Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 027 752
  • 47 224

Wolves

Jäsen
En koittanut, kun mulle kaikki internettiin ja tietokoneisiin liittyvä on mystiikkaa. Mutta avaanpa tuon Firefoxin ja tarkistan ja kerron sitten kuulumist.


...No perkele, toimii! Kiitos Vuotavalle Nenälle Numeroin:).

Sama toimii myös Ctrl näppäimellä ja hiiren rullalla. Kumpaankin suuntaan.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Minulla on ihan tavallinen USB-midi-keyboard. Mikä olisi halvin äänikortti, jolla saisin siitä ääntä ulos reaaliaikaisesti? Tuon nykyisen halpiskortin kautta jos yrittää jotain soittaa, kestää koskettimen painalluksen ja äänen kuulumisen välillä jopa 0,5 sekuntia, mikä "hieman" hankaloittaa soittamista.

Mikä tahansa, johon löytyy ASIO ajuri. Tällöin latenssi on korvinkuulumaton

tietty jos haluaa lisäominaisuuksia, kuten mikietusta tms. niin hinta nousee, mutta mikä tahansa ääniverme (USB, FW, PCI, PCIe ..what ever), jolla on Asio ajurit, käy (vaikka m-audion vermeet)
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Minulla on ihan tavallinen USB-midi-keyboard. Mikä olisi halvin äänikortti, jolla saisin siitä ääntä ulos reaaliaikaisesti? Tuon nykyisen halpiskortin kautta jos yrittää jotain soittaa, kestää koskettimen painalluksen ja äänen kuulumisen välillä jopa 0,5 sekuntia, mikä "hieman" hankaloittaa soittamista.
Asenna ASIO4ALL -ajurit, jotka on ainakin ilmaiset ASIO-ajurit. Sen jälkeen vaihdat musasoftasta äänikortin tuohon ASIO4ALL-ajureihin, niin latenssi häipyy. Jossain softassa latenssin määrää voi säätää, jolloin konetehosta riippuen joku n. 10ms on sopiva.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Asenna ASIO4ALL -ajurit, jotka on ainakin ilmaiset ASIO-ajurit. Sen jälkeen vaihdat musasoftasta äänikortin tuohon ASIO4ALL-ajureihin, niin latenssi häipyy. Jossain softassa latenssin määrää voi säätää, jolloin konetehosta riippuen joku n. 10ms on sopiva.

ASIO4ALL ei toimi kaikkien halppisäänipiirien kanssa. Testattu esim vanhalla emointegroidulla AC97:lla, no use.

Uudemmilla USB vermeillä varmaan toimii jokasen kanssa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
ASIO4ALL ei toimi kaikkien halppisäänipiirien kanssa. Testattu esim vanhalla emointegroidulla AC97:lla, no use.

Uudemmilla USB vermeillä varmaan toimii jokasen kanssa.
Hmm, väitän kyllä että toimii AC97:n kanssa. Tuohan on se yleisin integroitu äänipiiri, joihin ei löydy mitään valmistajien omia ASIO-ajureita, ja juuri noihin ASIO4ALL on tarkoitettu. USB-kortteihin kun yleensä löytyy ihan valmistajan omatkin ASIO-ajurit, jotka taas ovat sitten laitekohtaisia.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Hmm, väitän kyllä että toimii AC97:n kanssa. Tuohan on se yleisin integroitu äänipiiri, joihin ei löydy mitään valmistajien omia ASIO-ajureita, ja juuri noihin ASIO4ALL on tarkoitettu. USB-kortteihin kun yleensä löytyy ihan valmistajan omatkin ASIO-ajurit, jotka taas ovat sitten laitekohtaisia.

AcRockin emollaoleva AC97:n kanssa . .no use. USB äänikorttejahan on nykyää halppisvermetiä kympillä kaupat väärällään. Näillä ei ole valmistaja-ajureita lainkaan, mutta ASIO4ALL tuntuu toimivan.

ASIO4ALL ei toimitu XP:ssä Swissonicin kanssa, mutta kas Win7:ssa kyllä

bueno, sillä Swissonic on kuopattu ajat sitten, eikä ajureita ole näkyny vuasikymeneen..
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
AcRockin emollaoleva AC97:n kanssa . .no use.
No, kannattanee silti testata, kun ei siinä ainakaan mitään häviä. Uskomatonta roskaahan nuo merkittömät äänipiirit ovat, toimii kun toimii ja millä ajureilla sattuu. Itse olen saanut monta eri konetta toimimaan ASIO4ALL -ajureilla, itseasiassa kaikki mitä olen testannut.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Mihin tämä tieto perustuu? Itse kun ajattelen, että aivot killuvat selkäydinnesteessä ja siinä ei ole verta. Toki aivoihin menee pari isoa suonta, mutta veikkaan, että niistä voi ampua ohi. Aivoihin ammuttaessa myös sydän lakannee veren pumppaamisen melko nopealla tahdilla, mikä myöskin panee miettimään, että noinkohan sitä ihan tyhjäksi pään kautta valuu.

Saatan olla väärässä, mutta otin esimerkiksi Magnumin, ettei ohilaukausta tule. Perustan tämän mutun myös siihen, että jos saa samankokoiset haavat käteen ja päähän, niin päästä tulee enemmän verta.

Joku lääkäri tai muu asiantuntija(ampuja?) voi korjata.

Eli jussi_j:lle vastaus kysymykseen: tietoni perustuu oletukseen.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Missä Kuopiossa voi teroituttaa luistimet? Ei tarvitse olla mikääs superhyvä teroitus, luistimia käytän vain muutaman kerran talvessa.

Eli siis hyviä teroituspaikkoja mielellään keskustan/neulamäen alueella, ja jotain suuntaa hinnastakin olis kiva saada :)
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi Neljännessä Erässä ja Urholla pitää aina lukea vielä ääneen lopputulokset? Kyllähän kaikki telkkarista ne itsekin näkevät?
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Miksi Neljännessä Erässä ja Urholla pitää aina lukea vielä ääneen lopputulokset? Kyllähän kaikki telkkarista ne itsekin näkevät?

Niin tätä se minäkin olen joskus ihmetellyt, tosin vähän erissä tapauksessa. Kerran satuin yläasteella pitämään jotain kirjaesitelmää jostain kirjasta. Tein vapaaehtoisesti kalvon kirjan kirjoittajasta ja laitoin sen näkyviin taustalle samalla kuin pidin esitelmän. Äidinkielen opettaja sanoi sitten esityksen arvioinnin palautuksessa, että muuten olisit saannut 10:n, mutta et lukenut tuota kalvolla ollutta tekstiä. Hieno homma. Vapaaehtoisesti teen ensin kalvon ja oletan, että kaikki osaa lukea, niin siihen sitten kusee koko homma. Voiko muuten edes tuollalailla arvostella töitä, että vapaaehtoisesta osiosta tulee sen verran miinusta, että se vaikuttaa koko arvosanaan heikentävästi? Kyllä siinä vaiheessa pikkusen harmitti.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Miksi Neljännessä Erässä ja Urholla pitää aina lukea vielä ääneen lopputulokset? Kyllähän kaikki telkkarista ne itsekin näkevät?

Niin no, miksi televisiossa yleensäkään puhutaan mitään? Kaikkihan nyt näkevät, että mitä tapahtuu.

Vapaaehtoisesti teen ensin kalvon ja oletan, että kaikki osaa lukea, niin siihen sitten kusee koko homma.

Suuri virhe luennoitaessa on antaa kuulijoille käsiin jonkinmoiset esitteet ja olettaa, että väki kuuntelee samalla, kun selailee prujujaan. Yksi asia kerrallaan, mihin keskittyä jos haluaa kaiken sanomansa perille.
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikä tahansa, johon löytyy ASIO ajuri. Tällöin latenssi on korvinkuulumaton

Kiitoksia vinkistä! Nykyinen korttini on Terratec Aureon 5.1 PCI, mutta en ole kovasta yrittämisestä huolimatta saanut noita Asio4all-ajureita siinä toimimaan lainkaan. Silmäilinkin jo muusikoiden.nettiä, ja näkyy olevan jopa muutamalla kympillä myynnissä USB-kortteja, joissa on ASIO-ajurit.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Mihin tämä tieto perustuu? Itse kun ajattelen, että aivot killuvat selkäydinnesteessä ja siinä ei ole verta.

En todellakaan lähde linkittämään, mutta annan vinkin.
Googleta Budd Dwyerin pitämä puhe, tai siis se video. Siinähän lopussa Dwyer jysäyttää itseään päähän .357:lla ja verta tulee kuin keittiön hanasta.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Hyvälle kaverille lainasin 2500 viime kesänä, maksoi kesään asti hyvin ja sitten loppui maksut. Hävinnyt melkeinpä kokonaan, ei mitään yhteyttä. Eli ei olut niinkään hyvä kaveri kuin luulin. Silleen ei mitään väliä mutta mites mä pystyisin etenemään asiassa?

Miten häneltä aletaan peria tuota loppuvelkaa? Mitä mun pitää tehdä?

Ps. Velkakirja löytyy allekirjoituksineen.
 
Nuoriso-ohjaaja

Onko todella niin, että Helsingistä lähin koulutuspaikka nuoriso- ja vapaa-ajanohjaajaksi on Järvenpäässä tai Lahdessa?

Motivaatio viettää kolme vuotta Jäkessä hipoo pyöreää nollaa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Onko todella niin, että Helsingistä lähin koulutuspaikka nuoriso- ja vapaa-ajanohjaajaksi on Järvenpäässä tai Lahdessa?

Motivaatio viettää kolme vuotta Jäkessä hipoo pyöreää nollaa.
Niinpä, ihan kauheeta ku eihän tonne pääse ees sporalla! Joutuu lähtemään kehä kolmosen ulkopuolelle, junamatkakin kestää ainaski 30 minuuttia!
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Hyvälle kaverille lainasin 2500 viime kesänä, maksoi kesään asti hyvin ja sitten loppui maksut. Hävinnyt melkeinpä kokonaan, ei mitään yhteyttä. Eli ei olut niinkään hyvä kaveri kuin luulin. Silleen ei mitään väliä mutta mites mä pystyisin etenemään asiassa?

Miten häneltä aletaan peria tuota loppuvelkaa? Mitä mun pitää tehdä?

Ps. Velkakirja löytyy allekirjoituksineen.

Vastaus löytyy täältä: http://www.oikeus.fi/5829.htm
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niinpä, ihan kauheeta ku eihän tonne pääse ees sporalla! Joutuu lähtemään kehä kolmosen ulkopuolelle, junamatkakin kestää ainaski 30 minuuttia!

Tuolla logiikalla henkilö siis asuu Helsingissä juna-aseman vieressä ja se koulutuskeskus on Järvenpäässä juna-asemalla. Todellisuudessa voidaan puhua jostain tunti suuntaansa kodista koululle ja siihen lisäksi VR:n huikea luotettavuus, asemalla junan odottelu ja helvetin kalliit liput, niin loppujen lopuksi siihen kevyeen koulumatkaan kuluu 2-3 tuntia päivässä. No ehkä se toisille on ok, mutta itse en jaksaisi kolmea vuotta tuollaista.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Onko todella niin, että Helsingistä lähin koulutuspaikka nuoriso- ja vapaa-ajanohjaajaksi on Järvenpäässä tai Lahdessa?

Motivaatio viettää kolme vuotta Jäkessä hipoo pyöreää nollaa.

En tiedä, mutta joskus on ainakin ollut Nurmijärvellä ja Lohjalla, tosin eipä noi sen lähempänä ole. Mites toi oppisopimuskoulutus?
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
No ehkä se toisille on ok, mutta itse en jaksaisi kolmea vuotta tuollaista.

Opiskelijoiden muuttoliikkeen suuntautuminen Helsingistä ulospäin on täysin mahdoton asia? Jos haluaa kouluttautua tietylle alalle ja se vaatii opiskelua vaikkapa tuon kolmen tunnin matkan takana, ei liene ongelma muuttaa opiskeluajaksi sinne kohteeseen. Näin äkkiseltään ajateltuna asuminenkin on kertaluokkaa halvempaa, jos tosiaan muuttaa sinne opiskelupaikkakunnalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös