Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 021 850
  • 47 213

SilsaUuhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings, Ruotsin maajoukkue
Vertailu monien kohdalla menee "yö ja päivä"-kategoriaan. Meneväthän Kova Laki, Ritari Ässä ja Pako myös löyhästi samaan kategoriaan. Nuo ovat aika näyttävästi keskenään eri tasoisia.

Juu, en väittänyt että kaikki tosi-tv olisi välttämättä samanlaista roskaa kuin esim. Big Brother, vaan siitä etten tajua mitä järkeä siinä yleensä on.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Rahat pois.

Niin, kaupallisen televisiokanavan tarkoitus on kai lähettää sellaisia ohjelmia joita ihmiset katsovat jolloin ohjelmien yhteyteen voidaan myyä mainosaikaa ja tehdä voittoa. Kuorosota ei poikkea tästä muuten kuin siten, että äänestystuotot ja palkintorahat menevät kai hyväntekeväisyyteen.

Muuten olen sitä mieltä, että Kuorosodassa niiden johtajien laulaminen pitäisi olla kiellettyä ja esitysten pitäisi olla oikeasti kuorolaulua, eikä taustalaulua keskinkertaiselle päävokalistille.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä onkaan maksukanavien politiikka tietojensa suhteen? Julkaistaanko oikeastaan koskaan esim. tilaajamääriä tai minkään tason oletuksia katsojaluvuista? Ollut jo kauan sellainen fiilis, että tämä on yksi tarkimmin varjeltuja salaisuuksia. Miksi niitä ei haluta julkaista?
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt tarvitaan tietoa eurooppalaisesta juniorijääkiekosta. Miten menee sveitsissä ja italiassa ikäluokat, en löydä tai osaa löytää ikäluokkien jakoa, ikäluokat sveitsissä ainakin italiankielisellä alueella menee näin:

Junior
Mini
Moskitos
Piccolo
ym.

En vaan keksi minkä ikäiset kuuluu mihinkin ryhmään??
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Nyt tarvitaan tietoa eurooppalaisesta juniorijääkiekosta. Miten menee sveitsissä ja italiassa ikäluokat, en löydä tai osaa löytää ikäluokkien jakoa, ikäluokat sveitsissä ainakin italiankielisellä alueella menee näin:

Junior
Mini
Moskitos
Piccolo
ym.

En vaan keksi minkä ikäiset kuuluu mihinkin ryhmään??

Tästä linkistä selviää ikäluokat. Linkki vie sveitsiläisen EHC Wettingen-Baden -joukkueen sivuille.

E:
Kuluvalla kaudella näyttäisi menevän suunnilleen näin:

Junioren 90-94 syntyneitä
Novizen 94-95
Mini-Novizen 96-97
Moskitos 98-99
Piccolos 00-01
Bambini 01-03
 
Viimeksi muokattu:

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tyhmä vai sekalainen kysymys.. no laitetaan tämä tänne sekalaisiin.

Eli vuokrattavana on kalustettu kerrostaloasunto, kalustukseen kuuluu myös televisio. Kumpi maksaa tv-luvan, vuokralainen vai vuokranantaja?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tyhmä vai sekalainen kysymys.. no laitetaan tämä tänne sekalaisiin.

Eli vuokrattavana on kalustettu kerrostaloasunto, kalustukseen kuuluu myös televisio. Kumpi maksaa tv-luvan, vuokralainen vai vuokranantaja?

Vuokralainen, kuten veden, saunavuorot, sähkön...
Se käyttää kuka maksaa on noin yleisesti aika selkeä sääntö
 

TW

Jäsen
Kellään tiedossa hyvää parturia Lauttasaaressa? Sellainen joka osaa leikata myös miesten hiuksia, eikä vain Larun mummojen harmaahapsia.
 

Baarimikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL
Onko kellään käyttökokemuksia ulkomailta ostetuista prepaid-liittymistä. Nimittäin olen lähdössä Kap Verden saarille ja matkanjärjestäjä ilmoittaa asian näin: "Huomaa, että on matkapuhelimia, joissa ei voi käyttää ulkomaisten operaattorien SIM-kortteja."
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Onko kellään käyttökokemuksia ulkomailta ostetuista prepaid-liittymistä. Nimittäin olen lähdössä Kap Verden saarille ja matkanjärjestäjä ilmoittaa asian näin: "Huomaa, että on matkapuhelimia, joissa ei voi käyttää ulkomaisten operaattorien SIM-kortteja."

Eihän tuossa ole kysymys prepaid-korteista vaan puhelimista. Tarkoittaen lähinnä kotimaisten operaattorien sim-lukittuja puhelimia. Jos olet ihan rahalla ostanut omasi, mitään ongemaa ei pitäisi olla, mutta jos laitteesi on ns kuukausimaksullinen operaattoripuhelin, ongelmia saattaa olla tiedossa.
Ei ole missään päin maailmaa tullut vastaan prepaid-liittymää mikä ei olisi toiminut ostetussa puhelimessa
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Hyvää divaria kenelläkään suositella Helsingistä? Saisi mielellään olla about Kallio-keskusta akselilla. Ervasti kun olisi vielä hengissä, niin ei tarvitsisi kysellä. Eli paikkaa, jossa vaihdossa omistakin kirjoista saisi muuta kuin vitutuksen ja divarissa olisi edes auttava valikoima tilalle.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Hyvää divaria kenelläkään suositella Helsingistä? Saisi mielellään olla about Kallio-keskusta akselilla. Ervasti kun olisi vielä hengissä, niin ei tarvitsisi kysellä. Eli paikkaa, jossa vaihdossa omistakin kirjoista saisi muuta kuin vitutuksen ja divarissa olisi edes auttava valikoima tilalle.

Hakaniemen torin liepeillä oli ainakin muutamia vuosia sitten parikin ihan kohtuullista divaria. Kuvittelisin Kalliostakin jotain löytyvän.

Alueella Kamppi-Punavuori-Eira-Ullanlinna löytyykin sitten jo ainakin tusina divareita, joista monissa on varsin kattavat valikoimat. En osaa sanoa mitä nuo vaihdossa maksavat kirjoista, mutteivät pyyntihinnatkaan noin yleisesti ottaen kovin suolaisia tunnu olevan. Joka tapauksessa jos haluat hyvän ja antoisan divarikierroksen vetäistä, kannattaa suunnistaa tuonne. Valehtelematta on tullut yhteensä ainakin toistasataa kirjaa noilta seuduilta ostettua muutaman kierroksen tuloksena.

Jos jotakin esimerkkejä pitää mainita, niin muistaakseni Antikvariaatti Syvä Uni Fredrikinkatu 55:ssä Kampintorin laidalla on suositeltava paikka.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Hakaniemen torin liepeillä oli ainakin muutamia vuosia sitten parikin ihan kohtuullista divaria....

Juu, niin oli, mutta eipä taida olla enää. Ennen pitkääsiltaa tosin on joku pikkupaikka, joka ei kovin kauaa ilmeisesti ole vielä ollut toiminnassa. Kiitoksia kuitenkin vinkeistä. Pitääpä kokeilla tuota Kampin seutua.
 

KevlarB

Jäsen
Suosikkijoukkue
Syracuse B, Aaron B, Oral B
Mikä biisi vai onko jingle ?

Radiossa tulee joku boschin mainos ja siinä aika hyvä biisi...

Kiitän jo etukäteen tiedoista.

Kev
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Tuli tuossa mieleen, kun katselin 24:sta eilen, semmonen melkolailla aina agenttielokuvia katsoessa askarruttava kysymys, että jos ampuu aseella tyynyn läpi, niin toimiiko se tyyny muka samalla tavalla vaimentimena kuin vaimennin itse aseen päässä? Jos jollakin kokemuksia, niin voi kertoa, tosin lähtökohtaisesti haen vastausta tyylin Myytinmurtajista tai vastaavasta.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Tuli tuossa mieleen, kun katselin 24:sta eilen, semmonen melkolailla aina agenttielokuvia katsoessa askarruttava kysymys, että jos ampuu aseella tyynyn läpi, niin toimiiko se tyyny muka samalla tavalla vaimentimena kuin vaimennin itse aseen päässä? Jos jollakin kokemuksia, niin voi kertoa, tosin lähtökohtaisesti haen vastausta tyylin Myytinmurtajista tai vastaavasta.

Suunnitelmissa on kokeilla tuota vaimoni enoon. Kerron heti, kun olen saanut selvyyden.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Suunnitelmissa on kokeilla tuota vaimoni enoon. Kerron heti, kun olen saanut selvyyden.

Tähän liittyen, olen jo pitkään ihmetellyt, miten tyynyllä voi tukehduttaa? Olen tehnyt empiirisiä kokeita ja yrittänyt tukehduttaa itseäni ja vaimo on auttanut myös, mutta kun pysyn rauhallisena, pystyn hengittämään lähes normaalisti tyynyn läpi. Olenkin jo tehnyt pelastussuunnitelman, jossa narraan hyökkääjää esittämällä tovin tukehduttamisen jälkeen kuollutta ja iskemällä takaisin kun kelmi kääntää selkänsä.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Tähän liittyen, olen jo pitkään ihmetellyt, miten tyynyllä voi tukehduttaa? Olen tehnyt empiirisiä kokeita ja yrittänyt tukehduttaa itseäni ja vaimo on auttanut myös, mutta kun pysyn rauhallisena, pystyn hengittämään lähes normaalisti tyynyn läpi. Olenkin jo tehnyt pelastussuunnitelman, jossa narraan hyökkääjää esittämällä tovin tukehduttamisen jälkeen kuollutta ja iskemällä takaisin kun kelmi kääntää selkänsä.

Kyseessä lienee elokuvailmiö. Jos ihmistä ampuu Magnumilla päähän, tulee verta oikeasti moninkertainen määrä verrattuna leffaan, jossa seinään jää vain punainen läikkä. Luultavasti tyyny pitää tunkea kokonaisuudessaan uhrin suuhun, jotta hengitys salpautuu.

Annapa vaimollesi vinkki seuraavaa harjoituskertaa varten...
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Jos olen bongannut autoliikkeestä vaihtoauton, jonka haluan ostaa (tietenkin päästyäni ensin koeajamaan sen), mutta pääsen paikan päälle vasta muutaman päivän päästä, kiinnostaako autokauppiasta jaskan vertaa minun kiinnostukseni? Pieni pelko arsessa että joku käy tässä välissä hakemassa kyseisen koslan pois kuljeksimasta.

Äijä kyllä lupasi ilmoitella puhelimitse itsestään tunnin sisään mutta eipähän sitä puhelua yllättäen kuulunut. Ja koska puheluni yhdistettiin, en edes tiedä tarkalleen, minkä virmasen kanssa tarkalleen ottaen turisin.
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minulla on ihan tavallinen USB-midi-keyboard. Mikä olisi halvin äänikortti, jolla saisin siitä ääntä ulos reaaliaikaisesti? Tuon nykyisen halpiskortin kautta jos yrittää jotain soittaa, kestää koskettimen painalluksen ja äänen kuulumisen välillä jopa 0,5 sekuntia, mikä "hieman" hankaloittaa soittamista.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... Jos ihmistä ampuu Magnumilla päähän, tulee verta oikeasti moninkertainen määrä verrattuna leffaan, jossa seinään jää vain punainen läikkä. ....

Mihin tämä tieto perustuu? Itse kun ajattelen, että aivot killuvat selkäydinnesteessä ja siinä ei ole verta. Toki aivoihin menee pari isoa suonta, mutta veikkaan, että niistä voi ampua ohi. Aivoihin ammuttaessa myös sydän lakannee veren pumppaamisen melko nopealla tahdilla, mikä myöskin panee miettimään, että noinkohan sitä ihan tyhjäksi pään kautta valuu.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mistähän mahtaa johtua kun seikkailen ympäripäissäni jatkoajalla läppärillä, niin onnistun jollain tavalla huomaamattani päivittää näkymän sellaiseksi, että lukeminen on lähestulkoon mahdotonta edes kaukoputkella. Fontti putoaa hetkessä arviolta Arial 0,0006:een enkä pysty sitä palauttamaan. Selaimen vaihdon jälkeen näkyy nämä vaarikirjaimetkin, mutta kun perkele en haluais käyttää Explreria. Firefoxin palautusneuvoja siis kiitos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös