuin se että lämpiäminen kesti todella kauan ja teho ei muutenkaan ollut kovin hyvä.

Mutta kuten edellinenkin kirjoittaja, niin minäkään en ota vastuuta tulipalosta...
 

scholl

Jäsen
Osta edullinen/käytetty kuntopyörä, stepperi tai soutulaite. Huippusoutulaitteita voi myös vuokrata. Kaikki sellasia mukavia treenejä että voit vaikka katella telkkaria samalla.

Itse olen harrastanut juoksumattoa, ostettiin kotiin joskus sellainen ihan kuntosalitasoinen kun sopivasti saatiin. Reipas ylämäkeen simuloitu marssi sujuu tosiaan mukavammin, kun laittaa samalla elokuvan pyörimään.

Jos on lenkkeillyt niin juoksumatto olisi varmaan paras, mutta ne eivät ole kovinkaan halpoja ja vaativat paljon tilaa. Mutta kyllä joku kuntopyöräkin on aika hyvä, jos tekee alhaisilla sykkeillä. Siinä voi lukea samalla vaikka kaikki aikakauslehdet. Muutama v sitten kun piti aloittaa kuntoilu vakavan sairastelun jälkeen niin menin joka aamu salille ajamaan pari tuntia sitä kuntopyörää. Luin lukemattomat lehdet siinä samalla. En lukenut mitään lehtiä kotona, vaan aina pyörän päällä.

Eli jos on kotona vaikka joku kuntopyörä niin siihen päälle voi sitten tehdä jotain voimisteluliikkeitä. Venyttelyitä ja myös muita vaikkapa keskivartalon liikkeitä ja jos on jotkut käsipainot tms. niin siihen voi yhdistää voimaharjoitteluakin. Ihan hyvän treeniin pystyy tekemään, mutta ehkä se on alussa vähän haastavampaa kuin lenkkeily. Pitää saada rutiinit nimittäin päälle.

edit. liittäisin tuohon ehkä vielä muutamia uintikertoja. Sehän on kaupunkien toimesta subventoitua toimintaa ja varsinkin jos olet opiskelija niin pääset halvalla
 
Puhelu/viesti Englantiin

Millaiseen muotoon laitan puhelinnumeron 07960054823 jotta pystyn soittamaan tai tekstaamaan siihen omasta suomalaisesta liittymästäni? Näkeekö ko. numerosta onko se kännykkä- tai lankaliittymä?
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Sain tänään aamulla viestin numerosta 100501, viestissä oli vaan tolkuton määrä numeroita ja kirjaimia sekaisin. Koitin Googletella, mutta en saanut ihan tarkkaa vastausta, että kannattaako tuosta huolestua?

Onko kukaan muu saanut vastaavanlaista viestiä?
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Kaipaisin jotain keinoa pitää kuntoa/hyvin alkanutta painonpudotusta yllä näin kylmillä ilmoilla, kun ulos ei oikein ole menemistä. Salille ei juuri nyt ole kertakaikkiaan varaa mennä, niin että jos joku tietää jonkun hyvän tavan sisätiloissa kotona hiukan kaloreita polttaa, niin olisi mukavaa :)

Joo, ehkä tyhmä kysmys, mutta tähän asti paino tippunut lähinnä lenkkeilyllä ja ruokavalion muutoksella. Tulee vaan äkkiä ne kilot takas kun lenkkeilyn sijaan syö kotona leipää...

Mä oon jatkanu lenkkeilyä melko kylmillä ilmoillakin. Tarpeeksi vaan vaatetta, niin on oikein mukava juosta. Mulla on tekninen alusasu (100% polyesteriä), sen päällä puuvillainen välikerrasto ja sitten juoksuhousut ja -takki. Lisäksi Hansikkaat, kaulaliina ja pipo. Kylmimmillään -15 asteessa olen juossut eikä ole ollut kylmä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Sain tänään aamulla viestin numerosta 100501, viestissä oli vaan tolkuton määrä numeroita ja kirjaimia sekaisin. Koitin Googletella, mutta en saanut ihan tarkkaa vastausta, että kannattaako tuosta huolestua?

Onko kukaan muu saanut vastaavanlaista viestiä?
Ekalla Goolehaulla löyty tällasta:
Elisan datapalvelut on numeron takana

"Mulle tuli vastikään 100501 numerosta viesti jossa oli pelkästään piiiiiiiiitkä numero- ja kirjainsarja. Pitkän, hartaan ja sitkeän etsinnän jälkeen paljastui numeron takaa Elisan datapalvelut, joka jostain kumman syystä oli yrittänyt tuupata puhelimeeni multimedia-asetuksia. Näin kertoi ainakin Elisan yrityspalvelut ja yrittivät jotenkin nolona rauhoitella, että ei syytä huoleen..."

Monelle muullekinn ilmeiseti käynyt, tässä linkki keskusteluun: http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...100501-mut-viestia-ei-voida-nayttaa-mita-taa/

Ekat viestit vuodelta 08, mutta nyt tän vuoden joukussa ilmeisesti samaa tapahtunut.

EDIT: Tuolla siis lähinnä lopulta arvellaan, että se olisi multimediaviesti, jota sun puhelin ei voi vastaanottaa. Sitten operattori yrittää lähettää "asetukset" joilla muka puitäis toimia?
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Kaipaisin jotain keinoa pitää kuntoa/hyvin alkanutta painonpudotusta yllä näin kylmillä ilmoilla, kun ulos ei oikein ole menemistä. Salille ei juuri nyt ole kertakaikkiaan varaa mennä, niin että jos joku tietää jonkun hyvän tavan sisätiloissa kotona hiukan kaloreita polttaa, niin olisi mukavaa :)

Joo, ehkä tyhmä kysmys, mutta tähän asti paino tippunut lähinnä lenkkeilyllä ja ruokavalion muutoksella. Tulee vaan äkkiä ne kilot takas kun lenkkeilyn sijaan syö kotona leipää...

Pistetäänpä linkkiä youtubeen, josta löytyy vaikka minkälaisia treenivideoita. Linkittämäni video on esimerkiksi vatsalihaksille tehty treenivideo, jonka liikkeet voi tehdä vaikkapa olkkarin matolla. Lisääkin helppoja jumppavideoita löytynee, kun vain hakea jaksaa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä tämä sivusto oikein on? http://www.migrationexpert.com/
Frendi kun meni rekisteröitymään tuonne luullessaan sivustoa Esta-sivuksi. Kannattaakohan luottokortti sulkea, kun kaverini antoi luottokorttitietonsa tuonne.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kaipaisin jotain keinoa pitää kuntoa/hyvin alkanutta painonpudotusta yllä näin kylmillä ilmoilla, kun ulos ei oikein ole menemistä. Salille ei juuri nyt ole kertakaikkiaan varaa mennä, niin että jos joku tietää jonkun hyvän tavan sisätiloissa kotona hiukan kaloreita polttaa, niin olisi mukavaa :)

Joo, ehkä tyhmä kysmys, mutta tähän asti paino tippunut lähinnä lenkkeilyllä ja ruokavalion muutoksella. Tulee vaan äkkiä ne kilot takas kun lenkkeilyn sijaan syö kotona leipää...
HIIT-treeni (High Intensity Interval Training) kuntopyörällä: http://musclenet.fi.customer.axxion.fi/hiit.php

Suosittelen erittäin lämpimästi, toimii.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietääkseni jokaisella pitäisi olla oikeus rauhaan omassa kodissa. Soittajille on ilmaistu selvästi, että soitot pitää lopettaa. Paitsi että ne häiritsevät, osissa puheluista on myös haukuttu avovaimoani. Ei näitä piinaksi asti ole tullut, mutta kyllähän ne muutamatkin vituttavat suunnattomasti.

Ilmeisesti tästä ei ole kyse teidän kohdalla? http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/P...imessa outo ominaisuus/art-1288358513324.html Eli samsungin puhelimeen tulee mykkiä puheluita. On puhelimen ominaisuus.
 

Weissflog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Islanders, Earl the Pearl, avoin liiga
Saako autokoulun kakkosvaiheen ajaa omalla automaattivaihteisella autolla?
Siinähän ei ole muuta kuin liukasrata sekä arvioiva ajo.

Tuli vaan tuossa mieleen, kun ollaan autoa vaihtamassa ja potentiaalinen vaihtoehto olisi automaattilootalla.

Pitäisi myös nyt keväällä käydä ajamassa tuo kakkospaska pois alta, eikä viittis turhaan maksaa autokoulun auton vuokrasta. Ilmeisesti tuota kakkosvaihettakaan ei pysty enää lykkäämään niin kuin aikaisempina vuosina.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Saako autokoulun kakkosvaiheen ajaa omalla automaattivaihteisella autolla?
Siinähän ei ole muuta kuin liukasrata sekä arvioiva ajo.

Itse ajoin arvioivan ajon autokoulun automaattivaihteisella. Liukkaalla kirjaimellisesti liukastelin Nissanilla, jossa oli kitkarenkaat, ei luistonestoa eikä ABS-jarruja.

Ei kai sillä niin hirveästi ole merkitystä. Arvioiva ajo muistaakseni oli pakko suorittaa autokoulun autolla. Se oli automaattivaihteinen Jeep.
 

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Edmonton Oilers, JJK, Man C
Kananmunapaketin kyljessä on parasta ennen päiväys 24.12.2010. Pystyykö nuo vielä syömään vai vetääkö nuo pakin täysin sekaisin jos pistelen nuo poskeeni?
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Kananmunapaketin kyljessä on parasta ennen päiväys 24.12.2010. Pystyykö nuo vielä syömään vai vetääkö nuo pakin täysin sekaisin jos pistelen nuo poskeeni?

Yli kuukaudenkin vanhoja munia olen syönyt, tosin jääkapissa säilytettyjä. Jos eivät haise pahalle niin tuskin on ongelmaa.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kananmunapaketin kyljessä on parasta ennen päiväys 24.12.2010. Pystyykö nuo vielä syömään vai vetääkö nuo pakin täysin sekaisin jos pistelen nuo poskeeni?
Kananmunan tuoreus on helppo testata lasillisella vettä. Jos kananmuna kelluu veden pinnalla, on se mennyt huonoksi. Jos uppoaa pohjaan kyljelleen, on yhä tuore. Jos jotain tältä väliltä, syödään omalla riskillä.

Iltalehden juttu aiheesta.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Kananmunapaketin kyljessä on parasta ennen päiväys 24.12.2010. Pystyykö nuo vielä syömään vai vetääkö nuo pakin täysin sekaisin jos pistelen nuo poskeeni?

Ei kananmunat niin herkästi pilaannu jos jääkaapissa säilyttää.. Monesti yli kuukauden vanhojakin olen käyttänyt vaikka yleensä olen aika neuroottinen parasta ennen päiväysten suhteen..
Juomalasin kautta yksitellen ruokaan niin ei ainakaan koko satsi pilaannu jos sattuu just se toinen muna olemaan huono..
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikä tämä sivusto oikein on? http://www.migrationexpert.com/
Frendi kun meni rekisteröitymään tuonne luullessaan sivustoa Esta-sivuksi. Kannattaakohan luottokortti sulkea, kun kaverini antoi luottokorttitietonsa tuonne.

Ainakin itse suosittelisin ottamaan pankkiin yhteyttä ja sulkemaan kortin sekä samalla tilaamaan uuden kortin. Ja mahdollisista maksuista voi sitten pankin kanssa keskustella ja pankki varmaankin voi neuvotella tuon huijarisivuston kanssa, että maksetaanko niille mitään vai ei.

Itse ESTA kannattaa tehdä täällä virallisilla sivuilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös